Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397234 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #420 Gepost op: 9-02-2014, 12:45:46 »
Maar de opdracht staat of valt bij het doorgeven van de code, dus de mensen die buiten de schijnwerpers staan hebben hier de meeste controle over, daar wil volgens mij de mol dus bij zitten.
Dat zijn dus Maurice, Susan, Sofie, Owen, Jan Willem, Daphne, Aaf en Jennifer.

En hoe zouden die ontvangers daar 'de meeste controle' over hebben, als het seinen in de eerste plaats al niet goed gebeurt?  ;)

Daar 'staat of valt' het al mee..

Niet gezegd dat de mol zich niet onder de ontvangers kan bevinden, maar 'de meeste controle' is in dit geval uiteraard per definitie niet van toepassing.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2014, 13:50:49 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #421 Gepost op: 9-02-2014, 13:17:03 »
in deze serie vind ik haar eerlijk gezegd niet goed acteren, anders zou ik haar niet hebben doorzien als Mol.

Je zat tot afl 5 op een andere mol dus zo slecht doet ze het toch niet dat acteren.  ;)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #422 Gepost op: 9-02-2014, 13:30:47 »
Ik denk dat Susan vooral erg goed is in de-kandidaat-acteren tussen de opdrachten door. Bij het enge af, om met Aaf te spreken. Wij zien daar als kijker in de regel weinig van natuurlijk, maar het enige Susan-twijfelmomentje dat ik zelf heb gehad was ook bij zo'n situatie, namelijk de extra beelden bij aflevering 3. Ze zat daar zo 'kandidaats' met Daphne te praten over de kamerzoekopdracht, dat ik dacht "dat kán je niet acteren".  ::oink::

Inmiddels ben ik daarvan teruggekomen en denk ik dat dat juist één van haar grootste wapens is als mol. Het lukt haar daarmee zelfs om eerdere verdenkingen weer af te schudden (zie Aaf). Ik denk ook dat wij soms onderschatten hoe groot die factor is bij de verdenkingen van de kandidaten. Ik bedoel dat in seizoenen waarin veel kandidaten al heel snel op de goede mol zaten, de mol waarschijnlijk minder goed was in het 'tussen de opdrachten door'-spel.

Kees en Dennis hadden er ook mooie verhalen over in Moltalk. Dingen die wij allemaal nooit gezien hebben. Voor de kandidaten is het belangrijk om puur naar de opdrachten te blijven kijken en wat daarin gebeurt, maar dat is heel moeilijk natuurlijk als je 24 uur per dag met elkaar doorbrengt.

Ik vind Susans reacties bij (de uitleg van) opdrachten soms ook wat minder 'echt' overkomen. 'Nep' is een te groot woord, maar wel een beetje trager van begrip dan ik denk dat ze is. Blijkbaar valt dat de andere kandidaten minder op, wat ook wel begrijpelijk is, want die zitten op zo'n moment natuurlijk zelf te worstelen met wat ze net gehoord hebben.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #423 Gepost op: 9-02-2014, 13:42:03 »
Ace of Spades op de kar achter Susan?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #424 Gepost op: 9-02-2014, 13:43:33 »
Wat ik ook opvallend vond is dat toen Aaf vertrok Suus zei dat ze een goed bondje hadden. Grappig, want dat is helemaal nooit in beeld gebracht, dat bondje.

Zou de productie expres dat niet uitzenden om de mol niet te verdacht te maken?

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #425 Gepost op: 9-02-2014, 13:46:50 »
Ik denk dat Susan vooral erg goed is in de-kandidaat-acteren tussen de opdrachten door. Bij het enge af, om met Aaf te spreken.

 ::ok:: Zeer mee eens.
Ze kan dit als actrice volgens mij erg goed : onnozelheid vijnzen + vriendschappen aan gaan.
Ook dat ik haar al twee keer heb horen zeggen ; "I owe you big time " tegen haar "maatjes "past goed in dit plaatje.
En dan nog die krokedillentranen bij de exit van Aaf.
Maar waar ik wel mee zit : Wat zijn nu eigenlijk de hints op Susan ?
( de draad van een VISSER raken ? Een beetje magertjes toch ) ???

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #426 Gepost op: 9-02-2014, 14:07:37 »
Maar waar ik wel mee zit : Wat zijn nu eigenlijk de hints op Susan ?
Er vanuit gaand dat de hints nooit zo mooi zijn als wij hier bedenken:

- De heilige aanwijzing: Susan steek twee vingers omhoog tijdens de Boeddha opdracht (terwijl ze in een biecht toegeeft dat ze een Boeddha zoekt met vingers opzij). Dit doet een figuur op het glas-in-lood-raam in de kerk op de Filipijnen ook.
- Het mollogo dat bij haar te zien is in de opdracht waarbij ze in de toekomst kijken.
- De 6 en 5 (geboortejaar) bij de echte executie van aflevering 1.

Verder ook mogelijk:
- 15 oktober 1965 is een significante dag in de geschiedenis van Ellis Island en ook de geboorte dat van Susan.
- Er staan postzegels op haar mollenboekje (post is een belangrijk en nieuw element dit jaar).
- (niet gecheckt) Als alle kandidaten eerlijk waren geweest bij de eerste vraag van de toekomst opdracht, hadden ze allemaal op Susan geslagen.
- De afleveringstitels zijn allemaal uit te leggen richting Susan.

Twijfelachtig:
- Aan de start van aflevering 5 wordt een Vissersdorpje in beeld gebracht waar verder geen opdracht is.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #427 Gepost op: 9-02-2014, 14:15:51 »
::ok:: Zeer mee eens.
Ze kan dit als actrice volgens mij erg goed : onnozelheid vijnzen + vriendschappen aan gaan.
Ook dat ik haar al twee keer heb horen zeggen ; "I owe you big time " tegen haar "maatjes "past goed in dit plaatje.
En dan nog die krokedillentranen bij de exit van Aaf.
Maar waar ik wel mee zit : Wat zijn nu eigenlijk de hints op Susan ?
( de draad van een VISSER raken ? Een beetje magertjes toch ) ???
Vertalingen, foto's (opera), problemen met de portofoon, uitspraken (tijdens uitzending en in nabeschouwing die overeenkomen met tekst uit het dagboek van de mol (bijv. over natuur e.d.)).

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #428 Gepost op: 9-02-2014, 14:17:42 »
Er vanuit gaand dat de hints nooit zo mooi zijn als wij hier bedenken:

- De heilige aanwijzing: Susan steek twee vingers omhoog tijdens de Boeddha opdracht (terwijl ze in een biecht toegeeft dat ze een Boeddha zoekt met vingers opzij). Dit doet een figuur op het glas-in-lood-raam in de kerk op de Filipijnen ook.
- Het mollogo dat bij haar te zien is in de opdracht waarbij ze in de toekomst kijken.
- De 6 en 5 (geboortejaar) bij de echte executie van aflevering 1.

Verder ook mogelijk:
- 15 oktober 1965 is een significante dag in de geschiedenis van Ellis Island en ook de geboorte dat van Susan.
- Er staan postzegels op haar mollenboekje (post is een belangrijk en nieuw element dit jaar).
- (niet gecheckt) Als alle kandidaten eerlijk waren geweest bij de eerste vraag van de toekomst opdracht, hadden ze allemaal op Susan geslagen.
- De afleveringstitels zijn allemaal uit te leggen richting Susan.

Twijfelachtig:
- Aan de start van aflevering 5 wordt een Vissersdorpje in beeld gebracht waar verder geen opdracht is.

Het klinkt misschien gek, maar deze hints klinken zo realistisch dat ik de hints naar Susan toch veel sterker vind dan de hints naar bijvoorbeeld Jan-Willem.

3 vingers op de foto? Een shirt met mol? Been there, done that. Geen verwijzingen, niks, eigenlijk.

Het Susan plaatje begint me net iets te kloppend worden. Verdenkingen: check, hints: check, weinig geld opgeleverd: check, molacties uitgevoerd: check. Juiste posities: check.

Goede actrice: check. Goede leugenaar? Weet ik niet, vind ze toch lastig dan denk ik. Is misschien ook wel mooi.

Edit: *legt zich neer bij het feit dat Susan de mol wel zal zijn en dat ik er naast zat dit jaar*
« Laatst bewerkt op: 9-02-2014, 14:21:52 door Jossie »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #429 Gepost op: 9-02-2014, 15:16:22 »
-Misschien slaat die S in een ander lettertype (schijnbeweging afl.1) dan toch wel op Susan. Als je de titel van afl.2 erbij neemt (Vindingrijk) heb je ook haar initialen. Alleen met de beginletters van de andere afleveringstitels kun je verder niks.

-Verder zet Susan zet haar vrijstelling niet in, in aflevering 2. Kan gokje zijn  maar als mol ben je toch wel door.

-Slim om als mol als laatste je envelop te versturen. Minder kandidaten over. Meer inzicht in wie de finale niet gaat halen. En in dit geval ook het meeste geld (1750 euro).

-En dan zijn er al de eerder genoemde hints (+ vaak goede molposities) die naar Susan leiden. Ik zie in haar meer de mol dan in Jan-Willem.

-Misschien missen we alleen nog de ultieme hint ::vergroot::, een Susan is the Mole hint zeg maar (die 2 vingers bij de Boedhha's en de schalkse blik in de camera na het posten van de envelop is niet genoeg).

P.s. Ik heb Susan nog geen één keer als mol ingevuld (ik verdenk haar pas sinds kort) als ik nog ga wisselen dan heeft dat voor mijn pool weinig zin. :-\\.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2014, 15:18:19 door Lonneke14 »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #430 Gepost op: 9-02-2014, 15:38:58 »
Citaat
(niet gecheckt) Als alle kandidaten eerlijk waren geweest bij de eerste vraag van de toekomst opdracht, hadden ze allemaal op Susan geslagen
Klopt inderdaad.
Heb die blik op de toekomst uitgewerkt in een documentje in het topic van die aflevering staan. En alle nummer 1 vragen zijn op haar terug te herleiden.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #431 Gepost op: 9-02-2014, 16:45:00 »
Klopt inderdaad.
Heb die blik op de toekomst uitgewerkt in een documentje in het topic van die aflevering staan. En alle nummer 1 vragen zijn op haar terug te herleiden.
Mooi dat je het hebt uitgewerkt. ::ok:: Ik dacht het ook al, maar was te lui. :-[ :P

Dan hebben ze dus volgens mij iedereen (naast de Wie Is De Mol?-vraag) een vraag gegeven die ze goed hadden beantwoord in de test, als ik het goed begrijp? Want dat is wat ik zelf dacht.

Offline good-riddance

  • Winnaar ER-pool 2016
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #432 Gepost op: 9-02-2014, 16:48:25 »
Er zijn hier al meer hints geplaatst maar je zou natuurlijk het in een spoiler kunnen plaatsen...dan kan iedereen zelf beslissen of men het wil lezen.

Ja Ik had een aantal dagen terug al 15-hints geplaatst maar die waren nog niet compleet, heb ze nu pas allemaal proberen te maken, alle screenshots hebben me uren gekost maar hier 40-eventuele aanwijzingen naar Susan. Het is voor mij overduidelijk en overtuigend, Susan is clearly, clearly de Mol.

Spoiler-alert: alleen openen als je het wil weten!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2014, 16:51:55 door Dolfie, Reden: spoilertags goed gezet »

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #433 Gepost op: 9-02-2014, 16:53:12 »
Wat een aanwijzingen, mooi overzicht hoor!
En alsnog denk ik dat Jan-Willem de mol is, hoe kan dat toch  :-\\ :-\\ :-\\
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #434 Gepost op: 9-02-2014, 16:56:48 »
J.Ho  ::rofl::
Twee opmerkingen: Susan was 47 tijdens de opnames en Sofie is ook moeder.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #435 Gepost op: 9-02-2014, 16:57:23 »
Deze viel me ook op. Kijk naar de paaltjes op de praalwagen erachter. Op de 3e plek het kruis. Precies de plek waar Suus staat op dat moment.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #436 Gepost op: 9-02-2014, 16:58:27 »
Ja Ik had een aantal dagen terug al 15-hints geplaatst maar die waren nog niet compleet, heb ze nu pas allemaal proberen te maken, alle screenshots hebben me uren gekost maar hier 40-eventuele aanwijzingen naar Susan. Het is voor mij overduidelijk en overtuigend, Susan is clearly, clearly de Mol.
Mocht je er nog een rode bloem bij willen. Bij de plek waar Jennifer en Susan geld pakken bij de allereerste opdracht staat ook een vaas met een rode bloem er in. Die bloem is wel net iets minder gevuld.

De bloem in het hotel is ook al te zien bij het eerste shot van hun hotel, vanaf buiten. Je ziet dan iets roods in een vaas. Dit is waarschijnlijk de plek waar we Freek en Sofie uiteindelijk zien posten. (Dit is overigens ook een reden waarom ik minder vertrouwen heb in de rode bloem hint. Die rode bloem is niet speciaal in de vaas gelegd als Freek en Sofie gaan posten.)

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #437 Gepost op: 9-02-2014, 17:02:40 »
Ja Ik had een aantal dagen terug al 15-hints geplaatst maar die waren nog niet compleet, heb ze nu pas allemaal proberen te maken, alle screenshots hebben me uren gekost maar hier 40-eventuele aanwijzingen naar Susan. Het is voor mij overduidelijk en overtuigend, Susan is clearly, clearly de Mol.

Spoiler-alert: alleen openen als je het wil weten!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
En dan al die andere hints die er ook nog zijn (en er niet tussen staan).

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #438 Gepost op: 9-02-2014, 17:13:09 »
Stuur me ze even door, dan kan ik ze er alsnog tussen zetten.
Heb jij mijn lijst op pagina 15 en 16 van dit topic wel gelezen?

Offline barduif

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #439 Gepost op: 9-02-2014, 17:15:01 »
Mooi overzicht good-riddance!! En Jayne ook nog natuurlijk:)
 
Ik heb ook nog een bloem erbij: in het theater, naast de bloem in het haar van suus zie je een rode bloem.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2014, 17:45:39 door barduif »