Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397204 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #400 Gepost op: 8-02-2014, 09:45:10 »
En ook in DIT geval zou het smakeloos zijn en dus niet gebeuren. De redactie snapt best wel wat kan en wat niet kan. En dit is duidelijk een brug te ver.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #401 Gepost op: 8-02-2014, 09:46:56 »
En ook in DIT geval zou het smakeloos zijn en dus niet gebeuren. De redactie snapt best wel wat kan en wat niet kan. En dit is duidelijk een brug te ver.

Helemaal mee eens!! Zeer smakeloos.  ::kots:: Bijna een reden om af te haken van het programma als dat echt een hint is..

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #402 Gepost op: 8-02-2014, 11:01:42 »
Wéér een bevestiging dat ik het goed heb met Susan, eindelijk heb ik het eens goed een seizoen. Ik kan niet wachten die reacties te Quoten die de aanwijzingen ik plaatste onzin vonden, en blijkt dat dat wél de aanwijzingen waren in de finale. Ik zeg niet snel dat ik iets zeker weet maar ik kan jullie verzekeren, verzekeren dat de Susan de Mol is.

De vraag was: Wat heb jij bij de test geantwoord, niet wat is het juiste antwoord... Ik vraag me af of je dus wel iets uit het rijtje vragen af kunt leiden. Je weet niet echt wat het goede antwoord is.

Ik ga trouwens ook lachen als straks blijkt dat Susan niet de mol blijkt te zijn. Dan kan ik jou uit gaan lachen. Ik heb trouwens nog het geluk tussen Susan en Freek te schipperen en nog geen definitief besluit te hebben genomen. Dus wie weet zit je toch wel goed. In dat geval lach ik graag me jet mee ;)

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #403 Gepost op: 8-02-2014, 11:04:41 »
Er zijn inderdaad diverse hints.

Ik denk ook dat Susan de mol is. Hoop op een finale samen met Sofie en Tygo.

Offline molloog!

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #404 Gepost op: 8-02-2014, 12:07:27 »
de mol heeft getweet: (4*4)*3
Uitkomst is 48, de leeftijd van Susan op het moment van de opname. Toeval?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #405 Gepost op: 8-02-2014, 12:30:13 »
Kan je a.u.b de link hiervan geven? Wil daar namelijk dan even een screenshot van maken zodat ik het tussen m'n hints kan zetten. 

Zie de twitterfeed rechts op de pagina :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Aleksje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #406 Gepost op: 8-02-2014, 12:34:39 »


hoe suus in de camera kijkt als ze de envelope gepost heeft  ::tandpastasmiley::

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #407 Gepost op: 8-02-2014, 13:41:40 »
Ik weet dat het een long shot is en Jan Willem had ook nog 2 jokers. Maar als Jan Willem op Aaf zat en Susan is de Mol dan heeft Jan Willem de volgende potentiële testvragen goed:

- Is de Mol man of vrouw? Vrouw
- Liep de Mol mee in de processie? Nee
- In welk 4x4 team zat de Mol? Aaf en Susan
- Heeft de Mol een toekomstfilmpje gezien? Ja

Met Freek als mol is dat een stuk onwaarschijlijker.

Ik zou iets dergelijks ook met de andere afvallers willen uitzoeken in de aflevering van afvallen, maar ik ben er te lui voor.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #408 Gepost op: 8-02-2014, 14:24:32 »
Als aanvulling op de mooie overzichten van Susans mogelijke molacties en de theorie over waarom JW er nog in zit, hierbij een overzicht van waar de mol zich, imo, tijdens iedere opdracht wil bevinden.
Je raadt NOOIT op wie ik uitkom!  ::oink::



In de eerste opdracht op de markt is het om het even, iedereen krijgt dezelfde plek in de opdracht, de opdracht is voor iedereen ook even lastig uit te voeren.

In de tweede opdracht zijn beide plaatsen (binnen of buiten de schijnwerpers)een goede plek om te mollen. Je kunt in de schijnwerpers gemakkelijk verkeerd seinen, buiten de schijnwerpers kun je de code gemakkelijk verkeerd interpreteren. Maar de opdracht staat of valt bij het doorgeven van de code, dus de mensen die buiten de schijnwerpers staan hebben hier de meeste controle over, daar wil volgens mij de mol dus bij zitten.
Dat zijn dus Maurice, Susan, Sofie, Owen, Jan Willem, Daphne, Aaf en Jennifer.

De derde opdracht, in het theater, zou de mol volgens mij bij de toeschouwers willen zitten. Hier heb je invloed op de discussie en op de uiteindelijke keuze die wordt gemaakt.
Dat zijn dus Tygo, Freek, Jennifer, Daphne, Aaf Sofie en Jan Willem.

In de vierde opdracht, in de tv-studio, is het om het even, iedereen moet een opdracht uitvoeren.

In de vijfde opdracht wil de mol volgens mij gedropt worden. Hier heb je invloed op de afstand die je moet afleggen en hoeveel gewicht je meeneemt.
Dit zijn Susan, Tygo, Jennifer, Jan Willem, Sofie en Freek.

In de zesde opdracht kan de mol alleen de beste roeiers uitzoeken, maar er is geen beste molplek.

In de zevende opdracht, bij de roltrappen, wil je als mol de woorden doorgeven, ik denk het liefst ook zo vroeg mogelijk. Aan het eind van de rit kunnen er al allerlei ezelsbruggetjes ontstaan zijn en dan valt het op als je woorden weglaat.
Tygo, Susan, Sofie, Jennifer, Freek, Daphne en Aaf hebben dus de beste molplekken, en dan met name de eerste drie of vier.

In de achtste opdracht wil de mol de envelop met geld zodat je kunt controleren dat er geen geld verdiend wordt.
Dit zijn Freek en Susan


In de negende opdracht, tijdens het abseilen, wil de mol denk ik op de grond blijven. Hier kun je vragen en antwoorden manipuleren en sowieso de boel flink in de war sturen door de chaoot uit te hangen. Ook zou mollen terwijl je aan dat touw hangt teveel opvallen denk ik.
Dit zijn Sofie, Aaf, Jennifer en Susan

In de tiende opdracht wil je als mol langs de Buddha's lopen. Als je bij de groep met oog voor detail zit, kun je niet controleren of de opdracht uiteindelijk goed uitgevoerd wordt, je kunt alleen een foute aanzet doen. Ook op het moment waarop de opdracht mislukt, bij het kiezen van de foto's sta je dan buiten spel.
Susan, Jan Willem, Tygo, Freek en Jennifer hadden dus de beste plek om te mollen.

De elfde opdracht is om het even, iedereen heeft dezelfde plek en dezelfde opdracht.

In de twaalfde opdracht wil de mol gaan lopen, hier kun je veel meer overtredingen begaan, zonder dat degenen die aansturen dat per se doorhebben, je bent daarmee dus ook gegarandeerd van minder geld in de pot.
Dit zijn Jan Willem, Aaf, Susan en Jennifer

In de dertiende opdracht wil je als mol andere kandidaten spotten, hiermee kun je meer invloed uitoefenen op het slagen of falen van de opdracht dan als je meeloopt in de processie. In dat laatste geval komt het uiteindelijk neer op hopen dat je niet gezien wordt.
Dus Freek, Susan, Aaf en Sofie staan hier het best.

In de veertiende opdracht heeft iedereen dezelfde plek en dus niet meer of minder invloed op het spel.

In de vijftiende opdracht, de blik in de toekomst, denk ik dat de mol sowieso naar binnen wil. Hiermee is je voorkennis gemakkelijker te verbloemen.
Dat zijn dus Susan, Tygo, Sofie, Jan Willem en Aaf

Tgyo: 5x op een goede molplek
Sofie: 7x
Freek: 6x
Jan Willem: 6x
Susan: 9x

Zo lijkt het perfecte voor mijn Susan-tunnel. Maar waar ik nu van baal is dat ze bij de theateropdracht niet op de beste plek zat en niet eens door stom toeval, de productie heeft haar en Owen op die plek neergezet.
Iemand die mij ervan wil overtuigen dat haar plek daar toch de beste was?


Excuses trouwens als er al zoiets gepost is. Heb nog niet het hele forum gelezen.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2014, 14:30:03 door Hildewereld »

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #409 Gepost op: 8-02-2014, 14:39:37 »
Ik een dezer afgelopen dagen wat hints naar Susan geplaatst maar dat waren er maar een paar. Heb er inmiddels 12 bijgevoegd/gemaakt, nu echt ze allemaal op een rij.

Moderators: kan ik dat hier plaatsen of moet dat in Spoiler topic?

Er zijn hier al meer hints geplaatst maar je zou natuurlijk het in een spoiler kunnen plaatsen...dan kan iedereen zelf beslissen of men het wil lezen ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #410 Gepost op: 8-02-2014, 14:59:12 »
Citaat
Iemand die mij ervan wil overtuigen dat haar plek daar toch de beste was?

Ze moest geschminkt worden  ::rofl:: ::rofl::


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #411 Gepost op: 8-02-2014, 15:15:40 »
Iemand die mij ervan wil overtuigen dat haar plek daar toch de beste was?
Speculatie: Als blijkt dat de mol mocht beslissen wie uitgekozen werd achter de schermen te zitten bij de theater, dan was het een slimme plek. Dan kiest de mol voor de twee langste mensen. Daardoor kiest de groep gewoon voor de twee karakters die ze het meest bijgebleven zijn.

Er is overigens niet echt aanleiding voor deze speculatie. Dergelijke opdrachten, waarbij de mol mag kiezen zijn voorgekomen, maar dat zou logischer zijn na een opdracht als de markt opdracht, waar de kandidaten individueel toegesproken worden door Art. Dan heb je een leuke opname voor bij de ontknoping.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #412 Gepost op: 8-02-2014, 15:19:58 »
Oeh, dat zou ik wel een hele leuke oplossing voor mijn dilemma vinden!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #413 Gepost op: 8-02-2014, 15:48:42 »
Ik weet dat het een long shot is en Jan Willem had ook nog 2 jokers. Maar als Jan Willem op Aaf zat en Susan is de Mol dan heeft Jan Willem de volgende potentiële testvragen goed:

- Is de Mol man of vrouw? Vrouw
- Liep de Mol mee in de processie? Nee
- In welk 4x4 team zat de Mol? Aaf en Susan
- Heeft de Mol een toekomstfilmpje gezien? Ja

Met Freek als mol is dat een stuk onwaarschijlijker.

Ik zou iets dergelijks ook met de andere afvallers willen uitzoeken in de aflevering van afvallen, maar ik ben er te lui voor.

Ik heb even gekeken naar de vragen die we in beeld krijgen (los van de vaste vragen over mol en geslacht dus).

Vraag 12: Met wie vormde de Mol een duo in de 4x4 opdracht.
6 opties logischerwijze. Als JW idd voor Aaf gestemd heeft (en dat vind ik op basis van zijn benadrukking in de test nog maar de vraag, maar goed, we gaan er hier van uit), zou het antwoord alleen op Aaf van toepassing zijn, noch op Susan noch op Freek.

Vraag 6:
Wat ontdekte de Mol tijdens de optocht?
- Een andere kandidaat
- Twee andere kandidaten
- De Mol handelde alleen.

In het geval van Aaf dus optie B, fout voor zowel Susan als Freek.

Vraag 5:
Met wie vormde de Mol een duo tijdens de optocht?
Juiste antwoord voor Aaf zou zijn geweest Sofie, dus wederom fout voor zowel Susan als Freek.

Vraag 11:
Heeft de Mol achter het stuur gezeten tijdens de 4x4 opdracht?
- Ja
- Nee

Susan reed, Aaf niet, Freek evenmin. Dus Freek en Aaf hebben hier een gemeenschappelijk antwoord, Susan en Aaf niet.

Over de rest van de vragen kunnen we wel speculeren maar dat weten we niet.
Daarnaast had hij dus idd twee jokers, sws.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #414 Gepost op: 8-02-2014, 15:51:00 »

Ik zou iets dergelijks ook met de andere afvallers willen uitzoeken in de aflevering van afvallen, maar ik ben er te lui voor.

Ik heb dat gepost in mijn topic (overeenkomstentheorie).

De leid(st)er is momenteel Susan, gevolgd door Sofie en JW
klaar voor de strijd

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #415 Gepost op: 9-02-2014, 02:24:27 »
Maar ik denk dat die Aas simpelweg staat voor een spel spelen, verstand gebruiken, belangrijke kaart, techniek, spel spelen.
Bedoel je schoppen?

In Susan zie ik eerder een nepmol dan dé mol.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #416 Gepost op: 9-02-2014, 09:32:41 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Susan moest wel op het toneel zitten zodat zij dan de tijd had om geschminkt te kunnen worden. (Oh sorry, zie pas later dat iemand die reactie al had geplaatst.)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2014, 11:22:08 door Dolfie, Reden: Quote in spoiler geplaatst ivm lengte »

Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #417 Gepost op: 9-02-2014, 12:32:29 »
Op dat lijstje van Hildewereld terugkomende, zitten er een aantal onwaarheden in. Volgens mij hoeft het niet per se zo te zijn dat je bij opdracht 2 bij de groep seinontvangers (buiten de spotlights) hoef te zitten. Je mocht daar zelf mensen aanwijzen. Aangezien de groep voor Tygo en Freek koos konden zij nergens anders heen.

Bij de opdracht voor de dropping en het theater koos Art uit wie waar moesten zijn. Bij de roltrappen kozen ze voor alfabetische volgorde andersom. Dus je kon je eigen positie niet bepalen.

Ook lijkt mij juist dat je bij de processie beter af ben in de groep lopers gezien je zo net als JW voor kon zorgen dat je niet ontdekt kan worden. Als Mol langs de kant heb je nog iemand naast je en een mol opereert het liefst alleen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #418 Gepost op: 9-02-2014, 12:39:23 »
Wat je zegt over de processie klopt niet. Je bent als processie-loper afhankelijk van de kijkers, en hebt weinig tot geen invloed op de kandidaten die jou moeten spotten. Als kijker kan je de andere kijker tenminste nog beïnvloeden.
Naar mijn mening is de beste molpositie bij de processie echt als spotter. Als processie-loper heb je juist een hele slechte molpositie en daarom streep ik JW af, hij had als eerste geen joker envelop hoeven pakken.

Susan zat dus wel degelijk op de goede molpositie en is bij deze opdracht samen met Freek zeker het meest verdacht.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #419 Gepost op: 9-02-2014, 12:43:03 »
Ook lijkt mij juist dat je bij de processie beter af ben in de groep lopers gezien je zo net als JW voor kon zorgen dat je niet ontdekt kan worden. Als Mol langs de kant heb je nog iemand naast je en een mol opereert het liefst alleen.

Ik denk dat in 'Wie is de Mol' jokers voor geld gaan. Als kandidaat wil je volgens mij met 3 jokers op het spel niet gespot worden. Getuige ook Tygo die niet uber vrolijk was terwijl er toch 1250 euro verdiend was of Daphne die de helft van 1500 euro vergeleek met niets.

Als mol zou ik daarom de positie van loper overlaten aan een van de kandidaten. Je weet dat die kandidaat z'n best doen om niet gespot te worden en jij kan tegelijk de andere kant op kijken als de laatste wagen langskomt.


Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...