Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397207 keer)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #620 Gepost op: 5-03-2014, 19:56:33 »
Oh man, de mensen in Susantunnel zitten wel echt rotsvast...  ::rofl::

Waar kan ik heen? Ik kan niet naar Tygo,
kan niet naar Tygo, die heeft een te grote bek.
Waar kan ik heen? Ik kan niet naar Jan-Willem,
kan niet naar Jan-Willem, die doet me te gek.

Wil niet stemmen op Sofie,
Want Sofie die spotte Jan-Willem,
en wat Freek Bartels betreft
die mol bestaat niet echt...

Heb getwijfeld over Susan V.
Omdat zij geen geld binnen haalt
Heb getwijfeld over Susan V.
Omdat zij de toon bepaald.

Susan de mol...
Susan de mol...
Susan de mollllllll....
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #621 Gepost op: 5-03-2014, 20:44:52 »
Waar kan ik heen? Ik kan niet naar Tygo,
kan niet naar Tygo, die heeft een te grote bek.
Waar kan ik heen? Ik kan niet naar Jan-Willem,
kan niet naar Jan-Willem, die doet me te gek.

Wil niet stemmen op Sofie,
Want Sofie die spotte Jan-Willem,
en wat Freek Bartels betreft
die mol bestaat niet echt...

Heb getwijfeld over Susan V.
Omdat zij geen geld binnen haalt
Heb getwijfeld over Susan V.
Omdat zij de toon bepaald.

Susan de mol...
Susan de mol...
Susan de mollllllll....

Leuk!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #622 Gepost op: 5-03-2014, 21:55:38 »
Waar kan ik heen? Ik kan niet naar Tygo,
kan niet naar Tygo, die heeft een te grote bek.
Waar kan ik heen? Ik kan niet naar Jan-Willem,
kan niet naar Jan-Willem, die doet me te gek.

Wil niet stemmen op Sofie,
Want Sofie die spotte Jan-Willem,
en wat Freek Bartels betreft
die mol bestaat niet echt...

Heb getwijfeld over Susan V.
Omdat zij geen geld binnen haalt
Heb getwijfeld over Susan V.
Omdat zij de toon bepaald.

Susan de mol...
Susan de mol...
Susan de mollllllll....

En dan natuurlijk lezen met dit nummer op de achtergrond  :D ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #623 Gepost op: 5-03-2014, 21:59:52 »
 ::rofl:: ::bravo:: Goed bezig Jossie :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #624 Gepost op: 5-03-2014, 23:35:55 »
Oh man, de mensen in Susantunnel zitten wel echt rotsvast...  ::rofl::

Mensen die open minded zijn, zijn zeldzaam. Volgens mij ben ik een van de weinige die nog meerdere opties open laat. De rest zit in de tunnel van Susan, Freek of JW vast geroest, lijkt het af en toe wel...

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #625 Gepost op: 6-03-2014, 00:46:26 »
Dat ze vaak achteraan staat is niet zo gek. Ze is namelijk best lang. Beter voor de compositie dus om haar achteraan te hebben.
Precies. Susan en de mannen staan altijd achteraan. Vorig seizoen stonden de vrouwen en Tim altijd vooraan.

Naast de (mogelijke) schoppenhint zit me ook nog dwars dat Susan meer gemold lijkt te hebben dan Freek. Tenzij veel acties van Freek buiten beeld waren.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #626 Gepost op: 6-03-2014, 01:13:22 »
Het lijkt er eerder op dat jij hem in je hoofd dat soort super molgedrag hebt toegewezen?  ???
Ik heb helaas geen tijd voor een lang antwoord. Maar het korte antwoord is dat ik hem inderdaad een fantastische mol zou vinden. Hij wordt amper verdacht door zijn medekandidaten en valt ook richting de kijker nooit uit zijn rol. Om toch een enkel voorbeeld te noemen: Bij de topito opdracht weet hij dan Susan zodanig in te schatten (of zelfs te sturen) dat hij het lot van de 2000 in haar handen legt. Dat vind ik gewaagd en geniaal als hij de mol is.

Citaat
Maar goed, misschien heb ik wel iets hogere verwachtingen van de mol dan dat ja. :P
Ik ben te vaak op mijn bek gegaan door hoge verwachtingen te hebben van een mol. De mol laat altijd wel ergens een steekje vallen. Raak eens een keertje geïrriteerd of geëmotioneerd. Doet zich af en toe wat dommer voor dan hij of zij is. Laat ergens bewust of onbewust doorschemeren dat hij of zij voorkennis heeft. En lukt het niet altijd subtiel te blijven in zijn of haar streven om geld uit te pot te houden. Susan past voor mij het beste in dat plaatje.
Ik heb dus inderdaad mijn verwachtingen van de mol begrenst (wat overigens niet betekend dat ik het daarmee geen goede mol zou vinden).

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #627 Gepost op: 6-03-2014, 08:30:38 »
Mensen die open minded zijn, zijn zeldzaam. Volgens mij ben ik een van de weinige die nog meerdere opties open laat. De rest zit in de tunnel van Susan, Freek of JW vast geroest, lijkt het af en toe wel...

Wouterv heeft een 'Follow the money' topic, Lo een 'Wie verdenkt wie?' topic, Erik Leppen een 'Molpunten' topic. En voor wie het echt niet weet of het spel te moeilijk is, is er altijd nog het 'Spoiler' topic.

En stel dat Freek (of Susan) mocht afvallen, dan valt er niks meer te kiezen, dus ik doe het liever op tijd. We zitten al in aflevering 8.

Heeft niet zoveel met vast geroest te maken, maar meer met hoe ik het spel wil spelen.

Daarnaast twijfel ik niet meer.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #628 Gepost op: 6-03-2014, 08:56:10 »
Ik heb helaas geen tijd voor een lang antwoord. Maar het korte antwoord is dat ik hem inderdaad een fantastische mol zou vinden. Hij wordt amper verdacht door zijn medekandidaten en valt ook richting de kijker nooit uit zijn rol. Om toch een enkel voorbeeld te noemen: Bij de topito opdracht weet hij dan Susan zodanig in te schatten (of zelfs te sturen) dat hij het lot van de 2000 in haar handen legt. Dat vind ik gewaagd en geniaal als hij de mol is.
Ik ben te vaak op mijn bek gegaan door hoge verwachtingen te hebben van een mol. De mol laat altijd wel ergens een steekje vallen. Raak eens een keertje geïrriteerd of geëmotioneerd. Doet zich af en toe wat dommer voor dan hij of zij is. Laat ergens bewust of onbewust doorschemeren dat hij of zij voorkennis heeft. En lukt het niet altijd subtiel te blijven in zijn of haar streven om geld uit te pot te houden. Susan past voor mij het beste in dat plaatje.
Ik heb dus inderdaad mijn verwachtingen van de mol begrenst (wat overigens niet betekend dat ik het daarmee geen goede mol zou vinden).
Ok dat is zeer helder, dank je wel voor je uitleg.  ::ok::
Ik begrijp je ook echt wel hoor, zeker qua wensmol. Misschien dat dit op onbewuster vlak voor mij meespeelt dan ik deze serie ervaren heb. Waarmee ik bedoel dat ik de momenten van executie in het verleden in dit soort gevallen intensiever heb beleefd. Misschien is mijn houding tav WIDM wat dat betreft wat veranderd, al is een ingestorte tunnelvisie altijd wel een pittige dobber.  :P

Ik weet aan wie ik de voorkeur zou geven als Mol-uitkomst, maar ik heb evenmin moeite met Susan als het zo zou blijken te zijn - leuk mens en zou zeker niet de slechtste mol zijn die we hebben gehad hoewel af en toe wat nonchalant misschien.  ::rofl::
Maar het lukt me gewoon niet in haar een Mol te zien. Ik zie telkens een kandidate. Door de hele show, door hoe alles in elkaar zit. Ik denk dat ik nog het meest moeite zou hebben met hoe duidelijk alles gemaakt wordt vanaf halverwege de serie - dat is atypisch voor widm, en daar heb ik sws moeite mee. Maar ze is voor mij echt net zo kandidaats als de overige drie, ondanks haar flair en karakter dat wat molsiger overkomt - moeilijk uit te leggen.

We zullen wel zien. Als Freek gewoon een leuke kandidaat blijkt heb ik iig veel plezier gehad hem als Mol te zien. Ik kan simpelweg niet ergens achter gaan staan hoe ik het niet voel of zie - en we zullen vanzelf wel merken hoe het nou echt zat.   :D
Ik hoop op een mooie eindstrijd tussen beiden - en al zie jij Freek niet naar de finale gaan, ik denk en hoop het wel, anders zou dit wel een van de meest voorspelbare series ooit worden in de widm geschiedenis. We hebben vaker finalisten op de Mol gehad uiteraard maar nog nooit hebben ze dat zo duidelijk gemaakt als nu, dus ik hoop er gewoon op. Voor een Mollenjacht die tot het einde spannend blijft!  :D
« Laatst bewerkt op: 6-03-2014, 08:58:01 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #629 Gepost op: 6-03-2014, 11:18:42 »
Wouterv heeft een 'Follow the money' topic, Lo een 'Wie verdenkt wie?' topic, Erik Leppen een 'Molpunten' topic. En voor wie het echt niet weet of het spel te moeilijk is, is er altijd nog het 'Spoiler' topic.

En stel dat Freek (of Susan) mocht afvallen, dan valt er niks meer te kiezen, dus ik doe het liever op tijd. We zitten al in aflevering 8.

Heeft niet zoveel met vast geroest te maken, maar meer met hoe ik het spel wil spelen.

Daarnaast twijfel ik niet meer.

Ik weet niet wat je bedoelt met het aanhalen van die topics, maar goed...

Punt wat ik wilde maken is dat vele een keus gemaakt hebben qua mol en als je daar maar iets tegen in gaat, ze meteen op hun pikkie getrapt zijn. Een normale discussie kan je niet meer voeren, omdat ze zo zeker zijn van hun gelijk dat ze alles naar hun gelijk proberen te praten, hoe krom de wegen er naar toe ook zijn. Ik lig hier echt soms dubbel van de 'hints' die mensen denken te zien. Ik verwacht dat het overgrote merendeel bullshit is...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #630 Gepost op: 6-03-2014, 11:28:19 »
Citaat
Punt wat ik wilde maken is dat vele een keus gemaakt hebben qua mol en als je daar maar iets tegen in gaat, ze meteen op hun pikkie getrapt zijn. Een normale discussie kan je niet meer voeren, omdat ze zo zeker zijn van hun gelijk dat ze alles naar hun gelijk proberen te praten, hoe krom de wegen er naar toe ook zijn. Ik lig hier echt soms dubbel van de 'hints' die mensen denken te zien. Ik verwacht dat het overgrote merendeel bullshit is...
Kan me daar wel in vinden. Maar denk ook dat het best lastig is als je iemand als mol hebt gekozen dat je daar ook alles van ziet en alles als mols gaat zien en dat het voor velen lastig is om dan objectief naar dingen te blijven kijken. Ik heb mezelf daar met Aaf ook wel op betrapt (en andere jaren ook)

Ik probeer wel altijd ook een andere kandidaat in de molrol te zetten en kijken of ik daar een aansluiting in zie die beter past waardoor ik wellicht kan of moet switchen.
En discussies over iets voren moet inderdaad altijd kunnen zonder tunnelvisie te gebruiken :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #631 Gepost op: 6-03-2014, 11:57:34 »
Ik weet niet wat je bedoelt met het aanhalen van die topics, maar goed...

Punt wat ik wilde maken is dat vele een keus gemaakt hebben qua mol en als je daar maar iets tegen in gaat, ze meteen op hun pikkie getrapt zijn. Een normale discussie kan je niet meer voeren, omdat ze zo zeker zijn van hun gelijk dat ze alles naar hun gelijk proberen te praten, hoe krom de wegen er naar toe ook zijn. Ik lig hier echt soms dubbel van de 'hints' die mensen denken te zien. Ik verwacht dat het overgrote merendeel bullshit is...

Ja, heb je zeker gelijk in, al probeer ik dat voor mezelf niet te doen. Maar ik blijf dat lastig vinden.

De hints lijken me ook inderdaad een hoop BS  ::rofl:: Maar het is zoals je zegt: ik moet er vaak hard om lachen. 5+6, delen door het geboorte jaar, vermenigvuldigd met het veertiende seizoen en het is Tygo (of Sofie, of Freek, of weet ik wie). Als Susan de mol is verwacht ik iets van:

* Bloem in het haar (... moet je zien: paard)
* Heilige aanwijzing (vingertjes in de lucht Boeddha)
* Schoppen Aas (Aces of Spades: Koning van het scheppen)
* Toekomstvisie (antwoorden juist in de test)
* Enveloppen aflevering 1 (finale)
* Balans: weegschaal

Maar ze stoppen er ook vaak een hoop BS hints in, dus ik sluit niks uit.

En discussies voeren, blijf ik leuk vinden. Als iemand een goed pleidooi heeft voor Sofie dan sta ik daar helemaal voor open. En Freek bashen is een soort hobby van me.

Ik noemde de topics omdat het ook best leuk is om een bepaalde mol te kiezen. Ik kies er altijd eentje en dan ga ik daarvoor. In het begin had ik bijvoorbeeld een top 3 van Aaf, Susan en JW (in die volgorde), maar had de meeste lol toen ik gewoon vol voor Aaf ging. Dat ik er daar dan helemaal fout zat, swa, ik heb genoten. En ik denk dat de Freekers dat ook doen op dit moment.  ;)
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #632 Gepost op: 6-03-2014, 12:29:30 »
Opties moet je altijd openhouden inderdaad.

Maar het zal altijd lastig zijn om het met elkaar eens/oneens te zijn op een forum. Wat ik bijvoorbeeld neerzet met de intentie als grapje kan een ander serieus opnemen en daardoor wat gepikeerd raken wat helemaal niet de bedoeling is.

Maar kan er ook altijd wel om lachen hoe je 1 situatie in verschillende oogpunten kunt zien.
Als je dan naar de vingerafdruk kijkt:
Tygo sluit alles af en struint wat rond dus een Tygo moller zegt van hij laat alles in het honderd lopen.
Sofie klimt omhoog, zegt niets over de vingerafdruk filmpje als ze bijna allemaal hun bordje hebben (onder het motto dat ze Susan wil testen) dus voor een Sofie mol is dat een goede actie.
Dan krijg je Susan die bovenop bij het atlas blijft staan wat een hele goede molplek is maar vervolgens ook niets zegt dat ze denkt dat het een vingerafdruk moet worden dus voor de Susanner moller doet ze dat prima
Freek loopt naar het strand en geeft een uitleg van een eeuwigheid dus voor de Freek moller is dat de ultieme molstreek
En Jan-Willem struint richting zijn bordje. Freek meldt dat hij het heeft, Sofie heeft het en JW ook en dan zegt Freek dat ze stuk voor stuk moeten beginnen uit te leggen en zegt JW oke, begin jij maar dan leer ik van je, daarna de beurt aan Sofie geeft en dan zelf eens een keer wat doet wat dus voor een JW moller weer een molstreek is.

Dat maakt nou net dit spel zo leuk :D

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #633 Gepost op: 6-03-2014, 12:32:36 »
Alles samengevat: Het enige dat je weet is dat je niets zeker weet.
Ben blij dat iedere hint wordt uitgezocht, BS of niet.
Anders wordt het wel heel saai op dit forum.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #634 Gepost op: 6-03-2014, 12:55:19 »
Dan nu alvast een schoonheidsslaapje doen zodat je straks wakker bent :D

Ik kan ook bijna niet wachten. Heb ook zoiets van hurry up  ::rofl::

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #635 Gepost op: 6-03-2014, 13:01:11 »
Nou als we dan toch met hints bezig zijn... Eentje die ik tegenkwam in het Freek forum van Moedermol (met een ander doel).

* * * Moet je zien.

Een paard met * * * op z'n hoofd. En een bloem in z'n haar. Net als Susan.

BS?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #636 Gepost op: 6-03-2014, 13:07:39 »
Allemaal mooie beelden lijkt me. Als je filmpjes terug gaat kijken op youtube over Vigan dan zie je allemaal paarden met een bloempje enz. lopen.
Daarbij is het grootste deel van de Filipijnen christelijk qua geloof dus de sterren, engelen, aartsengelen enz. kom je daar ook genoeg tegen.

Dus het kan wel als hint gebruikt worden maar is voor mij iets minder relevant.

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #637 Gepost op: 6-03-2014, 14:48:32 »
Ik zat 'even' aflevering 6 terug te kijken. Ik zat al in de susan tunnel maar ik hoor haar bij de biecht betreffende de processie zeggen dat er geen kandidaten jokers krijgen, maar de bedoeling is geld in de pot. Nu weet ik dat de biechten achteraf opgenomen worden maar dat geld in de pot is toch pas bekend gemaakt aan het eind van de opdracht dus kan ze niet aanhalen waarom ze de kandidaten wilde spotten. (En echt haar best doet ze niet)
Oke een mol wil geen geld in de pot maar hier doen alsof dat wel de bedoeling was.... Tja het klopt niet.

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #638 Gepost op: 6-03-2014, 16:15:59 »
In de introductie van aflevering 7 zegt Art:
.....Het spel wordt met zoveel vindingrijkheid gespeeld dat het lijkt of er soms meerdere mollen zijn. Maar de molverdeling staat vast: Een mol, vier kandidaten. Nog wel: binnen een paar dagen moet er weer een kandidaat naar huis. Maar niet voordat ze met de terugkeer van de topito's voor DUIVELSE DILEMMA'S worden gesteld.

Duivelse dilemma's is een serie korte films gemaakt door Nederlandse filmmakers.
Eén van die films heet Drone, waarin Monic Hendrickx speelt.
Monic Hendrickx en Susan Visser staan samen op het podium van de Gouden Televizier-Ring 2013 om de Zilveren Televizier Ster uit te reiken aan Linda de MOL.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #639 Gepost op: 6-03-2014, 16:37:51 »
is dat niet een beetje erg ver gezocht Badmotor?
Keep calm and eat chocolates!