Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397798 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #840 Gepost op: 14-03-2014, 11:56:07 »
Daarnaast is Milouska in het echt helemaal niet zo dom als ze speelde. Enig idee hoe moeilijk dat is om vol te houden? Heel nederland laten denken dat je dom bent terwijl je dat helemaal niet bent is heel erg knap juist en heel erg moeilijk. Je eigen ego uitschakelen dus. Ik vond haar een hele goede mol want wist bijna zeker dat ze het niet kon zijn... En toch was ze het. Goed toch?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #841 Gepost op: 14-03-2014, 12:08:27 »
Maak alsjeblieft geen vergelijkingen met Milouska... Dat doet iedere mol veel te veel te kort.

Als jij dat vindt prima :) Ik trek de gelijkenis met Milouska met een reden. Milouska vergrootte een karaktereigenschap 'het domme, naïeve gansje spelen' en vertolkte die rol voor 17 dagen zo goed dat barweinig kandidaten haar echt verdachten. Nu is Milouska presentatrice en dat maakt haar molschap een stukje knapper wat dat betreft dan iemand als Suus, die actrice van beroep is en gewend is om een rol te spelen. Maar dan nog vind ik Suus wel een Milouska v2.0 in goede zin wat mij betreft. Ook Suus heeft dit seizoen 'de domme, lieve kandidaat' uitgehangen voor haar medekandidaten waarop menigeen dacht: zij kan het gewoon niet zijn, het moet Sofie wel zijn. Resultaat: weinig verdenkingen.

Dat de meningen verschillen over een goede mol moge duidelijk zijn. Maar als Suus de mol is (wat ik na de bekendmaking van gisteren dat Freek niet de mol is nu toch wel denk) heeft zij een soortgelijke tactiek gekozen. Werd ook weleens tijd na 7 seizoenen om die opnieuw toe te passen, zoals Dennis Weening een George v2.0 was (die snapt/durft er helemaal niets van > hij kan het niet zijn) Maar waar ik nu wel benieuwd naar ben is of er een rode draad hint is naar Suus als mol. Ja, die ace of spades, schoppenvrouw > weduwe etc. Maar dat vind ik persoonlijk WIDM-onwaardig om zo'n hint te gebruiken naar de kandidaat die weduwe is  ::niet-ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #842 Gepost op: 14-03-2014, 12:12:42 »
Dat de meningen verschillen over een goede mol moge duidelijk zijn. Maar als Suus de mol is (wat ik na de bekendmaking van gisteren dat Freek niet de mol is nu toch wel denk) heeft zij een soortgelijke tactiek gekozen. Werd ook weleens tijd na 7 seizoenen om die opnieuw toe te passen, zoals Dennis Weening een George v2.0 was (die snapt/durft er helemaal niets van > hij kan het niet zijn) Maar waar ik nu wel benieuwd naar ben is of er een rode draad hint is naar Suus als mol. Ja, die ace of spades, schoppenvrouw > weduwe etc. Maar dat vind ik persoonlijk WIDM-onwaardig om zo'n hint te gebruiken naar de kandidaat die weduwe is  ::niet-ok::

Omdat ik de weduwe verklaring duidelijk niet zo fraai vindt, ga ik zelf liever voor de 'Ace of Spades'. Vrij vertaald in het nederlands: de beste graver. Ofwel.... de mol.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #843 Gepost op: 14-03-2014, 12:54:00 »
Las nog een goede op .nl:

Door Freek de vrijstelling te bezorgen houdt Susan mogelijk extra geld uit de pot. Freek zit immers op Sofie en zal zo de verkeerde stellingen kiezen bij de flesjes.

Hij heeft 1 stelling die geld oplevert. De mol was niet de bootbestuurder bij de speedboot opdracht. Dat waren ze alle 3 niet.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #844 Gepost op: 14-03-2014, 12:57:12 »
Las nog een goede op .nl:

Door Freek de vrijstelling te bezorgen houdt Susan mogelijk extra geld uit de pot. Freek zit immers op Sofie en zal zo de verkeerde stellingen kiezen bij de flesjes.

Ik vind dit een prima uitleg.  ::ok:: Het maakte niet uit voor de rente (Tygo deed immers ook nog mee), maar wel voor de flessen. Dat maakte Freek voor Susan de meest geschikte kandidaat om de vrijstelling te winnen bij 5-op-een-rij.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #845 Gepost op: 14-03-2014, 13:30:24 »
Mogelijke molmomenten van Suus Visser dan maar?
Aflevering 1: 4 opzettelijk fout opvatten zodat de code onjuist was
Aflevering 2: geen  ???
Aflevering 3: zware tas meezeulen en zo tijd rekken, klooien met de porto 'ik hoor je niet...' + mogelijk Kayak kampioen vinden
Aflevering 4: in de wetenschap dat Jan-Willem meeluistert toch mollen en ermee weg komen ook (Jenn wordt erop aangekeken), geld niet met geld laten ruilen, Jan-Willem mingeld laten pakken
Aflevering 5: goede beeld voorbij lopen, verkeerde beeld meenemen voor de foto + veel stilstaan en zelfde weg belopen
Aflevering 6: Jan-Willem niet spotten, tijd rekken door een visserslijn te mollen
Aflevering 7: met de zandzakkenopdracht teveel kilo's scheppen en geen windmolen weg te spelen, verkeerde vingerafdruk aanwijzen ala Milouska die 'toevallig' twee -1000 memory bordjes omdraait, fanatiek een oranje topo verzamelen en geld uit de pot houden
Aflevering 8: zich als derde weg laten spelen bij vijf op een rij zodat ze kan spotten en Freek niet kan spotten dus geld uit de pot. Daarbij het opsturen van een lege enveloppe en/of enveloppe met 1750 euro maar achteraf terug komen om die leeg te halen.

Mogelijke hints in de afleveringtitels?
Aflevering 1: Schijnbeweging > S week af, 6 en 5 op de palen bij de executie > '65 > geboortejaar 1965 van Susan Visser.
Aflevering 2: Vindingrijk > V als hoofdletter maakt SV = Susan Visser
Aflevering 3: Een zware keuze > Suus maakte als enige tweemaal een zware keuze bij de executie en koos voor de zware koffer.
Aflevering 4: Jennifer > volgens Jennifer heeft de mol met geld aan de onderhandelingstafel gezeten > Suus begon met geld.
Aflevering 5: Een heilige aanwijzing > Suus hanteert de enige heilige aanwijzing zelf, door met twee vingers rond te lopen in de lucht
Aflevering 6: 5 op een rij > vijf fotokliks op een rij die te samen volgens de Chinese Feng Shui in balans zijn > Suus heeft als Westers sterrenbeeld weegschaal (welke in balans is) ?
Aflevering 7: ... moet je zien > Suus gaf de aanwijzing door zelf uit te spreken zoals Zarayda fluister en huiver > moet je zien.
Aflevering 8: de lachende derde > Suus werd als derde weggespeeld bij 5 op een rij en lachte erom
Aflevering 9: Iets kan gebeuren > Suus zei in aflevering 8 toen ze het geld had gepost "Fijn hé? Er kan nu niets meer mee gebeuren" Achteraf is zij terug gegaan en heeft de enveloppe leeggehaald of ze heeft de volle enveloppe voordat de kandidaten op zoek mochten en nadat de postbode de post bezorgd had vanuit Ellis Island hem opgehaald.

"Hoe had u kunnen weten dat Susan de mol was?"
De mol zoekt dit jaar de balans in extremen aldus Art in het openingspraatje > Suus heeft als westers sterrenbeeld de weegschaal.
2013 is het jaar v/d slang, 1965, het geboortejaar van Suus is ook het jaar v/d slang.
Rood is het nieuwe groen > Suus droeg altijd een rode bloem in het haar en de kleur v/d mol is groen.
Bij Susan zag je als enige in het toekomstfilmpje het WIDM logo als ook had zij als enige de groene fiches met mollogo in beeld.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #846 Gepost op: 14-03-2014, 13:31:55 »

"Hoe had u kunnen weten dat Susan de mol was?"
De mol zoekt dit jaar de balans in extremen aldus Art in het openingspraatje > Suus heeft als westers sterrenbeeld de weegschaal.
2013 is het jaar v/d slang, 1965, het geboortejaar van Suus is ook het jaar v/d slang.
Rood is het nieuwe groen > Suus droeg altijd een rode bloem in het haar en de kleur v/d mol is groen.
Bij Susan zag je als enige in het toekomstfilmpje het WIDM logo als ook had zij als enige de groene fiches met mollogo in beeld.


Haha meteen maar de tekst voor Art uitgeschreven  ::rofl::
No Milk today???

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #847 Gepost op: 14-03-2014, 13:32:40 »
Haha meteen maar de tekst voor Art uitgeschreven  ::rofl::

Tja, er zitten altijd 4 van zulke lousy hints in dus ik denk.. ik kop hem alvast in  :-X
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #848 Gepost op: 14-03-2014, 13:34:38 »
Mogelijke molmomenten van Suus Visser dan maar?
Aflevering 1: 4 opzettelijk fout opvatten zodat de code onjuist was
Aflevering 2: geen  ???
Aflevering 3: zware tas meezeulen en zo tijd rekken, klooien met de porto 'ik hoor je niet...' + mogelijk Kayak kampioen vinden
Aflevering 4: in de wetenschap dat Jan-Willem meeluistert toch mollen en ermee weg komen ook (Jenn wordt erop aangekeken), geld niet met geld laten ruilen, Jan-Willem mingeld laten pakken
Aflevering 5: goede beeld voorbij lopen, verkeerde beeld meenemen voor de foto + veel stilstaan en zelfde weg belopen
Aflevering 6: Jan-Willem niet spotten, tijd rekken door een visserslijn te mollen
Aflevering 7: met de zandzakkenopdracht teveel kilo's scheppen en geen windmolen weg te spelen, verkeerde vingerafdruk aanwijzen ala Milouska die 'toevallig' twee -1000 memory bordjes omdraait, fanatiek een oranje topo verzamelen en geld uit de pot houden
Aflevering 8: zich als derde weg laten spelen bij vijf op een rij zodat ze kan spotten en Freek niet kan spotten dus geld uit de pot. Daarbij het opsturen van een lege enveloppe en/of enveloppe met 1750 euro maar achteraf terug komen om die leeg te halen.

Mogelijke hints in de afleveringtitels?
Aflevering 1: Schijnbeweging > S week af, 6 en 5 op de palen bij de executie > '65 > geboortejaar 1965 van Susan Visser.
Aflevering 2: Vindingrijk > V als hoofdletter maakt SV = Susan Visser
Aflevering 3: Een zware keuze > Suus maakte als enige tweemaal een zware keuze bij de executie en koos voor de zware koffer.
Aflevering 4: Jennifer > volgens Jennifer heeft de mol met geld aan de onderhandelingstafel gezeten > Suus begon met geld.
Aflevering 5: Een heilige aanwijzing > Suus hanteert de enige heilige aanwijzing zelf, door met twee vingers rond te lopen in de lucht
Aflevering 6: 5 op een rij > vijf fotokliks op een rij die te samen volgens de Chinese Feng Shui in balans zijn > Suus heeft als Westers sterrenbeeld weegschaal (welke in balans is) ?
Aflevering 7: ... moet je zien > Suus gaf de aanwijzing door zelf uit te spreken zoals Zarayda fluister en huiver > moet je zien.
Aflevering 8: de lachende derde > Suus werd als derde weggespeeld bij 5 op een rij en lachte erom
Aflevering 9: Iets kan gebeuren > Suus zei in aflevering 8 toen ze het geld had gepost "Fijn hé? Er kan nu niets meer mee gebeuren" Achteraf is zij terug gegaan en heeft de enveloppe leeggehaald of ze heeft de volle enveloppe voordat de kandidaten op zoek mochten en nadat de postbode de post bezorgd had vanuit Ellis Island hem opgehaald.

"Hoe had u kunnen weten dat Susan de mol was?"
De mol zoekt dit jaar de balans in extremen aldus Art in het openingspraatje > Suus heeft als westers sterrenbeeld de weegschaal.
2013 is het jaar v/d slang, 1965, het geboortejaar van Suus is ook het jaar v/d slang.
Rood is het nieuwe groen > Suus droeg altijd een rode bloem in het haar en de kleur v/d mol is groen.
Bij Susan zag je als enige in het toekomstfilmpje het WIDM logo als ook had zij als enige de groene fiches met mollogo in beeld.


Yes. Lijkt me perfect. Ik denk dat de Toekomstvisie (6 antwoorden => Susan) ook een hint was, maar ik denk dat dit 'm wel is!  ::ok::
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #849 Gepost op: 14-03-2014, 13:38:04 »
Aanvulling hints:

Susan zei toen ze  haar envelop zocht: 'Ik baan mij een weg tussen al mijn jokers en vrijstellingen.'
klaar voor de strijd

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #850 Gepost op: 14-03-2014, 13:39:51 »
'Too obvious' is alleen maar iets dat mensen zeggen die de Mol door beginnen te krijgen, maar een andere wensmol hebben, is mijn idee.

Nee, dat zeggen mensen als het zo erg opvalt dat ze het is, dat ze het niet meer kán zijn.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #851 Gepost op: 14-03-2014, 13:58:55 »
Ik had ook al eerder gezegd in dit topic dat het slim was van Susan om Freek in te palmen (en dus ook de vrijstelling te geven) zodat hij haar volledig vertrouwde en dus zou Freek bij de flessenopdracht zeker voor Sofie gaan en veel foute flesjes pakken...

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #852 Gepost op: 14-03-2014, 14:16:44 »
Dat zou wel slim zijn inderdaad,
aangezien dat nogal veel geld kan kosten.
10 flesjes gepakt is 2500 euro eruit?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #853 Gepost op: 14-03-2014, 15:28:09 »
Viel me op dat Susan bij beide testen in deze aflevering heel opvallend haar bril op en af zet. Misschien in de categorie: 'ik zie het niet'?/De Mol kan slecht zien.

Misschien ook in combinatie met 5, 7 en 8 waar Susan inclusief bril in het zwart zit/geblurred wordt?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #854 Gepost op: 14-03-2014, 15:44:15 »
Het is al bekend:

Alleen de verliezer bekendmaken was niet mogelijk dit jaar.
Als we uit mogen gaan van de biechten in de finale aflevering, dan zat Sofie op Suzan en Suzan en Freek zaten op Sofie. In die situatie zouden ze alleen de verliezer bekend kunnen maken als Freek de verliezer is. Dan zitten Sofie en Suzan op elkaar en blijft het spannend.

Als Sofie de verliezer was geweest, dan zou je twee mensen overhouden die beide op Sofie zaten.

Als Suzan de verliezer is houdt je Sofie over die op Suzan zat, en Freek die op Sofie zit en dan dus automatisch de winnaar is.

Dan volgt hieruit dat Sofie de mol is, Suzan de verliezer en Freek de winnaar.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #855 Gepost op: 14-03-2014, 16:18:11 »
Maar het is ook wel eens voorgekomen dat ze in de finale al de winnaar bekend maakten (Viviënne in het jaar van Jon), dus als ze de verliezer niet konden noemen, dan hadden ze dat weer kunnen doen.
The British are not impressed.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #856 Gepost op: 14-03-2014, 16:27:41 »
Maar het is ook wel eens voorgekomen dat ze in de finale al de winnaar bekend maakten (Viviënne in het jaar van Jon), dus als ze de verliezer niet konden noemen, dan hadden ze dat weer kunnen doen.

Dat kon ook niet. Stel Susan was de winnaar, dan had je Freek die op Sofie zat en Sofie zat op Susan. Dus dan was meteen bekend dat Freek de verliezer was en Sofie de mol.
Was Sofie de winnaar, dan had je Freek en Susan die op Sofie zaten, dat kon ook niet. Was Freek de winnaar, dan was bekend dat Sofie de mol was want Freek zat op Sofie.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2014, 16:30:04 door Run »

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #857 Gepost op: 14-03-2014, 16:27:47 »
Een hint waar ik eigenlijk nauwelijks meer iemand over gehoord heb na aflevering 2:

Als je die afleveringstitel 'Vindingrijk' door de Google Translate haalt, en in het Chinees uit laat spreken, dan hoor je Zúzhìduōmóu. Ik vind dat je er niet veel fantasie voor nodig hebt om daar 'Suus is de mol' in te horen. Lijkt bijna te kloppend om nog toeval te zijn, of tunnel ik nu heel erg?  :-[

http://translate.google.nl/#nl/zh-TW/vindingrijk

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #858 Gepost op: 14-03-2014, 16:30:05 »
Het is al bekend:

Alleen de verliezer bekendmaken was niet mogelijk dit jaar.
Als we uit mogen gaan van de biechten in de finale aflevering, dan zat Sofie op Suzan en Suzan en Freek zaten op Sofie. In die situatie zouden ze alleen de verliezer bekend kunnen maken als Freek de verliezer is. Dan zitten Sofie en Suzan op elkaar en blijft het spannend.

Als Sofie de verliezer was geweest, dan zou je twee mensen overhouden die beide op Sofie zaten.

Als Suzan de verliezer is houdt je Sofie over die op Suzan zat, en Freek die op Sofie zit en dan dus automatisch de winnaar is.

Dan volgt hieruit dat Sofie de mol is, Suzan de verliezer en Freek de winnaar.

Onzin. Susan kan nog steeds de mol zijn en je zult volgende week zien dat dat ook het geval is.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #859 Gepost op: 14-03-2014, 16:34:40 »
Een hint waar ik eigenlijk nauwelijks meer iemand over gehoord heb na aflevering 2:

Als je die afleveringstitel 'Vindingrijk' door de Google Translate haalt, en in het Chinees uit laat spreken, dan hoor je Zúzhìduōmóu. Ik vind dat je er niet veel fantasie voor nodig hebt om daar 'Suus is de mol' in te horen. Lijkt bijna te kloppend om nog toeval te zijn, of tunnel ik nu heel erg?  :-[

http://translate.google.nl/#nl/zh-TW/vindingrijk

Als 'Sushi de Mol' is dan klopt het! ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)