Poll

Wie is de Mol?

Sofie van den Enk
18 (14.8%)
Susan Visser
89 (73%)
Freek Bartels
15 (12.3%)

Totaal aantal stemmen: 122

Auteur Topic: [POLL] Wie is de Mol?  (gelezen 183788 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #120 Gepost op: 5-01-2014, 17:27:19 »
Bij mij staat nog bijna iedereen op de Twijfellijst. Ik heb na de eerste aflevering nog totaal geen hoogte kunnen krijgen van deze groep. Allemaal lijken ze me erg enthousiast en actief, maar voor mij springen er nog geen kandidaten echt uit als mol of niet-mol. Ik heb nog weinig echt verdachte acties gezien: beide opdrachten hadden denk ik alleen als door een wonder kunnen lukken, want ze waren veel te moeilijk voor die korte tijd.

De enige waarvan ik hoop dat ik haar echt af kan strepen is Daphne, ik houd me toch nog vast aan de regel 'de mol krijgt nooit een rood scherm' (ook al weet ik dat dit in buitenlandse molseries wel eens is gebeurd en ook in Nederland de makers deze regel niet erkennen). Verder waren Owen (mijn wensmol), Susan en Jennifer goed bezig bij de eerste opdracht.

Ik richt mijn aandacht nu op Freek, Jan-Willem (vanwege het forum) en Sofie.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #121 Gepost op: 5-01-2014, 17:37:56 »
Op mijn twijfel-lijstje staan de deelnemers over wie ik twijfels heb of ze de Mol zijn, maar waarbij mijn argumentatie blijft hangen op indruk en interpretatie.
Ah, ok, bedankt. Ik kijk vooruit naar jou posts de komende afleveringen. Het is toch altijd interessant om te horen welke kandidaten jij weggestreept.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #122 Gepost op: 5-01-2014, 18:54:11 »
Jan-Willem (vanwege het forum)

Maar hier op het forum zijn er niet zoveel die naar JW neigen. Tenminste de pool geeft Susan en Sofie als leiders. Op de poll gaan Owen en Susan aan kop. Op .nl zijn het Tygo, Owen en Susan. Op de Molbeurs Susan, Owen en Freek. Dus JW staat overal hooguit in de subtop.

Maar we zullen uit G-root's diagram wel kunnen afleiden wat werkelijk is. Die houdt ondermeer ook de professionals in de gaten zoals Heinz en Moedermol. In elk geval Heinz heeft nu 2 mollen gehad maar JW zat daar nog niet bij.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #123 Gepost op: 5-01-2014, 20:21:13 »
Door de posts van lightman en de poll op .nl, verdenk ik nu Jan-Willem, Aaf en Freek het meest (maar ik had al op Susan gestemd  ::) ).
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #124 Gepost op: 5-01-2014, 21:06:48 »
Jan-Willem op zichzelf is ook niet echt verdacht. Denk meer dat het aan die schijnbeweging theorie ligt.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #125 Gepost op: 5-01-2014, 21:08:46 »
Ik ben heel benieuwd naar de taart van G-Root ::ok::
...óf niet!

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #126 Gepost op: 5-01-2014, 23:03:06 »
Door de posts van lightman en de poll op .nl, verdenk ik nu Jan-Willem, Aaf en Freek het meest (maar ik had al op Susan gestemd  ::) ).

Oh ??? 8)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #127 Gepost op: 6-01-2014, 00:01:18 »
Maar we zullen uit G-root's diagram wel kunnen afleiden wat werkelijk is. Die houdt ondermeer ook de professionals in de gaten zoals Heinz en Moedermol. In elk geval Heinz heeft nu 2 mollen gehad maar JW zat daar nog niet bij.

Ik ben heel benieuwd naar de taart van G-Root ::ok::

Ik voel me gevleid maar moet jullie teleurstellen, er worden dit jaar geen taarten gebakken  :-\\ .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #128 Gepost op: 6-01-2014, 00:03:32 »
Ik voel me gevleid maar moet jullie teleurstellen, er worden dit jaar geen taarten gebakken  :-\\ .
Wat??!! :o  :\'(

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #129 Gepost op: 6-01-2014, 00:12:00 »
Ik voel me gevleid maar moet jullie teleurstellen, er worden dit jaar geen taarten gebakken  :-\\ .

Je zal er ongetwijfeld een goede reden voor hebben, maar wel jammer. Je taarten waren toch een unieke toevoeging op het forum.  :(
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #130 Gepost op: 6-01-2014, 09:41:42 »
Ik voel me gevleid maar moet jullie teleurstellen, er worden dit jaar geen taarten gebakken  :-\\ .
Dat is inderdaad jammer, die taarten smaakte altijd heerlijk, ook al keek ik soms op van de grootte van de taartpunten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #131 Gepost op: 6-01-2014, 12:03:31 »
Mag een ander het overnemen? En zo ja: Wie voel zich dan geroepen? :D

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #132 Gepost op: 6-01-2014, 12:56:54 »
Wat??!! :o  :\'(

Dank voor deze reactie.  :D

Je zal er ongetwijfeld een goede reden voor hebben, maar wel jammer. Je taarten waren toch een unieke toevoeging op het forum.  :(

De simpele reden is: het kost me dit jaar teveel tijd.

Mag een ander het overnemen? En zo ja: Wie voel zich dan geroepen? :D

Natuurlijk mag dat, er zijn al onderhandelingen gaande per PM.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #133 Gepost op: 6-01-2014, 17:24:56 »
Mijn tactiek is om niet te letten op álle kleine dingen die een aanwijzing of molactie zouden kunnen zijn, maar op de sterkste aanknopingspunten.

Vorig jaar was het bijvoorbeeld heel duidelijk dat Kees bijna alle mogelijke voorkennis gebruikte en had hij de echte aanwijzingen (dus geen slap toeval) op zijn rekening. Wel had hij, net als veel anderen, onnodig geld opgehaald :-\\

Tot nu zijn deze echterts er niet echt.
Daphne kreeg rood.
Maurice kreeg rood.

Verder kan ik niet veel meer bedenken dan dat Jan-Willem voor mij de sterkste hint tot nu toe heeft gekregen (Radio 3, 4, 2 & 5) dus ik ga voor nu even voor hem.
[Zwakkere argumenten] Hij kwam heel laat en zonder geld aan bij de politie en heeft geen enke laser gespot[/Zwakkere argumenten]
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #134 Gepost op: 6-01-2014, 17:33:02 »
Verder kan ik niet veel meer bedenken dan dat Jan-Willem voor mij de sterkste hint tot nu toe heeft gekregen (Radio 3, 4, 2 & 5) dus ik ga voor nu even voor hem.

Grappig, zoiets zou ik nou net "slap toeval" noemen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #135 Gepost op: 6-01-2014, 17:46:54 »
Grappig, zoiets zou ik nou net "slap toeval" noemen.
Is ook zo, daarom zeg ik ook sterkste en niet sterke.

Er is een ding dat ik zeker weet: dat is dat ik nog niets zeker weet.



EDIT: De kans dat 4 willekeurige cijfers precies Jan-Willems stations zijn is (4*3*2*1)/(9*9*9*9) = 0,37%. (Mathematici verbeter me als ik iets fout doe) Geen grote dus, al moet je er rekening mee houden dat zoeken naar een betkenis natuurlijk altijd iets oplevert dus ook toevaltreffers van 0,4& kans. Doch vind ik het opmerkelijk.

EDIT2: Ze kiezen natuurlijk voor cijfers die niet te laag (hoe sein je 0 of 1 door) en niet te hoog (9 keer knipperen duurt lang) zijn, dus dan kom je al snel uit op iets met 3, 4, 5 en 2. Dag hint ::zwaai:: ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 6-01-2014, 18:02:15 door Pac »
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #136 Gepost op: 9-01-2014, 19:37:22 »
Nou, ik ben weer van gedachte veranderd.
Van Susan naar Jan-Willem naar Aaf naar Freek ???

...

 ::ok::

Dankzij Freek werd het seinen enorm vertraagd en was hij het niet die de 4 en de 3 naar Jennifer en Aaf stuurde? En hij kwam te snel aan bij de politie, terwijl hij nog even door had kunnen zoeken. Toch 2 goede molacties in de 2 opdrachten :)
« Laatst bewerkt op: 9-01-2014, 19:55:29 door Pac »
...óf niet!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #137 Gepost op: 9-01-2014, 20:01:02 »
Ik heb nog geen flauw idee.
Ik vind vooral redenen waarom ik denk dat bepaalde mensen het eerder niet zijn..  ::rofl::
(En in sommige gevallen, hoop..  ::schaam::)

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #138 Gepost op: 9-01-2014, 20:25:14 »
Ik heb nog geen flauw idee.
Ik vind vooral redenen waarom ik denk dat bepaalde mensen het eerder niet zijn..  ::rofl::
(En in sommige gevallen, hoop..  ::schaam::)



Maar mensen afstrepen is ook handig hoor, want dan blijven er steeds minder over die het wel kunnen zijn  ::ok::
I will follow my inner gold

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #139 Gepost op: 9-01-2014, 21:18:55 »
Tot nu toe, een van de vrouwen of Tygo. Maar zouden ze het zo makkelijk maken? Of is het gewoon maar schijnbeweging? ;)

Trouwens, Owen die zogezegd meedoet om zijn kinderen een plezier te doen? Perfecte dekmantel vind ik zelf! Van de vrouwen blijft Sofie precies bij iedereen maar plakken in de middenmoot. Zeer verdacht dus. Hetzelfde met Susan maar die valt nog minder op. Heel apart want ik had haar meer aanwezig verwacht, maar misschien is ze net wel het tegenovergestelde? Tygo daarentegen. Die irriteerde mij bij momenten dat hij zo aanwezig in beeld werd gebracht. Niks tegen de man persoonlijk, heeft wel een tof karakter, maar dat hebben ze me al eens gelapt met een zekere Art en ben daar toch voorzichtiger in geworden. En schrijf Jennifer alsjeblieft nog maar niet af. In het verleden hebben mollen ook al geld gepakt in de eerste opdracht. Toen noemden ze zoiets vertrouwen kweken.

Heb nog niemand echt afgeschreven, op een iemand na misschien.