Poll

Wie is de Mol?

Sofie van den Enk
18 (14.8%)
Susan Visser
89 (73%)
Freek Bartels
15 (12.3%)

Totaal aantal stemmen: 122

Auteur Topic: [POLL] Wie is de Mol?  (gelezen 183851 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #160 Gepost op: 11-01-2014, 13:04:03 »
Wat Roodbeen-werend schrikkeldraad plaatsen rond plek 1 doet wonderen..  >:D
(Ik heb nog wat over als je wilt  ::hypocriet::)

Graag, de aanval van JW op de nummer 1 plek is ingezet.. Heb versterking nodig.  8)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #161 Gepost op: 11-01-2014, 13:06:30 »
Graag, de aanval van JW op de nummer 1 plek is ingezet.. Heb versterking nodig.  8)
Inderdaad...te veel verdenkingen...toch zet ik hem op 1 na hoogst omdat meneer bijna niks staat te doen terwijl Daphne actief aan het zoeken is.

aan de andere kant...als ze verbaast zijn dat ze er volledig naast zitten bij die opera opdracht, staat iedereen met zo'n verbaasde blik....behalve Aaf en...jawel....JW...
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 13:15:10 door SomeOne_01 »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #162 Gepost op: 11-01-2014, 13:11:14 »
Graag, de aanval van JW op de nummer 1 plek is ingezet.. Heb versterking nodig.  8)

Astu!  8) ;D

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #163 Gepost op: 11-01-2014, 13:14:25 »
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #164 Gepost op: 11-01-2014, 14:01:59 »
Freek is nog steeds de mol volgens mij.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #165 Gepost op: 11-01-2014, 16:32:15 »
Susan, en is zij het niet Jan Willem.
Ich bin ein Bärliner!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #166 Gepost op: 11-01-2014, 17:09:20 »
Mijn twee hoofdverdachten blijven nog even Susan en Jan-Willem, maar als ik nu de keuze zou moeten maken dan zou ik Susan zeggen...

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #167 Gepost op: 11-01-2014, 17:11:07 »
Ik heb tot nu toe een topdrie. Aaf, Jan-Willem en Jennifer en dan is J-W mijn hoofdverdachte
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #168 Gepost op: 11-01-2014, 17:14:13 »
Sofie. ::ok::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #169 Gepost op: 11-01-2014, 17:15:51 »
Poeh, wat is het weer lastig! ::zweet:: ::bravo::
Aaf, Daphne, Freek, Jan-Willem of Tygo.
(Gevolgd door Sofie en op de laatste plaats van mijn verdachtenlijstje Jennifer en Susan.)
Ik blijf nog even bij Tygo omdat ik het onterecht vind hoe gemakkelijk hij weggestreept wordt door velen.

Tygo heeft na aflevering 2 voldoende mogelijke molacties op zijn naam staan, is bij de opdrachten zeer betrokken en daardoor invloedrijk, en bij zijn positieve acties zijn kanttekeningen te plaatsen. Owen lijkt er op Tygo te zijn uitgegaan, maar dit kan ook een prachtig rookgordijn zijn. Daarnaast zie ik Tygo dingetjes doen die ik typisch Mols vind zoals uitgebreid de winst vieren (tv-station) en anderen in het bijzijn van medekandidaten verdacht maken (Sofie en haar portogebruik).

Ook zijn er genoeg redenen om Tygo juist niet als Mol te zien. Zijn actie om een envelop te pikken lijkt me onnodig (al zou je kunnen zeggen: molactie omdat je als Mol geld naar iemand kan sturen die niet op het goede spoor zit), veel kandidaten noemen Tygo als Mol in aflevering 1, in de terugblik naar aflevering 1 in aflevering 2 zit een stukje biecht waarin Freek een mogelijke molactie van Tygo als zodanig benoemt, en veel kijkers ("niet-molloten") verdenken hem (maar dit gold ook voor Kees).

Edit: LOL, ik ben nu de enige die op Tygo gestemd heeft. Dat had ik nou ook weer niet verwacht... ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 17:17:40 door Heinz »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #170 Gepost op: 11-01-2014, 17:53:55 »
Edit: LOL, ik ben nu de enige die op Tygo gestemd heeft. Dat had ik nou ook weer niet verwacht... ::rofl::

 ::rofl:: hahahaha waar is die "vind ik leuk" button?

Maar ik ben het met je eens hoor, hoewel ik dus niet op Tycho gestemd heb (maar dat was al duidelijk).
Voor mij staan Freek, Jan Willem en Tygo op een gedeelde eerste plaats, gevolgd door Aaf.
Jennifer, Susan en Sofie heb ik een potloodstreep door, maar bij nader inzien, nog niet volledig afgeschreven.
Hoewel die potloodstreep bij mij wel steeds dikker wordt bij Jennifer en Sofie.
Volg je het nog?  ;D

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #171 Gepost op: 11-01-2014, 17:58:04 »
Vanboven: Daphne Jan-Willem en Aaf
Direct eronder: Susan
Na wat ruimte: Sofie en Freek
Daaronder: Tygo
Helemaal onderaan: Jennifer
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 18:05:57 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #172 Gepost op: 11-01-2014, 18:04:02 »
Wow Jan wordt hier nu wel erg verdacht  ::oink::
Dat had ik dus echt niet verwacht  ::rofl:: , ik hoop eigenlijk niet dat ie de mol is.

Offline Frank32

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #173 Gepost op: 11-01-2014, 18:04:29 »
1. Jan-Willem
2. Sofie
3. Freek
4. Daphne
5. Aaf
6. Susan
7. Tygo
8. Jennifer

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #174 Gepost op: 11-01-2014, 18:07:08 »
Ondanks dat ik ze in aflevering 2 al minder verdacht vond, blijf ik toch bij Aaf (vooral bij gebrek aan beter), dus:

1. Aaf
2. Freek
3. Daphne

...ik zit ook in de 'Jan-Willem is niet de mol'-tunnel ::rofl::

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #175 Gepost op: 11-01-2014, 19:19:06 »
Poeh, wat is het weer lastig! ::zweet:: ::bravo::
Aaf, Daphne, Freek, Jan-Willem of Tygo.
(Gevolgd door Sofie en op de laatste plaats van mijn verdachtenlijstje Jennifer en Susan.)
Ik blijf nog even bij Tygo omdat ik het onterecht vind hoe gemakkelijk hij weggestreept wordt door velen.

Edit: LOL, ik ben nu de enige die op Tygo gestemd heeft. Dat had ik nou ook weer niet verwacht... ::rofl::
.


Tygo staat bij mij ook gewoon in de top 3.  Het voorbijlopen van de opdracht, waardoor de tijd geactiveerd wordt had een prachtige molactie kunnen zijn. Freek voorkomt dit echter door de opdracht wel te zien. Hierom staat Sofie voor mij op de plek van Freek t.o.v. jouw lijstje.

Ook de alfabetische volgorde komt productietechnisch natuurlijk wel goed uit. Als Tygo als laatste mag, kan hij op de hoogte zijn van wat de rest heet gevonden en ingezet. Had niemand de zwarte vrijstelling gepakt, had hij dat alsnog kunnen doen.


Mijn lijstje

Hoofdverdachten:
1. Daphne
2. Jan-Willem
Gevolgd door:
3. Tygo
Niet uigesloten:
4. Aaf
5. Sofie
Waarschijnlijk niet:
6. Susan
7. Freek
8. Jennifer

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #176 Gepost op: 11-01-2014, 20:01:10 »
Kan iemand mij vertellen wat Jan-Willem nou zo verdacht maakt? ???
Verdacht, oké. DE mol, nu al, dat snap ik niet.
...óf niet!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #177 Gepost op: 11-01-2014, 21:08:13 »
Kan iemand mij vertellen wat Jan-Willem nou zo verdacht maakt? ???
Verdacht, oké. DE mol, nu al, dat snap ik niet.
zijn stem, zo zwoel..hij is gewoon een wensmol...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #178 Gepost op: 11-01-2014, 21:52:45 »
Kan iemand mij vertellen wat Jan-Willem nou zo verdacht maakt? ???
Ik kijk vooral naar wat je niet ziet. Immers elk jaar beklagen wij molloten na afl. 10 het terugblikken erover dat er feitelijk nauwelijks molacties geweest zijn. Het krijtje van Anne-Marie moest dan bijv. het hoogtepunt zijn... Nou ik zie JW ook vooral niks doen. Hij staat consequent altijd ergens achteraan rek-en-strekoefeningen te doen. Typisch wat een mol doet als er zoveel kandidaten zijn.

En toegegeven zijn er wel grote acties als hij met zijn tweeën is (Daphne en Maurice), eigenlijk zijn die acties TE groot voor mijn gevoel, zo groot dat je haast weer twijfelt aan JW als mol (too obvious). Maar het totaal-saldo zegt mij toch JW als mol, ook via de wegstreepmethode, hij is de enige die bij mij dan nog overeind staat.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #179 Gepost op: 11-01-2014, 23:10:12 »
Ik twijfel tussen Aaf, Daphne en Jan-Willem. Jennifer en Suzan verdenk ik het minst (brachten in de eerste opdracht geld binnen), Freek en Sofie (geld binnengebracht in de verlaten TV-studio) verwacht ik ook niet als mol maar sluit ik niet uit, Tygo plaatst zich teveel in de kijker voor een mol (en afvaller Owen heeft waarschijnlijk op hem gestemd).
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 23:17:54 door Luc »