Poll

Wie is de Mol?

Sofie van den Enk
18 (14.8%)
Susan Visser
89 (73%)
Freek Bartels
15 (12.3%)

Totaal aantal stemmen: 122

Auteur Topic: [POLL] Wie is de Mol?  (gelezen 183866 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #240 Gepost op: 17-01-2014, 23:40:30 »
Zou wel dom zijn als mol om, als iemand anders al een fout antwoord roept, dat zelf nog eens te zeggen. Kandidatenactie dus van JW.

Volgens mij zeggen ze het vrijwel tegelijkertijd.  :)
Maar van JW geloof ik veel eerder dat hij er gewoon in meegaat. Freek is veel afwachtender en stiller, maar springt ineens op in dit soort situaties. Zag je ook weer met die Clock Tower, waarin hij lekker in het chaotische moment springt om het andere team op het laatste moment naar de andere kant van het water te laten gaan.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #241 Gepost op: 19-01-2014, 06:01:54 »
Daar blijf ik inderdaad nog even bij. Al moet ik daaraan toevoegen dat ik aflevering 3 nog niet opnieuw gekeken en bestudeerd heb. Voorlopige indruk dus.

Als Freek al voorkennis heeft gaat hij daar wat mij betreft niet goed mee om, noch met het geld opsturen noch bij de roeiopdracht. Aaf oogde ook redelijk kandidaats.

Maar goed, ik moet de aflevering nog echt analyseren 
::vergroot::  Geanalyseerd!  :-X

Ik zag toevallig deze aangepaste post want ik verwachtte eigenlijk een nieuwe van je na de analyse.. ;)
Die bleef dus uit..

Ik ben heel nieuwsgierig naar wat je bedoelt met 'hij gaat er wat mij betreft niet goed mee om'.
Ik denk namelijk dat er best wel wat zit in deze methode maar dat het voor sommige mensen simpelweg niet zo opgaat. Kijkend naar een AM Jung, een Tim Kamps - waarom zou JW geen Tim zijn qua 'pokerface' en weinig verraden qua gelaatsexpressie bijvoorbeeld?

Je hebt iig enige tijd getwijfeld maar kennelijk nu toch besloten dus ik ben wel heel erg benieuwd, eerlijk gezegd. Kan je dit toelichten hier, of via pm?  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #242 Gepost op: 19-01-2014, 13:29:35 »
Tot nu toe, na 3 afleveringen verdenk ik Freek het meest.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #243 Gepost op: 19-01-2014, 15:46:22 »
1. Freek
2. Jan-Willem
3. Susan
4. Jennifer
5. Sofie
6. Daphne
7. Tygo
8. Aaf
_______________________________________________________________________
9. Owen
10. Maurice

Owen stond bij mij op twee ::oink::, is ie weg!

Jan-Willem maakt bij mij een piek!

Freek, mijn schot-voor-de-boeg en tevens huidige mol bovenaan.

En doei Tygo, Daphne en Aaf. Als 1 van jullie het is ga ik Wie is de Mol jr. niet kijken. Beloofd.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #244 Gepost op: 19-01-2014, 23:11:14 »
Ik zag toevallig deze aangepaste post want ik verwachtte eigenlijk een nieuwe van je na de analyse.. ;)
Die bleef dus uit..

Kan nog komen. Ik had ook niet veel tijd dit weekend.

Ik ben heel nieuwsgierig naar wat je bedoelt met 'hij gaat er wat mij betreft niet goed mee om'.
Ik denk namelijk dat er best wel wat zit in deze methode maar dat het voor sommige mensen simpelweg niet zo opgaat.

Daarmee doelde ik m.n. op de roeiopdracht. Enige echte Molgelegenheid lag daar in het vinden van sterke sportieve gasten. In plaats daarvan dartelt hij richting mooie jongens die zich uiteraard liever niet moe willen maken. Ook zou ik als Mol nooit al het geld uit de pot opsturen. Je maakt je daarmee altijd verdacht en in de wetenschap van een opdracht waarbij geld in te zetten is maak je je daarmee nog eens extra verdacht. Freek leek niet al te verdacht bij de rest van de groep, dat zou ik dan als Mol niet willen riskeren en zocht ik wel andere manieren. Maar goed, dit is mijn subjectieve visie en staat ook nog eens los van mijn microexpressie methode.

Kijkend naar een AM Jung, een Tim Kamps - waarom zou JW geen Tim zijn qua 'pokerface' en weinig verraden qua gelaatsexpressie bijvoorbeeld?

De les van AM was juist dat ik bij mijn methode moet blijven. Bij haar ben ik onvoorzichtig geweest en heb ik het 'vliegtuig-vinden-scenario' - wat ik erg onwaarschijnlijk vond - een te grote rol laten spelen. Helemaal toen zij zich vervolgens in afl. 2, 3 & 4 ook nog eens erg kandidaats gedroeg. De betrouwbare surprise reflex met wenkbrauwen heb ik bij haar bijvoorbeeld ook nooit geconstateerd.

Kandidaten als Tim Kamps - en Carolien vorig jaar die ik als wensmol ben gaan promoten omdat ze (naast Kees) bij mijn methode open bleef - kunnen er altijd zijn. Ik streep nu ook pas wanneer ik echt overtuigd ben middels multi-indicator waanemingen en/of herhaling (patroon). JW zou zeker ook zo iemand kunnen zijn, maar in het scenario dat er een streep komt door alle andere deelnemers dan is het voor mij wel duidelijk. Ik vertrouw op mijn methode.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 23:13:07 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #245 Gepost op: 19-01-2014, 23:20:35 »
Lightman, over die multi indicator waarnemingen gesproken, wat haal jij uit de microexpressies van Aaf/Daphne in de laatste minuut van de derde aflevering vwb de vooruitblik naar de executie met rode scherm volgende week?  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #246 Gepost op: 19-01-2014, 23:41:55 »
Susan is mijn mol, de rest heb ik eigenlijk afgestreept. Ik heb echter geen idee waarom ik Susan verdenk en ben haastig op zoek naar een vervanger, maar kan die maar niet vinden...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #247 Gepost op: 19-01-2014, 23:44:12 »
Daarmee doelde ik m.n. op de roeiopdracht. Enige echte Molgelegenheid lag daar in het vinden van sterke sportieve gasten. In plaats daarvan dartelt hij richting mooie jongens die zich uiteraard liever niet moe willen maken. Ook zou ik als Mol nooit al het geld uit de pot opsturen. Je maakt je daarmee altijd verdacht en in de wetenschap van een opdracht waarbij geld in te zetten is maak je je daarmee nog eens extra verdacht. Freek leek niet al te verdacht bij de rest van de groep, dat zou ik dan als Mol niet willen riskeren en zocht ik wel andere manieren. Maar goed, dit is mijn subjectieve visie en staat ook nog eens los van mijn microexpressie methode

Dus als ik je goed begrepen heb, heb je Freek afgestreept op basis van in jouw ogen onmols gedrag, niet op basis van microexpressies?
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #248 Gepost op: 19-01-2014, 23:55:26 »
Dus als ik je goed begrepen heb, heb je Freek afgestreept op basis van in jouw ogen onmols gedrag, niet op basis van microexpressies?

Nee, dan heb je het niet goed begrepen. Mijn reactie over de les van AM stelt duidelijk dat ik dat niet meer doe. Onmols gedrag alleen is niet betrouwbaar. Zonder overtuiging op basis van mijn microexpressie methode streep ik niemand meer volledig door. Dat geldt dus ook voor Freek.
::vergroot::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #249 Gepost op: 19-01-2014, 23:58:08 »
Nee, dan heb je het niet goed begrepen. Mijn reactie over de les van AM stelt duidelijk dat ik dat niet meer doe. Onmols gedrag alleen is niet betrouwbaar. Zonder overtuiging op basis van mijn microexpressie methode streep ik niemand meer volledig door. Dat geldt dus ook voor Freek.
::vergroot::

Ok dus op basis van welke microexpressie is Freek niet de Mol volgens jou?  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #250 Gepost op: 20-01-2014, 00:09:54 »
Ok dus op basis van welke microexpressie is Freek niet de Mol volgens jou?  :)

Dat is één van die nieuwe analyses die misschien nog volgt de komende week. Maar dat gaat dan weer over wie de Mol NIET is, dus (onder voorbehoud) in het andere topic.  ;)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #251 Gepost op: 20-01-2014, 00:16:33 »
Dat is één van die nieuwe analyses die misschien nog volgt de komende week. Maar dat gaat dan weer over wie de Mol NIET is, dus (onder voorbehoud) in het andere topic.  ;)

Ik kijk ernaar uit!  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #252 Gepost op: 20-01-2014, 00:20:25 »
@lightman: Wat zijn momenteel je huidige verdachten?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #253 Gepost op: 20-01-2014, 00:20:37 »
Ok dus op basis van welke microexpressie is Freek niet de Mol volgens jou?  :)

Volgens mij laat hij het open  ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #254 Gepost op: 20-01-2014, 00:21:38 »
@lightman: Wat zijn momenteel je huidige verdachten?

Hij streept mensen weg, dus volgens mij kun je beter vragen naar niet-verdachten  :P

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #255 Gepost op: 20-01-2014, 00:25:58 »
Hij streept mensen weg, dus volgens mij kun je beter vragen naar niet-verdachten  :P

Ja, ik ken zijn aanpak. Iets anders geformuleerd komt de vraag erop neer dat ik wil weten wie hij dus nog niet weggestreept heeft. En dan het liefst dat hij daarvan nog eens aangeeft wie hij daarvan momenteel de meeste kansen toedicht om de mol te zijn ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #256 Gepost op: 20-01-2014, 00:35:29 »
Ja, ik ken zijn aanpak. Iets anders geformuleerd komt de vraag erop neer dat ik wil weten wie hij dus nog niet weggestreept heeft. En dan het liefst dat hij daarvan nog eens aangeeft wie hij daarvan momenteel de meeste kansen toedicht om de mol te zijn ;)

Heb ik ook gedaan hoor, maar wel via privébericht laten lopen omdat andere speurders wellicht liever hun eigen methode willen volgen en dit soort "spoilers" liever niet willen lezen/ Misschien ook een ideetje voor jou?
« Laatst bewerkt op: 20-01-2014, 00:47:55 door Whiskers »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #257 Gepost op: 20-01-2014, 00:41:37 »
3 seizoenen 'Lie to Me' kijken is wat mij betreft een aanrader voor iedereen die Wie is de Mol kijkt.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #258 Gepost op: 20-01-2014, 00:49:28 »
3 seizoenen 'Lie to Me' kijken is wat mij betreft een aanrader voor iedereen die Wie is de Mol kijkt.

Ah, vandaar Lightman  ::rofl::

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #259 Gepost op: 20-01-2014, 20:52:46 »
Heb ik ook gedaan hoor, maar wel via privébericht laten lopen omdat andere speurders wellicht liever hun eigen methode willen volgen en dit soort "spoilers" liever niet willen lezen/ Misschien ook een ideetje voor jou?

Als je geen gedachtes van anders wilt lezen, moet je niet op een forum kijken... Dat is mijn kijk hierop...