Poll

Wie is de Mol?

Sofie van den Enk
18 (14.8%)
Susan Visser
89 (73%)
Freek Bartels
15 (12.3%)

Totaal aantal stemmen: 122

Auteur Topic: [POLL] Wie is de Mol?  (gelezen 183864 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #260 Gepost op: 20-01-2014, 21:33:20 »
Als je geen gedachtes van anders wilt lezen, moet je niet op een forum kijken... Dat is mijn kijk hierop...

Ja mee eens. Echt alles komt openbaar te staan op dit forum, zelfs voor spoilers is een topic. Dus lightman post het maar gewoon hier hoor, desnoods tussen spoilertags. Kan geen kwaad lijkt me, tenzij je natuurlijk je theorieen prive houdt, maar dan moet je ze ook niet via pb sturen toch?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #261 Gepost op: 20-01-2014, 21:52:00 »
Ja mee eens. Echt alles komt openbaar te staan op dit forum, zelfs voor spoilers is een topic. Dus lightman post het maar gewoon hier hoor, desnoods tussen spoilertags. Kan geen kwaad lijkt me, tenzij je natuurlijk je theorieen prive houdt, maar dan moet je ze ook niet via pb sturen toch?
Tsja, de theorieën van lightman...
Ik ontwijk ze meteen zodra ik merk dat hij iets geschreven heeft. Ik heb totaal geen zin in de gedachte dat iemand -in theorie- wetenschappelijk onderbouwd? niet de mol kan zijn. Zelf heb ik er geen verstand van, en dan beweren dat het 100% zeker is, daar raak ik alleen maar verward door, want hoe zeker is zeker? Zeker? Geen idee, maar ik doe liever huis-tuin-en-keukenpsychologie. Ik merk dat ik wat afdwaal van het topic.
Jan-Willem of Freek is de Mol. Één van die twee, ik durf niet te kiezen.
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #262 Gepost op: 20-01-2014, 22:25:54 »
Jan-Willem of Freek is de Mol
Misschien heb je wat aan de insights van een andere molloot die ook nog dubde tussen die 2, hij heet lightman  ;D :P ::rofl:: ::tandpastasmiley:: >:D ::hypocriet::

Maarre..... die kiest uit deze 2 nu Jan Willem dussssss.......... ::) 8) ::hug::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #263 Gepost op: 21-01-2014, 06:25:42 »
Blijf nog steeds JW verdenken. Het telefoonnummer begong met een 6, dat wisten we. Hij heeft het dus zelf eruit gehaald. ;). En dat zenuwachtige van hem....hij zit constant peentjes te zweten. Het lijkt me in het echt toch niet zo'n nerveuse man?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #264 Gepost op: 21-01-2014, 08:34:06 »
Ja, er zijn teveel hints naar JW als mol. Hoop dat het een act is, die houding en zenuwen….. Het begint er wel een beetje op te lijken. Ook ik ben nog aan het dubben gelukkig, tunnelvisie mijden  ::zwaai::
Meer L

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #265 Gepost op: 21-01-2014, 08:59:31 »
Misschien heb je wat aan de insights van een andere molloot die ook nog dubde tussen die 2, hij heet lightman  ;D :P ::rofl:: ::tandpastasmiley:: >:D ::hypocriet::

Maarre..... die kiest uit deze 2 nu Jan Willem dussssss.......... ::) 8) ::hug::

Alsof jij op andere gedachten te brengen zou zijn als zijn mening niet strookte met jouw tunnelvisie..  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #266 Gepost op: 21-01-2014, 10:59:06 »
op andere gedachten
Dat is easy hoor, weet jij nog wel. Ik zat ook in de Pepijn en Arjen tunnel maar toen die gekke dingen deden (dwz. kandidaats waren) was ik zo weer uit de tunnel (op tijd, moet gezegd dat de Timtunnel wel instortte met mij erin). Dus JW, doe eens iets kandidaats ;D ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #267 Gepost op: 22-01-2014, 07:29:34 »
Hmm ik kom er even niet meer uit momenteel.  :-\\

Bij geen van de dames krijg ik een molgevoel.  ::ohno::
Sommigen zijn ook op gedrag duidelijk af te strepen, muv Susan wellicht maar die heb ik mi ook niet echt zien saboteren.

De enige twee die ik dat (los van Sofie's imho genepmol) heb zien doen zijn JW (opzichtig) en Freek (subtieler). Ik kan bij allebei ook wel goede redenen bedenken waarom ze het niet zijn, en blijf dus de hele tijd heen en weer gaan tussen die twee.  ::ohno::

De opdrachten zijn ook zo opgezet dat het heel moeilijk is om te zien wat nu echte sabotage is of wat per ongeluk gaat. Ik krijg bij Freek nog steeds meer het idee dat hij bepaalde dingen met opzet zegt en doet maar dat is een kwestie van perspectief..  :-[

Ik hoop dat afl 4 meer duidelijkheid gaat geven, al ben ik dan ook weer niet zo blij als die duidelijkheid wijst naar diegene waarvan ik vurig hoop dat ie het niet is.  :-\\

Leuk he, widm??  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 22-01-2014, 07:32:53 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #268 Gepost op: 22-01-2014, 13:04:19 »
Oef ja daar is wel weer een pijnpuntje voor JW. Uit de minuut van afl. 4 blijkt dat de groep hem het allermeest vertrouwt van iedereen. Je mag onderhand toch denken dat er onderhuids wel wat wantrouwen tegen hem is ontstaan (met zijn slechte acteerspel Supernova ::rofl::). Sofie had juist zo'n molmomentje (Yvon): "Hmm telefoon gaat af, ach die is van de productie joh" ::rofl::. Maar was net ff iets te weinig subtiel :P.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #269 Gepost op: 22-01-2014, 13:22:44 »
Ik heb weer op Freek gestemd. ::cheerleader::
Tygo en Jan-Willem staan in de subtop van mijn verdachtenlijstje.
Aaf en Daphne scoren van de dames het hoogst.
Jennifer, Susan en Sofie het laagst.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #270 Gepost op: 22-01-2014, 13:32:25 »
Ik blijf gewoon bij mn oeroude strategie. Zolang mn schot voor de boeg mol in t spel blijft blijf ik m stug invullen bij mn pool en elders. In mijn geval Tygo. Goede tweede en derde Freek en JW. Bij de dames Aaf. In geen van de andere dames zie ik een pottentiele mol.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #271 Gepost op: 22-01-2014, 13:42:34 »
Ligt het aan mij of is het dit jaar iets lastiger om de mol te spotten? (Of is het juist te makkelijk  ::rofl::)
Na aflevering 3 heb ik normaal toch wel een hoofdverdachte en een goede tweede, maar ik blijf een beetje heen en weer schieten tussen 4 potentiële mollen……. ???
Meer L

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #272 Gepost op: 22-01-2014, 13:58:13 »
Oef ja daar is wel weer een pijnpuntje voor JW. Uit de minuut van afl. 4 blijkt dat de groep hem het allermeest vertrouwt van iedereen. Je mag onderhand toch denken dat er onderhuids wel wat wantrouwen tegen hem is ontstaan (met zijn slechte acteerspel Supernova ::rofl::).

Nou ja ik vraag me wel eens af of hij het wel naar zijn zin heeft daar. Hij is zo deer in headlight en nerveus als het om camera's gaat lijkt het, met dat gegrijns de hele tijd.  :-X Idk.
Ik krijg niet echt hoogte van hem maar kennelijk vertrouwt de groep hem wel heel erg. Onder het motto die is de Mol zeker niet, aldus Jennifer. Dat kan natuurlijk wel als je een Dennis hebt sws maar dan verwacht ik er meer een act bij ofzo, iemand die zichzelf echt zo neerzet zodat mensen dat gaan geloven ('Open boek' etc). Bij JW krijg ik gewoon meer het gevoel dat hij van nature zo is. En dat ze hem daarom dus het meest vertrouwen. Terwijl hij niet bijster veel bijgedragen heeft aan de pot. Toch vreemd.
 

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #273 Gepost op: 22-01-2014, 14:24:42 »
Ik hou het nog even op Aaf.

Ik zou Daphne of Tygo verrassend, maar super tof vinden als mol. Ik denk dat Freek het niet helemaal snapt. JW is een wannabee. Susan is een (nog te) grijze muis. Sofie is te lief. Jennifer is leuk voor de opvulling.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #274 Gepost op: 22-01-2014, 14:25:52 »
Ik weet het even niet, dus laten we zeggen Freek, Aaf en Susan ;D Alledrie kunnen ze het voor mij wel zijn, maar voor alledrie zijn er ook goede redenen dat ze het niet zijn:
- Freek o.a. met het enveloppenverhaal, de 1000 euro die hij opbrengt en zijn gebrek (?) aan voorkennis door voor het kleinste koffertje te kiezen (nu goed, we weten inderdaad niet wat er in zit, maar minder dan 1000 zou wel heel zielig zijn voor z'n opdracht - ik denk gewoon zoals veel anderen dat er ook 1000 euro in zit). En ik had me al vanaf het begin behoed voor deze tunnel, omdat hij wel erg mooi in het wensmol-rijtje Pepijn, Tim, Carolien past :P
- Aaf lijkt vooral in de laatste aflevering heel kandidaats te zijn, met haar verdenking voor Susan (zou knap gespeeld zijn), haar team bijna binnen te krijgen en zich buitenspel te zetten bij de roeiopdracht. En ze lijkt wat te veel verdacht te worden binnen de groep.
- Susan doet niet veel goed, maar het probleem is dat ze ook niet veel fout doet. Lijkt me wat te afwezig om de mol te zijn.

Freek verdenk ik op dit moment het meest van die drie.

Offline Incognito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #275 Gepost op: 22-01-2014, 14:30:51 »
Ik zit op Jennifer en zit in een ingestorte tunnel. Ik vind haar reacties bijzonder nep. Al heeft ze wel veel geld in de pot gebracht... Hmmm  ???
Incognito is the way to go..

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #276 Gepost op: 22-01-2014, 14:32:28 »
En ik had me al vanaf het begin behoed voor deze tunnel, omdat hij wel erg mooi in het wensmol-rijtje Pepijn, Tim, Carolien past :P

Hmm ja ik vind de keuze voor die koffer juist weer wel mols.  ::rofl::
Mogelijk zit er hetzelfde in maar als Mol ben je liever lui dan moe zeker als je weet dat je de hele boel toch de verkeerde kant uit gaat sturen en een leuke wandeling gaat maken.  ;D
(Zou ik overigens ook zeggen als Freek niet mijn hoofdverdachte was hoor).
En net als jij ben ik bang voor een gevalletje wensmol.  :P


Ik denk dat Freek het niet helemaal snapt.
Dan schopt ie het (vermoedelijk)wel ver voor iemand die het allemaal niet zo goed begrijpt.  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #277 Gepost op: 22-01-2014, 14:33:22 »
juist te makkelijk  ::rofl::
Ja daar koers ik op af. Vooral dat 'te' vind ik irritant.

Ik blijf gewoon bij mn oeroude strategie. Zolang mn schot voor de boeg mol in t spel blijft blijf ik m stug invullen
Dat kan fantastisch uitpakken. Heb ik indertijd bij Elise gehad :D

Helaas altijd maar kans 1 op 10. Dit jaar dacht ik vooraf; JW nevernooitniet. Omdat ie ook wel eens domme vragen stelde in de Roodshow. Dat ik dacht; heb je uberhaupt wel gekeken? Maar ben toch wel rap omgegaan en zie geen andere molmogelijkheden meer, nu hopen op de tunnel die instort :-[ ::schaam::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #278 Gepost op: 22-01-2014, 14:45:32 »
Mogelijk zit er hetzelfde in maar als Mol ben je liever lui dan moe.

Dan schopt ie het (vermoedelijk) wel ver voor iemand die het allemaal niet zo goed begrijpt.  ::rofl::
In hoop niet dat er ooit een mol liever lui dan moe is. De meest belangrijke rol uit je leven. En dan risico's gaan nemen dat het verkeerd afloopt?? No way!

Misschien oordeel ik over Freek wel te hard.

Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #279 Gepost op: 22-01-2014, 15:44:36 »
Ben ook alweer aan het twijfelen. ::rofl:: Voor de tigste keer in 3 afleveringen. Een record voor mij, denk ik. ;D Meestal heb ik in dit stadium toch wel een verdachte waar ik aan vast blijf houden tot hij/zij er uit vliegt. Maar ik zie dat blijkbaar meer mensen dat probleem hebben. :P Wel leuk! :D

Susan vind ik zó onmols overkomen in dat filmpje met extra beelden uit afl. 3... Ze is natuurlijk een goede actrice, maar toch... :o

Maar wie dan wel? Freek, zoals zovelen hier? Ik blijf met sommige dingen gewoon teveel problemen hebben om hem als mol te zien. Het lichte koffertje, óke, je kunt zeggen dat die keuze zelfs met geld in de koffer te verantwoorden is, omdat ze zo ontzettend ver gedropt zijn. Maar dat hij dan de anderen naar de Clock Tower stuurt (en hij was toch degene die dat deed), terwijl het vanaf die plek in principe makkelijk te doen was...? Dan moet hij als Mol wel erg vertrouwen op het gestuntel/genepmol van anderen... Pakte nu toevallig goed uit dan, maar ik blijf het twijfelachtig vinden. ::)

Terug naar JW dan? Aaaarrrgh... ik wil niet! ;D Ik denk ook gewoon niet dat hij het is, maar hij maakt het wel moeilijk om hem niet te kiezen als mol. :P

Hopelijk maakt aflevering 4 (veel) meer duidelijk.