Poll

Wie is de Mol?

Sofie van den Enk
18 (14.8%)
Susan Visser
89 (73%)
Freek Bartels
15 (12.3%)

Totaal aantal stemmen: 122

Auteur Topic: [POLL] Wie is de Mol?  (gelezen 183865 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #300 Gepost op: 24-01-2014, 17:34:17 »
Na eerste twee afleveringen zat ik op Jan Willem. Vorige week kwam daar ineens Freek bij, maar per saldo bleef ik nog bij Jan Willem.
Na gisteravond switch ik nu definitief over naar Freek (het tunnelen gaat beginnen), maar in de pool hou ik het nog op Jan Willem (#durftespreiden).

Ik ben juist sterk aan het overwegen om van Freek terug/over te stappen naar Jan-Willem. Hij heeft tot nu vrijwel niks bijgedragen aan de pot en erg zijn een paar degelijke hints in zijn richting. Toch maar de obvious mol boven de subtiele mol verkiezen en het is knap dat hij er richting de groep mee wegkomt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #301 Gepost op: 24-01-2014, 18:29:04 »
knap dat hij er richting de groep mee wegkomt
Ja dat is het enige wat mij nog doet fronsen. Ik heb hem erom gestreept. Maar omdat ik zo graag eens zou zien dat een mol onverdacht blijft t/m de finale blijf ik vol in de tunnel ::zwaai:: ::joehoe::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #302 Gepost op: 24-01-2014, 19:06:09 »
1. Freek
2. Susan

3. Sofie
4. Aaf

5. Jan Willem
6. Jennifer
7. Tygo

Ik denk een van de bovenste 2, anders Sofie of Aaf. De rest is het niet, denk ik. Tygo had ik al afgestreept, Jennifer nu ook definitief en JW durf ik ook wel door te strepen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #303 Gepost op: 25-01-2014, 15:01:14 »
1. Susan
2. Sofie

3. Jan Willem
4. Freek
5. Jennifer
6. Tygo
7. Aaf
Ich bin ein Bärliner!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #304 Gepost op: 26-01-2014, 00:02:58 »
Ik ben juist sterk aan het overwegen om van Freek terug/over te stappen naar Jan-Willem.

Ik twijfel juist aan mijn Mol Jan-Willem omdat hij de goede keuze maakte bij de roltrap. Of kon dat omdat het slechts om €350 ging?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #305 Gepost op: 26-01-2014, 00:04:49 »
Tijd voor een nieuw rijtje:

1. Freek
2. Jan-Willem +1
3. Aaf +1
4. Susan +3
5. Sofie
6. Tygo
7. Jennifer +1
« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 21:14:30 door Rat »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #306 Gepost op: 26-01-2014, 00:19:42 »
Ik twijfel juist aan mijn Mol Jan-Willem omdat hij de goede keuze maakte bij de roltrap. Of kon dat omdat het slechts om €350 ging?

Het maakte niet zo veel uit volgens mij. Een ander kiezen die echt niet meer woorden kon weten dan Aaf zou achteraf een heel verdachte actie geweest zijn. Tygo kon zelfs als hij alle woorden wist dat bedrag niet binnenhalen, was dus ook voor de kandidaten een simpel rekensommetje. 350 euro is niet echt veel en hij had nu vertrouwen te verliezen. Mogelijk wilde hij die rol helemaal niet, aan de andere kant zou het bij de traktatietafel nuttig geweest kunnen zijn, het aanbod van JW was te vertrouwen geweest en hij had zijn ene joker kunnen "opofferen" voor geld omdat hij "wel snapte dat er niet meer inzat". Was allemaal niet nodig uiteindelijk.

Vanmorgen in de herhaling op TV viel het me pas op hoe een actieve rol hij speelt bij die traktatietafel. Het was me de eerste keer niet eens opgevallen, maar hij zit zeker niet achterover te leunen en af te wachten. Af en toe zegt hij iets tussendoor wat kandidaten net een zetje lijkt te geven. En wat natuurlijk heel raar is (voor een kandidaat) is dat hij na zijn openingsbod dat hij met de vrijstelling wil onderhandelen zelf helemaal nergens meer naar zoekt...alle kandidaten zie je gespannen, zo van wat moet ik doen, maar JW is kalm en houdt het overzicht...vind ik echt heel vreemd voor een kandidaat.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #307 Gepost op: 26-01-2014, 09:50:20 »
Jeeeuhj de drie die ik het meest verdenk staan hier ook op grote voorsprong van de rest. Dat betekent:
1. Dat ik waarschijnlijk niet dom ben :D
2. Dat jullie me dus ook niet kunnen helpen :P
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #308 Gepost op: 26-01-2014, 10:59:02 »
hoe een actieve rol hij speelt bij die traktatietafel
Ja dat zag ik dus ook. Maar ik let dan ook vooral op hem tijdens de aflevering ;D Ik denk er dan steeds bij: hoe zou de mol opereren, en dan verschijnt al snel het woord MOL op het voorhoofd van JW ::vergroot::

Het enige uiterst irritante is dat hij zo enorm onverdacht is. Toch zijn het uiteindelijk 'maar' 3 mensen die hem aanwijzen als vertrouwenspersoon (Freek, Susan en Daphne en die laatste is ook al exit). 2 anderen die hem al eerder 'de liefde verklaarden' zijn ook al naar huis. Dus ik kan het met mijzelf verenigen dat het nog zo is dat hij onverdacht is ::pinokkio::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #309 Gepost op: 26-01-2014, 11:34:28 »
Ja  MOL op het voorhoofd van JW ::vergroot::

Het enige uiterst irritante is dat hij zo enorm onverdacht is.

Zoals ik in het JW topic ook al opmerkte, dit seizoen is het voor de mol wellicht belangrijker dan ooit om niet verdacht te worden; de kandidaten sturen het geld in afl. 9 naar hun mol! Uiteindelijk kan het nog een echte molactie blijken te zijn, blijf onverdacht, omdat dat nog heel veel (rente)geld gaat kosten. Zou kunnen verklaren waarom hij zo schrok van die gestolen envelop, als je kandidaat bent denk je toch gewoon van o ja, ik zit in Wie is de mol, of je gaat er gebruik van maken door jezelf verdacht te maken.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #310 Gepost op: 26-01-2014, 11:42:56 »
JW (pakt de 4e ipv de 3e koker ???) nog steeds op 1, goede 2e Susan (ik heb ook 3 jokers ::ohno::) en Aaf ( Daphne komt beslist in de finale... ::ohno::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #311 Gepost op: 26-01-2014, 11:57:47 »
als je kandidaat bent denk je toch gewoon van o ja, ik zit in Wie is de mol, of je gaat er gebruik van maken door jezelf verdacht te maken
Ja scherp opgemerkt. Ik verplaats mijzelf ook altijd in zo'n positie: wat doe je als mol, en wat als kandidaat? Voordat JW het gedaan heeft bedenk ik; ik zou zo doen als mol, en dan doet hij het ook. Maar ja daar zit ook een pietsie tunnelvisie bij he ::) :P :-X
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #312 Gepost op: 26-01-2014, 12:00:32 »
Uhm, misschien durft hij dat gewoon niet met alle ogen op hem gericht?  :P
Hij leek sws al zo blij dat ze hem in die positie plaatsten - en wordt al ongemakkelijk van een paar simpele vragen over een envelop.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #313 Gepost op: 26-01-2014, 12:05:26 »
Uhm, misschien durft hij dat gewoon niet met alle ogen op hem gericht?  :P
Hij leek sws al zo blij dat ze hem in die positie plaatsten - en wordt al ongemakkelijk van een paar simpele vragen over een envelop.  ::)

Ik bedoel eerder Supernova, bij de theater opdracht toen hij merkte dat hij weg was. Hij schrok er zichtbaar van en leek even contact te zoeken, wist duidelijk niet wat hij ermee aan moest.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #314 Gepost op: 26-01-2014, 12:07:27 »
Zou het niet super zijn dat JW en Freek samen de laatste aflevering ingaan als winaar en mol?
De 2 minst verdachte in het spel (bij de kandidaten), maar wel de 2 hoogstgeplaatsten op dit forum.
klaar voor de strijd

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #315 Gepost op: 26-01-2014, 12:17:02 »
Zou het niet super zijn dat JW en Freek samen de laatste aflevering ingaan als winaar en mol?
De 2 minst verdachte in het spel (bij de kandidaten), maar wel de 2 hoogstgeplaatsten op dit forum.

Ik heb dat wel in de pool, dus  ::ok::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #316 Gepost op: 26-01-2014, 12:19:16 »
Ik bedoel eerder Supernova, bij de theater opdracht toen hij merkte dat hij weg was. Hij schrok er zichtbaar van en leek even contact te zoeken, wist duidelijk niet wat hij ermee aan moest.

 :D De Mol die voluit op beeld te zien voor iedereen contact zoekt met de productie omdat hij niet weet wat hij met een onverwachte wending aanmoet? Uhm ja. sorry. Nee wil er bij mij niet in.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #317 Gepost op: 26-01-2014, 12:23:18 »
dat JW en Freek samen de laatste aflevering ingaan
Ja ik heb ze ook al vanaf praktisch het begin staan in mijn pool, samen met Sofie wat ook mooi uitkomt gezien haar hoge status op .nl

Dan zal Freek nog wel een beweging moeten maken want zoals het lijkt verdenkt ook hij JW helemaal niet.

Typisch allemaal hoor. Aan de ene kant is hij erg onverdacht, aan de andere kant
wordt al ongemakkelijk van een paar simpele vragen over een envelop
. Moeilijk om dat allemaal te rijmen.

Wel 'klopt' zijn actieve opstelling op molmomenten en zijn secundaire gedrag otherwise allemaal. Freek is behoorlijk primair geworden in zijn gedrag dus zie ik niet zozeer als mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #318 Gepost op: 26-01-2014, 12:27:12 »
Ja ik heb ze ook al vanaf praktisch het begin staan in mijn pool, samen met Sofie wat ook mooi uitkomt gezien haar hoge status op .nl

Dan zal Freek nog wel een beweging moeten maken want zoals het lijkt verdenkt ook hij JW helemaal niet.


Omgekeerd geldt ook hoor :)
klaar voor de strijd

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #319 Gepost op: 26-01-2014, 12:34:20 »
Gezien waar de edit op aanstuurt vanaf afl 2/3 zie ik dan eerder Susan in de finale staan.  :)
Sofie gaat ver komen, de vraag is finale of vlak ervoor eruit? (wat mij betreft dan, he?  ::tandpastasmiley::)

In ieder geval zit nog niemand solide op twee van de hoofdverdachten op dit forum voor zover we kunnen nagaan, want we hoorden weer bijzonder weinig. JW is sws onwaarschijnlijk, Freek zou wel kunnen maar dat horen we niet en vooralsnog lijkt iedereen de dames meer te verdenken.

Susan wordt al enige tijd wel duidelijk verdacht, natuurlijk. :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)