Poll

Wie is de Mol?

Sofie van den Enk
18 (14.8%)
Susan Visser
89 (73%)
Freek Bartels
15 (12.3%)

Totaal aantal stemmen: 122

Auteur Topic: [POLL] Wie is de Mol?  (gelezen 183804 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #400 Gepost op: 1-02-2014, 23:54:03 »
Je bent zo lekker bezig Freek...
...óf niet!

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #401 Gepost op: 2-02-2014, 06:20:07 »
Nog steeds in de JW tunnel, met ook een minitunneltje voor Susan.

De 2 minst opvallende kandidaten.
Dit seizoen is het juist zo heel belangrijk om zo min mogelijk verdacht te zijn. Omdat bij dat geld posten rente kan worden verdiend als je de juiste persoon had opgeschreven voor afl. 9.


Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #402 Gepost op: 2-02-2014, 07:41:31 »
Dan zou Tygo nooit zijn doorgekomen, hij zette steeds weer in op én Susan én Sofie én Jennifer (spreiden) geen Jan Willem.

Verder wel goed opgemerkt dat de Mol dit seizoen zo min mogelijk verdacht wil zijn i.v.m dat geld posten, aan de andere kant kan juist dit fataal zijn, omdat iedere mol een andere tactiek heeft, sommigen (wellicht Sofie) zullen juist zo opvallend mogelijk willen zijn zodat de rest denkt 'Hij of zij zal het zowiezo nooit zijn want de Mol zou nooit zo opvallend doen'

Met spreiden op vele pak je ook altijd wel wat goede antwoorden op andere mee...

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #403 Gepost op: 2-02-2014, 08:30:07 »
Na heen en weer geslingerd te zijn tussen verschillende mollen heb ik na aflevering 4 Freek als mol met Susan op een goede tweede plaats.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #404 Gepost op: 2-02-2014, 09:59:02 »
Team Aaf!

Het is misschien niet zo'n groot team, maar ik sta er nog steeds achter
Haha, ja team JW is wel het grootste team maar het is wel stil in het team :\'( toch sta ik er ook nog achter met mijn lo-logica ::trots::

Onderhand wordt het voor beide teams wel gevaarlijk want JW wees steeds de afvallers aan maar is er nu eigenlijk doorheen. Alleen 2 afleveringen geleden noemde hij kort Aaf nog even. Dus zou nog kunnen dat eerst Aaf gaat en daarna JW. Of gewoon meteen JW.

Spannende tijden dus voor onze teams maar we graven ons zo weer naar andere tunnels toch ??? :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bartmol1

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #405 Gepost op: 2-02-2014, 10:43:49 »
Susan!  ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #406 Gepost op: 2-02-2014, 10:45:48 »
Nog altijd vanaf het begin, Freek. ::jaja::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #407 Gepost op: 2-02-2014, 11:06:34 »
Nog altijd vanaf het begin, Freek. ::jaja::
Ja daar heb je dapper aan vastgehouden, ikzelf niet. Het is wel een mooi moment zo halverwege de serie 2 hoofdverdachten tegen elkaar te zetten zoals Heinz vaak doet met foto's en al. Ik doe ook maar een poging vanuit mijn eigen perspectief (de lo-logica):

Als je de mol wil vinden is het nodig om constant te evalueren en je eigen doorstreepregels na te lopen. In het begin was Freek mijn mol, puur omdat hij er altijd zo enorm verkrampt bijstond. Later kwam Susan daarbij en nog later JW, buiten deze top-3 heb ik geen verdenkingen gehad waarbij Susan nooit nummer 1 is geweest want na afl. 1 ben ik van Freek naar JW geswitchd 8)

De reden dat ik van Freek ben afgestapt zijn 2 zaken:

1- Hij genoot zo enorm het vertrouwen van de groep, wat wel bleek toen hij potbeheerder was geworden.
2- Het was wel heeeeel erg obvious en na een jaar Kees had ik geen zin in nog zo'n obvious mol.

Maar ja, zoals ik eerder wel aan Supernova moest bekennen is dat obviousgehalte bij JW intussen een stuk groter geworden. En de vertrouwenskwestie idemdito: JW werd zelfs vertrouwenspersoon en in biechten kwam uitdrukkelijk van diverse kandidaten naar voren wie zeker -niet- de mol was: JW (oa Jen en Susan). Ik heb van het seizoen AM geleerd dat dit een heel sterke regel is, vandaar was ik al snel met het strepen van Freek maar na diverse afleveringen is de regel natuurlijk een stuk sterker dan na de eerste aflevering als iedereen elkaar nog wat moet leren kennen. Dus hier wint Freek.

En dan zijn er nog wat kleine twijfels bij JW. Wat ik nog onder de pet heb gehouden: wanneer zij het strand oprennen om de sterke kayakkers te scoren rent JW helemaal niet naar het net. Pas als een aantal dames daar wel heenrennen verandert hij van koers en rent achter ze aan. Ook de enveloppenkwestie geeft blijk van anti-voorkennis. Voorkennis is ook een sterke doorstreepregel maar hier is de stand tussen de heren nog niet zo eenduidig voor mij.

Follow the money is ook een pracht van doorstreepregel (je kon bijv. Jennifer er goed op strepen) maar daar is een evenwicht van Freek met JW. Beiden leveren niets aan de pot. JW levert wel het meeste mingeld zoals op de stuwdam. Dus hier wint JW.

De montage gaat erg uit naar JW, soms puur geluk? Zoals getal 4 dat hij na het laseren noemt of de 1e zet die hij doet in het onderhandelspel (lijkt WEL voorkennis). Soms echte edit zoals het weggemoffelde verwijt van Maurice na de stadswandel. Maar vooral zijn eigen biechten zorgen inmiddels voor een overladen aflevering 10---ZOveel materiaal is er normaal nooit voor handen en we zijn pas op de helft ::oink::

Dus het is wat hachelijk geworden om alleen nog JW te zien als mol: hij is net zo, of nog meer, obvious geworden als Freek en de AM-les leert JW te strepen wat ik dan ook ruim een week geleden gedaan heb. Alleen omdat de rest ook in mijn mollenboekje gestreept was blijft JW staan als mol. Ik blijf hopen op een snelle exit van JW als mol, dan word ik hardhandig uit de tunnel verwijderd ;D :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #408 Gepost op: 2-02-2014, 11:26:13 »
Het is wel een mooi moment zo halverwege de serie 2 hoofdverdachten tegen elkaar te zetten zoals Heinz vaak doet met foto's en al.

Ik ben van plan om dat dit jaar na aflevering 6 te gaan doen. Daar is dan i.v.m. de molpauze van drie weken (twee afleveringen) ruim de tijd voor. Freek versus Susan zal bijvoorbeeld een mooi molduel worden. (Als ze er beiden nog inzitten.) En Jan-Willem zal ook wel aan de beurt komen. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #409 Gepost op: 2-02-2014, 13:18:12 »
Haha, ja team JW is wel het grootste team maar het is wel stil in het team :\'( toch sta ik er ook nog achter met mijn lo-logica ::trots::

Onderhand wordt het voor beide teams wel gevaarlijk want JW wees steeds de afvallers aan maar is er nu eigenlijk doorheen. Alleen 2 afleveringen geleden noemde hij kort Aaf nog even. Dus zou nog kunnen dat eerst Aaf gaat en daarna JW. Of gewoon meteen JW.

Spannende tijden dus voor onze teams maar we graven ons zo weer naar andere tunnels toch ??? :P
Haha, ja, ik vind het ongelooflijk spannend dit seizoen! JW en Aaf scoren altijd goed in de: 'Wie valt er deze week af-poll' en met Aaf heb ik het ook nog eens 6 afleveringen moeten opnemen tegen BuzzCapture.

Ik stel voor dat als Heinz z'n Susan vs. Freek gaat opstellen dat wij de Jan-Willem vs Aaf inzetten. De enorme irritatie naar elkaar kan volgens mij ook best een leuk battle'tje opleveren!
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #410 Gepost op: 2-02-2014, 16:23:56 »
Ik blijf met een been in de Sofie-tunnel staan maar heb nu de andere, heel voorzichtig, in de Susan-tunnel neergezet.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2014, 20:42:30 door Vangu Vegro »
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #411 Gepost op: 4-02-2014, 21:14:50 »
Tijd voor een nieuw rijtje, want ik verwacht dat er deze week toch geen verandering meer in komt en mijn vorige rijtje is nog van voor mijn switch naar Susan (voor aflevering 5):

1. Susan +3
2. Freek -1
3. Aaf
4. Tygo +2
5. Jan-Willem -3
6. Sofie -1
7. Jennifer

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #412 Gepost op: 5-02-2014, 18:30:15 »
Freek.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #413 Gepost op: 5-02-2014, 18:50:01 »
Na vreselijke twijfels na aflevering 3 en 4, ben ik na aflevering 5 nog nooit zo zeker geweest.

Aaf.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #414 Gepost op: 5-02-2014, 18:57:06 »
Susan.  

Hoewel ik Freek niet durf uit te sluiten, naar hem zijn er ook leuke hints te vinden en goede potentiele molacties. Susan zou mij echter wel de betere mol lijken, Susan houdt veel meer geld buiten de pot. Als Freek de mol is, zou hij meer een mol lijken die anderen de fouten laat maken (a la Annemarie of Inge), dat zou ik een stuk minder geslaagd vinden.

Daarnaast steekt Susan er volgens Follow The Money met kop en schouders bovenuit, maar de koploper daar is lang niet altijd de mol (Art, Liesbth/Tim, Nadja en Edo hebben de groep soms meer gekost dan de mol). Alleen komt Susan op mij niet over als een nepmol naar andere kandidaten toe.

Toch doet Susan ook een paar onlogische dingen als mol:
- Bij de opera-opdracht zit ze op het toneel, ze heeft geen invloed op de besluitvorming
- Ze geeft een juist antwoord op de quiz in het verlaten tv-station (Hoewel elke kandidaat wss wist omdat Art het antwoord eerder verteld heeft)
- Ze noemt de juiste code bij de botenjacht direct nadat Aaf de code eerst verkeerd opleest. (als de montagevolgorde klopt)

- De porto/telefoon problemen van Susan worden te vaak in beeld gebracht. Als ze echt de mol is, zou de regie haar juist minder verdacht willen maken. Dit pleit meer voor Susan als kandidaat dan als mol.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #415 Gepost op: 5-02-2014, 19:20:30 »
Susan houdt veel meer geld buiten de pot. Als Freek de mol is, zou hij meer een mol lijken die anderen de fouten laat maken (a la Annemarie of Inge), dat zou ik een stuk minder geslaagd vinden.
Deze snap ik niet helemaal eerlijk gezegd.  :)
Hoewel Freek idd af en toe aansluit op fouten die anderen maken, molt hij wel degelijk actief (als hij de Mol is, dus). De Clock Tower is daarvan een duidelijk voorbeeld. Het foute Boeddha beeld een ander. Hoe hij de hele club richting Generaal en Prins krijgt is ook niet meeliftend op andermans fouten, maar behoorlijk actief. Om nog te zwijgen van de sein-opdracht etc (zie mooi overzicht van Heinz tot dusverre). Dus ik zie geen 'lift mee mol' hier.  ::ohno::

Ook zie ik niet waar Freek echt bijgedragen heeft aan de pot?
Susan heeft actief woorden weggelaten in de abc opdracht, dat wel. Maar ik kan niet echt een punt aanwijzen waar Freek zo goed voor de pot is geweest.  :P In de tv studio had hij iig geen enkele bijdrage hoewel hij er natuurlijk wel weer als de kippen bij is om het krediet te claimen..  ::)


Ohja enne, Freek dus.  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 5-02-2014, 19:32:22 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #416 Gepost op: 5-02-2014, 19:49:56 »
Als je Freek en Susan qua geld naast elkaar zet:

1.1. Susan pakt geld, maar dit is te danken aan Jennifer. 
1.1. Deze opdracht is gedoemd te mislukken.
2.1. Susan zit op een onlogische positie. Freek laat als mol anderen de fout maken.
2.2. Susan vindt geen opdracht, Freek is bij 2 geslaagde opdrachten. (Hoewel dat idd meer ondanks dan dankzij hem is)
2.3. Beide pakken geen geld.
3.1. Dit is inderdaad een schitterende molactie van Freek als hij de mol is. Hij maakt de opdracht echter moeilijker, niet onmogelijk.
3.2. Susan heeft een actievere rol dan Freek in het zoeken van sterkere tegenstanders. Freek vindt niemand die wil. Freek stuurt het geld op, hierdoor wordt inzetten onmogelijk. Hij voorkomt dat er meer verdiend kan worden, maar ook dat er geld verloren kan worden.
4.1. Susan gooit 5 woorden (5x175 weg). Freek houdt een bestaand rijtje intact. (De opmerking van Jennifer dat de mol hier juist niet molt zou echter wel een aanwijzing kunnen zijn)
4.2. Beiden hebben een envelop met geld. Beiden ruilen niet met elkaar.
4.3. Het duo Susan, Jan-Willem pakt -100. Dit komt doordat Jan-Willem de 3e overslaat en de 4e pakt. Staat de porto van Susan wel aan als ze naar Jan-Willem roept?. Freek pakt 3 kokers, 2x250, 1x -100. Hij brengt 400 in de pot.
5.1. De fout wordt gemaakt op de foto van Freek, hier gaat hij echter weer mee met Tygo (meegaan in fouten van anderen). Aan de foto's van Susan zou ook niks verdiend zijn. Beiden brengen ze niks in.
5.1 Beiden zitten in de boot die afgeschoten wordt.
5.3 Susan staat meermaals stil wat meerdere boetes oplevert. Freek stuurt hun natuurlijk wel aan, maar (zoals Dennis opmerkte in moltalk) als loper kun je de fouten direct maken)

Ik kan meer momenten aanwijzen waar het niet verdienen of mislopen van geld rechtstreeks aan Susan te wijten is dan aan Freek. Dat maakt haar nog niet de mol, maar ik houdt meer van mollen die zelf geld buiten de pot houden dan van mollen die anderen fouten laten maken. Dat was mijn punt.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #417 Gepost op: 5-02-2014, 20:04:41 »

1.2. Deze opdracht is gedoemd te mislukken.
-- Freek heeft hierin een actieve rol
Citaat
2.1. Susan zit op een onlogische positie. Freek laat als mol anderen de fout maken.
--- Klopt niet. Hij zegt 'Nee ik denk ook niet dat we op zoek moeten gaan naar Susan en Owen' en stuurt vervolgens actief aan op de prins en de generaal.
Citaat
2.2. Susan vindt geen opdracht, Freek is bij 2 geslaagde opdrachten. (Hoewel dat idd meer ondanks dan dankzij hem is)
-- Geen bijdrage van Freek, Susan helpt bij juiste antwoord van quiz.
Citaat
3.1. Dit is inderdaad een schitterende molactie van Freek als hij de mol is. Hij maakt de opdracht echter moeilijker, niet onmogelijk.
-- Is dat de opdracht van de mol dan, iets onmogelijk maken?  ;D
Citaat
3.2. Susan heeft een actievere rol dan Freek in het zoeken van sterkere tegenstanders. Freek vindt niemand die wil. Freek stuurt het geld op, hierdoor wordt inzetten onmogelijk. Hij voorkomt dat er meer verdiend kan worden, maar ook dat er geld verloren kan worden.
--- Kandidaten en Mol zoeken naar sterke mannen. Ik zie het als een rookgordijntje. Geld wegsturen kan op twee manieren worden opgevat. Ik zou absoluut 3.1 saboteren als Mol, niet zozeer 3.2.. niet alle opdrachten moeten mislukken trouwens.
Citaat
4.3. Het duo Susan, Jan-Willem pakt -100. Dit komt doordat Jan-Willem de 3e overslaat en de 4e pakt. Staat de porto van Susan wel aan als ze naar Jan-Willem roept?. Freek pakt 3 kokers, 2x250, 1x -100. Hij brengt 400 in de pot.
-- Ik vermoed dat Freek hier niet in de positie gekomen is die hij wilde maar dat is speculatief. Ik vind het juist vreemd dat Susan ervoor kiest alle drie de opdrachten in 1 aflevering zo duidelijk te saboteren, vrij riskant.
Citaat
5.1. De fout wordt gemaakt op de foto van Freek, hier gaat hij echter weer mee met Tygo (meegaan in fouten van anderen).
- Sorry Tygo schreeuwt meteen: die kralenfoto. Wat had hij als Mol dan moeten doen, vooraan gaan staan en nog harder schreeuwen zodat het erg opgevallen was dat het zijn foto was waar het fout ging? Hij heeft als Mol keurig gezorgd voor de verkeerde Boeddha. Je hebt niet alle groepsprocessen in de hand..
Citaat
5.3 Susan staat meermaals stil wat meerdere boetes oplevert. Freek stuurt hun natuurlijk wel aan, maar (zoals Dennis opmerkte in moltalk) als loper kun je de fouten direct maken)
-- Freek geeft verwarrende instructies en stuurt ze ver weg (slecht porto contact=stilstaan), daarna te vroeg richting kerk. Zowel Susan als Freek zijn hier vreemd bezig. En Dennis corrigeerde zichzelf hierover later, toen hij zich realiseerde dat er niet zoveel controle was van de andere twee in de kerk.  ;)

Ik ben het dus absoluut niet met je eens dat Freek alleen maar 'meelift' op fouten van anderen. Er af en toe gebruik van maken alsmede van de chaos, prima. Is ook niet verkeerd als Mol. Maar een vergelijking met AM oid vind ik absoluut niet opgaan.  ::)
« Laatst bewerkt op: 5-02-2014, 20:14:48 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #418 Gepost op: 5-02-2014, 21:41:19 »
Op dit moment blijf ik na veel wikken en wegen toch ook mijn gevoel volgen en dat zegt al voor dat we begonnen dat Aaf de mol is.

En als ik dan een afslag vanuit de Aaf tunnel moet nemen dan zit er een grote twijfel tussen Susan en Freek.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #419 Gepost op: 5-02-2014, 21:43:35 »
Nog steeds in de JW tunnel, met ook een minitunneltje voor Susan.

De 2 minst opvallende kandidaten.
Dit seizoen is het juist zo heel belangrijk om zo min mogelijk verdacht te zijn. Omdat bij dat geld posten rente kan worden verdiend als je de juiste persoon had opgeschreven voor afl. 9.


Zo onopvallend vind ik Jan-Willem niet.