Poll

Wie is de Mol?

Sofie van den Enk
18 (14.8%)
Susan Visser
89 (73%)
Freek Bartels
15 (12.3%)

Totaal aantal stemmen: 122

Auteur Topic: [POLL] Wie is de Mol?  (gelezen 183809 keer)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #420 Gepost op: 5-02-2014, 22:36:02 »
2.2. Susan vindt geen opdracht, Freek is bij 2 geslaagde opdrachten. (Hoewel dat idd meer ondanks dan dankzij hem is)

Freek is gewoon bij twee geslaagde opdrachten (2 x 500,-)! Punt!

Als Mol heeft hij dan gefaald Tygo bij de quiz weg te houden. Daarnaast was het vervolgens met Owen meegaan voor het vinden van het bliep-kistje naar mijn mening helemaal nergens voor nodig. Nog meer kandidaats lijken kan geen motief geweest zijn...

Maar goed, een Mol kan af en toe best wat geld pakken. Zeker als de Mol toch al weet dat hij dat geld gaat versturen aan iemand die de finale (waarschijnlijk) niet gaat halen...   ::hypocriet::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #421 Gepost op: 5-02-2014, 23:00:44 »
4.3. Het duo Susan, Jan-Willem pakt -100. Dit komt doordat Jan-Willem de 3e overslaat en de 4e pakt. Staat de porto van Susan wel aan als ze naar Jan-Willem roept?. Freek pakt 3 kokers, 2x250, 1x -100. Hij brengt 400 in de pot.
Leuke vergelijking, maar wat betreft 4.3: Koker 3, die Jan-Willem overslaat, moest ook blijven hangen. Susan zegt onterecht dat die koker gepakt moet worden. Verder zorgt Susan dat er €250 blijft hangen, door niet bij JW na te vragen of hij in het boekje van Aaf gelezen heeft. Effectief zorgt Susan dus voor -€250. ::jaja::

Mijn ideale mol zou juist wel anderen fouten laten maken en zelf onverdacht blijven, maar in de praktijk werkt dat denk ik niet. In dergelijke tactiek is nog nooit goed uit de verf gekomen. (Meestal komt het neer op "het ging toch al fout, dus ik heb niks hoeven doen".) De mollen die het geprobeerd hebben staan laag op mijn ranklijst. Ik hoop dat er ooit een mol komt die het wel voor elkaar krijgt om de groep zodanig te manipuleren dat alles mis gaat, maar zelf wel heldhaftig over komt.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #422 Gepost op: 5-02-2014, 23:47:41 »
Mijn mol is (uiteraard) nog steeds Susan. 8)

Zeker als de Mol toch al weet dat hij dat geld gaat versturen aan iemand die de finale (waarschijnlijk) niet gaat halen...   ::hypocriet::
Ik verdenk Freek niet (sorry Freek-mensen :-* ), vooral omdat Freek welhaast over onmenselijke inzichten en voorspellingsgaven moet beschikken om al die fantastische molacties uit te halen die hem worden toegeschreven. En nu wil ik Freek helemaal niet te kort doen (ik vind hem superleuk in de serie!), maar het gaat me gewoon allemaal net iets te ver. Als hij het geld onder Sofie's neus heeft weten te verduisteren, dan krijgt hij achteraf van mij echt een groot applaus en alle credits, maar als hij het wel aan Jennifer gestuurd heeft...? Dan heeft hij gewoon mazzel gehad. Voor hetzelfde geld was Jennifer hem op het spoor gekomen en had ze hem tot de finale niet meer losgelaten. Als Mol kan hij misschien weten wie er op dat moment fout zit en dreigt af te vallen, maar hij weet zeker niet wie er over 3 afleveringen uit vliegt. No way! Als dat zo is, dan is het allemaal doorgestoken kaart en ik denk dat niemand van ons dat gelooft (of zou willen geloven).

Mocht Susan onverhoopt afvallen, dan denk ik dat ik voor Aaf of toch Tygo ga. :-X

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #423 Gepost op: 6-02-2014, 00:02:57 »
Als hij het geld onder Sofie's neus heeft weten te verduisteren, dan krijgt hij achteraf van mij echt een groot applaus en alle credits, maar als hij het wel aan Jennifer gestuurd heeft...?

Uiteraard vind ik het scenario van geld verduisteren ook een stuk beter dan daadwerkelijk geld opsturen. Als/indien Freek de Mol is, dan hoop ik dat eerste in de terugblik aflevering te zien! Al ben ik er op dit moment weinig van overtuigd, dat dan wel weer.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2014, 00:21:56 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #424 Gepost op: 6-02-2014, 00:11:26 »
Ik verdenk Freek niet (sorry Freek-mensen :-* ), vooral omdat Freek welhaast over onmenselijke inzichten en voorspellingsgaven moet beschikken om al die fantastische molacties uit te halen die hem worden toegeschreven.

Geeft niks hoor.  :-*

Ik ben zelf geenszins overtuigd dat er geld verduisterd is daar. Net zomin als dat ik vorig jaar dacht dat Kees dat geld van de pot had gestolen, wat sommigen wel beweerden.
Ik denk dat de molactie hier gewoon was: geen geld in de pot zodat het niet vermeerderd kon worden in de race. Verder zie ik niet helemaal hoe het 'onmenselijke inzichten' zouden moeten zijn.
Als je je voorbereidt op de opdrachten en weet waar het eindpunt is, is het niet zo moeilijk om 2 plausibele beginpunten te bedenken bijvoorbeeld, die iig veel tijd gaan kosten. De Mol saboteert immers met voorkennis. Alleen een zware tas kiezen om te versjouwen zou ik dan vrij laks vinden als mol juist. Maar goed misschien heb je gelijk hoor, dat zullen we vanzelf wel zien.  :D

Ik vind het dan op mijn beurt weer uitermate vreemd dat ze al vanaf afl 3-5 zo duidelijk door zouden laten schemeren wie vast op de goede mol zit. Met een enkel rafeltje twijfel kennelijk. Dat neemt iedere spanning weg omtrent wie dan door zou gaan. Normaal gesproken wordt dat sws veel vager gehouden in dit stadium. Dat zou me dus bevreemden.

Maar eigenlijk wordt dit onderhand een Freek vs Susan verhaal.  ;D
« Laatst bewerkt op: 6-02-2014, 00:15:01 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #425 Gepost op: 6-02-2014, 00:54:28 »
Ik denk dat de molactie hier gewoon was: geen geld in de pot zodat het niet vermeerderd kon worden in de race.

Dit moment was voor mij het eerste moment dat ik Freek er begon van te verdenken een kandidaat te zijn...

Het lijkt me zo'n slappe actie. Ik vind het niet stoer. Freek heeft geld veilig gesteld van zichzelf, omdat hij bang was dat het verdubbeld zou worden? En dan was de redenatie van Freek dat, omdat het geld toch al niet verdubbeld kon worden, dat hij maar niet fanatiek meerdere sporters ging zoeken?

En dan zegt hij in de biecht dat de mol een slechte dag had. Dat monteren ze in de show, omdat?

Ik vind Freek stoer. Deze gedachtegang schrijf ik daarom niet aan Freek toe.

Ik vind het kandidaat verhaal beter kloppen. Geld veilig stellen, een opdracht te horen krijgen, waarvan je denkt, zal toch wel een addertje onder het gras zitten, ik ga lekker dat lekkere hapje eens bekijken, beetje roeien en nog winnen ook. De mol had zeker een slechte dag, doei!

Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #426 Gepost op: 6-02-2014, 01:10:43 »
Het lijkt me zo'n slappe actie. Ik vind het niet stoer. Freek heeft geld veilig gesteld van zichzelf, omdat hij bang was dat het verdubbeld zou worden? En dan was de redenatie van Freek dat, omdat het geld toch al niet verdubbeld kon worden, dat hij maar niet fanatiek meerdere sporters ging zoeken?

Ik vind het zo grappig dat op precies hetzelfde zoveel verschillende perspectieven zijn.  ;D
De een vindt het een veel te gewaagde actie voor de Mol, de ander vindt het juist alleen maar kandidaats - dat geeft lijkt me perfect aan dat dit een mooi gecamoufleerde actie is.

Voor de Mol blijft het hele enveloppen-gebeuren een lastige afweging denk ik.
Als ze er helemaal niks mee doen is het verdacht (JW die zijn envelop kwijtraakt bijv).

Dit is echter al enkele malen aan de orde geweest.
Alleen Susan heeft nog een envelop over voor zover we weten (al weten we niet zeker wat er met Tygo's tweede is gebeurd). Dus ik ben heel benieuwd wat zij er dan mee gaat doen.  :D

Overigens kan je Aaf's actie natuurlijk ook dubbel opvatten: weinig geld veilig gesteld, maar een hoger bedrag geen rente is ook aantrekkelijk.  ;) Blijft een kwestie van perspectief.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #427 Gepost op: 6-02-2014, 01:33:10 »
Mijn mol is (uiteraard) nog steeds Susan. 8)
Ik verdenk Freek niet (sorry Freek-mensen :-* ), vooral omdat Freek welhaast over onmenselijke inzichten en voorspellingsgaven moet beschikken om al die fantastische molacties uit te halen die hem worden toegeschreven.
Dit ook waarom ik na aflevering 4 op zoek ben gegaan naar een andere mol. Ik heb mijzelf al te vaak voor de gek gehouden door een kandidaat allemaal fanatische molacties toe te schrijven die wel enigszins te onderbouwen zijn, maar niet realistisch blijken. Freek is een echte wensmol, waarbij kandidatenacties toevallig ook allemaal omschreven kunnen worden als gehaaide molacties. Het feit dat het goede gedrag in aflevering 4, vanwege de titel en biechts van Jennifer, ook als molgedrag werd omschreven was voor mij de druppel. Al had ik in eerste instantie nog geen goed alternatief, omdat Susan na de eerste drie afleveringen (onterecht) nog laag op mijn verdachtenlijstje stond. Dus bleef mijn wensmol nog een paar dagen mijn mol.

Door een potentiële hint ben ik eens goed naar Susan gaan kijken. Boven het ideaal beeld van wensmol Freek stijgt ze niet uit, maar wat betreft realistisch molgedrag & molacties wel. Freek blijft wel op plaats twee, omdat de realistische mol Freek nog wel beter scoort dan de andere kandidaten.

Susan heeft naar mijn mening ook het hoogst aantal realistische hints (en daar reken ik de hint die ik gepost heb op dit moment nog niet eens bij).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #428 Gepost op: 6-02-2014, 09:38:58 »
Ik moet me erg herbezinnen op mijn mol JW als vanavond Sofie gaat want in de .nl poll nadert JW haar al dus staat dan ongetwijfeld 1e - bar slecht teken ::ohno::. Dan zou mijn vaste nummer 2 dus moeten opschuiven, hierbij 2 kanttekeningen om
op precies hetzelfde zoveel verschillende perspectieven
te benadrukken ;) ;D

gewoon mazzel gehad. Voor hetzelfde geld was Jennifer hem op het spoor gekomen en had ze hem tot de finale niet meer losgelaten
Dat lijkt me sterk. Zeker niet voor hetzelfde geld, misschien wel voor Turks geld (inflatoire Lira ::rofl::). Wat ik bedoel is dat zij in de uitzending zegt wie zeker de mol NIET zijn: JW en... Freek. Dus er zou wel heel wat moeten gebeuren wil dat omslaan in het tegenovergestelde.

denk dat de molactie hier gewoon was: geen geld in de pot zodat het niet vermeerderd kon worden in de race
Als je hier nu vooraf tegenaan kijkt dan schat je als mol toch in dat 7 kajakkampioenen tegen 6 (-1 mol), een zooitje ongeregeld zoals JW dat benoemde, toch een sure win is voor de kajakkers? Ik zou als mol juist willen dat extra geld zou worden ingezet. De uiteindelijke uitkomst was totaal onverwacht. Ik denk zelfs ook dat de groep, mocht er mogelijkheid zijn geweest, helemaal geen extra geld zou hebben ingezet ::) :-\\ ::zwaai::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #429 Gepost op: 6-02-2014, 16:17:44 »
Freek of Susan. Tygo en Sofie zijn te duidelijk kandidaats en proberen zich veel te verdacht te maken, Jan-Willem heb ik definitief afgestreept na zijn biecht dat iedereen die hij verdenkt eruit gaat (zouden ze nooit bij de mol doen). Over Aaf twijfel ik nog wat, maar dat Jennifer haar als hoofdverdachte had lijkt me toch een sterk argument tegen haar te zijn. Van die twee verdenk ik Freek het meeste, maar dat komt misschien ook omdat ik er niet aan wil komen dat het Susan is :-\\

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #430 Gepost op: 6-02-2014, 19:23:28 »
Sofie en Susan gaan voor mij gelijk op tot nu toe. Ben deze keer voor Susan gegaan.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #431 Gepost op: 6-02-2014, 21:29:25 »
Heb lang gedacht aan Sofie en ze is nog niet verdwenen als potentiële Mol maar ik zie er nog eentje. Susan! ::vergroot:: Toen ik hoorde dat zij meedeed had ik ze heel anders verwacht, maar ik moet zeggen, ze speelt het spel op een heel beheerste manier. Alsof ze het hele spel onder controle heeft. Daarbij valt ze niet per se op in deze groep. En dat had ik eigenlijk helemaal niet verwacht. Misschien houdt ze zich toch een beetje in en is ze dus niet 100% zichzelf?

Maar goed, als Sofie niet de mol is, zie ik ze wel nog winnen. Een geduchte concurrent voor Tygo. Beiden zeer gehaaide spelers. Of speelt een van hen dat ze zo gehaaid zijn en is er maar een van hen zo'n uitgekookte kandidaat en gaat de ander (Mol) daarin mee.

Dus om de poll in de war te sturen heb ik deze week mijn stem veranderd in Susan, die al een aantal weken op kousevoetjes mijn shortlist probeerde binnen te sluipen. Maar ze staat er eindelijk op! Met stip genoteerd! ::ok:: En nu dus ook tweede in deze poll. ;)

Bovendien, de drie bovengenoemden verdenken ook elkaar. Een goed teken richting de finale. :) ::trots::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #432 Gepost op: 6-02-2014, 21:47:58 »
Tygo Gernandt    - 2 (2%)
Sofie van den Enk    - 9 (8.8%)
Aaf Brandt Corstius    - 7 (6.9%)
Susan Visser    - 27 (26.5%)
Jan-Willem Roodbeen    - 31 (30.4%)
Freek Bartels    - 26 (25.5%)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #433 Gepost op: 6-02-2014, 21:54:51 »
Susan en Freek nog steeds mijn hoofdverdachten. Waar tot nu toe Susan op 1 stond, ben ik na deze aflevering toch wel geswitcht naar Freek.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #434 Gepost op: 6-02-2014, 21:59:07 »
Sofie daalt door het herkennen van Jan-Willem, dus blijft Susan over.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #435 Gepost op: 6-02-2014, 22:10:23 »
Sofie nu eindelijk definiteif van mijn lijstje afgestreept door de al eerder genoemde actie om JW te herkennen. Nu mijn hoofdverdachte eruit is, zeg ik Freek.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #436 Gepost op: 6-02-2014, 22:26:42 »
Freek, nog steeds.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #437 Gepost op: 6-02-2014, 22:27:57 »
Susan, nog steeds.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #438 Gepost op: 6-02-2014, 22:31:49 »
Nog steeds, Freek.
The British are not impressed.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #439 Gepost op: 6-02-2014, 22:33:37 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.