Poll

Wie is de Mol?

Sofie van den Enk
18 (14.8%)
Susan Visser
89 (73%)
Freek Bartels
15 (12.3%)

Totaal aantal stemmen: 122

Auteur Topic: [POLL] Wie is de Mol?  (gelezen 183835 keer)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #500 Gepost op: 10-02-2014, 12:26:52 »
Na het wegvallen van Aaf (van wie ik sommige acties echt niet begrijp...) ben ik teruggevallen op m'n nummer 2 en 3. Susan en Jan-Willem.

De rest verdenk ik sowieso niet. Freek wellicht evenmin als Sofie en Tygo. (ClockTower, volleybal, TV-studio, abseilen, roltrap. Allemaal opdrachten waar ik kandidaat Freek denk te spotten).

De doorslag gaf voor mij echt aflevering 6. De positie van spotter bij de processie vind ik echt veeel beter. JW kiest in mijn ogen daarom de onmolse envelop en Freek de onmolse positie om als laatste te gaan.

Daarnaast bevat de toekomstvisie mogelijk een hint naar Susan.

En de afleveringstitel theorie (die ik ook steeds aannemelijker vind worden) bevat een hint naar JW als afvaller.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #501 Gepost op: 10-02-2014, 15:54:12 »
Ik heb nog steeds geen keuze kunnen maken en ben dus eigenlijk stiekem nu wel blij met de pauze  ::rofl::

Ben op het gemak alle afleveringen aan het terugkijken en dan voornamelijk aan het opletten in welke groepjes mensen zitten, wie krijgen hun schermen te zien, doen ze dingen of reageren ze als kandidaat.(Daarbij heb ik bij Freek al een paar dingen dat ik teveel kandidaat vindt om hem eigenlijk als mol te zien) en daarbij ook het item post eens meegenomen. Dat heb ik nu eigenlijk een beetje links laten liggen. Want ook daar ben ik nog niet helemaal in uit hoe dat de mol daarin het beste kan mollen.

Dus eind van de week ga ik wel eens richting keuze maken kijken (mits er dan niet een hint opgedoken is waardoor ik zo overtuigd ben dat het juist die kandidaat is die mol is.

Dus ik blijf nog even een zwevende mollenzoeker :D

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #502 Gepost op: 10-02-2014, 23:49:48 »
Ik heb gestemd op Susan. Mijn verstand zegt nu echt Susan. Mijn gevoel blijft nog een beetje bij Freek, omdat hij mijn wensmol is. Ik ben echter verstandig en volg mijn verstand ::vergroot::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #503 Gepost op: 18-02-2014, 22:06:36 »
Is het misschien een idee om halverwege de winterstop de poll weer op nul te zetten? :)
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #504 Gepost op: 18-02-2014, 22:20:11 »
Is het misschien een idee om halverwege de winterstop de poll weer op nul te zetten? :)

Ik denk dat er dan een stuk minder gestemd gaat worden omdat het steeds rustiger wordt op het forum. Ook zal de uitslag amper verschillen. Ik heb niet de indruk dat veel mensen van Mol wisselen op het moment.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #505 Gepost op: 18-02-2014, 23:21:33 »
Ik denk dat er dan een stuk minder gestemd gaat worden omdat het steeds rustiger wordt op het forum. Ook zal de uitslag amper verschillen. Ik heb niet de indruk dat veel mensen van Mol wisselen op het moment.
Akkoord.
Nochtans wordt het mollige werk in deze hectische dagen doorgaans minitieus herbekeken, dus een optie om je antwoord te wijzigen is nooit mis ::jaja::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #506 Gepost op: 18-02-2014, 23:25:41 »
Akkoord.
Nochtans wordt het mollige werk in deze hectische dagen doorgaans minitieus herbekeken, dus een optie om je antwoord te wijzigen is nooit mis ::jaja::

Ga je het Groot Dictee schrijven? "Minitieus" moet dan wel minutieus zijn. ;)

Edit: Aha, je citeert het dictee uit WIDM 10. Tijd geleden dat ik die serie heb teruggekeken! :D
« Laatst bewerkt op: 18-02-2014, 23:30:42 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #507 Gepost op: 21-02-2014, 18:47:33 »
dat veel mensen van Mol wisselen op het moment
Tja ik ben zelf wel een slag aan het maken.

Ik vind de molacties van Freek echt boterzacht en die van Jan Willem gewoon ijzersterk. Ik zou in deze winterslaap nog wel eens een Molduel van je willen zien Heinz, om dit te staven.

Om randzaken word ik nu wel erg van JW af naar Freek geduwd. Ik begon bij Freek als mol omdat hij zo super verkrampt startte. Maar JW rules op het vlak van de geldvernietiging.

Toch als ik eea nu beluister en JW op zowat 50% van alle stemmen 1e staat en Freek op een nietig percentage laatste en ik om me heen vraag en bij wijze van spreken zowel de groentenboer als slager gaan naar JW als mol dan voel ik me daar wel erg unheimisch. Ik vraag echt rond en de non-molloot gaat echt uit naar JW nu :\'( :-[
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #508 Gepost op: 21-02-2014, 19:01:27 »
Ja, op de Avro site is dat nu ook te zien... :(

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #509 Gepost op: 23-02-2014, 10:10:47 »
Dit is de enige online molpoll waarbij Jan-Willem niet op één staat. Hij staat hier zelfs op drie nu! Ik weet nog dat Kees vorig jaar al vroeg op één stond hier (zoals Susan nu) maar dat was als ik het goed heb een uitzondering. (Zo maar even in de archieven duiken.)

Zelf uiteraard weer op Freek gestemd. ::joehoe::

En wie haalt Tygo van de ?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #510 Gepost op: 23-02-2014, 10:20:10 »
Zou wel geniaal zijn als Tygo het was ::rofl::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #511 Gepost op: 23-02-2014, 10:24:17 »
Zou wel geniaal zijn als Tygo het was ::rofl::

 ::jaja::

Het zou niet de eerste keer zijn dat de poll er goed naast zit. In 2012 stond Anne-Marie na aflevering 8 nog met de minste stemmen onderaan!

2013) Na aflevering 2 stond Kees steeds op één. (Priesterhint ontdekt net voor aflevering 2.)
2012) Na aflevering 1 stond Anne-Marie op plaats 2, na afl. 2 op 4, na afl. 3 op gedeeld 3, na afl. 4 op 4, na afl. 5 op 4, na afl. 6 op 4, na afl. 7 op 4 (laatste plaats!), na afl. 8 op 3 (laatste plaats!), na afl. 9 op 1.
2011) Na aflevering 1 stond Patrick op plaats 5, na afl. 2 op 3, na afl. 3 op één, na afl. 4 op één, na afl. 5 op één, na afl. 6 op twee (Pepijn op één), na afl. 7 op twee, vanaf afl. 8 (Pepijn eruit) weer steeds op één.
2010) Niet meer precies na te gaan. Waarschijnlijk stond Arjen tot zijn vertrek (aflevering 7) het vaakst op één. Sanne scoorde ook hoog, maar na vertrek Arjen steeg Kim naar de top.
2009) (Jon vóór afl. 1 op 2.) Verloop positie Jon vanaf na aflevering 1 tot en met na aflevering 9: 3 - 1 - 1 (gedeeld) - 2 (gedeeld) - 2 (gedeeld) - 3 - 1 (gedeeld) - 2 - 2 (prachtig duel op het eind dat Anniek in de poll won)

De kandidaat die hier na aflevering 6 op één in de poll staat is dus bijna nooit de Mol. Susan ::zweep::
« Laatst bewerkt op: 23-02-2014, 11:13:31 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #512 Gepost op: 23-02-2014, 12:22:40 »
dat de poll er goed naast zit
Nou goed, ik wees er in elk geval op dat er een grote draai heeft plaatsgevonden. Eerst stond JW hier op .com bij de molloten stijf bovenaan. En op .nl nauwelijks in de top-3. Nu is dat helemaal 180 graden gedraaid. Ik heb datzelfde gevoel meegemaakt, die draai. Ik ben me zelf ook steeds ongemakkelijker gaan voelen bij JW.

Ja dat Anniek in de poll won staat mij nog wel bij geloof ik (zie avatar) ::rofl:: ::love:: ::bravo:: ;)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #513 Gepost op: 26-02-2014, 11:42:46 »
Hallo allemaal

Al veel gelezen hier, nu ook een reactie.


.... Tot slot nog mijn Mol lijstje:

1. Freek

2. -
3. -
4. -
5. -



Lightman, ik ben wel geïnteresseerd in jouw methode. Ik kan alleen niet terug vinden waarom je Tygo afstreept (of lees ik niet goed?) Of baseer je je op de
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
 

Edit: spoiler ingevoegd
« Laatst bewerkt op: 26-02-2014, 12:42:52 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #514 Gepost op: 26-02-2014, 20:02:04 »
Ik moet er weer helemaal inkomen na 2 weken OS. Ik kan geen schaatsen meer zien. Schot voor de boeg....nog steeds Jan Willem.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #515 Gepost op: 26-02-2014, 23:59:48 »
Ik had al moeite om vóór de OS alle wilde hersenspinsels, diepzinnige gedachtegangen, gefundamenteerde theorieën , smeuïge complotten en afwijkende pixels hier op het forum te volgen, maar na twee weken Сочи is de schade helemaal niet meer te overzien ;-) Komt ook nog eens bij dat ik al begonnen ben met indrinken voor het komend weekend. Een ding is duidelijk: Bergsma is de Mol en die clean sweaps zijn uiterst verdacht. Alaaf!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #516 Gepost op: 27-02-2014, 00:16:00 »
Ik heb ook na het instorten van mijn Aaf tunnel lang gezocht en gewikt en gewogen en ik vind een aantal tunnels heel interessant klinken en heel logisch en sommige totaal niet logisch en waarschijnlijk gaat mijn keuze nu naar totaal niet logisch en to obvious maar ga ik toch even voorzichtig kiezen voor Jan-Willem als mol.

Gebaseerd op dat ik denk dat de mol toch een man is aangezien het continue over balans gaat en dit het 14e seizoen is en als de mol in balans wil zijn het nu een man zou moeten zijn (7 vrouwen / 7 mannen) / fotoklik wat wellicht op 5 elementen slaat enz.

Als ik uit ga van een man als mol dan valt Tygo voor mij af omdat ik dat een leuke kandidaat vindt maar absoluut geen mol of geen leuke mol.
Freek vind ik ook te kandidaat-achtig. Staat bijvoorbeeld in aflevering 1 meteen na de 1e opdracht al in zijn boekje te schrijven en zo zijn er nog een paar dingen en dan blijft dus JW over. JW levert niet veel geld in de pot. Staat wel vaak op de achtergrond iets te zeggen of gaat in verkeerde suggesties mee (heeft niet echt een mening lijkt wel)

Enige waar ik dan van zou balen als hij inderdaad de mol is, is dat shirt enz. wat veel te veel voor de hand liggend is.

Maar van de andere kant natuurlijk wel leuk om als mol al je kandidaten die afgevallen zijn in je show te hebben en ze te interviewen (soort van dan)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #517 Gepost op: 27-02-2014, 10:24:42 »
Citaat
Iedereen natuurlijk zijn eigen motivatie in zijn/haar molkeuze maar bovenstaande vind ik geen argument.
Was ook niet zozeer als argument om Freek af te schrijven als mol en ik weet dat de mol zijn/haar boekje altijd wel gebruikt om dingen in op te schrijven en zich minder verdacht te maken. Maar ik zie in Freek, zowel met dit soort acties, zijn manier van reageren op dingen of juist uitblijven van reacties die dan weer te gemaakt zijn, dus geen mol.

Maar wellicht is Freek wel de mol en is hij gewoon niet mijn type mol en zie ik hem daardoor niet in die rol :)
We shall see :D

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #518 Gepost op: 27-02-2014, 10:31:20 »
Neem je een helm mee de tunnel in, Syllie??
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #519 Gepost op: 27-02-2014, 10:55:29 »
Neem je een helm mee de tunnel in, Syllie??
::rofl:: Ja, en kniebeschermers en elleboogbeschermers en mijn pikhouweel voor het geval dat :D

Misschien wordt dit wel mijn jaar van ingestorte tunnels :P