Poll

Wie is de Mol?

Sofie van den Enk
18 (14.8%)
Susan Visser
89 (73%)
Freek Bartels
15 (12.3%)

Totaal aantal stemmen: 122

Auteur Topic: [POLL] Wie is de Mol?  (gelezen 183796 keer)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #540 Gepost op: 27-02-2014, 22:22:55 »
Ik zat vorige aflevering nog op JW, maar nu natuurlijk niet meer.

Sofie riskeerde vorige aflevering geld in de pot tijdens de processieopdracht.
Tygo heeft in het eerste gedeelte van de serie op sommige momenten geld binnengehaald.
JW haalde deze aflevering €2250 binnen
Freek riskeerde €2000 in de pot door Susan het oranje topitoblokje te geven.

Dus dan toch maar Susan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #541 Gepost op: 27-02-2014, 22:27:28 »
Freek riskeerde €2000 in de pot door Susan het oranje topitoblokje te geven.

Klopt strikt genomen wel, maar was dat risico niet héél klein? Want alleen iemand die héél zeker van zijn Mol is kiest voor geld in plaats van een vrijstelling (of die nou voor de hele groep is of niet).

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #542 Gepost op: 27-02-2014, 22:29:17 »
Ik zat vorige aflevering nog op JW, maar nu natuurlijk niet meer.

Sofie riskeerde vorige aflevering geld in de pot tijdens de processieopdracht.
Tygo heeft in het eerste gedeelte van de serie op sommige momenten geld binnengehaald.
JW haalde deze aflevering €2250 binnen
Freek riskeerde €2000 in de pot door Susan het oranje topitoblokje te geven.

Dus dan toch maar Susan.

Ik denk hierbij terug aan S7 finaleopdracht.

II en Paul streden voor een envelop. II haalde het zelf niet en liet Paul de keuze.

5000 euro of 4 in de finale. Paul koos het laatste omdat hij anders niet meer verdacht was vlak voor de finale.

Nu ook, als Susan voor 2.000 euro had gekozen, zou zij niet meer verdacht worden. Daarbij was zij ook niet zeker van haar scherm. Als zij voor 2.000 euro had gekozen en rood had gehad, dan schiet ze ook niks op?
klaar voor de strijd

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #543 Gepost op: 27-02-2014, 22:30:20 »
Dat risico was volgens mij ook heel klein. Als Freek de mol is, dan is Susan het dus niet en was haar kans op een rood scherm  25%, of eigenlijk zelfs 33,3 procent, want Jan Willem was al door. Iedere weldenkende kandidaat kiest op dat moment echt niet voor het geld, maar voor de vrijstelling, tenzij je 100% zeker weet wie de mol is.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #544 Gepost op: 27-02-2014, 22:32:31 »
Klopt strikt genomen wel, maar was dat risico niet héél klein? Want alleen iemand die héél zeker van zijn Mol is kiest voor geld in plaats van een vrijstelling (of die nou voor de hele groep is of niet).

Als je Jan-Willem en Tygo moet geloven zouden ze kiezen voor het geld. Dat zagen we al tijdens de executie met de naamkaartjes en nu weer. Ook Freek zelf zei tijdens de andere executie dat hij voor de executie gekozen zou hebben. Waarom zou je bovendien als mol onnodig risico lopen in zo'n geval als dit?

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #545 Gepost op: 27-02-2014, 22:33:17 »
Volgensmij had iedereen voor de vrijstelling gekozen dus op zich had het in Freek's geval niet echt uitgemaakt of juist hij of Susan de oranje topito kreeg.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #546 Gepost op: 27-02-2014, 22:34:54 »
Waarom zou je bovendien als mol onnodig risico lopen in zo'n geval als dit?

Omdat dat risico miniem is. Bovendien kan je het ook omdraaien: waarom zou je als kandidaat in godsnaam zomaar je twee oranje topito's weggeven waarmee je eerst zelf een topo wilde maken?

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #547 Gepost op: 27-02-2014, 22:35:41 »
Ik denk hierbij terug aan S7 finaleopdracht.

II en Paul streden voor een envelop. II haalde het zelf niet en liet Paul de keuze.

5000 euro of 4 in de finale. Paul koos het laatste omdat hij anders niet meer verdacht was vlak voor de finale.

Nu ook, als Susan voor 2.000 euro had gekozen, zou zij niet meer verdacht worden. Daarbij was zij ook niet zeker van haar scherm. Als zij voor 2.000 euro had gekozen en rood had gehad, dan schiet ze ook niks op?

Maar gaf II het ook uit handen net als Freek nu? Volgens mij niet. Ik herinner me nog dat Inge in eerste instantie de grot waar de finish was weer uitkwam omdat ze het eng vond. Als ze per se had willen winnen om te mollen, had ze dit toch nooit gedaan?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #548 Gepost op: 27-02-2014, 22:36:15 »
Omdat dat risico miniem is. Bovendien kan je het ook omdraaien: waarom zou je als kandidaat in godsnaam zomaar je twee oranje topito's weggeven waarmee je eerst zelf een topo wilde maken?

Susan heeft 3 stukjes, meer dan de 2 van Freek en gaat die met geen mogelijkheid met jou ruilen. Verder ben je ook benieuwd wat het vraagteken betekent. Hij wist gewoon dat Susan die 3 stukjes niet ging weggeven en dan kan je niet veel met die 2 die jij hebt.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #549 Gepost op: 27-02-2014, 22:36:46 »
Leuke aflevering. Ik heb eindelijk de Mol een keer in actie gezien!  :o

De programmamakers benadrukken wel heel erg duidelijk dat Sofie en Susan door zo'n beetje iedereen verdacht worden. Dan moet één van hen wel de Mol zijn, toch... ? #alarmbelletje

Voor iedereen die een beetje gevoel voor lichaamstaal heeft, was het wederom wel duideijk dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
de Mol niet is.

Tja, en Jan-Willem pakt iets teveel €€€s

Happy Freek Hunting  8)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #550 Gepost op: 27-02-2014, 22:38:03 »
Ik hoop nog op een twist, en dat volgende week de pot er helemaal uit gaat. Dan kan JW natuurlijk veel geld binnen halen.  ::hypocriet::

Maar ondertussen denk ik dat Susan nu toch wel het meest verdacht is. Freek zie ik minder verdachte dingen doen, naar mijn mening. En Sophie en Tygo zijn het zeker niet.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #551 Gepost op: 27-02-2014, 22:42:10 »
Ik denk hierbij terug aan S7 finaleopdracht.

II en Paul streden voor een envelop. II haalde het zelf niet en liet Paul de keuze.

5000 euro of 4 in de finale. Paul koos het laatste omdat hij anders niet meer verdacht was vlak voor de finale.

Nu ook, als Susan voor 2.000 euro had gekozen, zou zij niet meer verdacht worden. Daarbij was zij ook niet zeker van haar scherm. Als zij voor 2.000 euro had gekozen en rood had gehad, dan schiet ze ook niks op?

Nou ja, er zijn nog genoeg mensen die JW blijven verdenken, ondanks dat hij in deze aflevering toch echt 2250 binnen gesleept heeft... Stond in zijn geval wel geen vrijstelling ofzo tegenover, maar toch...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #552 Gepost op: 27-02-2014, 22:42:54 »
Klopt strikt genomen wel, maar was dat risico niet héél klein? Want alleen iemand die héél zeker van zijn Mol is kiest voor geld in plaats van een vrijstelling (of die nou voor de hele groep is of niet).

Het is een dubbelslag sws
Niet voor de groepsvrijstelling kiezen is een risico dat je neemt, en je daalt meteen enorm op de lijstjes van mensen die je eventueel verdenken. Met als risico dat anderen ook op jouw Molverdachte uitkomen.

In mijn optiek zal de Mol hier zijn best doen die oranje vrijstelling iig geheel te krijgen.
En vooral te zorgen dat er zo weinig mogelijk andere topito's compleet worden.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #553 Gepost op: 27-02-2014, 22:43:53 »
Susan heeft 3 stukjes, meer dan de 2 van Freek en gaat die met geen mogelijkheid met jou ruilen. Verder ben je ook benieuwd wat het vraagteken betekent. Hij wist gewoon dat Susan die 3 stukjes niet ging weggeven en dan kan je niet veel met die 2 die jij hebt.

Precies! Je zou het bondgenootschap tussen de twee nog als derde reden kunnen toevoegen

Offline Frank32

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #554 Gepost op: 27-02-2014, 22:45:28 »
Je kunt je ook afvragen waarom Susan per se die oranje topito's allemaal wil hebben. Ze wordt door deze actie alleen maar meer verdacht. Als ze gewoon een aantal oranje stukjes voor zichzelf houdt, komt er ook geen geld in de pot en is het minder verdacht.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #555 Gepost op: 27-02-2014, 22:48:27 »
Nog steeds Freek.  ::jaja::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #556 Gepost op: 27-02-2014, 22:48:30 »
Je kunt je ook afvragen waarom Susan per se die oranje topito's allemaal wil hebben. Ze wordt door deze actie alleen maar meer verdacht. Als ze gewoon een aantal oranje stukjes voor zichzelf houdt, komt er ook geen geld in de pot en is het minder verdacht.

Dat vind ik juist verdachter. Als je je voor wilt doen als kandidaat wil je juist een volle oranje topito. En daar ga je dan tot het uiterste voor. Wat heb je nou aan 3 oranje stukjes als kandidaat?

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #557 Gepost op: 27-02-2014, 23:06:23 »
Dat vind ik juist verdachter. Als je je voor wilt doen als kandidaat wil je juist een volle oranje topito. En daar ga je dan tot het uiterste voor. Wat heb je nou aan 3 oranje stukjes als kandidaat?

Occam's razor: Susan gedraagt zich zeer kandidaats door uiterst fanatiek voor een volle oranje topito te gaan, omdat ze simpelweg een kandidate is.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #558 Gepost op: 27-02-2014, 23:13:27 »
Met afschrijven kom ik uit op Susan of Freek. maar ja, zo ver was ik al door puur naar acties te kijken. Ik zeg Freek. Als ik het fout heb, heb ik tenminste wel een hoge plek in pool. :D

Bijzonder dat er niemand afvalt btw. 2 afvallers? Finale met z'n vieren? Ik denk het eerste.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #559 Gepost op: 27-02-2014, 23:43:02 »
Occam's razor: Susan gedraagt zich zeer kandidaats door uiterst fanatiek voor een volle oranje topito te gaan, omdat ze simpelweg een kandidate is.

Ze is de mol. Ze wist dat een oranje topo haar de keuze zou opleveren "€ 2000 buiten de pot voor een vrijstelling óf € 2000 in de pot en 1 kandidaat naar huis (Freek)". Ze koos, als mol, logischerwijs voor geen geld uit de pot.