Auteur Topic: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt  (gelezen 41912 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #80 Gepost op: 2-01-2014, 13:55:11 »
verder vielen de kijkcijfer een beetje tegen; 451000. Is een special, maar ik verwacht niet dat Wie is de Mol? dit jaar 3 miljoen kijkers trekt.
Het tegenvallende kijkcijferaantal komt natuurlijk ook omdat het op Nederland 3 was. Als die special op Ned. 1 was uitgezonden, zou het waarschijnlijk net iets minder dan 1 miljoen kijkers hebben gehad, vermoed ik.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #81 Gepost op: 2-01-2014, 13:57:10 »
Het tegenvallende kijkcijferaantal komt natuurlijk ook omdat het op Nederland 3 was. Als die special op Ned. 1 was uitgezonden, zou het waarschijnlijk net iets minder dan 1 miljoen kijkers hebben gehad, vermoed ik.
Dat niet alleen, ik vond half 10 's avonds ook behoorlijk laat voor een programma als dit waar ook kinderen naar kijken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #82 Gepost op: 2-01-2014, 13:57:24 »
Wat leuk om al die dingen weer eens terug te zien. Ik kreeg meteen zin om het seizoen met George nog eens terug te kijken. De beste molactie vond ik inderdaad ook nogal bijzonder, vooral omdat Inge zelf zegt dat ze daar nauwelijks iets gedaan heeft. Wel top dat George zich toch nog een plaatsje tussen de beste mollen heeft weten te verwerven, terwijl er verder vooral aandacht was voor de BN'ers. Was een leuk voorafje voor vanavond.  :D

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #83 Gepost op: 2-01-2014, 13:58:00 »
Die factoren moeten inderdaad meegewogen worden.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2014, 14:12:39 door ThomasMolloot »

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #84 Gepost op: 2-01-2014, 14:24:13 »
Even nog wat zeggen: Bij de vraag wie had je een finaleplek het meest gegund had ik gehoopt en verwacht dat Sander daar tussen zou staan, maar helaas.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #85 Gepost op: 2-01-2014, 14:25:57 »
Het valt me op, dat er ook altijd wel iets te mopperen valt, wat ze ook maken aan extra's voor het programma.
Het zou wel eens leuk zijn om de puntjes van kritiek op een positieve manier te brengen.

Ik geloof dat ik me aangesproken moet voelen, maar ik vind het toch wel erg merkwaardig om met een dergelijke kumbaya-boodschap te komen als de kritiek hier voor zover ik kan overzien gefundeerd, in alleszins redelijke bewoordingen en zonder scheldpartijen gebracht wordt... Je zou ook iets positiefs kunnen zeggen over de beschaving op dit forum, in plaats van meteen in een kramp te schieten als er een paar minder jubelende commentaren op dit verder geweldige programma worden geplaatst... Just my 2 cents, hoor :-X
Woosie down?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #86 Gepost op: 2-01-2014, 15:02:04 »
Dat niet alleen, ik vond half 10 's avonds ook behoorlijk laat voor een programma als dit waar ook kinderen naar kijken.

Maar WIDM is toch jandosie niet als kinderprogramma bedoeld? Half 10 lijkt me werkelijk niet te laat voor de doelgroep, die naar ik aanneem toch 12+ is...  :-\\
Woosie down?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #87 Gepost op: 2-01-2014, 15:03:36 »
Het is in oorsprong niet als kinderprogramma bedoeld, maar er kijken er zeker genoeg naar...
Ich bin ein Bärliner!

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #88 Gepost op: 2-01-2014, 15:17:48 »
Was een leuke special.
Maar... zoals gezegd, de veiling in 2007 als molactie? Pardon?
En de busrace-opdracht (2011) stond er niet in.., raar.
In de mol top 3 kon ik me wel vinden  ::ok::
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #89 Gepost op: 2-01-2014, 15:23:18 »
Het is in oorsprong niet als kinderprogramma bedoeld, maar er kijken er zeker genoeg naar...

Hmja, en ik gun die kinderen - alsook hun ouders - dat van harte. Maar om nou het uitzendtijdstip op Sesamstraatniveau te brengen gaat wel wat ver, toch?
Woosie down?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #90 Gepost op: 2-01-2014, 15:23:44 »
Het tegenvallende kijkcijferaantal komt natuurlijk ook omdat het op Nederland 3 was. Als die special op Ned. 1 was uitgezonden, zou het waarschijnlijk net iets minder dan 1 miljoen kijkers hebben gehad, vermoed ik.

Zeker waar. Ik zat namelijk helemaal klaar ervoor met de zender op Ned. 1. Op een gegeven moment dacht ik : Het duurt wel lang voor het begint, en pas toen ging ik kijken of het misschien op een andere zender was. Gelukkig had ik de eerste 7 minuten al gezien, dus niets gemist.
Daarnaast denk ik ook dat het WK darten met van Gerwen veel kijkers heeft weggetrokken. Wij hebben 2 tv's maar anders was het nog wel een strijd geweest misschien.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #91 Gepost op: 2-01-2014, 15:33:17 »
Ik heb zelf ook naar de finale van t darten gekeken, samen met 2 miljoen anderen. Denk dat je op 1 januarie om half 10 met bijna 500.000 kijkers blij kunt zijn.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #92 Gepost op: 2-01-2014, 15:36:46 »
Prachtig stuk over Frderique trouwens, voelde gewoon die ontroering weer. Opperste verbazing over de keuze veiling/ onderhandeling als beste molacties. Keuze mollen kon ik me prima in vinden.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #93 Gepost op: 2-01-2014, 15:38:03 »
Hmja, en ik gun die kinderen - alsook hun ouders - dat van harte. Maar om nou het uitzendtijdstip op Sesamstraatniveau te brengen gaat wel wat ver, toch?
Jij geeft er duidelijk een eigen draai aan... wie heeft het over sesamstraat-tijd? Ik zocht alleen naar een mogelijke oorzaak waarom het aantal kijkers zo relatief laag lag. Maar het dart heeft zeker ook kijkers gekost.
Ich bin ein Bärliner!

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #94 Gepost op: 2-01-2014, 15:45:33 »
Het kan liggen aan de netprofilering, omdat het niet een typisch Nederland 3 programma is en mensen het op Nederland 1 verwachten.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #95 Gepost op: 2-01-2014, 16:12:31 »
Net de herhaling gezien ;D. Was een leuke special, hij had wel wat langer mogen duren ::jaja::. Ik denk dat we dan ook meer hadden gezien van seizoenen waar we nu weinig tot niets van hebben gezien. Top 3 momenten ben ik het ook niet allemaal mee eens, maar dat was natuurlijk te verwachten ;D. Het was iig een goeie opwarmer voor vanavond :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #96 Gepost op: 2-01-2014, 16:19:54 »
Ik wil even zeggen dat de top 4 mollen precies mijn persoonlijke top 4 is ::bravo::
...óf niet!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #97 Gepost op: 2-01-2014, 16:47:41 »
Wel aardig, maar was het vaak niet met de pollstemmen eens! Ach ja.
No Milk today???

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #98 Gepost op: 2-01-2014, 17:06:04 »
Jij geeft er duidelijk een eigen draai aan... wie heeft het over sesamstraat-tijd? Ik zocht alleen naar een mogelijke oorzaak waarom het aantal kijkers zo relatief laag lag. Maar het dart heeft zeker ook kijkers gekost.

Ja, ik draaf wat door, en misschien heeft dat inderdaad kijkers gekost. Maar half 10 was een prima uitzendtijdstip voor de kerndoelgroep  ::ok::
Woosie down?

Offline JesseSmiths

  • Forumlid
Re: 13 jaar Wie is de Mol? - Niets is wat het lijkt
« Reactie #99 Gepost op: 2-01-2014, 17:20:43 »
Was een leuke uitzending, met volgens mij een duidelijke verwijzing naar de Mol van dit jaar (zie spoiler). Zin in de eerste uitzending vanavond!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)