Auteur Topic: Dagboek Mol en afvallers  (gelezen 42459 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #100 Gepost op: 6-03-2014, 23:57:08 »
De vraag waar het nu om draait: Wie was JW's gevoelsmol? (Waar JW dus niet op gestemd heeft in aflevering acht.) Of eigenlijk nog interessanter: Wie was JW's verstandsmol?

Je hebt hem in alle testbiechten horen zeggen dat Sofie in de hotseat zat. Dat lijkt mij zijn verstandsmol dan. Hij zegt nl dat wij de biechten over zijn gevoelsmol niet gehoord hebben. Dus Sofie valt af. Daar hebben we immers veel biechten van hem over gehoord.
Hij zegt bij de laatste biecht dat Suus een goede kandidaatsmol is. Dat kan je op verschillende manieren opvatten. Maar ik gok dat Suus zijn gevoelsmol is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #101 Gepost op: 6-03-2014, 23:58:32 »
Je hebt hem in alle testbiechten horen zeggen dat Sofie in de hotseat zat. Dat lijkt mij zijn verstandsmol dan.

Alle? Alleen in aflevering 7 volgens mij. Maar los daarvan hebben we dezelfde conclusie.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #102 Gepost op: 7-03-2014, 00:05:54 »
Je hebt hem in alle testbiechten horen zeggen dat Sofie in de hotseat zat. Dat lijkt mij zijn verstandsmol dan. Hij zegt nl dat wij de biechten over zijn gevoelsmol niet gehoord hebben. Dus Sofie valt af. Daar hebben we immers veel biechten van hem over gehoord.
Hij zegt bij de laatste biecht dat Suus een goede kandidaatsmol is. Dat kan je op verschillende manieren opvatten. Maar ik gok dat Suus zijn gevoelsmol is.

Ik denk het ook. Ik had dat gevoel met name tijdens de 'Vingerafdruk' opdracht. Hij legt daar uit dat Susan het zo goed doet. En dat Susan niks van het verhaal van Sofie zou kunnen maken. Z'n verstand zegt dan Sofie.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #103 Gepost op: 7-03-2014, 00:13:44 »
Alle? Alleen in aflevering 7 volgens mij. Maar los daarvan hebben we dezelfde conclusie.

Haha ja klopt, ik overdreef. Maar ook gedurende de afleveringen zelf bij de biechten en voiceovers heeft hij Sofie vaak als verdacht bestempeld. Ik geloof dus niet dat zij de gevoelsmol kan zijn, aangezien over zijn gevoelsmol amper wat uitgezonden is zegt hij zelf. Sofie kunnen we uitsluiten. Scheelt weer eentje  ;)

Ik gok Suus. Maar wie zijn gevoelsmol is zegt vrij weinig natuurlijk
« Laatst bewerkt op: 7-03-2014, 00:17:31 door FS »

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #104 Gepost op: 7-03-2014, 09:50:30 »
In dagboek van de mol staat drie in een voordeelpakket.  Susan spreekt reclame van Telfort in en zij hebben zo'n pakket. Misschien grapje van Susan zelf?

Offline Frank32

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #105 Gepost op: 7-03-2014, 10:55:43 »
Ik denk juist dat Jan-Willem op Susan zat. Als je zijn gezicht ziet vlak voor het momen dat hij zijn scherm krijgt, lijkt het alsof hij al weet dat hij er uitgaat, omdat hij alleen nog met Susan over was.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #106 Gepost op: 7-03-2014, 11:13:00 »
Ik denk juist dat Jan-Willem op Susan zat. Als je zijn gezicht ziet vlak voor het momen dat hij zijn scherm krijgt, lijkt het alsof hij al weet dat hij er uitgaat, omdat hij alleen nog met Susan over was.
Dat vond ik inderdaad ook. Hij heeft alle keren dat hij zijn scherm zag vrij neutraal zitten kijken. Nu was hij al met zijn hoofd aan het schudden alsof hij de bui aan zag komen

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #107 Gepost op: 7-03-2014, 11:19:41 »
Susan was vermoedelijk zijn gevoelsmol, ook al heeft hij niks op haar gezet
dan nog had hij sterke verdenking op haar.
klaar voor de strijd

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #108 Gepost op: 7-03-2014, 11:23:25 »
Susan was vermoedelijk zijn gevoelsmol, ook al heeft hij niks op haar gezet
dan nog had hij sterke verdenking op haar.

We kunnen er denk ik wel vanuit gaan dat hij op Sofie gestemd heeft  ;)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #109 Gepost op: 13-03-2014, 21:35:38 »
ER IS NOG HOOP JONGENS

Dagboek van de Mol:

Pieuw! Het zit er op. Nou ja, bijna dan.

Mijn molacties zitten er op, alleen mijn identiteit is nog niet bekend. Je weet nu in ieder geval wél wie ik níet ben... Toch?

Ik vond het een geweldig avontuur, alleen die laatste loodjes hè.

Nog een week moet ik m’n mond houden en dan mag ik het uitschreeuwen: IK BEN DE MOL! Ik kan niet wachten. Jullie?


 ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #110 Gepost op: 13-03-2014, 21:50:50 »
Susan is in mijn ogen de mol. Volgende week weten we meer.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #111 Gepost op: 13-03-2014, 22:21:20 »
Dagboek afvaller Tygo

 Daar sta je dan...op een van de mooiste plekken op aarde en dan paff! Het oh zo nare rode scherm... Net voor de finale!!

Het fijnste avontuur van mijn leven, Wie is de mol is voorbij! Hè? Nee? Dat kan niet? Toch? Whaaaaaaaaaaa! Ik hoor de regisseur cut zeggen en ik zak door mijn knieën huilend in het zand... Wat was dit mooi en fijn en Alles!! Ik was echt op... Heb het spel tot in de Max gespeeld! Meer kon ik er niet uithalen!
Voldaan maar ook leeg vaar ik, zwaaiend naar Sofie, Suuz en Freek weg uit de wereld die Wie is de mol heet? Wat ga ik dit missen! Ik voel me trots!

En voor het eerst in 3 weken zie ik waar ik ben... Wauw! Palawan... Door het spel ben je echt van de wereld. Wat een avontuur! Zelfs nu ik dit schrijf staan de tranen in mijn ogen... Ik mis iedereen en het spel nog iedere dag! Wanneer mag ik weer? Schiet door mijn hoofd...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #112 Gepost op: 20-03-2014, 01:07:34 »
ER IS NOG HOOP JONGENS

Dagboek van de Mol:

Pieuw! Het zit er op. Nou ja, bijna dan.

Mijn molacties zitten er op, alleen mijn identiteit is nog niet bekend. Je weet nu in ieder geval wél wie ik níet ben... Toch?

Ik vond het een geweldig avontuur, alleen die laatste loodjes hè.

Nog een week moet ik m’n mond houden en dan mag ik het uitschreeuwen: IK BEN DE MOL! Ik kan niet wachten. Jullie?


 ;D


Hadewych was zeker ook jou mol in de finale?! :P

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #113 Gepost op: 20-03-2014, 21:37:36 »
Dagboek Mol



Ooooooh mensen, het is eindelijk out in the open: IK BEN DE MOL!!! Na een jaar van liegen en bedriegen.

Dit is het idiootste en spannendste dat ik ooit heb gedaan. Dichter bij de opwinding van een schoolreisje kan je als volwassene volgens mij niet komen. Ik was helemaal niet van plan om voor 'mol’ te solliciteren. Ik lieg normaal gesproken nooit, hooguit een heel klein leugentje om bestwil of het ietwat verfraaien van de waarheid, maar dat telt niet. Heb nooit geheime affaires gehad of andersoortige dubbellevens geleid. Dus het leek me beter om gewoon een gezellige kandidaat te zijn.
Want dat was het plan: ik deed mee voor de gezelligheid en de opwinding en omdat het natuurlijk het coolste programma van de planeet is.

Hoe heeft het dan toch zo kunnen lopen, vraag je je wellicht af? Dat ging als volgt: Iedereen die mee doet aan WIDM krijgt een molgesprek op een supergeheime locatie, waarin wordt gepolst of je mol-materiaal bent of wat voor kandidaat je denkt te zijn. Voor ik daar heen ging zeiden mijn kinderen met de lichte spot die bij tieners hoort: "Tsss jij wordt echt niet de mol.” Dat triggerde al iets in mij... Tijdens het gesprek zei ik dat ik kandidaat wilde zijn, maar toch wilde onderzoeken of zij mij geschikt vonden als mol. Zo kon ik er, bedacht ik mij, achter komen hoe ze de mol kiezen en daar had ik dan tijdens het spel waarschijnlijk heel veel aan. En terwijl we het er over hadden werd ik gaande weg reuze enthousiast en was ik om. Zo kan het dus gaan... 


En ik heb er geen spijt van! Het was supergaaf om te doen! Heftig en spannend en zenuwslopend ook... maar had het voor geen goud willen missen! Ik heb een groep waanzinnige lieve, leuke, grappige en slimme mensen leren kennen, zowel vóór de camera’s als erachter. Het was tussen het mollen door ook echt gezellig, dus die missie was ook geslaagd. Ik ben zo enorm dol op deze groep mensen geworden en hoop ze nog heel veel te zien. Het liefst zou ik af en toe nog eens met ze op avontuur gaan, gaan lasergamen of mountainbiken of desnoods een potje hardcore klaverjassen!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #114 Gepost op: 20-03-2014, 21:38:47 »
Dagboek Freek



Mee mogen doen aan Wie is de Mol. Een grote droom die vorig jaar uitkwam. En wat is het een onvergetelijk avontuur geweest.

Ik had nooit gedacht dat ik zover zou komen in het spel. En dan nog zover zonder ook maar 1 test bewust op de juiste mol te zitten. Ik herinner me het moment van de bekendmaking nog als de dag van gisteren. In werkelijkheid waren we maar een paar seconden stil nadat de mol zich onthulde, maar in mijn hoofd duurde dat minutenlang. Ik kon het niet geloven.
Niet geloven dat mijn mol niet de mol was en vooral niet begrijpen hoe ik in hemelsnaam in de finale terecht was gekomen?

Heel lang heb ik gespreid omdat ik dat van oud-kandidaten als tip had meegekregen. Maar vanaf aflevering 2 of 3 heb ik Sofie meegenomen als mogelijke mol en dat tot het einde volgehouden. Toch die klassieke tunnelvisie waar iedereen je voor waarschuwt.


Het is niet vaak voorgekomen dat er in de finale nog iemand verkeerd zit. “De Regina Romeijn van dit seizoen” zei ik tegen Patrick M. (mijn vertrouwenspersoon) toen ik hem sprak na de ontknoping. Dat zegt iets over de kwaliteit van de mol. En met die wetenschap heb ik de afgelopen 9 afleveringen met plezier en angstzweet zitten kijken. Ook al wist ik al hoe het zou gaan aflopen. Uiteraard extra oplettend op die oh-zo-onschuldige Susan. En dan kon ik mezelf soms wel voor mijn kop slaan. Het avontuur op het moment beleven is anders dan het later terugzien op tv. Maar desondanks ben ik ongelofelijk trots dat ik het zover heb mogen schoppen. Wat een geweldige reis. En wat een leuke mensen heb ik mogen leren kennen. En dat alles is vastgelegd door een briljant team van programmamakers. Een reis om nooit te vergeten.

Liefs
Freek
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #115 Gepost op: 20-03-2014, 21:39:53 »

Hadewych was zeker ook jou mol in de finale?! :P
Uiteindelijk niet eens meer, kun je nagaan :P
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #116 Gepost op: 20-03-2014, 21:40:03 »
Dagboek winnaar



Wachten op een uitslag die je al maanden weet. Het spel is gespeeld. Ik ben de winnaar, en eindelijk mag ik het zeggen!

Vrienden dachten op mijn gezicht gespeelde spanning af te lezen bij de executies, mijn moeder geloofde me niet meer – met niets – en ik twijfelde nota bene bijna zelf als ik Susan in de uitzending hoorde zeggen: “Wat voor spelletje speel jij nu weer, molletje... Wat jij bent me er een, hoor Sofie!”

Maar ik was nooit de mol. Ook niet een beetje. Ik heb oprecht mijn best gedaan tijdens de meeste opdrachten, voelde me ook echt buitengesloten soms en de intriges met de zwarte vrijstelling(en) waren altijd alleen maar gericht op mijn eigen kansen op overleven in het spel te vergroten.
Want dat stond me helder voor ogen: meedoen aan WIDM is te gek, maar het is een spel - en in een spel is winnen het mooiste dat er is.

Een extra drijfveer wil ik daarbij niet onbenoemd laten, nu ik zo in alle openheid met jullie – fans van het programma – kan praten. Mijn vertrouwenspersoon en vriendin Janine Abbring heeft vorig jaar door een onwaarschijnlijk ongeluk niet de kans gekregen zo ver te komen als ik. Maar haar liefde voor het spel, het programma en de strategische aanpak, hebben me ongelooflijk gesterkt in mijn wil om te winnen.


Vlak voor vertrek zei Janine tegen me: “Je realiseert je toch wel dat je een van de gaafste avonturen van je leven mee gaat maken hè?” Dat zij dat met haar geschiedenis in Wie is de Mol zo zei, geeft je wel een schop onder je kont natuurlijk. Dan moet je er ook iets van maken. En ze had gelijk; het was ook een van de gaafste avonturen van mijn leven.

En jij, bedankt voor het meegenieten en het meespeuren. Zat je goed? Voor iedereen die ook op Susan zat: gefeliciteerd! Wat was ze goed hè. En voor wie dacht dat ik het was, lieve Freek, dank voor het vertrouwen want de mol zijn... dat is misschien nog wel moeilijker dan winnen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #117 Gepost op: 20-03-2014, 21:40:09 »
Ik hou van Freek!!!  ::bravo::  ::ok::
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #118 Gepost op: 21-03-2014, 02:18:27 »
Dagboek winnaar

Een extra drijfveer wil ik daarbij niet onbenoemd laten, nu ik zo in alle openheid met jullie – fans van het programma – kan praten. Mijn vertrouwenspersoon en vriendin Janine Abbring heeft vorig jaar door een onwaarschijnlijk ongeluk niet de kans gekregen zo ver te komen als ik. Maar haar liefde voor het spel, het programma en de strategische aanpak, hebben me ongelooflijk gesterkt in mijn wil om te winnen.


Vlak voor vertrek zei Janine tegen me: “Je realiseert je toch wel dat je een van de gaafste avonturen van je leven mee gaat maken hè?” Dat zij dat met haar geschiedenis in Wie is de Mol zo zei, geeft je wel een schop onder je kont natuurlijk. Dan moet je er ook iets van maken. En ze had gelijk; het was ook een van de gaafste avonturen van mijn leven.

::hug::
Omnia vincit amor