Auteur Topic: Dagboek Mol en afvallers  (gelezen 42450 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #60 Gepost op: 31-01-2014, 10:41:36 »
Dagboek Mol aflevering 5

Hongkong is geweldig, maar het is vooral een hele grote stad vol wolkenkrabbers.




hmmm aaf is echt een stedenmens zei ze in een aflevering (2?). Die had dus graag in HK gebleven.


hahaha 'Freek-oogtheoristen '
ik las serieus Freek-oogterroristen ::schaam::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #61 Gepost op: 31-01-2014, 13:24:39 »
Een beetje een raar moldagboek. Jennifer gedroeg zich helemaal niet als mol.  ???
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #62 Gepost op: 31-01-2014, 13:26:20 »
hmmm aaf is echt een stedenmens zei ze in een aflevering (2?). Die had dus graag in HK gebleven.

En Sofie zei in deze aflevering dat de groep er wel aan toe was om richting de natuur te gaan.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #63 Gepost op: 31-01-2014, 13:26:23 »
Een beetje een raar moldagboek. Jennifer gedroeg zich helemaal niet als mol.  ???

Wel acties die als mol opgevat konden worden:
- stug willen doorlopen op de kruising waar men links moest (via de porto)
- voor een beeld staan dat matcht met de omschrijving die op dat moment door de walkie talkie wordt gegeven, het herhalen, dan zeggen "ok", even om zich heen kijken en vervolgens doorlopen en geen foto maken
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Chillin

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #64 Gepost op: 2-02-2014, 17:41:39 »
hmmm aaf is echt een stedenmens zei ze in een aflevering (2?). Die had dus graag in HK gebleven
Fout. Deze uitspraak van de wolkenkrabbers is juist letterlijk door aaf uitgesproken in de laatste aflevering

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #65 Gepost op: 2-02-2014, 17:49:46 »
Fout. Deze uitspraak van de wolkenkrabbers is juist letterlijk door aaf uitgesproken in de laatste aflevering
De uitspraak "ik hou van gigantische steden en dat is dit" is ook door Aaf gezegd in het begin van aflevering 2, dus ik zou eerder zeggen "half goed" dan "fout" ;)

Maar wel gek dat het moldagboek weinig zegt over de opdrachten en eventuele molacties daarin. Het gaat nu eignelijk alleen over de oversteek.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #66 Gepost op: 6-02-2014, 22:27:31 »
Dagboek mol aflevering 6



Wat is het toch ontzettend leuk op de Filipijnen! De Filipino’s zijn ontzettend aardige, lieve mensen en het landschap is fantastisch.

Jammer dat Aaf er niet langer van kan genieten, want ik had het haar zeer gegund. Iedereen eigenlijk, maar goed, Wie is de mol is nu eenmaal een afvalrace.


De processie was één grote cultuurshock waarbij ik hoop dat wij als Nederlanders toch een beetje goed voor de dag zijn gekomen bij de lokale bevolking.

Daar hadden wij bij de 4x4-opdracht geen last van. Gewoon gaan! Als mol was dat lastig saboteren, want je had altijd één medekandidaat bij je en als het stuk boot eenmaal gespot was, doe dan nog maar eens net of je het niet hebt gezien. Nee, dan de blik in de toekomst. Misschien dat dat sommige van mijn medekandidaten op een spoor heeft gezet...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #67 Gepost op: 6-02-2014, 22:28:13 »
Dagboek Aaf



Als je eruit ligt, schijn je vaak de vraag te krijgen ‘Hoe is het om eruit te liggen?’ Nou, dat zal ik vertellen. Het is vervelend. Of eigenlijk is het zo: eerst is het vervelend, daarna ben je even blij (want je realiseert je dat je straks je man en kinderen weer in de armen mag sluiten), en dan is het alweer tijd voor dikke, grote tranen, want dan hoor je van Jorrit, de molmedewerker die iedere afvaller opvangt, dat je terugreis DRIE VOLLE DAGEN in beslag gaat nemen.

Dus: eruit vliegen, hoe is dat? Niet leuk.
Maar er waren nog meer Frequenty Asked Questions die ik de afgelopen weken kreeg. Vaak was het een vraag, onmiddellijk gevolgd door de extra vraag: ‘Maar daar mag jij natuurlijk helemaal niets over zeggen, hmmmm?’
Nee, ik mocht niks zeggen. Maar nu wel!
Dus, voor de draad ermee. Alle antwoorden, van mij, op de 10 Frequently Asked Questions.


1. Ben jij de mol?
Nee. Jammer genoeg niet, anders zat ik nog lekker in het spel anderen voor te liegen en gek te maken.

2. Is het vervelend om de hele dag gevolgd te worden door camera’s?
Nee, eigenlijk niet. Je went er gauw aan. Sterker nog, ik moest mezelf af en toe bewust vertellen ‘Je wordt nu gefilmd!’ als ik weer met open mond een Filipijns garnalenbuffet aan het wegkauwen was, of anticonceptiemethoden met medekandidaten zat te bediscussiëren.

3. Had je heimwee?
Het klinkt ongevoelig, maar dat viel mee. Als je 24 uur per dag als een manische gek met een spel bezig bent, is er weinig ruimte voor heimwee. Ik heb wel een paar breakdowns gehad, bijvoorbeeld in een Hong Kongse straat waar ik ineens een zacht, romig kindje zag dat niet op mijn kinderen leek maar me in al haar kleinheid en onschuld net iets teveel aan ze deed denken.

4. Snap je als kandidaat de opdrachten wél?
Ja, nou ja, wel iets beter dan de kijkers thuis, denk ik. Art legt het altijd nog wel een keertje uit. En anders is er een slimmere medekandidaat die een dommerikje als mijzelf kan bijpraten.

5. Hoe is Art in het echt?
Geen idee, hij zegt alleen maar steeds ‘Maak je klaar voor test en executie’ en dan is hij weer weg.

6. Hoe is Tygo Gernandt in het echt?
Tygo Gernandt is in het echt ook echt Tygo Gernandt.

7. Hoeveel verschillende T-shirts had je bij je?
Een stuk of driehonderd, en aan het eind roken ze allemaal naar onversneden angstzweet.

8. Waarom heb je aan dit programma meegedaan? (Deze vraag wordt altijd gesteld door irritante snobs. Daar ken ik er een hoop van.)
Omdat het mijn lievelingsprogramma is op de Nederlandse tv, en omdat Paulien Cornelisse (winnares van 2013 en mijn goede vriendin en vertrouwenspersoon), gezegd had dat ik zeker zou winnen. Bedankt, Paulien.

9. Word je nu veel herkend op straat?
Er zijn kinderen die in de Albert Heijn ‘AAF!’ tegen me roepen. En dat is leuk.

10. Heb je lieve, hartverwarmende mensen ontmoet bij dit programma?
Jazeker. Lieve, hartverwarmende, liegende, bedriegende mensen, die ik nog vaak hoop te zien. Zonder zwarte vrijstellingen erbij.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #68 Gepost op: 6-02-2014, 22:31:53 »
Haha, mooi! ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #69 Gepost op: 6-02-2014, 22:33:23 »
Erg leuk dat laatste bericht van Aaf.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #70 Gepost op: 6-02-2014, 22:37:45 »
Heerlijk dagboek van Aaf!
Die vraag over hoe Art in het echt is  ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #71 Gepost op: 6-02-2014, 22:48:45 »
 ::ok:: echt leuk dagboek  ::rofl::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #72 Gepost op: 6-02-2014, 22:51:50 »
Ik ben nu echt fan van Aaf, ik ga er missen ::jaja::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #73 Gepost op: 6-02-2014, 23:02:04 »
Het dagboek van Aaf is hilarisch, legendarisch en geweldig!  ::ok:: Ik ga haar missen! Ook ik ben een fan van Aaf geworden..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #74 Gepost op: 6-02-2014, 23:06:08 »
Dit is het meest geweldige dagboek ooit  ::rofl::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #75 Gepost op: 7-02-2014, 15:40:04 »

5. Hoe is Art in het echt?
Geen idee, hij zegt alleen maar steeds ‘Maak je klaar voor test en executie’ en dan is hij weer weg.


 ::rofl::
I will follow my inner gold

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #76 Gepost op: 10-02-2014, 11:27:52 »
Dagboek mol aflevering 6

 Nee, dan de blik in de toekomst. Misschien dat dat sommige van mijn medekandidaten op een spoor heeft gezet...


"sommige", betekent dat dat minstens 1 medekandidaat niet op een spoor is gezet? (Freek)

Offline Chillin

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #77 Gepost op: 17-02-2014, 12:30:20 »
Een aanwijzing die er wellicht in kan zitten, en die ik onverhoopt vanwege mijn eigen tunneltje aan Aaf had gekoppeld:

In alle moldagboeken op .nl staat iedere week minstens 1 woord aangegeven met accent aigu's:

dagboek 1: géén
dagboek 2: gezíen
dagboek 3: vóór
dagboek 4: zó één
dagboek 5: Natúúrlijk wát
dagboek 6: één één

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #78 Gepost op: 17-02-2014, 22:39:48 »
Een aanwijzing die er wellicht in kan zitten, en die ik onverhoopt vanwege mijn eigen tunneltje aan Aaf had gekoppeld:

In alle moldagboeken op .nl staat iedere week minstens 1 woord aangegeven met accent aigu's:

dagboek 1: géén
dagboek 2: gezíen
dagboek 3: vóór
dagboek 4: zó één
dagboek 5: Natúúrlijk wát
dagboek 6: één één
Misschien een Frans accent richting Susan:
*Franse bakker in A'dam
*Molboek met eiffeltoren
*Naam Susan komt van origine uit het Frans
*Neonletters in het Frans in HK ("Bonjour"?/ ff kwijt, excuus).

Maar.... nog geen hint imho naar Susan.
Al zou ik het erg leuk vinden, nu Aaf weg is.


« Laatst bewerkt op: 17-02-2014, 22:42:48 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #79 Gepost op: 17-02-2014, 23:17:35 »
*Naam Susan komt van origine uit het Frans
Nee, de naam Susan komt uit het Grieks/Hebreeuws/Perzisch.

Logischer is trouwens dat Susan Frankrijk gewoon een leuk land vindt, en daarom graag naar de Franse bakker gaat en een molboekje met de Eiffeltoren erop verkiest boven een egaal zwart boekje.
The British are not impressed.