Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 181646 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #300 Gepost op: 27-01-2014, 17:16:17 »
stug op Aaf
Als Aaf deze ronde doorkomt geef ik haar toch goede kansen gewoon de finale te halen. Why not?
Jennifer moeten we nog even lozen dan..  8)
OK dat doe ik dan deze donderdag wel ff ;D :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #301 Gepost op: 27-01-2014, 17:20:48 »
Als Aaf deze ronde doorkomt geef ik haar toch goede kansen gewoon de finale te halen. Why not?

Omdat ze te lang blijft spreiden en niet een keuze durft te maken tussen Susan, Sofie en Freek? Omdat de anderen jokers weten te vergaren en/of vrijstelling weten te pakken en zij niet? Omdat ze het langzaamste de test maakt? Wil niet zeggen dat het gebeurt, maar je kunt op zoveel manieren een rood scherm krijgen, zelfs al heb je de juiste mol in het vizier. Als iedereen nl dezelfde mol in het vizier heeft kun je nog steeds het langzaamste zijn en/of de meeste fouten maken. :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #302 Gepost op: 27-01-2014, 17:45:39 »
Omdat
Was eigenlijk een retorische vraag ::rofl:: Maar je zegt het zelf al; anybody's game: wat je omschrijft kan iedereen overkomen. Dus na donderdag is die blog eraf en dat is wat ik bedoel, dan ligt de weg vrij voor de finale!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #303 Gepost op: 27-01-2014, 21:58:56 »
Was eigenlijk een retorische vraag ::rofl:: Maar je zegt het zelf al; anybody's game: wat je omschrijft kan iedereen overkomen. Dus na donderdag is die blog eraf en dat is wat ik bedoel, dan ligt de weg vrij voor de finale!

Oh, nou  ::schaam:: dat kan altijd ja, eerst zien, dan geloven  :P

Wat mij vooral opvalt op de wikipediapagina is dat er een demo van dit liedje bestaat waarbij de tekst gezongen is op de melodie van een ander liedje van deze band, genaamd The Joker.
Naar welke kandidaat dit dan zou moeten wijzen, geen idee, maar ik vind dit wel iets moois voor een type vergezochte muzikale aanwijzing die er toch ook wel regelmatig tussen zit :P

Jan-Willem:
* 'You know he knows just exactly what the facts is', bij de roltrap wist hij wat de opdracht inhield en wist dus de feiten.

'You know he knows just exactly what the facts is.'

Kan dit slaan op Jan-Willem omdat hij de opdracht volledig kon volgen bij de roltrap?

Het nummer is afkomstig van het album "Fly Like an Eagle". In een biecht zegt Jan-Willem over het abseilen: "Ik was zo blij dat ik die eerste kokertjes er niet af hoefde te halen, ik kon gewoon als een vogel van die stuwdam afzwieren. Super!"

Jan-Willem:
* 'You know he knows just exactly what the facts is', bij de roltrap wist hij wat de opdracht inhield en wist dus de feiten.
- Het nummer is afkomstig van het album "Fly Like an Eagle". In een biecht zegt Jan-Willem over het abseilen: "Ik was zo blij dat ik die eerste kokertjes er niet af hoefde te halen, ik kon gewoon als een vogel van die stuwdam afzwieren. Super!"

"You know he knows exactly what the facts is.."

Imho duidelijk Jan Willem.
Létterlijk.
Hij wist de feiten, hoorde alles (roltrap-opdracht). En wij wisten dat!

Hoewel de muziekale hint vaak te maken heeft met wat er op Wikipedia te vinden is en dus Aaf een goede optie, kan je het tv programma ook nog linken aan JW of Freek. Het concept van het programma is namelijk dat een duo een attachékoffertje overhandigd krijgt die ze moeten verbergen binnen een korte tijd. In aflevering 3 zien we zowel Freek als JW met het attachékoffertje lopen. Op het moment dat we ze zien rennen heeft JW het koffertje vast.

Citaat van: Recensiekoning
Meteen nadat Art weg was graaiden de kandidaten de enveloppen van tafel. Er werd nog even gesuggereerd dat het van belang was wie dat als eerste deed, maar dat was Jan-Willem en die was gewoon nog pissig over het lummelen en koos een joker voor zijn geld.

Goed.. precies zoals vorige week  ::rofl:: Eerste gedachte: Aaf! Tweede gedachte: dus toch Daphne Jan-Willem hmm?  ???
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline mnoon16

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #304 Gepost op: 27-01-2014, 22:03:08 »
Eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat de juiste redenering nog niet gevonden is ::hypocriet::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #305 Gepost op: 27-01-2014, 22:06:42 »
Voorlopig denk ik Aaf (voorgevoel) maar als er in de aflevering geld wordt gestuurd naar Sofie, wordt zij denk ik de afvaller.

Take the money and run= Sofie kreeg geld in de onderhandelingsopdracht (net zoals Daphne). Daphne ligt er al uit dus kan zij het zijn.
klaar voor de strijd

Offline rvds

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #306 Gepost op: 28-01-2014, 10:14:09 »
Ik neig toch naar Tygo.. Omdat:

Een van zijn eerste grote films was Van God Los. Hij speelt daarin een crimineel (Maikel) die op de vlucht is voor de politie en dan z'n geld aan een ander (Stan) geeft, waardoor hij aan de politie ontkomt. (take that money and run)

Stan en Maikel worden daarna boezemvrienden die daarna nog vele overvallen plegen (bende van Venlo verhaal), wat weer enigszins aansluit op de tekst van het lied.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #307 Gepost op: 28-01-2014, 10:31:45 »
Dat zou kunnen rvds, maar meestal verwijzen de hints naar gebeurtenissen in WIDM. (En soms ook weer niet, dat is het vervelende van deze hints!) Vind ik zelf ook leuker.

Offline rvds

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #308 Gepost op: 28-01-2014, 20:11:48 »
Dat zou kunnen rvds, maar meestal verwijzen de hints naar gebeurtenissen in WIDM. (En soms ook weer niet, dat is het vervelende van deze hints!) Vind ik zelf ook leuker.

Ja is ook wel zo... en helemaal een 100% match is 't verder ook niet ofzo... gewoon een gedachte ;-)

Twijfel wel met JW, maar tot op heden zijn de songtitels de directe hint geweest en heb er nog niet echt iets voorbij zien komen volgens mij waarom dat direct op JW zou slaan..

Of het moet zijn dat hij als enige niet geld kan sturen omdat hij geen envelop heeft.. dus geen 'money' kan 'senden' en t dus maar moet taken en opzouten ;-) maar dat is ook weer een beetje een halfbakken argumentatie..
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 20:13:39 door rvds »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #309 Gepost op: 29-01-2014, 00:50:59 »
Het nummer is afkomstig van het album "Fly Like an Eagle". In een biecht zegt Jan-Willem over het abseilen: "Ik was zo blij dat ik die eerste kokertjes er niet af hoefde te halen, ik kon gewoon als een vogel van die stuwdam afzwieren. Super!"

Toevallige bijkomstigheid: Jan-Willem sluit het gedeelte van de stuwdamopdracht af met de woorden 'Dat zou ik toch nooit doen' (n.a.v. de vraag of hij in Aafs molboekje heeft gekeken). Direct daarna zie je een roofvogel uit beeld vliegen, bij een dreigende melodie. Het is jammer genoeg geen arend, maar vermoedelijk een oostelijke zwarte wouw (www.eaglewatch.nl/roofvogels/Accipitres/Accipitidae/Accipitrinae/Oostelijke_Zwartewouw/Index.html), die in Hongkong voorkomt.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #310 Gepost op: 29-01-2014, 11:05:32 »
oostelijke zwarte wouw
Als die de mol maar niet opeet ::oink:: >:(  ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #311 Gepost op: 29-01-2014, 11:57:32 »
weer zwart geel
Ik vind het wel leuk, ik kom uit Arnhem dus ben voor Vitesse met de zwart-gele shirts en de arend die voor elke wedstrijd door het stadion vliegt ::rofl::

Zou ik daarom zo op JW zitten ??? ::) 8) ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #312 Gepost op: 30-01-2014, 22:02:50 »
Take the money and run - toch Jennifer in aflevering 1... Zucht, haha.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #313 Gepost op: 30-01-2014, 22:21:24 »
Take the money and run - toch Jennifer in aflevering 1... Zucht, haha.

Yes! Ik had 'm goed. Wel erg jammer dat Jennifer weg is...  ::love::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #314 Gepost op: 31-01-2014, 00:31:58 »
Take the money and run - toch Jennifer in aflevering 1... Zucht, haha.

Tsja, een hint die ik persoonlijk discutabel vind. Want bij andere hints sloeg het echt op de aflevering zelf zeg maar (Owen eruit bij het toneelstuk > typetjes na doen, Daphne die dichtbij Aaf zat in het gebouw + naast haar zat bij alle executies maar dus ook in de aflevering die komen zou), bij deze hint sloeg het terug op de allereerste aflevering omdat Jenn nu toevallig op dat moment geld vond..  ::) Kortom.. verre van consequent dus. Maar wel de bevestiging dat ze elke keer opnieuw wat doen met de titel  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #315 Gepost op: 31-01-2014, 00:36:29 »
We horen de uitleg morgen pas. Ik verwacht niet dat het terugverwijst naar aflevering 1 of 2; dat zou best een nieuw dieptepunt zijn in de geschiedenis van de muzikale aanwijzing. ::tandpastasmiley:: ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #316 Gepost op: 31-01-2014, 00:39:38 »
We horen de uitleg morgen pas. Ik verwacht niet dat het terugverwijst naar aflevering 1 of 2; dat zou best een nieuw dieptepunt zijn in de geschiedenis van de muzikale aanwijzing. ::tandpastasmiley:: ;)

Klopt en assumptions are..  ;) Dus morgen eerst maar afwachten, maar ach ik heb wel vaker gedacht bij de muzikale aanwijzingen: how low can you go, rara, dat hebben ze meerdere keren weten te overtreffen in slechte zin.  :P Dus ik blijf erbij: doe maar gewoon weer aanwijzingen naar de identiteit van de mol. En niet zoals nu dat je kan zeggen: ja maar a contrario, omdat je per week een kandidaat kan afstrepen want eerst volgende afvaller weet je wie de mol is.. Een hulplijn elke week in de vorm van muzikale aanwijzingen naar de mol is leuker, want daar draait het programma nou net om. Niet om wie de nieuwste afvaller is  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #317 Gepost op: 31-01-2014, 00:40:05 »
Gezien het aantal dat denkt dat Aaf vertrekt steeds...
Zal mij mij niet verbazen als in de volgende muzikale hint er weer een link (grote omweg, edoch) naar Aaf gelegd zal worden en NIET klopt. Zoveelste..?
ABC..
Wat zitten veel mensen fout t.a.v. de afvaller...

Overal Aaf, maar neen!  
Hmmm...... ::vergroot::



Omnia vincit amor

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #318 Gepost op: 31-01-2014, 00:41:09 »
Overal Aaf, maar neen!  
Hmmm...... ::vergroot::

Nou, precies dat gevoel bekruipt mij nu ook. Hmm  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #319 Gepost op: 31-01-2014, 01:08:45 »
Morgen Jackson Five met ABC  ::rofl::
Lol Brainfart? Eindelijk?  Hihi...  ::hyper::
Die, of:
Ray Charles: Singular Genius
The complete ABC Singles...


« Laatst bewerkt op: 31-01-2014, 01:12:32 door Loebas »
Omnia vincit amor