Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 181647 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #440 Gepost op: 14-02-2014, 00:16:17 »
Is laatste paar jaren ook geweest dat er zowieso twee afleveringen in voorkomen dat ze met zijn allen doorgaan.
Nee, alleen in seizoen 11 omdat er toen ook 11 afleveringen waren.
Andere keren waren vanwege kandidaten die ziek werden en het spel daarom moesten verlaten.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #441 Gepost op: 14-02-2014, 14:40:27 »
Dat sloeg op Aaf omdat zij de 'drummer' was in de dragonboatrace en in de videoclip van dat nummer komt de drummer van de band in een boot in beeld.
The British are not impressed.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #442 Gepost op: 14-02-2014, 15:14:33 »
oh jeetje, dus we moeten nu ook al de videoclips in de gaten gaan houden  ::zweet::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #443 Gepost op: 14-02-2014, 16:24:19 »
Ik denk dat ze eerst het 'go get lost' in gedachten hadden, Aaf met nul richtingsgevoel, maar toen lazen ze dat hier van die drummer en dachten ze : die is veel leuker  :P

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #444 Gepost op: 19-02-2014, 00:38:02 »
Na even donker hart bij google te hebben ingevoerd kwam ik bij de afbeeldingen snel uit bij een klaproos, dus ik de bijbehorende website geopend, aangezien Susan wel eens met een klaproos in haar haar loopt, staat daar gewoon bij dat de klaproos een donker hart heeft!

Hoe moet iemand zonder verstand van bloemen weten dat een klaproos een donker hart heeft?? Ik ga voor Suus als afvaller..

Sorry Suus tunnelaars. Ze gaat er denk ik uit!

Ik kwam opeens op iets soortgelijks, maar dan vanwege de bloem : "Suzanna met de mooie ogen"; dit is een geel bloempje met een zeer donker hart.
En ook vanwege dat Susan het zo benadrukt dat het heel belangrijk was dat er veel in die laatste envelop ging; alles wat ze hadden.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #445 Gepost op: 20-02-2014, 12:08:47 »
Donker Hart is een single van de Nederlandse popgroep BLØF. Het is de vijfde en laatste single van hun zevende studioalbum. ;)

Ik houd het toch maar op Sofie. Ze was als vijfde aan de beurt bij de executie en toen was ze gelijk de laatste die een groen scherm zag.
Ze was geloof ik ook de laatste die de kerk binnen mocht(weet FF niet meer zeker) maar zo ja, dan was ze ook daar de vijfde.
En ze blufte in de jeep dat ze de mol was.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2014, 12:10:38 door tureluurs »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #446 Gepost op: 21-02-2014, 11:55:19 »
de laatste die de kerk binnen mocht(weet FF niet meer zeker) maar zo ja, dan was ze ook daar de vijfde.
En ze blufte in de jeep dat ze de mol was.

Nee ze was er laatste, en Susan was 5e op Rij. Maar goed, je kunt ook lezen 5 op Rij blijven/horen bijelkaar; de laatste gaat.

Ja dat blufmoment... ik vond het duidelijker in dat gesprekje met Freek om hem ertoe te bewegen de vrijstelling in te zetten. Dat was echt met Tygo vooropgezet Blufpoker ::ok::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #447 Gepost op: 21-02-2014, 12:09:10 »
Nee ze was er laatste, en Susan was 5e op Rij. Maar goed, je kunt ook lezen 5 op Rij blijven/horen bijelkaar; de laatste gaat.


Ik bedoel dan : ze was de 5e en tevens de laatste die de kerk binnen mocht, net zoals 'donker hart' de 5e en laatste single was. (Freek telt dan niet mee; hij mocht geen filmpje zien).

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #448 Gepost op: 28-02-2014, 15:12:18 »
Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar de verklaring voor het nummer van vorige week want kan dat niet rijmen met het feit dat er niemand naar huis ging.

Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #449 Gepost op: 28-02-2014, 15:21:11 »
Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar de verklaring voor het nummer van vorige week want kan dat niet rijmen met het feit dat er niemand naar huis ging.

Of het sloeg op een stukje in deze aflevering. Dat het over de mol gaat die niet in de windmolen verder durfde te klimmen (maar dat was niet zinloos want het geld werd toch wel gevonden) en dat de mol een topito bij elkaar kreeg. De mol heeft een donker hart, maar zij zorgde wel voor de groepsvrijstelling. Dus het geven van de topito's was niet meteen zinloos.

Of aan de andere kant weer, Susan heeft een bondje gesloten met de mol (Freek) en zo heeft ze de groepsvrijstelling gekregen.

Je zou meer kunnen denken aan de vorige aflevering, maar daarmee valt niets te maken dat iedereen door gaat.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #450 Gepost op: 28-02-2014, 15:33:19 »
Klinkt logisch, maar het is een afvallershint en die kun je nooit raden als hij betrekking heeft op een uitzending die je nog niet gezien hebt.


Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #451 Gepost op: 28-02-2014, 15:37:41 »
Klinkt logisch, maar het is een afvallershint en die kun je nooit raden als hij betrekking heeft op een uitzending die je nog niet gezien hebt.



Dat is inderdaad het meest logisch. Zou hij dan op Freek slaan die niet in de toekomst heeft kunnen kijken maar ook door ging, waar hij dan eruit had moeten liggen?

Offline M-1414

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #452 Gepost op: 28-02-2014, 15:50:04 »
Denk dat Sophie eruit gaat volgende aflevering.
Het laatste stukje van wat we te horen kregen was (volgens mij):
I just couldn't stop staring at him.
Dit slaat denk ik op Sophie die zegt dat ze art aan moest blijven kijken wat opzich geen straf was, en daardoor ook nog eens de tel kwijt raakte.

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #453 Gepost op: 28-02-2014, 15:52:52 »
Ik denk bij deze aanwijzing aan Sofie, maar dat zou niet kloppen met het beeld dat Jan Willem en Susan hand in hand zitten..

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #454 Gepost op: 28-02-2014, 15:54:18 »
Ik vond vooral het "oordeel" van JW zelf hard: "wie eruit vliegt" en hoe hij dat zei...... ik denk dat je dat niet zo snel over een ander zegt maar eerder over jezelf. Ja dat liedje, daar ben ik niet Zo in thuis, het was "bad", dat in elk geval ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #455 Gepost op: 28-02-2014, 16:02:09 »
On my mind
In my bed
I just couldn't stop staring at him


Google vertelt mij dat dit het liedje French Cancan van Inna Modja is.

"I just couldn't stop staring at him" lijkt op Sofie te slaan, maar de titel zou op Susan kunnen slaan aangezien zij een Frans molboekje heeft (met afbeeldingen van Parijs etc.).
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #456 Gepost op: 28-02-2014, 16:06:24 »
Of het sloeg op een stukje in deze aflevering. Dat het over de mol gaat die niet in de windmolen verder durfde te klimmen (maar dat was niet zinloos want het geld werd toch wel gevonden) en dat de mol een topito bij elkaar kreeg. De mol heeft een donker hart, maar zij zorgde wel voor de groepsvrijstelling. Dus het geven van de topito's was niet meteen zinloos.

Of aan de andere kant weer, Susan heeft een bondje gesloten met de mol (Freek) en zo heeft ze de groepsvrijstelling gekregen.

Je zou meer kunnen denken aan de vorige aflevering, maar daarmee valt niets te maken dat iedereen door gaat.

Muzikale aanwijzing slaat altijd op afvaller, niet op mol. Weet niet meer wie het was, maar dacht dat dat Susan de mol was, omdat er Sue in een nummer voor kwam ofzo....

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #457 Gepost op: 28-02-2014, 16:07:28 »
Die Inna Modja heeft een bloem in heur haar

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #458 Gepost op: 28-02-2014, 16:08:18 »
Ik kan hem nog niet terug luisteren.

Qua tekst kwam ik inderdaad uit bij
Citaat
Google vertelt mij dat dit het liedje French Cancan van Inna Modja is.
Maar weet dus niet of dat het juiste nummer is want ook in de Roodshow was  ::rofl::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #459 Gepost op: 28-02-2014, 16:11:44 »
Ik kan hem nog niet terug luisteren.

Qua tekst kwam ik inderdaad uit bij Maar weet dus niet of dat het juiste nummer is want ook in de Roodshow was  ::rofl::
http://soundcloud.com/avrointernet/muzikale-aanwijzing-voor-6

Het is echt hetzelfde liedje.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"