Poll

Wie is de afvaller de komende aflevering?

Freek Bartels
1 (1.5%)
Sofie van den Enk
3 (4.6%)
Susan Visser
2 (3.1%)
Tygo Gernandt
57 (87.7%)
niemand
2 (3.1%)

Totaal aantal stemmen: 64

Auteur Topic: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?  (gelezen 125539 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #40 Gepost op: 17-01-2014, 21:13:54 »
Vanwege de muzikale hint: Aaf!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #41 Gepost op: 17-01-2014, 21:17:03 »
Hmm, drie verschillende aanwijzingen (twitterspoiler, vooruitblik en muzikale hint) kunnen allemaal in één richting uitgelegd worden.

Is het dit keer wél wat het lijkt en valt Aaf af? Ik denk dat ik de gok maar waag...
de twitterspoiler twijfel ik nog al aan (is overigens geen twitter maar een column) de vooruitblik kan nog steeds iemand ACHTER aaf zijn of Daphne. en de muzikale hint kan ook nog wel anders uitgelegd worden (ABC als decoy, omdat ze weten dat we denken wie er uit gaat door die twitterspoiler)

als het Aaf is...dan was die muziekhint niet eens een challenge vergeleken met de rest...

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #42 Gepost op: 17-01-2014, 21:26:43 »
Ik ga voor Aaf.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #43 Gepost op: 18-01-2014, 01:49:15 »
Ik hoop het niet, maar ik heb op JW gestemd.
Want Daphne en Jennifer zitten dan misschien wel náást Aaf, maar JW zit nog altijd áchter haar.
En volgens mij zit hij dat elke executie wel.
Op die van aflevering 3 na dan. Toen zat hij voor haar  ::rofl::

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #44 Gepost op: 18-01-2014, 08:29:14 »
Aaf denk ik......  ik geloof niet zo in die a b c theorie.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #45 Gepost op: 18-01-2014, 14:49:30 »
Volgens mij is jennifer de mol dus die sowieso niet. Ik denk nu Aaf (ABC'tje toch?). Zou wel jammer zijn.

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #46 Gepost op: 18-01-2014, 15:29:33 »
 Ik denk Aaf, ik hoop Jennifer.

Aaf is duidelijk de mol niet terwijl ik dat toch een goede week gedacht heb (door haar bezorgdheid om de envelloppen onder toezicht van de hele groep te versturen) De muzikale hint zou inderdaad iets te makkelijk zijn als het Aaf is. Ik ben wel inmiddels op een punt gekomen dat ik door alle bomen het bos niet meer zie. Voor mij is iedereen behalve Aaf en suffe Sofie verdacht. Ik hoop in ieder geval dat ik na volgende week weer een hoofdverdachte heb. Want dat heb ik nu dus niet meer.
Als Jennifer afvalt dan scheelt dat op zijn minst weer een verdachte. (alhoewel ze toch ook iets te verdacht doet voor een mol).
Profiler

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #47 Gepost op: 18-01-2014, 16:30:38 »
Zou wel heel jammer zijn als Aaf afvalt maar Jennifer ook.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #48 Gepost op: 18-01-2014, 16:59:33 »
Ik denk bij nader inzien toch Daphne. Gezien zij bij de testen eigenlijk altijd naast (be near me) Aaf heeft gezeten. Bovendien zat ze ook samen met Aaf in het appartement..

Online Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #49 Gepost op: 19-01-2014, 13:08:16 »
de twitterspoiler twijfel ik nog al aan (is overigens geen twitter maar een column) de vooruitblik kan nog steeds iemand ACHTER aaf zijn of Daphne. en de muzikale hint kan ook nog wel anders uitgelegd worden
Tja toch blijf ik bij Aaf. Ook omdat ik in mijn persoonlijk molboekje de namen random heb neergepend en wat is de volgorde???

Maurice
Owen
Aaf

Echt waar ::rofl:: What are the odd's ::)

Voor wie het weten wil komen daarna Tygo, Jennifer en Daphne en valt Susan er vlak voor de finale uit. Komt bij dat het nogal strookt met mijn belief in JW als mol ::oink::

Maar ff serieneus: ik vind Daphne nogal 'dom' de tests invullen, ze kreeg al eens rood, en tunnelt nu a la Owen vrolijk verder. Spreiden, meid! Het kan dus goed dat zij next to ABC zit en eruit vliegt.

Toch kan het volgens Freek een ABC'tje zijn en het gewoon dus ABC is. Als ik die vooruitblik bekijk is het duidelijk dat Art naar Aaf kijkt en zij rood krijgt. De dames naast haar bekijkend zitten zij echt maar half gekromd te kijken, alsof het om een ander gaat die nu het scherm krijgt te zien. Aaf 'geeft' haar maximaal gespannen gezicht, is niet van de expressies, en reageert daarom zelfs later dan Sofie ea. op haar rode scherm. Ze blijft een moment verstild zitten. It's all over.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #50 Gepost op: 19-01-2014, 13:17:41 »
Op basis van verdenkingen (wie verdenkt wie topic) zou ik zeggen: Daphne, sluit mooi aan bij de muzikale aanwijzing deze week. Want die krijgt last van tunnelvisie, eerst Maurice, toen Owen, nu Aaf als enkele verdachte. Dat kan nooit lang goed gaan.

Tegelijkertijd heb ik ook nog steeds het idee dat Art eerder Aaf aan kijkt, te meer nu Aaf echt er bij zit van: het zal toch niet  :-\\ Bovendien is het wel vaker in WIDM voorgekomen dat iemands verdachte (in dit geval Daphne haar hoofdverdachte Aaf) er eerder uit ligt en de afvaller (Aaf) de achterblijvende kandidaat (Daphne) verbijsterend achterlaat. Dus zoiets acht ik ook wel reëel. Plus dat natuurlijk ABC meteen voor Aaf staat.

Bij voorgaande edities zat ik op zo'n moment wel vaker te twijfelen (ook voor de poolkeuze/molbeurs) En toen koos ik altijd de verkeerde.  :P Dus als ik denk dat Aaf eruit ligt, is het juist Daphne, neig ik naar Daphne zal het juist Aaf zijn die de komende aflevering naar huis toe moet.  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #51 Gepost op: 19-01-2014, 13:41:31 »
koos ik altijd de verkeerde.  :P Dus als ik denk dat Aaf eruit ligt, is het juist Daphne, neig ik naar Daphne zal het juist Aaf zijn die de komende aflevering naar huis toe moet.  ::)
Spreiden, Joost  ::tandpastasmiley:: ;D ::hypocriet:: ::regenboog:: :-*
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #52 Gepost op: 19-01-2014, 19:10:28 »
In de vooruitblik naar aflevering 4 is goed te zien dat een van de dames in het midden, ik kon even niet goed zien wie dat was, schrikt bij het rode scherm. Of het Sofie of Jennifer is, kan allebei. Toch denk ik dat beiden de volgende executie overleven, en dat het toch Aaf is die afvaller nummer drie wordt.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #53 Gepost op: 19-01-2014, 19:59:33 »
In de vooruitblik naar aflevering 4 is goed te zien dat een van de dames in het midden, ik kon even niet goed zien wie dat was, schrikt bij het rode scherm. Of het Sofie of Jennifer is, kan allebei. Toch denk ik dat beiden de volgende executie overleven, en dat het toch Aaf is die afvaller nummer drie wordt.

zou kunnen, maar Jennifer en Sophie zitten niet in het midden. Sophie zit links, daarnaast Daphne, daarnaast Aaf en helemaal rechts Jennifer.
I will follow my inner gold

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #54 Gepost op: 19-01-2014, 20:13:07 »
Ik ga voor Aaf.

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #55 Gepost op: 19-01-2014, 20:26:14 »
Aaf in eerste aflevering in afwachting van haar scherm
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Aaf in derde aflevering in afwachting van haar scherm
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Aaf/Daphne in vierde aflevering in afwachting van wiens scherm?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Als ik ze zo naast elkaar bekijk zie je dat als het om Aaf haar scherm gaat in afl1/2 ze haar lippen samentrekt. In de vooruitblik spant ze haar onderlip niet zo aan  ::vergroot:: Ze trekt haar lippen iig niet zo in spanning naar elkaar als anders. Aan èèn zo'n moment heb je niets om te vergelijken, maar er zijn al twee executies geweest waarbij Aaf iig aan bod kwam.

Het is trouwens Sofie die reageert op het rode scherm, van Daphne die toch hier haar tweede rode scherm te zien krijgt denk ik.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #56 Gepost op: 19-01-2014, 23:06:34 »
Maar ff serieneus: ik vind Daphne nogal 'dom' de tests invullen, ze kreeg al eens rood, en tunnelt nu a la Owen vrolijk verder. Spreiden, meid! Het kan dus goed dat zij next to ABC zit en eruit vliegt.

Sws zelden een goed teken als een kandidaat (al dan niet serieus) dingen zegt als: Ik weet wie de Mol is dus ik moet nu iedereen weg gaan spelen. Dat soort hoogmoedige uitspraken vroeg in de serie zeggen en het feit dat ze uitgezonden worden, betekent meestal een vroegtijdige exit kijkend naar eerdere series.

Ik denk sws dat ze er niet lang meer in zal zitten, ze speelt het spel niet scherp genoeg tov anderen.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #57 Gepost op: 20-01-2014, 10:23:38 »
Ik ga deze aflevering voor Freek.

De muzikale hint ABC - Be near me, heb ik vrij vertaald als: Dichtbij Aaf.

Dit kan slaan op Daphne/Jennifer die naast haar zitten tijdens de executie (en dat we daarom de beelden al hebben gezien) maar ook op Freek als kamergenoot.

In aflevering 3 maakt bijna iedere kandidaat z'n top 1/top 3 duidelijk tijdens de test. Alleen bij Freek heb ik nog het idee dat we niet z'n hele verhaal te horen krijgen. Iets wat in een aflevering nog wel eens duidt op het verlaten van het spel, zodat we geen enorme extra hints krijgen over de identiteit van de mol.

Mijn conclusie op basis van onvolledige informatie (of anders gezegd: gok) is dat Freek de volgende aflevering gaat twijfelen of Jennifer de mol is en er daarna uitvliegt, zodat we niemand weg kunnen strepen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #58 Gepost op: 20-01-2014, 10:40:03 »
Ik ga deze aflevering voor Freek.

Ik denk zelf dat Freek het ver gaat brengen in deze serie, dus dat die sowieso nog niet afvalt. Maar jouw post heeft me wel doen twijfelen aan mijn eigen keuze in de pool nu...

Ben gisteren geswitcht van Jennifer naar Daphne als afvaller, maar misschien moet ik toch maar weer terug. Freek lijkt idd Jennifer te verdenken op dit moment en ik ga er zelf vanuit dat hij daarmee fout zit. Freek moet dus van Mol gaan veranderen wil hij inderdaad nog een tijdje mee gaan. Zolang Jennifer nog in het spel zit is de kans kleiner dat hij dat doet. Als Jennifer komende executie er uit gaat, moet hij wel natuurlijk...
Hmmmm....

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #59 Gepost op: 20-01-2014, 10:51:05 »
Door de berichten hier ga ik toch weer twijfelen tussen Aaf en Daphne. ABC = Aaf zou wel een hele makkelijke muzikale aanwijzing zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.