Poll

Wie is de afvaller de komende aflevering?

Freek Bartels
1 (1.5%)
Sofie van den Enk
3 (4.6%)
Susan Visser
2 (3.1%)
Tygo Gernandt
57 (87.7%)
niemand
2 (3.1%)

Totaal aantal stemmen: 64

Auteur Topic: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?  (gelezen 125569 keer)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #60 Gepost op: 20-01-2014, 11:11:24 »
Ik denk zelf dat Freek het ver gaat brengen in deze serie, dus dat die sowieso nog niet afvalt. Maar jouw post heeft me wel doen twijfelen aan mijn eigen keuze in de pool nu...

Als Jennifer komende executie er uit gaat, moet hij wel natuurlijk (switchen, red.)...
Hmmmm....
Jennifer is met stip m'n nummer 2 voor deze executie. Kan je toelichten waarom je denkt dat Freek het ver gaat brengen? Ik vind hem niet geweldig in het spel (wel heel leuk, maar dat brengt je niet direct ver).

Is dat vanwege een Facebook foto?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #61 Gepost op: 20-01-2014, 11:18:11 »
Jennifer is met stip m'n nummer 2 voor deze executie. Kan je toelichten waarom je denkt dat Freek het ver gaat brengen? Ik vind hem niet geweldig in het spel (wel heel leuk, maar dat brengt je niet direct ver).

Is dat vanwege een Facebook foto?
Nee, omdat in het begin van aflevering 1 een envelop te zien is geweest geadresseerd aan Freek, met een Filipijnse postzegel. Daardoor denk ik dat Freek in ieder geval de Filipijnen haalt.
Maar het hóeft niet natuurlijk en dat maakt het ook wel weer leuk. Kan ook dat de Mol die heeft gestuurd naar iemand die al afgevallen was, in een soort super-molactie. En die postzegels zijn natuurlijk ook alleen maar voor de show, want ze worden echt niet over de post verstuurd. Dus tja, het is geen zekerheid, maar ik denk hier toch uit te kunnen opmaken dat hij nog minstens een paar afleveringen mee gaat of zelfs gewoon de finale haalt.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #62 Gepost op: 21-01-2014, 00:47:30 »
In aflevering 3 maakt bijna iedere kandidaat z'n top 1/top 3 duidelijk tijdens de test. Alleen bij Freek heb ik nog het idee dat we niet z'n hele verhaal te horen krijgen. Iets wat in een aflevering nog wel eens duidt op het verlaten van het spel, zodat we geen enorme extra hints krijgen over de identiteit van de mol.

Ik ben het met je eens dat zijn verhaal te kort klinkt.
Hetzij er is eea uitgeknipt of het is een vage molbiecht. Hij is namelijk niet zo consequent met zijn verdenkingen - dus wellicht hebben ze zijn echte verdenking eruit geknipt.  ::)

Maar dit doen ze vooral als er ook een daadwerkelijke executie plaatsvindt. Dat was dit keer niet het geval. En aan de hand van de eerste shots van de serie is het idd erg onwaarschijnlijk dat Freek eruit zou gaan.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2014, 15:25:17 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #63 Gepost op: 22-01-2014, 15:03:05 »
Ik ga toch voor Jan-Willem. Volgens mij kijkt Art tussen Aaf en Daphne door in het vooruitblik en is het dus JW die het rode scherm te zien krijgt.
Ik ben heel benieuwd hoe de molverdenkingen er na donderdag uit komen te zien hier...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #64 Gepost op: 22-01-2014, 15:13:12 »
Ik ga toch voor Jan-Willem. Volgens mij kijkt Art tussen Aaf en Daphne door in het vooruitblik en is het dus JW die het rode scherm te zien krijgt.

Ik heb het even teruggekeken en ja, dat zou zomaar kunnen! ::jaja:: En "Be near me" kan je ook best naar Jan-Willem uitleggen zoals al in het topic van de muzikale aanwijzing gedaan werd. (Dichterbij Jan-Willem dan Jan-Willem kun je niet komen.) *verandert afvaller van Daphne in Jan-Willem*

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #65 Gepost op: 22-01-2014, 15:22:29 »
Ik heb het even teruggekeken en ja, dat zou zomaar kunnen! ::jaja:: En "Be near me" kan je ook best naar Jan-Willem uitleggen zoals al in het topic van de muzikale aanwijzing gedaan werd. (Dichterbij Jan-Willem dan Jan-Willem kun je niet komen.) *verandert afvaller van Daphne in Jan-Willem*

En het tegenargument dat Jan-Willem te ontspannen op z'n scherm zou wachten kan meteen de prullenbak ik, want JW wacht altijd ontspannen op zijn scherm :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #66 Gepost op: 22-01-2014, 15:24:14 »
En het tegenargument dat Jan-Willem te ontspannen op z'n scherm zou wachten kan meteen de prullenbak ik, want JW wacht altijd ontspannen op zijn scherm :)
Ik heb geen tegenargument. Ik ga JW overwegen. Maar die ABC moet ik dan betitelen als een pure afleiding, zonder enige vorm van betekenis?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #67 Gepost op: 22-01-2014, 15:28:11 »
En het tegenargument dat Jan-Willem te ontspannen op z'n scherm zou wachten kan meteen de prullenbak ik, want JW wacht altijd ontspannen op zijn scherm :)

Jan-Willem zit er zelfs letterlijk handenwringend bij. Ik heb er even een gifje van gemaakt:



Ik heb geen tegenargument. Ik ga JW overwegen. Maar die ABC moet ik dan betitelen als een pure afleiding, zonder enige vorm van betekenis?

De betekenis zou de afleiding kunnen zijn ja.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2014, 15:40:13 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #68 Gepost op: 22-01-2014, 15:34:42 »
Nou ik hoop dan maar wat jullie zeggen maar ik ken Aaf en vind juist haar eruit zien alsof zij haar scherm krijgt te zien. Wil niet zeggen dat het niet gemanipuleerd kan zijn natuurlijk (dat het groene scherm roodgekalkt is, of dat er beelden gehusseld zijn). Ik zet in op Aaf en hooguit Daphne als zij het niet is ::regenboog::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #69 Gepost op: 22-01-2014, 15:36:19 »
Nou ja we krijgen hoe dan ook meer duidelijkheid aangaande JW denk/hoop ik.
Als hij echt in een sleutelpositie komt (waar het op lijkt) moet hij daar toch iets mee doen als Mol anders is al dat vertrouwen winnen voor niks geweest.  :)

Overigens is het dan wel weer een herhaling van facetten, vorig jaar vielen de mannen ook bij bosjes.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #70 Gepost op: 22-01-2014, 15:47:28 »
Ik heb geen tegenargument. Ik ga JW overwegen. Maar die ABC moet ik dan betitelen als een pure afleiding, zonder enige vorm van betekenis?

Het gaat bij de muzikale aanwijzingen om de titel / inhoud van het nummer en niet om de uitvoerende artiest. Waarschijnlijk kwam dat nu goed uit om velen op een verkeerd spoor te zetten.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #71 Gepost op: 22-01-2014, 16:04:12 »
Het gaat bij de muzikale aanwijzingen om de titel / inhoud van het nummer en niet om de uitvoerende artiest. Waarschijnlijk kwam dat nu goed uit om velen op een verkeerd spoor te zetten.
Ik ga mee. Kan JW de geschiedenis als de loser/wannabe Mol.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #72 Gepost op: 22-01-2014, 16:04:50 »
Wat zitten ze trouwens raar achter elkaar bij de executie. De achterste rij moet wat opzij hangen om langs de voorste rij te kunnen kijken. Het valt me nu ineens op. Ik weet niet of dat vaker is gebeurd.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #73 Gepost op: 22-01-2014, 16:11:08 »
Wat zitten ze trouwens raar achter elkaar bij de executie. De achterste rij moet wat opzij hangen om langs de voorste rij te kunnen kijken. Het valt me nu ineens op. Ik weet niet of dat vaker is gebeurd.
Hoort dat er niet allemaal bij? We zien een shot van Art die naar de kandidaten kijkt achter een rood scherm. Moeten ze niet iedereen een meter van elkaar zetten.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #74 Gepost op: 22-01-2014, 16:15:58 »
Het gaat bij de muzikale aanwijzingen om de titel / inhoud van het nummer en niet om de uitvoerende artiest. Waarschijnlijk kwam dat nu goed uit om velen op een verkeerd spoor te zetten.

Nee hoor, de hint kan overal zitten. Zelfs in de tijdsduur van het nummer. ("Het gehele nummer duurt 2 minuten en 4 seconden. Dit verwijst naar de lengte van Maarten: 2 meter en 4 centimeter.")

En de hint heeft ook regelmatig in de naam van de band/artiest gezeten:

Massive Attack -> slaat op de aanvallen van Yvon op Godzilla. Zij was degene die het meest aanviel bij het lasergamen.
Audio Bullys -> heeft met het cassettebandje uit de opdracht met de foto's te maken. Dennis maakte zich verdacht door met het bandje weg te rennen, op zoek naar een auto met cassettespeler.
2 Unlimited -> slaat op het pact dat Dennis en Viviënne samen hadden. (...)
The Four Tops -> wijst er op dat de Mol in de groep met vier personen zat bij het zandzakken dragen.
No Doubt -> De Mol probeerde bij de eilandenopdracht twijfel te zaaien.
The Cardigans -> Kim droeg een vestje. (...)
The Righteous Brothers -> "Righteous" betekent "braaf"; de achternaam van Diorno.
Pearl Jam -> Marit is een Noorse meisjesnaam. De betekenis van de naam is "parel" -> Pearl Jam.

Bron: Archief muzikale aanwijzingen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #75 Gepost op: 22-01-2014, 16:20:19 »
hint
Is het ook wel eens zo makkelijk geweest als het ABC'tje van Freek? Namelijk gewoon ABC?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline TheJudge

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #76 Gepost op: 22-01-2014, 16:22:45 »
of Be near me slaat idd op JW dat hij wel heel dicht bij een interview met zichzelf is....

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #77 Gepost op: 22-01-2014, 16:23:08 »
Is het ook wel eens zo makkelijk geweest als het ABC'tje van Freek? Namelijk gewoon ABC?

Ik denk dat als de uitleg ABC -> Aaf Brandt Corstius is dit wel de meest simpele uitleg ooit is. Maar wat dat dan weer leuk maakt is dat je inderdaad kunt zeggen dat het een ABC'tje is.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #78 Gepost op: 22-01-2014, 16:27:14 »
[offtopic]
Citaat
'For your eyes only' - Sheena Easton

Op de geboortedag van Tim, 6 november 1981, won Larry Holmes op opzienbarende wijze een bokswedstrijd. Zo valt bij die datum op Wikipedia te lezen. De bijnaam van Holmes is "The Easton Assassin".

Ohja die was ik vergeten ja..  ;D Sommige zijn echt om je te bescheuren..  ::rofl::

[/offtopic]
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #79 Gepost op: 22-01-2014, 20:10:55 »
Ik hou hem op Aaf. Ik uitleggen naar Aaf, JW, Daphne en Freek voorbij zien komen. Hoewel het niet onmogelijk is, schat ik de afval kans lager in bij kandidaten waaraan post gericht is in aflevering 9. Die brieven kunnen natuurlijk komende aflevering gepost worden, maar mijn gevoel zegt dat ze daar nog in elk geval een aflevering mee wachten. Daphne en Freek heb ik daarom niet als afvaller.

Na mijn fout om vorige week een dag voor de uitzending van de meest logische oplossing af te stappen en JW als afvaller neer te zetten, ben ik niet van plan dat nog een keer te doen. Vandaar Aaf als afvaller!


Nee hoor, de hint kan overal zitten.
Ik heb je archief even doorzocht met de zoekfunctie en kon het daarmee zo snel niet vinden... Weet jij of er ooit een muzikale hint is geweest naar iets dat de afvaller doet of zegt in de vooruitblik aan het einde van de aflevering.

Ik denk dat als de uitleg ABC -> Aaf Brandt Corstius is dit wel de meest simpele uitleg ooit is. Maar wat dat dan weer leuk maakt is dat je inderdaad kunt zeggen dat het een ABC'tje is.
::rofl:: ::ok::