Auteur Topic: [Theorie] Vijfjes  (gelezen 31222 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #20 Gepost op: 13-01-2014, 13:50:00 »
Die kans is erg klein :D

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #21 Gepost op: 13-01-2014, 22:47:19 »
Uh ik kan me niet voorstellen dat ze in alfabetische volgorde afvallen. :P

Met mijn theorie is er ook geen alfabetische afvaller!! Dat heb ik nooit gezegd of beweerd. Ik denk dat de mensen rondom Jennifer afvallen en dat is niet op alfabetische volgorde. Tis heel toevallig dat Maurice en Owen alfabetisch zijn afgevallen!!! maar daar baseer ik mijn theorie niet op.

Dacht dit kan er ook nog wel bij! heeft immers met 5 te maken.

Ik bedenk me ineens. Misschien zat er wel 500€ in de envelop die Jennifer pakte. Kan me herinneren dat de mol geholpen was?? correct me if im wrong!!. Er zou dus 500€ ingezeten kunnen hebben ipv 400€. het waren immers briefjes van 100€ (naja chinese euro haha) en dan is het makkelijk om er 1 te doen laten verdwijnen. Het zou dus betekenen dat in die opdracht geen 2000 maar misschien wel 2500 te verdienen was. Wel vreemd dat er maar 1 groep wat verdiend heeft. Blijkbaar te moeilijk om de juiste plek te vinden behalve als je mol bent.

Waarom ik dit denk, omdat we na de eerste opdracht alleen maar envelopen met briefje van 500€ zien! en daarbij is het wel heel opvallend dat Art het geld uitdeeld. Iets wat nooit gedaan is. Er zit meer achter mensen, meer dan wij denken.  ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::
« Laatst bewerkt op: 13-01-2014, 22:49:10 door Benny de Mol »
我是摩尔

Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #22 Gepost op: 13-01-2014, 23:37:26 »
Met mijn theorie is er ook geen alfabetische afvaller!! Dat heb ik nooit gezegd of beweerd. Ik denk dat de mensen rondom Jennifer afvallen en dat is niet op alfabetische volgorde. Tis heel toevallig dat Maurice en Owen alfabetisch zijn afgevallen!!! maar daar baseer ik mijn theorie niet op.

Dacht dit kan er ook nog wel bij! heeft immers met 5 te maken.

Ik bedenk me ineens. Misschien zat er wel 500€ in de envelop die Jennifer pakte. Kan me herinneren dat de mol geholpen was?? correct me if im wrong!!. Er zou dus 500€ ingezeten kunnen hebben ipv 400€. het waren immers briefjes van 100€ (naja chinese euro haha) en dan is het makkelijk om er 1 te doen laten verdwijnen. Het zou dus betekenen dat in die opdracht geen 2000 maar misschien wel 2500 te verdienen was. Wel vreemd dat er maar 1 groep wat verdiend heeft. Blijkbaar te moeilijk om de juiste plek te vinden behalve als je mol bent.

Waarom ik dit denk, omdat we na de eerste opdracht alleen maar envelopen met briefje van 500€ zien! en daarbij is het wel heel opvallend dat Art het geld uitdeeld. Iets wat nooit gedaan is. Er zit meer achter mensen, meer dan wij denken.  ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::

Wat heeft dat met het getal 5 te maken?  Het getal vijf waar ik op doel kan je vergelijken met het getal 8 in 2008 (Mexico).

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2014, 00:46:19 »
Vijf
V
Visser
Duh ::tandpastasmiley::
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #24 Gepost op: 14-01-2014, 02:12:06 »
Vijf
V
Visser
Duh ::tandpastasmiley::

Nee Joh

VIJF: V staat voor 5, I staat voor IS, JF staat voor Jennifer! 5 is Jennifer! ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
我是摩尔

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #25 Gepost op: 14-01-2014, 02:15:19 »
Wat heeft dat met het getal 5 te maken?  Het getal vijf waar ik op doel kan je vergelijken met het getal 8 in 2008 (Mexico).

seizoen 14: 1+4 = 5 Daar heb je je vergelijking  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
我是摩尔

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #26 Gepost op: 14-01-2014, 13:16:39 »
Ieder seizoen is er wel een kijker gefixeerd op een getal, of meer getallen, wanneer dat zo uitkomt.

Ik geloof er niet meer zo in, je kunt er immer pas wat mee als bewuste getallen of cijfers prominent terugkomen in de afleveringen.

En als het dan gebeurt, aan wie moet je het dan linken? De een koppelt het aan kandidaat A, de ander aan B. Het is maar net hoe je wil redeneren.

Wat ik ermee wil zeggen, is dat een dergelijke theorie  altijd gekoppeld wordt aan jouw eigen molkandidaat, in plaats van andersom.

Je zou dus moeten kijken naar steeds terugkerende cijfers/letters of symbolen, en moeten kijken bij welke kandidaat dat steeds in beeld komt.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #27 Gepost op: 14-01-2014, 16:07:39 »
Misschien wijst het op de 5de mannelijke BN-mol (Dennis,Jon,Patrick Kees en ...)

klaar voor de strijd

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #28 Gepost op: 14-01-2014, 16:21:11 »
Misschien wijst het op de 5de mannelijke BN-mol (Dennis,Jon,Patrick Kees en ...)



Of de 5e persoon bij de vraag 'Wie is de mol?'
Of toch het persoon dat in aflevering 5 als eerste wat zegt?
Misschien het persoon dat het vaakst 500 euro heeft opgehaald?

Nee mensen, zo moeten we niet denken, ben ik van mening. Zolang één hint op 2 mollen kan slaan, is het niks meer waard. Er is immers geen reden om te denken dat het gaat om BN-mollen, of om dat de V voor vijf staat.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #29 Gepost op: 14-01-2014, 22:42:34 »
Vijf was mij in de eerste aflevering ook al opgevallen. Rondom de beelden bij de eerste test, helemaal in het begin, zien we vechtende mannen bij zwarte palen met het nummer 65 erop. Waarna er de tweede test, aan het einde van de aflevering plaats vind bij twee palen met wederom 6 en 5 erop.

En er was nog een keer iets dat vijf me opviel, maar ben op het moment een beetje leeg... (Net 2 afleveringen achter elkaar gekeken.)

Ik ga er nog naar zoeken!  ::vergroot::

Aflevering twee vond ik echter niet veel referenties naar het getal vijf...

Edit: Ik kom deze opmerking nog tegen in het topic 'verborgen hints'....
Wat mij opvalt is dat het telkens de 5e is.. nr. 1 t/m 4 valt niet af en dan de 5e gaat eruit.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2014, 22:58:39 door Penthesileia »
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2014, 19:26:52 »
De afvaller is telkens degene die als 5e ingetypt wordt (las ik ook ergens anders op dit forum).

Die 5 komt inderdaad vaak terug en is in China een geluksgetal. De enige die tot nu toe als 5e is ingetypt en nog niet naar huis is, is Daphne. Rood het nieuwe groen?
Meer L

Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2014, 22:19:02 »
Die 5 komt inderdaad vaak terug en is in China een geluksgetal. De enige die tot nu toe als 5e is ingetypt en nog niet naar huis is, is Daphne. Rood het nieuwe groen?

Dat 5 een geluksgetal is heeft denk ik verband met de draak en dat de draak de 5e dier op de dierenriem is.

En ook dat zou kunnen kloppen of het zou kunnen zijn dat het een geluk voor de mol is als iemand een rood scherm krijgt, ongeacht of iemand naar huis moet.

Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #32 Gepost op: 16-01-2014, 22:10:40 »
De vijfjes kwamen ook weer aan bod, dit maal bij Sofie veelal.

Tygo beantwoordde vraag 5. Maar dan Sofie:

"We liepen zo richting een V-splitsing."
"Ik heb het niet meer zo gezellig gehad sinds groep 5" (ging over de bondje van de 5 dames).

En dan niet direct getal 5, maar ze hadden plaats in een drakenboot (toch indirect getal 5).

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #33 Gepost op: 16-01-2014, 22:12:15 »
"Ik heb het niet meer zo gezellig gehad sinds groep 5" (ging over de bondje van de 5 dames).

Volgens mij zei Daphne dat. ;)

Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #34 Gepost op: 16-01-2014, 22:13:22 »
Volgens mij zei Daphne dat. ;)

Oké dan heb ik de stem vergist, meende dat Daphne een zwaardere stem had maar dan is dat mijn fout.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #35 Gepost op: 17-01-2014, 04:06:36 »
Freek beantwoorde ook vraag 5  ::trots::

Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #36 Gepost op: 20-01-2014, 15:24:38 »
Freek beantwoorde ook vraag 5  ::trots::

Het getal 5 blijft maar terugkeren. Vandaar dit topic ook.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #37 Gepost op: 20-01-2014, 17:23:23 »
De 5 komt terug in het voorstukje van aflevering 4, in het stuk wat in spiegelbeeld staat.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline NPM

  • Forumlid
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #38 Gepost op: 20-01-2014, 17:41:05 »
De vijfde letter van de afleveringen zijn tot nu toe J, I en E. Dit zou uiteindelijk tot Jennifer kunnen leiden, toch?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #39 Gepost op: 20-01-2014, 17:43:00 »
De vijfde letter van de afleveringen zijn tot nu toe J, I en E. Dit zou uiteindelijk tot Jennifer kunnen leiden, toch?
of Jan-wIllEm.

Moest het een hint zijn, lijkt mij dit waarschijnlijker omdat Jan-Willem 9 letters= 9 afleveringen + ontknoping.
klaar voor de strijd