Auteur Topic: [Theorie] Vijfjes  (gelezen 31225 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #60 Gepost op: 26-01-2014, 00:03:59 »
Goed bedacht NPM  ::ok::

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #61 Gepost op: 26-01-2014, 00:09:13 »
Citaat
3: Stuurde de mol geld op naar Ellis' island? Wordt beantwoord met ja en nee, dus kunnen we niks mee.

Reden voor mij om je uitleg in de prullenbak te gooien. Als het echt zo was, was deze vraag alleen met ja of nee beantwoord.

Offline NPM

  • Forumlid
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #62 Gepost op: 26-01-2014, 09:40:35 »
Reden voor mij om je uitleg in de prullenbak te gooien. Als het echt zo was, was deze vraag alleen met ja of nee beantwoord.

Of ze willen het definitieve antwoord pas in aflevering 5 (of miss nog later) bekendmaken......

Tsja je weet het nooit........ ???

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #63 Gepost op: 26-01-2014, 10:04:14 »
Mooi, geeft mij ook weer een bevestiging in m'n Freektunnel  ;D

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #64 Gepost op: 26-01-2014, 14:43:21 »
Of ze willen het definitieve antwoord pas in aflevering 5 (of miss nog later) bekendmaken......

Tsja je weet het nooit........ ???

De logica van de hint gaat in aflevering 3 wat mij betreft al spaak. Het klinkt nogal als een tunnelvisietheorie... Ondanks dat ik zelf het idee heb dat Freek best wel de mol kan zijn, wijst ik dit toch echt af als hint...

Offline NPM

  • Forumlid
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #65 Gepost op: 26-01-2014, 15:05:33 »
En als in aflevering 5 weer vraag 5 beantwoord wordt? Want het is wel erg toevallig dat we steeds vraag 5 kunnen zien......

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #66 Gepost op: 26-01-2014, 16:35:48 »
En als in aflevering 5 weer vraag 5 beantwoord wordt? Want het is wel erg toevallig dat we steeds vraag 5 kunnen zien......

O, er kan best iets zijn met vraag 5, maar ik heb niet het idee dat jouw uitleg de juiste is.

Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #67 Gepost op: 26-01-2014, 16:39:21 »
O, er kan best iets zijn met vraag 5, maar ik heb niet het idee dat jouw uitleg de juiste is.

Ja maar dat 5 iedere keer voor komt kan te maken hebben met het feit dat de 5 een belangrijke getal in china/hong kong is en dus een hint kan vormen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #68 Gepost op: 26-01-2014, 17:12:41 »
het feit dat de 5 een belangrijke getal in china/hong kong is

Wat dan? ik wist dat niet

Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #69 Gepost op: 26-01-2014, 17:20:15 »
Wat dan? ik wist dat niet

Dan nog even de uitleg voorals je de beginpost gemist heb.

De draak is de 5e dier op de dierenriem in de Chinese astrologie. Het jaar van de draak is dan ook erg belangrijk voor de Chinezen. Veel kinderen worden ook geboren in een jaar van de draak omdat dat volgens de Chinese mythologie geluk geeft aan een kind. De draak is wat dat betreft van groot symbolische waarde.

Kijk ook maar naar de races in de drakenboot en niet te vergeten het molgeld. Op ieder briefje staat een draak afgebeeld. Als je ook zoveel vijfjes tegen komt, is het haast niet ondenkbaar dat dat een hint kan zijn. Zo heb je natuurlijk de eerste executie waarin maurice vertrok. Ze zaten voor pilaar 5 (waar 6 ook te zien was, 65 jaar van Susan haar geboorte). Ook is iedere test zo dat vraag 5 beantwoord wordt. Daarnaast waren drie van de eerste 4 opdrachten gericht op het getal 5. In de eerste opdracht 5 duo's, in de tweede opdracht 5 duo's, in de 4e opdracht (na het theateropdrachtje) wederom 5 kleine opdrachten in de verlaten tv studio.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #70 Gepost op: 26-01-2014, 17:26:04 »
Bedankt voor de opheldering!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #71 Gepost op: 26-01-2014, 17:27:48 »
Ik heb net even iets uitgeteld:

Tygo is geboren op 7/04/1974=
7+4+1+9+7+4= 32
3+2=5

Moest het iets betekenen. (de andere kandidaten hebben dit niet)
klaar voor de strijd

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #72 Gepost op: 26-01-2014, 18:04:35 »
Ja maar dat 5 iedere keer voor komt kan te maken hebben met het feit dat de 5 een belangrijke getal in china/hong kong is en dus een hint kan vormen.

Ik heb niet gezegd dat er geen hint in het getal 5 zit? Dat wil ik zelfs best geloven. Ik kan me alleen niet vinden in de uitleg van NPM.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #73 Gepost op: 27-01-2014, 09:29:04 »
De 5 lijkt op een S. In Romeinse cijfers is de 5 een V
SV= Susan Visser

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #74 Gepost op: 27-01-2014, 17:04:12 »
Veel kinderen worden ook geboren in een jaar van de draak omdat dat volgens de Chinese mythologie geluk geeft aan een kind. De draak is wat dat betreft van groot symbolische waarde.

Sofie is zwanger. (Maar niet tijdens opnames, want uitgerekend op Koningsdag.)
Freek, Sofie en Susan hebben 5 letters in hun naam, de rest niet. Dat is de enige logische link die ik tot nu toe kan leggen.

Ik hoor de hint in de laatste aflevering al: "Verder zag je heel vaak het getal 5 voorbij komen. Susan, Sofie en Freek zijn de enige 3 kandidaten met 5 letters in hun naam. Zo kon je al vrij snel weten wie er in de finale zouden zitten."
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #75 Gepost op: 27-01-2014, 20:36:37 »
Net als vorig jaar dat C is the mol ook de hint was naar de finalisten  ::tandpastasmiley::

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #76 Gepost op: 28-01-2014, 08:10:34 »
Ligt eraan. Het kan ook zijn dat ze aan het eind de geheime aanwijzing van vijfjes verzinnen en dan in hun eigen beeldmateriaal extra vijfjes vinden en deze er dan mooi bij monteren?

Vergeet niet ze waarschijnlijk uren en uren extra filmmateriaal hebben, met monteren kun je ook achteraf nog heel wat doen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #77 Gepost op: 28-01-2014, 10:17:04 »
Wat houdt een 5 in in het Chinees? Want ze pakken meestal symbolen van het land waar ze inzitten, een aanwijzing dat de 5 inherent staat aan 'Een romeins cijfer: V' terwijl ze in China zitten is raar. Of aangezien de 5-jes zo vaak terugkomen: wat is 5x5x5 (althans even tellen hoevaak die 5 precies terug kwam

Citaat
De draak is de 5e dier op de dierenriem in de Chinese astrologie. Het jaar van de draak is dan ook erg belangrijk voor de Chinezen. Veel kinderen worden ook geboren in een jaar van de draak omdat dat volgens de Chinese mythologie geluk geeft aan een kind. De draak is wat dat betreft van groot symbolische waarde.

Dit is onmogelijk, want die hint van een 5 was al in de eerste afleveringen op die pilaren geplakt, toen ze dat erop plakten wisten ze nog niet wie in de finale komt, en dus ook niet hoeveel letters de finalisten hebben.

Ik denk dat ze wel 100 uur beeld materiaal hebben waarvan ze maar 9 uur gebruiken. Bin wijze van spreke dan. Ook hebben ze veel meer hints,  maar ze gebruiken alleen die hints die op meerdere personen kan slaan zodat men nog niet direct aan 1 persoon kan linken. Zo kan je ook bijna zeker weten dat de priester hint vorig seizoen er niet prominent in had gezeten als bijvoorbeeld Daniel en Tania in de finale hadden gestaan. Ik denk toch dat ze dit gewoon beter uit kwam. The mole is c (ase). Dat zou je ook kunnen laten slaan op Carolien en Paulien.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #78 Gepost op: 28-01-2014, 10:29:01 »
Dit is onmogelijk, want die hint van een 5 was al in de eerste afleveringen op die pilaren geplakt, toen ze dat erop plakten wisten ze nog niet wie in de finale komt, en dus ook niet hoeveel letters de finalisten hebben.
Ik denk niet dat de WIDM-crew die 5 en 6 op de pilaren geplakt hebben. M.i. zaten die er al op en horne ze gewoon daar te staan.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #79 Gepost op: 28-01-2014, 15:21:47 »
Wat houdt een 5 in in het Chinees?

The number 5 is associated with the five elements (Water, Fire, Earth, Wood, and Metal) in Chinese philosophy, and in turn was historically associated with the Emperor of China. For example, the Tiananmen gate, being the main thoroughfare to the Forbidden City, has five arches. It is also referred to as the pronoun "I"[citation needed], as the pronunciations of "I" and 5 are similar in Mandarin.
The British are not impressed.