Auteur Topic: [Theorie] Vijfjes  (gelezen 31220 keer)

[Theorie] Vijfjes
« Gepost op: 12-01-2014, 23:58:22 »
Hallo allemaal,

Her en der wordt veel over het getal 5 gesproken die toch een prominentere rol blijft spelen dan menigeen denkt. Hier kunnen we verschillende zaken omtrent het getal 5 verzamelen. Direct aan een kandidaat is dit getal nog niet te koppelen. Maar:

- De vijf kan als middelste getal worden gezien in een deelnemersveld van 10 deelnemers waarvan 1 mol. Dit seizoen zoekt de mol balans in extremen en ben je in het midden in balans. Dus de kans dat de vijf in deze zin aan de mol gekoppeld kan worden is dan ook aanwezig.
- Auto met kenteken Henry V. V is het Romeinse cijfer voor 5.
- De draak is de meest populaire astrologisch teken als het gaat om het jaar van in China. In de dierenriem, waar bij de eerste test en excecutie (eerste 10 vragen) deze beelden in beeld werden gebracht, staat de draak te boek als het 5e dier in de dierenriem.
- De draak staat ook afgebeeld op het molgeld. In elk geval de briefjes van 500.
- Zowel in aflevering 1 als aflevering 2 bevatte 1 opdracht 5 kleine opdrachten die geld konden opleveren. Zo had je in de marktopdracht 5 locaties die gevonden moesten worden waar geld te halen viel en in opdracht 2 van aflevering 2 waren er wederom 5 opdrachten die gedaan moesten worden.
- Pilaar met een 5 erop waarvoor de eerste excecutie plaats vond.

Wat er allemaal aan toegevoegd kan worden en of het iets betekent, is nog onbekend. Maar mijns inzien is dit een getal om in de gaten te houden.

(Ik had nog gekeken maar volgens mij was hier geen topic over, dus bij deze).
« Laatst bewerkt op: 13-01-2014, 00:00:29 door Pythonmaniac »

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #1 Gepost op: 12-01-2014, 23:59:49 »
Ik zie zoveel 5jes en allemaal in combinatie met Jennifer
我是摩尔

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #2 Gepost op: 13-01-2014, 00:20:27 »
Ik zie zoveel 5jes en allemaal in combinatie met Jennifer
twee vijfjes maken een 10 niet waar? ik zou haar sowieso al een 10 geven..zeker na haar doolhof actie in aflevering 2  ::bravo:: ::love::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #3 Gepost op: 13-01-2014, 00:27:30 »
14de seizoen= 1+4= 5

klaar voor de strijd

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #4 Gepost op: 13-01-2014, 00:31:47 »
Sinds dit jaar kan je gebruik maken van een APP op de telefoon. Bij de kandidaten link op avro viel mij deze posities op de foto op. Laat de J van Jennifer corresponderen met het getal 5 . Ook Freek heeft letter die overeekomt met de plek waar hij staat alleen is bij hem de F de derde letter op toets 3. Bij Jennifer meteen de eerste.

Of Jennifer is de mol of winnaar en bij Tygo winnaar of mol.




« Laatst bewerkt op: 13-01-2014, 00:33:52 door Benny de Mol »
我是摩尔

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #5 Gepost op: 13-01-2014, 00:33:31 »
De afvaller is telkens degene die als 5e ingetypt wordt (las ik ook ergens anders op dit forum).

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #6 Gepost op: 13-01-2014, 00:35:30 »
De afvaller is telkens degene die als 5e ingetypt wordt (las ik ook ergens anders op dit forum).

Klopt ook. En we zagen Jennifer de 5de vraag beantwoorden test afl 2 De vraag waar de mol zat tijdens optreden. Voorste rij en daar zat zij ook.
我是摩尔

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #7 Gepost op: 13-01-2014, 00:39:20 »
Nog iets met een 5, ze wilde ten koste van alles aan het dit spel meedoen. Ze komt in beeld met de rug naar deschijnwerpers waar ze niet van houdt en weer met een 5 in beeld . Ditmaal 5 minuten.

我是摩尔

Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #8 Gepost op: 13-01-2014, 00:48:36 »
De afvaller is telkens degene die als 5e ingetypt wordt (las ik ook ergens anders op dit forum).

Ook dat. Maar dat zou wel verraden dat ze de uitslag van tevoren al kennen, of is dat algemeen bekend dat ze die al kennen? En mag iedereen de eigen plek bepalen waar die gaat zitten of wordt dat bepaald?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #9 Gepost op: 13-01-2014, 01:23:40 »
Ook dat. Maar dat zou wel verraden dat ze de uitslag van tevoren al kennen, of is dat algemeen bekend dat ze die al kennen? En mag iedereen de eigen plek bepalen waar die gaat zitten of wordt dat bepaald?

Wie bedoel je met ze?
Ik denk dat de volgorde waarop de kandidaten zitten dit jaar bepaald is. Ze zaten bij alle drie de executies precies hetzelfde. En ze kwamen ook zo oplopen naar de executie in afl 1. Dit is niet elk jaar zo dus misschien wel een hint.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #10 Gepost op: 13-01-2014, 01:28:30 »
Sinds dit jaar kan je gebruik maken van een APP op de telefoon. Bij de kandidaten link op avro viel mij deze posities op de foto op. Laat de J van Jennifer corresponderen met het getal 5 . Ook Freek heeft letter die overeekomt met de plek waar hij staat alleen is bij hem de F de derde letter op toets 3. Bij Jennifer meteen de eerste.

Of Jennifer is de mol of winnaar en bij Tygo winnaar of mol.





ze staan daar op alfabetische volgorde. en we weten alleen de mol...de winnaar is technisch gezien gelijk aan random. zoiets van de hele serie vol met 5jes stoppen in de hoop dat de winnaar misschien ook iets met een 5 heeft die lijkt op die van de mol...

Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #11 Gepost op: 13-01-2014, 01:29:17 »
Wie bedoel je met ze?
Ik denk dat de volgorde waarop de kandidaten zitten dit jaar bepaald is. Ze zaten bij alle drie de executies precies hetzelfde. En ze kwamen ook zo oplopen naar de executie in afl 1. Dit is niet elk jaar zo dus misschien wel een hint.

Dan zou het kunnen dat de kandidaten die bij een excecutie aan de buitenkant zitten en wellicht de balans verstoren, afvallen (dus rode schermen aan de buitenkant). Stel dat Daphne het is en zij zit op plek 5 vanaf rechts gezien. Aan de linkerkant van haar zijn nog 3 deelnemers, aan de rechterkant 4 (5e van rechts). Dan valt degene die rechts zit af zodat de balans weer in beeld is. Het zou kunnen, zeg niet dat het zo is.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #12 Gepost op: 13-01-2014, 01:29:46 »
Wie bedoel je met ze?
Ik denk dat de volgorde waarop de kandidaten zitten dit jaar bepaald is. Ze zaten bij alle drie de executies precies hetzelfde. En ze kwamen ook zo oplopen naar de executie in afl 1. Dit is niet elk jaar zo dus misschien wel een hint.
Ik denk dat dat te maken heeft met Owen die graag een beetje overzicht wilde...nu die weg is zitten ze niet meer zo...kijk maar in het stukje over volgende week. daar zitten ze niet meer in een volgorde, laat staan de zelfde volgorde. en ze zitten in stelletjes.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #13 Gepost op: 13-01-2014, 01:48:10 »
Ik denk dat dat te maken heeft met Owen die graag een beetje overzicht wilde...nu die weg is zitten ze niet meer zo...kijk maar in het stukje over volgende week. daar zitten ze niet meer in een volgorde, laat staan de zelfde volgorde. en ze zitten in stelletjes.

Ik denk niet dat Owen invloed heeft op de volgorde van de kandidaten tijdens de executie. Zou kunnen maar dan nog; waarom gaat dan juist Owen de derde executie anders zitten? Hij zat als enige anders en wel op de plek waar ook Maurice zat toen hij naar huis ging. Maargoed deze discussie hoor niet thuis in dit topic maar in het topic De Executie

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #14 Gepost op: 13-01-2014, 11:24:22 »
Sinds dit jaar kan je gebruik maken van een APP op de telefoon. Bij de kandidaten link op avro viel mij deze posities op de foto op. Laat de J van Jennifer corresponderen met het getal 5 . Ook Freek heeft letter die overeekomt met de plek waar hij staat alleen is bij hem de F de derde letter op toets 3. Bij Jennifer meteen de eerste.

Of Jennifer is de mol of winnaar en bij Tygo winnaar of mol.






Ik zie een andere afvaltheorie opkomen: Eerst nummer 6 eruit, dan nummer 7. Volgende keer nummer 8, dan 9, ... en zijn dan 3, 4 en 5 de finalisten?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #15 Gepost op: 13-01-2014, 11:36:01 »
Ik zie een andere afvaltheorie opkomen: Eerst nummer 6 eruit, dan nummer 7. Volgende keer nummer 8, dan 9, ... en zijn dan 3, 4 en 5 de finalisten?

Ze staan in alfabetische volgorde.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #16 Gepost op: 13-01-2014, 12:13:18 »
Ze staan in alfabetische volgorde.

Ja ze staan in alfabetische volgorde, klopt. En misschien omdat Jen de mol is hebben ze het zo gelaten. Velen denken aan alfabtische volgorde aan Aaf Brandt Cortius ABC en laat het (hoop ik ) een val zijn. Ik weet niet meer hoe het andere jaren was? misschien wel in alfabetische volgorde maar niet op deze manier weergegeven. volgens mij was het toen recht onder elkaar en niet in deze vorm.
我是摩尔

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #17 Gepost op: 13-01-2014, 12:34:36 »
Ja ze staan in alfabetische volgorde, klopt. En misschien omdat Jen de mol is hebben ze het zo gelaten. Velen denken aan alfabtische volgorde aan Aaf Brandt Cortius ABC en laat het (hoop ik ) een val zijn. Ik weet niet meer hoe het andere jaren was? misschien wel in alfabetische volgorde maar niet op deze manier weergegeven. volgens mij was het toen recht onder elkaar en niet in deze vorm.
ze staan altijd op alfabetische volgorde. en ik weet van vorig jaar dat ze ook zo stonden op de kandidaten pagina...

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #18 Gepost op: 13-01-2014, 12:39:27 »
ze staan altijd op alfabetische volgorde. en ik weet van vorig jaar dat ze ook zo stonden op de kandidaten pagina...

En toch blijf ik de hoop houden dat het dit jaar wel kan uitkomen!. duim duim. helemaal omdat er dit jaar gebruik gemaakt kan worden van een APP. Daarom kwam ik ook op dit idee. Niets is wat het lijkt! het lijkt een gewone alfabetische volgorde, maar misschien wel één met een twist. Tis niet voor niets Wie is de MOL.
我是摩尔

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Theorie] Vijfjes
« Reactie #19 Gepost op: 13-01-2014, 13:38:11 »
Uh ik kan me niet voorstellen dat ze in alfabetische volgorde afvallen. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48