Auteur Topic: Aflevering 3 - Een zware keuze  (gelezen 141605 keer)

Offline Grunn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #40 Gepost op: 16-01-2014, 21:54:50 »
Sofie roeide niet mee!!!!!??
Aaf zit natuurlijk wel naar de groep toe, dus Aaf kan wel zien wie er goed mee roeit of niet.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #41 Gepost op: 16-01-2014, 21:55:37 »
Dit was freek.

Ah okay, bedankt. Ik zat namelijk al niet op Tygo.  :D
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #42 Gepost op: 16-01-2014, 21:56:09 »
Mij viel het op dat Sofie niet mee roeide
#teamamaimiljaarde

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #43 Gepost op: 16-01-2014, 21:56:19 »
Sofie wil het geld versturen en Freek wil meedoen. Wat zou de mol doen? Maken ze zich niet té verdacht door dit in het geheim te doen? Sofie krijgt alles over zich heen, terwijl Freek rustig aan het tafeltje zit.

Wat is de beste molpositie bij opdracht 1? In het hotel of op straat? De productie kiest hier natuurlijk de beste positie uit.

De mol kiest zo sterk mogelijke kanoërs bij opdracht 2. Maar dat geldt natuurlijk voor iedereen, wegens vraagstelling Art. Jennifer zegt trouwens dat ze al dacht dat de gekozen kanoërs hun tegenstanders zouden worden. Waarom zegt ze hier niets over tegen de anderen?


Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #44 Gepost op: 16-01-2014, 21:56:28 »
Daphne zei bij de executie in de biecht "Ik ben geen goede kandidaat"....logisch...
Zo is Daphne, daar vind ik niks verdachts aan, ze heeft veel zelfspot.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #45 Gepost op: 16-01-2014, 21:56:39 »
Ik hoorde net in Mol-talk dat het verstuurde geld zowiezo gehouden word, ook als die persoon er niet meer inzit, alleen als de persoon er inzit word het geld verdubbeld, zit hij er niet in word het niet verdubbeld maar houden ze wel het verstuurde geld. Kees kreeg dit door van de redactie.

Niet verdubbeld, alleen rente  ;)

En @bontje
"De mol heeft een korte zwartfluwelen vacht." Bron: Wikipedia
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #46 Gepost op: 16-01-2014, 21:59:41 »
Niet verdubbeld, alleen rente  ;)

En hoe eerder het geld wordt opgestuurd, hoe meer rente. Freek en Sofie wilden snel opsturen --> zo veel mogelijk rente.

Aaf wilde langer wachten, omdat 'er later meer geld verdiend zal worden'. Kortom, Aaf wil rente later laten ingaan.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #47 Gepost op: 16-01-2014, 22:01:40 »
Anderzijds is de kans dat je mol nu de finale haalt: 3/8 (indien Freek of Sofie de mol is) zelfs 2/7.
Stel dat er nog maar 5 kandidaten over zijn dan is die kans 3/5 (2/4 als je de mol bent).
Dus is de kans op rente wel groter.

Kortom: het blijft volgens mij dubbel uit te leggen.
klaar voor de strijd

Offline brechtje25

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #48 Gepost op: 16-01-2014, 22:12:29 »
Ik ben hier helemaal nieuw en pas sinds dit jaar echt fanatiek bezig met het uitzoeken van de mol maar ik kon het toch niet laten om dit even te delen. Dit viel mij op:

Sofie draagt een kettinkje met een wat lijkt op een groen/blauw steentje. Precies dezelfde kleur als jade (aflevering markt vorige week).

Vele verwijzingen naar New York?
Natuurlijk Ellis Island (ookal is deze theorie al vaak verworpen).
Bronx (wijk) en Coney Island (schiereiland en kermis) teksten, beide op shirts van Jan Willem.
Wat me ook opviel maar wat gewoon toeval kan zijn, reclame voor vliegtickets naar New York van KLM vlak na het eind van deze aflevering.

Wat denken jullie?


(sorry brooklyn moest bronx zijn)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2014, 22:14:51 door brechtje25 »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #49 Gepost op: 16-01-2014, 22:12:47 »
Als ik heel eerlijk ben ben ik helemaal niet zo blij met dat hele geldverstuurprincipe. Ik zie het nog gebeuren dat de winnaar met echt iets van 3000 euro naar huis gaat omdat de enveloppen toevalligerwijs verkeerd verstuurd zijn. Het is gewoon gokken, en dat vind ik eigenlijk niet bij WIDM passen - althans niet als het over de pot gaat.

Natuurlijk wel molacie van formaat van de twee die dat geld hebben zitten opsturen. Immers voor de kandidaat is de kans 3/8, voor de mol is de kans 2/7 en dat is minder.

Hoe wil je verkeerd versturen? Gewoon kwestie van naam op envelop schrijven en in brievenbus doen... Echt veel verkeerd versturen kan niet... Of denk je dat ze het zomaar in een echte brievenbus in Hong Kong doen, waardoor het nooit aan zal komen?!

Offline BobW

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #50 Gepost op: 16-01-2014, 22:13:24 »
Als ik heel eerlijk ben ben ik helemaal niet zo blij met dat hele geldverstuurprincipe. Ik zie het nog gebeuren dat de winnaar met echt iets van 3000 euro naar huis gaat omdat de enveloppen toevalligerwijs verkeerd verstuurd zijn. Het is gewoon gokken, en dat vind ik eigenlijk niet bij WIDM passen - althans niet als het over de pot gaat.

Natuurlijk wel molacie van formaat van de twee die dat geld hebben zitten opsturen. Immers voor de kandidaat is de kans 3/8, voor de mol is de kans 2/7 en dat is minder.

Het geld blijft sowieso in de pot, ook al zijn de enveloppen gestuurd naar mensen die er niet meer inzitten. Alleen als ze er wel nog inzitten wordt het bedrag alleen maar meer. Er is dus niks te verliezen, alleen maar te winnen.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #51 Gepost op: 16-01-2014, 22:13:41 »
nou...wat een plot-twister die Executie zeg...executie->plot twist->art gaat staan, kies in duo's een naam->plot twist->die naam mag beslissen wie van jullie twee zijn scherm te zien krijgt->plot twist->niemand naar huis...

En aaf verdenk ik niet meer zo...Sofie en Freek vind ik wel heel opvallend dat ze 2400 euro wegstuurden...ik weet niet hoeveel die rente is...maar ik ga uit van 100 euro per aflevering? is nog altijd minder dan 1000 euro inzetten en verdubbelen...de mol hoefde eigenlijk daar weinig te mollen..behalve bij het vinden van een paar sterke gespierde mannen...en die kampioen kayakken is me iets TE toevallig...al is er ook wel wat voor te zeggen dat het niet een verborgen geheimpje was...

Ik ben hier helemaal nieuw en pas sinds dit jaar echt fanatiek bezig met het uitzoeken van de mol maar ik kon het toch niet laten om dit even te delen. Dit viel mij op:

Sofie draagt een kettinkje met een wat lijkt op een groen/blauw steentje. Precies dezelfde kleur als jade (aflevering markt vorige week).
dat is een vlindertje met een blauw groenig steentje inderdaad :) het zou zomaar kunnen ;)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2014, 22:15:24 door SomeOne_01 »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #52 Gepost op: 16-01-2014, 22:15:50 »
nou...wat een plot-twister die Executie zeg...

En aaf verdenk ik niet meer zo...Sofie en Freek vind ik wel heel opvallend dat ze 2400 euro wegstuurden...ik weet niet hoeveel die rente is...maar ik ga uit van 100 euro per aflevering? is nog altijd minder dan 1000 euro inzetten en verdubbelen...de mol hoefde eigenlijk daar weinig te mollen..behalve bij het vinden van een paar sterke gespierde mannen...en die kampioen kayakken is me iets TE toevallig...al is er ook wel wat voor te zeggen dat het niet een verborgen geheimpje was...

Rente is afhankelijk van de hoeveelheid geld dat verstuurd wordt, neem ik aan... Niet dat het een standaard bedrag is per envelop.

Offline BobW

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #53 Gepost op: 16-01-2014, 22:16:31 »
Freek vond ik overigens vrij verdacht bij de opdracht waar het meeste te mollen was, opdracht 1. Hij wilde per se allebei de teams naar bekende gebouwen sturen die heel toevallig aan de andere kant van het water stonden, dat weet de Mol natuurlijk. Daarnaast liep zijn team verkeerd, volgens de uitzending was dat de keuze van Sofie maar daar ging hij niet tegen in. Daarna ging hij nog hard rennen om zijn best te doen, maar eigenlijk wist hij toch wel dat het kansloos was, maar heeft hij toch zijn best gedaan.

Het enige dat hier niet bij past is dat hij koos voor de lichte koffer. De Mol kiest liever die zware tas, maar misschien zat in de lichte koffer wel minder geld, dat weten wij niet.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #54 Gepost op: 16-01-2014, 22:17:04 »
nou...wat een plot-twister die Executie zeg...

En aaf verdenk ik niet meer zo...Sofie en Freek vind ik wel heel opvallend dat ze 2400 euro wegstuurden...ik weet niet hoeveel die rente is...maar ik ga uit van 100 euro per aflevering? is nog altijd minder dan 1000 euro inzetten en verdubbelen...de mol hoefde eigenlijk daar weinig te mollen..behalve bij het vinden van een paar sterke gespierde mannen...en die kampioen kayakken is me iets TE toevallig...al is er ook wel wat voor te zeggen dat het niet een verborgen geheimpje was...

Daarom lijkt het mij sterker om gewoon wat sterke mannen te zoeken, zo'n kampioen valt té hard op volgens mij.
Susan en JW vonden toch die volleyballers, niet?
klaar voor de strijd

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #55 Gepost op: 16-01-2014, 22:18:06 »
Rente is afhankelijk van de hoeveelheid geld dat verstuurd wordt, neem ik aan... Niet dat het een standaard bedrag is per envelop.
ik denk dat het niet veel zal zijn ;) tenslotte gaat er wss geen ,78 ct in die pot zitten lijkt mij :P

Offline superkimmi

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #56 Gepost op: 16-01-2014, 22:22:32 »
Wat een heerlijke aflevering  ::bravo::

Aaf was voor mij weer behoorlijk verdacht. Deze opdracht deed me heel erg denken aan links/rechts uit seizoen 5. Was het niet mol Yvon die op de hotelkamer zat? Aaf: "ja ze hebben geen bereik.." of heeft aaf wel echt gebeld?





Aaf kreeg geen bereik volgens mij omdat op dat moment de telefoon van team Jennifer uit elkaar lag...

Ik denk eigenlijk dat de mol er weinig aan heeft om in de hotelkamer te zitten, want daar zit nog iemand.. Het lijkt mij handiger om als mol ervoor te zorgen dat beide teams aan de overkant vh water komen en om te proberen die zware koffer te nemen (ik denk dat in het lichte koffertje meer geld zat)
het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #57 Gepost op: 16-01-2014, 22:22:59 »
Wie ofwat is Jade dan? Wat houdt dat kettingkje dan in?

Oh: vergeet niet dat de kandidaten soms juist expres dingen doen om júist verdacht over te komen (zodat anderen hun verdenken, de test dus verkeerd invullen en je daardoor kans maakt er langer in te blijven) zoals in één van de vorige seizoenen een kandidaat een pleister moest en ze toen expres (zei ze achteraf) een pleister met jungle-dieren pakte, hierdoor gingen mensen haar verdenken terwijl ze geen mol was.

Overigens: ook zei Kees een keer iets over een opdracht van te voren zonder dat Art er iets nog over had verteld, naar mijn mening wist Paulien toen gelijk dat hij de mol was, hoe kon hij het anders weten? Wat ik me dus wel afvraag: want de crew moet met de mol natuurlijk veel doorspreken, wanneer halen ze die mol dan steeds weg?

Haha... ik zal eerlijk zeggen: als ik aan dat programma zou meedoen zou ik een afluister-object kopen (klein dingetje) en dat bij de crew zetten, dan ben je er gelijk achter!

Dit had ze met opzet voor de kijkers gedaan, niet voor haar medekandidaten (tenminste je doelt toch op Carolien Borgers?).

Offline Michieliosios

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #58 Gepost op: 16-01-2014, 22:24:40 »
De twee momenten waarop een klik van een fototoestel te horen is: 26:05 en 37:02.
Beide keren staat er iemand met een fototoestel, voor alsnog geen mol te zien.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #59 Gepost op: 16-01-2014, 22:25:05 »
ik denk dat het niet veel zal zijn ;) tenslotte gaat er wss geen ,78 ct in die pot zitten lijkt mij :P

Het bedrag zal uiteindelijk wel op honderden euro's ofzo gerond worden. Weet ook niet precies wat ik moet verwachten. Misschien is het wel in eerste instantie instantie +100%, een aflevering later +90%, weer een later +80% en dan net voor de finale: +10%. Nou ja, dan zouden er 10 aflevering moeten zijn voor de finale, maar je snapt hopelijk wat ik bedoeld.