Auteur Topic: Aflevering 3 - Een zware keuze  (gelezen 141607 keer)

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #60 Gepost op: 16-01-2014, 22:25:58 »
Opvallend: veel opdrachten/momenten die ik herken uit eerdere seizoenen, met daphne op de plek van de toenmalige mol.

Afl 1: daphne krijgt net als yvon geen groen scherm.

Afl 2: tijdens de testtijd hulpmiddelen zoeken, weet niet meer als hoeveelste milouschka ging, maar volgens mij ook vrij vroeg.

Afl 3: de weg zoeken naar de mol in een hotel. Net als yvon.

Nog niet heel sterk, maar ik hou het in de gaten.

Offline NPM

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #61 Gepost op: 16-01-2014, 22:26:58 »
Voor mij is Jennifer verdachte #1. Zij leek als enige op te merken dat er tijdens de roeiopdracht juist zwakke mensen uitgekozen moesten worden, maar deelde ze dit met de groep? Ten tweede: Als je in zo'n opdracht zit en je doet echt je best om zo hard mogelijk te roeien, heb je dan tijd om naar de bewegingen van Aaf te kijken? En och wat een pech dat dat mobieltje nou viel......... >:D

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #62 Gepost op: 16-01-2014, 22:29:15 »
Ik weet denk ik al wat ermee bedoeld word! Waar staat die foto-toestel op gericht? Juist! Op de mol! Maar die gaan ze natuurlijk niet zo in beeld brengen... je zult dus uit moeten puzzelen waar dat foto-toestel op richt en op de beelden van de kandidaten opmaken welke van die kanditaten liep (op de plek waar dat foto-toestel précies op richtte) misschien vinden anderen het toeval/vergezocht maar ik geloof dat dit een aanwijzing is, immers die foto-toestel geluiden en nét dan dat fototoestel steeds?

In aflevering 1 stond het gericht op een nijlpaard of whatever beest in het water, het lijkt me niet dat de mol daar zat.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #63 Gepost op: 16-01-2014, 22:30:06 »
Heeft 1 van de kandidaten fotografie als hobby? Ivm met die fotografeergeluiden?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #64 Gepost op: 16-01-2014, 22:30:49 »
Bij de executie werd er 2x ingezoomd op het mollogo tijdens de test.
Dit was bij Aaf en JW.

Zou dit zoiets kunnen zijn zoals vorig seizoen waarin Paulien én Kees niemand zagen tijdens de molvragen?

klaar voor de strijd

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #65 Gepost op: 16-01-2014, 22:31:03 »
In het dagboek van de mol, een grote mindfuck denk ik:

"Maar wat kwamen ze dichtbij"...wie kwam dichtbij? de teams? dan is aaf of Daphne de mol....het team van Tygo? dan zat in het andere team een mol....Daphne en Aaf? dan is er ook in het team van Tygo misschien een mol

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #66 Gepost op: 16-01-2014, 22:32:08 »
Het geld blijft sowieso in de pot, ook al zijn de enveloppen gestuurd naar mensen die er niet meer inzitten. Alleen als ze er wel nog inzitten wordt het bedrag alleen maar meer. Er is dus niks te verliezen, alleen maar te winnen.
Dan heb jij het heel anders begrepen dan ik!

Kun je een bron aanhalen die jouw theorie onderschrift in strijde met die van mij? Want het lijkt me heel onwaarschijnlijk wat je zegt - immers dan is er dus niks aan de hand en hoeft er helemaal geen discussie over te zijn (nou is in WIDM altijd overal discussie over, maar soit).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #67 Gepost op: 16-01-2014, 22:33:31 »
Dan heb jij het heel anders begrepen dan ik!

Kun je een bron aanhalen die jouw theorie onderschrift in strijde met die van mij? Want het lijkt me heel onwaarschijnlijk wat je zegt - immers dan is er dus niks aan de hand en hoeft er helemaal geen discussie over te zijn (nou is in WIDM altijd overal discussie over, maar soit).

Het werd tijdens moltalk gezegd  ;)
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #68 Gepost op: 16-01-2014, 22:34:38 »
Dan heb jij het heel anders begrepen dan ik!

Kun je een bron aanhalen die jouw theorie onderschrift in strijde met die van mij? Want het lijkt me heel onwaarschijnlijk wat je zegt - immers dan is er dus niks aan de hand en hoeft er helemaal geen discussie over te zijn (nou is in WIDM altijd overal discussie over, maar soit).

Het is duidelijk uitgelegd door Art toen de enveloppen geïntroduceerd werden.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #69 Gepost op: 16-01-2014, 22:35:23 »
Dan heb jij het heel anders begrepen dan ik!

Kun je een bron aanhalen die jouw theorie onderschrift in strijde met die van mij? Want het lijkt me heel onwaarschijnlijk wat je zegt - immers dan is er dus niks aan de hand en hoeft er helemaal geen discussie over te zijn (nou is in WIDM altijd overal discussie over, maar soit).

Ik heb uit de brief die Sofie in aflevering 2 voorlas begrepen dat geld wordt veiliggesteld door het op te sturen. Als de naam op de enveloppe van een van de kandidaten/de mol in de finale is komt er rente bij. Hoe eerder het geld wordt opgestuurd, hoe meer rente.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #70 Gepost op: 16-01-2014, 22:35:47 »
Heeft Art nu eigenlijk goed uitgelegd hoe dat gokken bij de roeiwedstrijd werkte? Volgens mij niet, omdat er toch geen geld in de pot zat, toch?

Ik vraag me af of ze dan ook hadden kunnen gokken op dat ze zouden verliezen. Is vervolgens natuurlijk heel makkelijk te realiseren. Hadden ze makkelijk de hele pot op in kunnen zetten. Was nog altijd meer geweest dan de 1000 euro die ze nu hebben gewonnen.
Of werkte het toch niet zo?

Dit alles in verband met de vraag of het opsturen van al het geld (waardoor ze dus niet konden gokken) een mollenstreek zou kunnen zijn of niet.

Offline BobW

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #71 Gepost op: 16-01-2014, 22:36:00 »
Dan heb jij het heel anders begrepen dan ik!

Kun je een bron aanhalen die jouw theorie onderschrift in strijde met die van mij? Want het lijkt me heel onwaarschijnlijk wat je zegt - immers dan is er dus niks aan de hand en hoeft er helemaal geen discussie over te zijn (nou is in WIDM altijd overal discussie over, maar soit).

Bekijk de uitleg nog maar eens in aflevering 2, daar leest Sofie het duidelijk voor. En wat hierboven al gezegd wordt, het werd bij Moltalk bevestigd.

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #72 Gepost op: 16-01-2014, 22:36:37 »
Dan heb jij het heel anders begrepen dan ik!

Kun je een bron aanhalen die jouw theorie onderschrift in strijde met die van mij? Want het lijkt me heel onwaarschijnlijk wat je zegt - immers dan is er dus niks aan de hand en hoeft er helemaal geen discussie over te zijn (nou is in WIDM altijd overal discussie over, maar soit).
Begin aflevering 2 bij introductie enveloppen wordt door Art uitgelegd dat het geld dat verstuurd is naar aflevering 9 sowieso in de pot zit. Zit de kandidaat dan nog in het spel, dan komt er rente overheen.

Wanneer kan het geld dan kwijtgeraakt worden? Als de penningmeester afvalt ofzo?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #73 Gepost op: 16-01-2014, 22:39:16 »
Dan heb jij het heel anders begrepen dan ik!

Kun je een bron aanhalen die jouw theorie onderschrift in strijde met die van mij? Want het lijkt me heel onwaarschijnlijk wat je zegt - immers dan is er dus niks aan de hand en hoeft er helemaal geen discussie over te zijn (nou is in WIDM altijd overal discussie over, maar soit).

Kees in moltalk vandaag en Art toen hij het uitlegde  ;)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #74 Gepost op: 16-01-2014, 22:39:55 »
Ik vond Sofie heel opzichtig mollen deze aflevering. Heel schapig aan de telefoon waardoor Aaf geïrriteerd raakt en ik Jan-Willem en Freek zie denken "Gaat ze weer..". Ook roeide ze amper in de boot, terwijl ze toch werd bestempeld als degene met de meeste roeikennis. Dit alles bij elkaar en de vorige afleveringen kan ik hier maar één ding over zeggen: het lijkt meer alsof Sofie doet dat ze de mol is dan dat ze het ook daadwerkelijk is. Ik streep haar af.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #75 Gepost op: 16-01-2014, 22:40:03 »
Tja dat zeg je nu achteraf, er had zomaar iemand kunnen afvallen.

Ik had 't moeilijk vooraf kunnen zeggen hè?! Want wist nog niet wat er ging gebeuren (dat er schermen overgeslagen zouden worden). Maar had hier wel op gerekend en dit in de poll ingevuld. En zodra duidelijk werd dat mensen hun scherm niet gingen zien wist ik dat ik goed zat. Ergens ook wel logisch, er zijn meer afleveringen dan afvallers, dus in één aflevering moet er niemand afvallen. DE productie plant dat van tevoren, zo ben ik overtuigd, en pakt 't een beetje leuk in, zodat het lijkt alsof 't stom toeval is, maar wedden dat er volgende week een opdracht in zit die verdacht lastig wordt met een oneven aantal spelers?

Ik wilde eerst schrijven dat ik me d'r niet echt aan erger, omdat 't niet echt spelbederf is, omdat niemand heeft hier nadeel aan zou hebben maar eigenlijk is dat niet waar. In serie 10 vond ik dat Arjen er wel nadeel bij had, omdat 't 'm onterecht 't idee gaf dat ie - als enige die niet op Kim zat - niet het slechtst had ingevuld en dat ie dus waarschijnlijk goed zat - of in ieder geval niet slechter dan de rest) .. en ook dit jaar heeft Susan eigenlijk voor niets dr vrijstelling ingezet ..... tenminste las mijn theorie klopt. Maar die klopt al jaren. De wet van Tumtum: Telkens als er één of meer schermen niet getoond worden, valt er niemand af. Gaat ook dit jaar weer netjes op.

Edit: woordje vergeten

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 -
« Reactie #76 Gepost op: 16-01-2014, 22:40:08 »
Begin aflevering 2 bij introductie enveloppen wordt door Art uitgelegd dat het geld dat verstuurd is naar aflevering 9 sowieso in de pot zit. Zit de kandidaat dan nog in het spel, dan komt er rente overheen.

Wanneer kan het geld dan kwijtgeraakt worden? Als de penningmeester afvalt ofzo?

Alleen als de geadresseerde er nog in zit, blijft het geld in het spel. Het kan eruit door bijvoorbeeld in te zetten bij het roeien en dan te verliezen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline superkimmi

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #77 Gepost op: 16-01-2014, 22:40:16 »
Ook in het Mol dagboek "Het scheelde niet veel of er was geld verdiend, maar gelukkig zijn er vóór en tijdens deze opdracht verkeerde keuzes gemaakt" welke verkeerde keuzes zijn er dan gemaakt VOOR de opdracht?

de zware koffer? Waardoor ze net te laat waren?
het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #78 Gepost op: 16-01-2014, 22:41:32 »
Ook in het Mol dagboek "Het scheelde niet veel of er was geld verdiend, maar gelukkig zijn er vóór en tijdens deze opdracht verkeerde keuzes gemaakt" welke verkeerde keuzes zijn er dan gemaakt VOOR de opdracht?

Beide teams die aan dezelfde kant vh water bleven?

En IN de opdracht:
* Zware tas voor team Jennifer, Tygo, Susan
* Verkeerd lopen team Sofie, J-W, Freek

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #79 Gepost op: 16-01-2014, 22:42:00 »
Bestaat al tijden verwarring over de enveloppen, maar is duidelijk gezegd tijdens de introductie. Maar ja, zelfs Arjen ging tijdens de moltalk in de fout, en Kees moest hem op dit punt later corrigeren.

Zie de enveloppen meer als mogelijkheid om extra geld te krijgen, en dat het geld niet door een mol verduistert kan worden, als het goed in de envelop gedaan wordt.

Ik verwacht zelf trouwens dat er in de finale een opdracht aan gekoppeld zal zijn en het geld mogelijk dus niet helemaal zomaar binnen gehaald is ofzo.





Over die roeiwedstrijd: Ik had op het moment tegen de Hong Kongers gezegd: O, de opdracht wordt nu pas echt goed uitgelegd, wij hebben alleen wat aan jullie als jullie niet je best doen. Op die manier kon je makkelijk de wedstrijd winnen. Nu lijken ze meer met geluk gewonnen te hebben.