Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden  (gelezen 38912 keer)

Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #60 Gepost op: 1-02-2014, 13:41:08 »
Deze opdracht begint mij nu vager en vager te worden. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

De foto die Freek had moeten maken, was ook de foto van de twee vingers van Susan? Of had zij wel de goede twee vingers?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #61 Gepost op: 1-02-2014, 13:45:26 »
Deze opdracht begint mij nu vager en vager te worden. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

De foto die Freek had moeten maken, was ook de foto van de twee vingers van Susan? Of had zij wel de goede twee vingers?

Iedereen loopt aan het goede beeld van Susan voorbij. Susan ook (kan molactie zijn). De foto die Freek had moeten maken is niet de foto die we Tygo zien maken en die ze inleveren (logisch, opdracht mislukt) maar ook niet dezelfde als die van Susan. Wat de molacties van Freek dus kunnen zijn: kralenkettingbeeld niet opmerken omdat het het beeld van Susan is en vervolgens het beeld een paar meter verder wel opmerken (ook fout) en daar een foto van laten maken.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #62 Gepost op: 1-02-2014, 13:50:04 »
Dju echt drie beelden ernaast idd..
Tygo had hem iig dus wel gespot dus vreemd dat Freek het niet gezien heeft sws.
Of idd een molsactie van Suus - maar dan heeft Freek nog steeds het verkeerde beeld gekozen.  ::)

Sws heel vreemd ja.  8)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #63 Gepost op: 1-02-2014, 13:58:41 »
Haha, mooi gespot Heinz  ::ok::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #64 Gepost op: 1-02-2014, 14:02:31 »
Wordt m.i. nog versterkt doordat de montage ons daarna wil doen geloven dat Freek juist wèl Susans beeld heeft gefotografeerd (dus zogenaamd onmols).
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #65 Gepost op: 1-02-2014, 14:12:55 »
Waar Susan zo overtuigd "ik heb 'm" roept (beeld verbaasde wenkbrauwen) heeft ze niet het juiste beeld.

Waarvan Freek snel een foto maakt, overigens.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #66 Gepost op: 1-02-2014, 14:19:49 »
Wordt m.i. nog versterkt doordat de montage ons daarna wil doen geloven dat Freek juist wèl Susans beeld heeft gefotografeerd (dus zogenaamd onmols).
Ook een kwestie van interpretatie denk ik. Ik vind juist dat ze Freek (en Tygo) verdachter proberen te maken dan hij daadwerkelijk is.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #67 Gepost op: 1-02-2014, 14:27:14 »
Ook een kwestie van interpretatie denk ik. Ik vind juist dat ze Freek (en Tygo) verdachter proberen te maken dan hij daadwerkelijk is.

Dat lukt ze bij Freek dan niet erg, gezien het materiaal dat voorhanden is qua mogelijke molse acties, kijkend naar de diverse polls en pools.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #68 Gepost op: 1-02-2014, 15:53:54 »
Geen verrassing, maar de volgorde van de camerabeelden klopt niet. Het is niet zo dat Susan aan de portofoon met Sofie voorbij haar goede "wijzende vingers"-beeld loopt, waar het door de montage op lijkt.

Bij het bovenste screenshot geeft Susan door dat ze nog maar één beeld is tegengekomen met twee vingers aan de rechterhand die opzij wezen. Bij het onderste screenshot horen we Susan op Sofie antwoorden dat ze van dat beeld natuurlijk een foto heeft genomen. Te zien is dat ze niet door de porto praat. Deze laatste camerabeelden zijn van een stuk eerder, nog voordat Susan naar Sofie ging bellen. Dat is hier op 8:50 te zien in het YouTube-filmpje aan het beeld met het hoedje, drie beelden later gevolgd door dat met het ringbaardje. Beide beelden zijn op het eerste screenshot te zien. De beelden op het tweede screenshot zijn op 7 minuut 30 in het filmpje te zien.

Susan is dus wel voorbij het goede beeld met de wijzende vingers gelopen, maar niet op het moment dat ze met Sofie over de porto praat, zoals wordt gesuggereerd. Je zou kunnen zeggen dat Susan door de montage verdachter wordt neergezet. Je zou ook kunnen zeggen dat het extra stom is van Susan om voorbij het goede beeld te lopen omdat ze helemaal geen afleiding van de porto had. ::vergroot:: ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 1-02-2014, 16:01:57 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #69 Gepost op: 1-02-2014, 16:48:05 »
foto die we Tygo zien maken
Tygo is sowieso een fijne voor de mol, kun je fijn subtiel sturen of fouten laten maken. Zoals
Tygo liet geen enkele ruimte: "Dit is hem!" waarna in de biecht JW zegt : "ik had hem gevonden"
Maar ook bij Art pakt Tygo weer the lead: "dat sinaasappeltje is 100%", foto JW, maar Tygo drukt hem door om als 1e daarvoor te gaan. Zie daarbij het sippe gezicht van JW ::rofl:: ::schaam::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #70 Gepost op: 1-02-2014, 17:25:33 »
JONGENS!! Ik zat opeens te denken: ik weet gewoon 100% zeker dat ze één van die standbeelden zelf-gemaakt hebben en daar (de vorm) van het hoofd van de Mol hebben ingezet, tis alleen moeilijk uit te puzzelen maar let maar op in de laatste aflevering.

Ik zag al een JW look-a-like en een Susan look-a-like langskomen. Die van Susan werd echter aan Aaf gekoppeld door sommige...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #71 Gepost op: 3-02-2014, 10:57:28 »
Citaat
Op wie lijkt deze!? Vinden jullie die niet lijken op die gesminkte vrouw in de spiegel/spiegelbeeld bij die opera?
Zou kunnen, maar weet je ongeveer waar deze staat want dan zou je het youtube filmpje er bij moeten pakken om te kijken of deze er toen ook al stond en vergelijken of er verschil is.

En ach, ik zag in eerste instantie in de wolk ook dat geschminkte hoofd  ::rofl::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #72 Gepost op: 3-02-2014, 12:00:22 »
lijkt wel een beetje op die wolk...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #73 Gepost op: 4-02-2014, 00:16:30 »
Dat gouden stukje hoort in ieder geval niet bij de witte boeddha.

Als je op de link klikt staat er een foto van deze witte boeddha tussen en dan zie je volgens mij op een paar  foto's terug eerder het beeld waar de "vleugels" wel bij horen.

http://mybeautifuladventures.com/2012/07/09/hong-kong-ten-thousand-buddhas-monastery-part-2/

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #74 Gepost op: 4-02-2014, 11:44:35 »
nee dat klopt inderdaad. maar het is wel op die manier in beeld gebracht

ik zie er overigens geen hint in

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #75 Gepost op: 4-02-2014, 12:19:10 »
Ik doe erg mijn best om het juiste beeld van Freek te vinden (om daar vervolgens misschien iets mee te kunnen) maar dat is erg lastig. Ik denk het nu gevonden te hebben maar het gekke is dat de kralenketting compleet lijkt. Zie hieronder of op dit moment in het YT-filmpje. Zou het een losse ketting zijn die verschoven kan worden? (Ja, dat moet het wel zijn denk ik.)


« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 12:21:59 door Heinz »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #76 Gepost op: 4-02-2014, 12:30:00 »
Ik doe erg mijn best om het juiste beeld van Freek te vinden (om daar vervolgens misschien iets mee te kunnen) maar dat is erg lastig. Ik denk het nu gevonden te hebben maar het gekke is dat de kralenketting compleet lijkt. Zie hieronder of op dit moment in het YT-filmpje. Zou het een losse ketting zijn die verschoven kan worden? (Ja, dat moet het wel zijn denk ik.)

Hmm dat boeddha beeld lijkt wel als twee druppels water iig.
Dus waarschijnlijk idd een losse ketting.  :)

Eta:
Bij de korte flitsen van de beelden bij de uitleg van Art aan het begin van de opdracht zie je dit beeld ook duidelijk, en idd zitten de missende kralen dan aan de andere kant.  :)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 12:45:16 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #77 Gepost op: 4-02-2014, 12:52:03 »
Bij de korte flitsen van de beelden bij de uitleg van Art aan het begin van de opdracht zie je dit beeld ook duidelijk, en idd zitten de missende kralen dan aan de andere kant.  :)

Dat wilde ik ook net plaatsen. Het is dus het beeld van Freek. ::jaja::

(Nu eens kijken of we Freek langs de beelden zien lopen die tegenover zijn beeld staan. Zou mooi zijn. ;))
« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 12:53:43 door Heinz »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #78 Gepost op: 4-02-2014, 13:16:15 »
Hmmm ik zie hem niet in beeld langs zijn boeddha lopen maar hij moet er mijns inziens zeker langsgekomen zijn.  ::jaja::

Eerder in het filmpje rond 7min30 en 7min39 zagen we dus de beide kralen-boeddha's (de foute die Freek kiest en degene die Susan moest hebben met de twee vingers).

Dan zien we rond 8.18 de Boeddha die Jennifer moet hebben die Aaf zo duidelijk had beschreven met de 'bijtjes'.

Omstreeks 10.01 staat de 'verbaasde' boeddha die Susan (foutief) aanwijst en waarvan Freek een foto maakt.

Rond 10min45 zien we dus de goede boeddha met de missende kralen die Freek had moeten hebben (links).

En even later zijn ze bovenaan de trap beland bij de sinaasappel-boeddha van JW.

Freek moet mijns inziens dus zeker langs zijn kralen Boeddha zijn gekomen.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 13:23:57 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #79 Gepost op: 4-02-2014, 13:20:27 »
Ik heb nu een shot gevonden waarbij Freek behoorlijk dichtbij zijn beeld is dat aan de overkant staat.

Dit (bovenste screenshot op 11:50 in de uitzending) is op 10:12 in het YT-filmpje: klik.
Op 10:46 zie je Freeks beeld (aan de overkant staan).

In het onderste screenshot heb ik links omcirkeld waar Susan en Freek lopen en rechts waar Freeks beeld staat.

(Slim als Mol om achter Susan te lopen in plaats van voor haar.)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 13:32:39 door Heinz »