Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden  (gelezen 38913 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #80 Gepost op: 4-02-2014, 13:44:03 »
Of Aaf of Sofie hebben met naar boven lopen de kettingen aangepast.

Maar de foto komt toch overeen met het beeld dat op 7.40 in het YT filmpje staat??
Daar zit geen rode achterkant achter. Dus hoe kan daar in de foto's die ik nu zie ineens een rode achterkant zitten?
En dat die boeddha ineens zit terwijl de eigenlijke boeddha waar de kralenketting onderbroken is een staande boeddha is.

Of snap ik jullie gewoon even niet  ::rofl::

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #81 Gepost op: 4-02-2014, 13:48:05 »
Maar de foto komt toch overeen met het beeld dat op 7.40 in het YT filmpje staat??

Nee, de juiste foto (bij Aaf en Sofie) is niet van het beeld op 7:40. De foute foto die gekozen wordt wel.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #82 Gepost op: 4-02-2014, 13:53:19 »
En dit moet het tweede beeld van Freek zijn, dus daar ga ik nu een speurtocht naar starten met dat fijne YT-filmpje.
Edit: Gevonden op 6:38. Klik.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 14:29:41 door Heinz »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #83 Gepost op: 4-02-2014, 14:23:04 »
En dit moet het tweede beeld van Freek zijn, dus daar ga ik nu een speurtocht naar starten met dat fijne YT-filmpje.

Dit zou hem denk ik wel kunnen zijn?
Op circa 6:39 in het youtube filmpje.

Die zit dus niet ver voor de foute kralenboeddha waar hij wel een foto van maakt.  ::)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 14:26:01 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #84 Gepost op: 4-02-2014, 14:30:33 »
Die zit dus niet ver voor de foute kralenboeddha waar hij wel een foto van maakt.  ::)

Daar zit in het filmpje bijna een minuut tussen, dus best een stukje lopen. Maar veel beelden met de handen bij de knieën zijn er niet, dus waarom Freek deze niet gefotografeerd lijkt te hebben? We horen er ook geen instructies over dus daar kan het ook aan liggen natuurlijk.

Daarnaast is nog op te merken dat tegenover Freeks "kniebeeld" geen rij met beelden staat. Je zou kunnen zeggen dat het dus makkelijk te spotten was geweest. Want:

1. Weinig beelden met handen bij opgetrokken knieën.
2. Het beeld staat op een punt waar je niet naar twee kanten tegelijk hoeft te kijken. (Zie screenshot hieronder.)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 15:08:39 door Heinz »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #85 Gepost op: 4-02-2014, 15:35:24 »
Hebben ze eigenlijk de juiste Skunk Anansie gefotografeerd? Het lijkt er wel op. Dat zou dus betekenen dat beide beelden van Jan-Willem gekiekt en geselecteerd zijn. (Het andere was het beeld met de vrucht.) Onmols, al is het lullige van deze opdracht dat de Mol ook alles prima kan doen en uiteindelijk voor één foute foto kiezen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #86 Gepost op: 4-02-2014, 15:42:02 »
Hebben ze eigenlijk de juiste Skunk Anansie gefotografeerd? Het lijkt er wel op. Dat zou dus betekenen dat beide beelden van Jan-Willem gekiekt en geselecteerd zijn. (Het andere was het beeld met de vrucht.) Onmols, al is het lullige van deze opdracht dat de Mol ook alles prima kan doen en uiteindelijk voor één foute foto kiezen.

Ik heb dat ook bekeken en in mijn optiek is die foto ook fout (die uit je screenshot). Lees: andere wenkbrauwen en ogen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #87 Gepost op: 4-02-2014, 19:08:28 »
Of Susan nu kandidaat is of Mol; het vinden van de "verbaasde wenkbrauwen"-Boeddha was een onmogelijke opgave. Zelfs met foto bij het YT-filmpje is het niet te doen.

Ik vind deze er nog het meest op lijken (al lijkt de wenkbrauw niet ver genoeg door te lopen) maar er zijn zo een stuk of vijf vergelijkbare Boeddha's aan te wijzen, en wel honderd als je alleen de informatie "verbaasde wenkbrauwen en drie wimpertjes" hebt.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 19:34:34 door Heinz »

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #88 Gepost op: 4-02-2014, 20:03:52 »
Goed bezig Heinz, mocht ik ooit die route gaan lopen wil ik je graag bij me hebben als gids ;)! Die Skunk Anansie-Boeddha; kaal hoofd, drie wimpers, verbaasde wenkbrauwen, is ook vrijwel onmogelijk te omschrijven laat staan te vinden. De foto waar Sofie en Aaf het mee moeten doen is een portret van een Boeddha genomen van net iets onder de neus tot net iets boven de wenkbrauwen :)!

Heb je trouwens in je zoektocht de Boeddha gevonden waarvan Susan denkt dat het de Boeddha met twee vingers is en Jennifer de foto maakt? De montage suggereert namelijk iets vrij bijzonders, er wordt een gehele linkerhand van een Boeddha getoond wanneer Susan opmerkt dat ze die van haar ziet (vanaf 7:08 uitzending gemist) met twee vingers aan de rechterhand. Wanneer Jennifer de foto maakt zegt Susan nog: "doe maar voor de zekerheid", en later zegt ze tegen Aaf en Sofie dat ze natuurlijk een foto gemaakt hebben van een Boeddha met 2 vingers aan de rechterhand - ze had er nog maar één gezien.

Ps. overigens gaat het na die "natuurlijk gedaan" opmerking vloeiend over in de actie dat Freek opmerkt zijn Boeddha te zien (die met de ontbrekende kettingstukjes), die dus die van Susan is (die met twee vingers) een paar Boeddha's naast die van Susan is, de Boeddha met twee vingers wordt wel in beeld gebracht @ 8:20 van uitzending gemist. Opmerkelijk...  ::vergroot::

Edit: een beetje in de war geraakt van al de Boeddha's, zoals eerder in dit topic door Heinz opgemerkt maken Tygo en Freek niet een foto van de twee vinger Boeddha.
 
« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 20:17:29 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #89 Gepost op: 4-02-2014, 20:06:21 »
Op de volgorde van de camerabeelden moet je in ieder geval niet vertrouwen, die is op sommige punten compleet door de war. Dat geldt ook voor shots die iets suggereren.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 20:15:14 door Heinz »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #90 Gepost op: 4-02-2014, 20:43:58 »
De twee vingers die Susan fotografeert is niet de boeddha die dan in beeld komt, dat is 'Bijtjes'. Ze staat in het echt voor een verkeerde 2 vingers.

De kralenketting die Freek fotografeert is niet de boeddha die dan in beeld komt, dat is '2 Vingers'. Hij staat in het echt voor een verkeerde kralenketting.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 20:47:28 door Jos1978 »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #91 Gepost op: 5-02-2014, 12:14:07 »
Ik heb nu ook Tygo's rimpelbeeld getraceerd. Op 10 minuut 21 in het YT-filmpje: hier.

Het screenshot van Susan en Freek dat ik al eerder maakte om aan te tonen hoe dichtbij Freek bij zijn juiste kralenkettingbeeld was, blijkt van het moment te zijn waarop Susan en Freek bij Tygo's rimpelbeeld aankomen. Op onderstaand net iets later genomen screenshot rechts van het vooraf/achteraf opgenomen shot van het rimpelbeeld kijkt Susan waarschijnlijk recht in de ogen van de berimpelde Boeddha die in het shot net niet te zien is.

In het screenshot met de cirkels dat ik eerder maakte om aan te geven waar links Susan en Freek lopen en rechts Freeks juiste kralenkettingbeeld staat valt Tygo's rimpelbeeld in de linker cirkel.

We weten niet of Tygo een foto van het juiste rimpelbeeld heeft gemaakt. Bij het foto's selecteren zien we wel een fout rimpelbeeld voorbijkomen.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Boeddha beelden
« Reactie #92 Gepost op: 5-02-2014, 13:49:56 »
Ik heb dat ook bekeken en in mijn optiek is die foto ook fout (die uit je screenshot). Lees: andere wenkbrauwen en ogen.

De foto die vergeleken wordt met de foto van "Skunk Anansie" is inderdaad niet van "Skunk Anansie". Het is de foto van Tygo's "bloemetjes op mouw"-beeld waarvan hij 100% zeker wist dat hij klopte. Waarom dan niet gekozen als tweede foto? Misschien juist omdat ze twijfelden of het ook "Skunk Anansie" kon zijn. (Wat dus ook een molactie van Tygo kan zijn.)

Het juiste "Skunk Anansie"-beeld (hoogstwaarschijnlijk dus niet gefotografeerd/geselecteerd) is hier te zien in het YT-filmpje.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2014, 13:53:29 door Heinz »