Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake  (gelezen 19691 keer)

Offline Telon

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #20 Gepost op: 31-01-2014, 10:18:32 »
Terwijl Jennifer en Susan terug lopen richting de kerk herkende ik de achtergrond muziek. Deze hoorde
ik ook altijd in de serie Dexter, een serie die gaat over een man die bij de politie werkt en een seriemoordenaar is zonder dat zijn collega's dat weten.

Dexter -> seriemoordenaar -> politie
Susan -> de mol -> wie is de mol

????

Deze viel mij ook al op.
Ik heb de soundtrack van Dexter het als ik mijn niet vergis heet dit nummer "Blood Theme"
Misschien is hier een hint uit te halen

Offline superkimmi

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #21 Gepost op: 31-01-2014, 10:21:05 »
ik moest vooral denken aan de 'links rechts' opdracht in 2005, seizoen Yvon Jaspers..
het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #22 Gepost op: 31-01-2014, 10:22:45 »
De muziek uit Dexter wordt echt al jaren veelvuldig in WIDM gebruikt, vanaf S11 sws.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Telon

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #23 Gepost op: 31-01-2014, 10:40:46 »
De muziek uit Dexter wordt echt al jaren veelvuldig in WIDM gebruikt, vanaf S11 sws.

Alleen nu valt het echt op. Omdat het ineens heel anders is dan de ander muziek in deze opdracht.
Het kan natuurlijk ook zijn dat we spoken zien :o

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #24 Gepost op: 31-01-2014, 10:57:07 »
Er ging toch 250 euro af per keer dat ze stil stonden/ dezelfde weg namen hé?

Waarom kwamen ze niet op het idee om gewoon buiten aan de kerk te wachten en na 30 min binnnen te gaan?
Dan was er 500 euro af en hadden ze toch nog 2000 over.  :)
klaar voor de strijd

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #25 Gepost op: 31-01-2014, 11:29:24 »
Er ging toch 250 euro af per keer dat ze stil stonden/ dezelfde weg namen hé?

Waarom kwamen ze niet op het idee om gewoon buiten aan de kerk te wachten en na 30 min binnnen te gaan?
Dan was er 500 euro af en hadden ze toch nog 2000 over.  :)

Ik weet het niet, maar zou kunnen dat ze dan om de minuut een piep te horen krijgen. Dan gaat het hard met het geld.

Offline molloog!

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #26 Gepost op: 31-01-2014, 11:31:37 »
Ik vond dit één van de weinige opdrachten waarin JW weer fanatiek was (net als bij het zoeken naar mensen voor de Drakenbootrace, die later hun tegenstanders bleken te zijn).
Voor een mol is het handig snel bij het eindpunt te zijn. Je krijgt stress bij degene in de kerk die je begeleidt en je moet rond blijven lopen om niet te snel binnen te zijn, waardoor de kans groot is dat je geld verliest omdat je elkaar kruist/terug moet/andere groep tegenkomt....
En laat dat allemaal precies gebeurd zijn!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #27 Gepost op: 31-01-2014, 12:16:24 »
ik moest vooral denken aan de 'links rechts' opdracht in 2005, seizoen Yvon Jaspers..

Ik denk inderdaad dat het misschien toch wel die opdracht was. Ik zat bij de opdracht waar ik aan dacht ook bij haar als mol in gedachten...

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #28 Gepost op: 31-01-2014, 13:12:20 »
Ik vond dit één van de weinige opdrachten waarin JW weer fanatiek was (net als bij het zoeken naar mensen voor de Drakenbootrace, die later hun tegenstanders bleken te zijn).
Voor een mol is het handig snel bij het eindpunt te zijn. Je krijgt stress bij degene in de kerk die je begeleidt en je moet rond blijven lopen om niet te snel binnen te zijn, waardoor de kans groot is dat je geld verliest omdat je elkaar kruist/terug moet/andere groep tegenkomt....
En laat dat allemaal precies gebeurd zijn!

Mee eens.. Aaf leek ook oprecht zwaar gefrustreerd met hem, JW ging volledig zijn eigen gang en weg. Tygo zegt rond minuut 34/35 dat JW en Aaf de eerste links moeten nemen. Aaf babbelt over geitjes en kuikentjes (JW mompelt 'rechts')en dan zegt JW op minuut 35:37: "We lopen nu door naar de 2e mogelijkheid waar we rechts kunnen, daar gaan we rechtsaf slaan". Vervolgens lopen ze totaal ergens anders dan waar Tygo ze had heengestuurd. Aaf protesteert op minuut 37 dat JW een weg in wil slaan waar ze al in zijn geweest, JW bast dat dit niet zo is en slaat al af, weer strafpunten. Geen spoortje twijfel bij JW als hij de foute conclusies trekt. Tygo merkt op dat JW achter elkaar door verschillende informatie doorgeeft. JW geeft Aaf de schuld en zegt dat ze sneller moeten gaan lopen (niet correct, bedenkt hij zelf want is ook niet door Tygo gezegd). Als de twee koppels elkaar tegenkomen worden er meer strafpunten gepakt dan nodig; een rode voor Susan en J die weer moeten omkeren, een gele voor JW en Aaf omdat ze stilstaan of te langzaam lopen eneen rode voor hen omdat ze over dezelfde weg lopen als waar Susan en J vandaan kwamen. 750 euro weg daarmee, waarvan 500 door JW en Aaf. Dan is er nog 1,5 minuut te gaan en komt JW met de meest verdachte move, want hij wil ze binnen die resterende minuut een blok om de kerk laten draven; A ze lopen dan hetzelfde pad, dus 250 euro aftrekt, B ze komen dan niet op tijd over de drempel. Tygo zegt dat ze echt moeten rennen naar de drempel, JW sjokt nogsteeds de andere kant op, tot Aaf protesteert en zich omdraait, waardoor JW ook mee terug moet.
Vond Aaf zich absoluut niet als de mol gedragen hier, JW wel...

Freek lijkt al bij de eerste aanwijzingen een fout door te geven; zegt eerst dat Susan en Jennifer bij de eerste kruising linkaf moeten maar eenmaal onderweg zegt hij dat ze rechtdoor moeten. Strafpunten voor stilstaan vervolgens daar. Freek laat Jennifer en Susan ook te vroeg naar de kerk komen, waardoor er daar extra strafpunten worden opgelopen door kruising met JW en Aaf (Tygo corrigeert Freek maar het is te laat).
« Laatst bewerkt op: 31-01-2014, 13:38:39 door Nat79 »

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #29 Gepost op: 31-01-2014, 13:52:44 »
Wat zou de sanctie zijn als ze te vroeg aan zouden komen bij de kerk? (Dat heb ik even gemist). Freek wil ze te vroeg naar de kerk laten komen, maar door ingrijpen van Tygo stuurt hij Susan en Jennifer terug. Hierdoor komen ze wel de andere twee tegen.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #30 Gepost op: 31-01-2014, 13:54:30 »
Wat zou de sanctie zijn als ze te vroeg aan zouden komen bij de kerk? (Dat heb ik even gemist). Freek wil ze te vroeg naar de kerk laten komen, maar door ingrijpen van Tygo stuurt hij Susan en Jennifer terug. Hierdoor komen ze wel de andere twee tegen.

Sowieso geen geld denk ik.
No Milk today???

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #31 Gepost op: 31-01-2014, 14:04:52 »
Dan is het wel een duidelijke mollenstreek dat Freek ze te vroeg naar de kerk wil laten komen.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #32 Gepost op: 31-01-2014, 14:08:22 »
Ja, als ze niet binnen dat venster van wat was het, 1 of een halve minuut over de drempel stappen hebben ze niks gewonnen dus dat was geen optie. En stil blijven staan bij de kerk ook niet, want zoals iemand anders al opperde zal dat metertje gewoon doorpiepen en tellen dan voor het stilstaan, zodat je uiteindelijk ook niks wint.
Tygo had het wel goed ingedeeld leek het, JW ging van het pad of en kwam onverwachts achter de kerk uit, waardoor de hele planning door elkaar lag en Tygo ook geen tijd had om met Freek kort te sluiten hoe beide teams elkaar nog konden ontlopen. En idd, Freek wilde zijn duo te vroeg naar de kerk laten komen, wat opdracht mislukt zou hebben betekend (goed gecorrigeerd door Tygo)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #33 Gepost op: 31-01-2014, 14:50:30 »
Sowieso geen geld denk ik.
Ze hadden inderdaad 1 minuut speling: ze moesten tussen 30 seconden voor en na het half uur binnen zijn.
Ich bin ein Bärliner!

Offline DynaXiz

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #34 Gepost op: 31-01-2014, 21:58:07 »
Is het iemand ook opgevallen dat tijdens deze opdracht je Jan Willem best raar in de voice over hoort. Paar seconde later hoor je hem wel gewoon normaal in een 'biechtstem'. Om precies te zijn op: 35:05. Ik vind het persoonlijk erg raar klinken.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #35 Gepost op: 31-01-2014, 22:54:11 »
Is het iemand ook opgevallen dat tijdens deze opdracht je Jan Willem best raar in de voice over hoort. Paar seconde later hoor je hem wel gewoon normaal in een 'biechtstem'. Om precies te zijn op: 35:05. Ik vind het persoonlijk erg raar klinken.

Teruggekeken; je hebt gelijk. De stem is eerst heel "vol" en heeft redelijk bass en echo. Daarna de standaard doffe biechtstem.

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #36 Gepost op: 1-02-2014, 00:48:36 »
Is het iemand ook opgevallen dat tijdens deze opdracht je Jan Willem best raar in de voice over hoort. Paar seconde later hoor je hem wel gewoon normaal in een 'biechtstem'. Om precies te zijn op: 35:05. Ik vind het persoonlijk erg raar klinken.

Ja, viel me ook op. Het klonk opeens als vanuit een studio. Dus waarschijnlijk achteraf in Nederland opgenomen. Dat gebeurt wel vaker bij realityseries, maar dan vooral als de presentator vergeten is iets te zeggen op locatie.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #37 Gepost op: 1-02-2014, 13:08:01 »
Susan en Jennifer moeten van Freek eerst naar rechts en dan naar links. Jennifer zegt: ok we staan met onze rug naar de kerk en lopen nu naar rechts. Waarop je een screenshot van de kaart ziet die aangeeft dat ze linksaf slaan??

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #38 Gepost op: 1-02-2014, 22:06:20 »
De overeenkomst met die opdracht was dat het om een soort doolhof ging en de kandidaten op afstand instructies kregen, maar niks met kruisen o.i.d.  In het seizoen met Kim (seizoen 10), afl. 3 zat een opdracht waarin met auto's (ook met instructies van een afstand)  over geldpunten gereden moest worden. Hier was het wel verboden twee keer over het zelfde stukje asfalt te rijden (per kandidaat, je mocht wel de route van een medekandidaat kruisen). Alle kandidaten deden dat toch en kregen bovendien boetes voor het overtreden van verkeersregels. Die opdracht leverde dus evenveel geld op als die van vanavond.

Ik dacht meer aan seizoen 11 in Nicaragua toen Patrick/Karin en co in de stromende regen met porto's aangestuurd letters moesten maken  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Donatella

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #39 Gepost op: 1-02-2014, 23:03:26 »
Hoi iedereen! Ben nieuw hier  ::zwaai:: Ik woon in de VS sinds een paar jaar dus mijn Nederlands is lang niet zo goed als vroeger dus vergeef mijn taal fouten, vooral de lidwoorden  :P

Ik vraag me af waar het beter was om te mollen bij deze opdracht. Als 1 van de lopers of als 1 van de personen die instructies gaf via de walkietalkie? Als 1 van de lopers kun je namelijk makkelijk een paar keer stilstaan lijkt mij  :-\\