Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake  (gelezen 19692 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #40 Gepost op: 1-02-2014, 23:47:12 »
Vanuit beide plaatsen kon er prima gemold worden. Wat dat betreft koos de mol gewoon de plek die het beste bij hem paste. Ik denk dat iedereen ondertussen wel een beetje een idee hebt van de ander of zij wel/niet goed richtingsgevoel hebben en een vreemde keus van een kandidaat erg opvalt.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #41 Gepost op: 1-02-2014, 23:49:15 »
Hoi iedereen! Ben nieuw hier  ::zwaai:: Ik woon in de VS sinds een paar jaar dus mijn Nederlands is lang niet zo goed als vroeger dus vergeef mijn taal fouten, vooral de lidwoorden  :P

Ik vraag me af waar het beter was om te mollen bij deze opdracht. Als 1 van de lopers of als 1 van de personen die instructies gaf via de walkietalkie? Als 1 van de lopers kun je namelijk makkelijk een paar keer stilstaan lijkt mij  :-\\ 
Welkom!

Ik denk dat je bij deze opdracht niet zozeer kan spreken van beter. Op alle plekken is genoeg te doen denk ik zo. Zie ook het resultaat. Misschien is het als loper ietsje makkelijker, maar als mol zou ik ook best graag aan de knoppen staan met deze opdracht.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #42 Gepost op: 2-02-2014, 00:34:23 »
Hoi iedereen! Ben nieuw hier  ::zwaai:: Ik woon in de VS sinds een paar jaar dus mijn Nederlands is lang niet zo goed als vroeger dus vergeef mijn taal fouten, vooral de lidwoorden  :P

Ik vraag me af waar het beter was om te mollen bij deze opdracht. Als 1 van de lopers of als 1 van de personen die instructies gaf via de walkietalkie? Als 1 van de lopers kun je namelijk makkelijk een paar keer stilstaan lijkt mij  :-\\ 
Hallo, welkom!  ::zwaai:: Op beide posities kun je mollen.
Als loper:
- stilstaan (grappig genoeg stonden Jennifer en Susan vaak *allebei* stil. Aaf stond ook een paar keer stil).
- je eerder bewandelde weg doorkruisen (Jan-Willem; Aaf merkte dit op)
- vaag zijn over waar je precies bent (Tygo was Jan-Willem kwijt geraakt, 'opeens' was hij al bij de kerk)
- gewoon een weg inslaan zonder overleg (Aaf)
- in het gebied van het andere loopteam komen (beide teams)
- op het laatst te groot blokje om willen lopen, zodat je te laat komt (Jan-Willem)

Als instructeur:
- warrige/tegenstrijdige instructies geven (Freek)
- mensen zover weg laten lopen dat de walkietalkie geen goed bereik meer heeft (Freek)
- het team te vroeg binnen laten komen (wilde Freek doen, correctie door Tygo)
- de teams veel te weinig te laten zigzaggen, waardoor ze allebei te vroeg weer terug zijn en er chaos ontstaat (Tygo/Freek/Sofie).

Je kunt op beide plekken ook wel ongemerkt mollen: Jan-Willem heeft wél richtingsgevoel, en die arme Aaf volgens mij echt niet: Jan-Willem kon zodoende als loper van het pad van Tygo afwijken en de route in de war schoppen. Aaf daarentegen loopt gewoon een straat in, zonder overleg, en komt uit bij het andere team: in de chaos die daardoor ontstaat verliezen ze volgens mij minstens half het geld van de opdracht.
In de kerk heb je meer controle over hoe iedereen gaat lopen. Je kunt dan bijvoorbeeld een team een afslag laten missen en zo de boel ook in de war schoppen. Als Freek of Tygo dit zouden doen, dan zou Sofie gewoon op de kaart intekenen waar ze denkt dat een team loopt... 

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #43 Gepost op: 2-02-2014, 00:46:07 »
Of ook het team te vroeg richting kerk laten gaan cq te vroeg richting kerk lopen (Freek/Susan).

De kans dat:
1. Ze hetzelfde stuk zouden bewandelen dat ze al bewandeld hebben in de resterende 5 minuten neemt aanzienlijk toe
2. De kans dat ze vroeger of later het andere team tegenkomen inclusief chaos en overtredingen neemt ook toe.

Dat zogenaamde zigzaggen dat een blokje om was van de weg die direct op de kerk afliep sloeg idd sws nergens op.  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #44 Gepost op: 3-02-2014, 00:10:47 »
Ik denk net, waar is sophie in dit alles?! Wat ik raar vond, sophie was al aan het tekenen voordat de rest vertrok. Heeft zij die eerste fout van freek veroorzaakt?

Na deze opdracht houd ik de mol op freek of jan-willem. JW omdat dat m'n tunnelmol is, Freek omdat hij zo veel gedaan heeft (al verdenk ik hem al die tijd niet!) Tygo lijkt hier eindelijk eens echt zijn best te doen, word er steeds zekerder van dat hij en aaf zijn weg te strepen!

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #45 Gepost op: 3-02-2014, 18:11:28 »
Ik denk dat de mol het te warm vond om te lopen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #46 Gepost op: 3-02-2014, 19:23:23 »
Ik denk net, waar is sophie in dit alles?! Wat ik raar vond, sophie was al aan het tekenen voordat de rest vertrok. Heeft zij die eerste fout van freek veroorzaakt?

Na deze opdracht houd ik de mol op freek of jan-willem. JW omdat dat m'n tunnelmol is, Freek omdat hij zo veel gedaan heeft (al verdenk ik hem al die tijd niet!) Tygo lijkt hier eindelijk eens echt zijn best te doen, word er steeds zekerder van dat hij en aaf zijn weg te strepen!
Nee, de eerste aanwijzingen van Freek waren goed en zijn goed opgevolgd.
Heb vanmiddag nog even zitten kijken naar de ingetekende kaart. Enige is dat ze weg 12 hebben gepakt waar Freek weg 13 zegt maar dat mag niet heel veel verschil uitmaken. Het gaat pas fout als ze ver op de terug weg zijn.

Team van Aaf / JW daarentegen gaat een aantal keren de fout in en de grootste fout komt pas als Aaf linksaf slaat en ze elkaar tegenkomen.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #47 Gepost op: 3-02-2014, 19:41:35 »
Tygo vertelt door de porto: blijf dat pad volgen! blijf dat pad volgen!

Dat is het moment dat Aaf afslaat. Naar links zei die, roept ze er nog bij.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #48 Gepost op: 3-02-2014, 22:32:01 »
1. Jennifer staat stil/loopt door terwijl ze naar links moesten
2. Susan staat stil omdat ze niet weet of ze de 12e of 13e straat moet kiezen
3. Susan staat stil omdat ze niet weet of ze naar de kerk moet
4. Jan-Willem en Aaf lopen dezelfde weg

5. Jan-Willem staat stil omdat Aaf naar links gaat
6. Jan-Willem of Aaf staat stil
7. Aaf loopt achteruit (serieus)
8. Susan/Jennifer lopen terug

9. Jennifer en Susan komen op een weg die al bewandeld is

10. Aaf staat stil
11. Aaf loopt dezelfde route terug naar de kerk

Edit: plaatje bijgevoegd gelopen paden, plaatje bijgevoegd 'Ideale route'
Edit2: Toen Freek zei: kom maar terug naar de kerk, zijn Suus en Jen waarschijnlijk toch rechtdoor gelopen.
Extra: de eerste fout van JW/Aaf is om rechts af te slaan en niet links af. Guess who?

Edit 3: Mijn telling voor 'Snake':
Jennifer: 1
Susan: 1
Freek/Susan: 1
Moelijkheid spel: 1
Aaf: 7!
« Laatst bewerkt op: 5-02-2014, 17:23:49 door Jos1978 »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #49 Gepost op: 5-02-2014, 13:58:45 »
*snip*
Wat me opvalt is dat Susan en Jennifer allang op een weg zitten die door JW en Aaf gelopen is voordat ze elkaar tegenkomen.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #50 Gepost op: 5-02-2014, 14:14:35 »
Wat me opvalt is dat Susan en Jennifer allang op een weg zitten die door JW en Aaf gelopen is voordat ze elkaar tegenkomen.
Ik heb ook het idee dat je daar geen minpunten voor krijgt. Zelfs bij het elkaar tegenkomen krijgen ze daar geen minpunten voor (Aaf staat stil, Jennifer staat stil, Jenn/Suus lopen terug over hun eigen pad, Aaf loopt achteruit).
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #51 Gepost op: 5-02-2014, 16:49:32 »
-Ik vind het zo gek dat Susan wel lijkt te weten dat je niet stil mag staan (dit doet ze wel een aantal keer) maar dat Freek dit niet verteld heeft aan het begin. Jennifer lijkt het niet te weten en Susan zegt ook niets tegen Jennifer als ze zo'n piepje hoort. Tegen het einde zegt ze wel dat ze niet stil mag staan. En ze praat erover in de biecht.
Of het is ze wel vooraf vertelt (of later in het spel) maar horen wij dit niet, of ze is de mol en staat misschien wel een aantal keren expres stil. Jennifer leek deze keer minder met het spel bezig te zijn waardoor Susan wellicht makkelijk kon mollen.

-Overigens gaat in het JW en Aaf team ook flink wat mis. Jw gaat minimaal één keer dezefde weg in (terwijl Aaf roept daar zijn we al geweest) ::rofl:: Maar dat ze totaal ergens anders zijn daar waar Tygo denkt dat ze zijn, kan net zo goed aan Tygo liggen. Tygo heeft er voor gezorgd dat ze niet met zijn drietjes vlak naast elkaar staan waardoor er hier ook ruimte was om te mollen.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2014, 16:52:31 door Lonneke14 »

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #52 Gepost op: 5-02-2014, 18:58:41 »
Volgens mij hadden Susan en Jennifer 4x dat ze oranje kregen wegens stilstaan (of te langzaam lopen).
De andere 2 hadden 3x.
Dat maakt samen 7... terwijl Art 6x aftrekt.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #53 Gepost op: 5-02-2014, 19:15:23 »
Volgens mij hadden Susan en Jennifer 4x dat ze oranje kregen wegens stilstaan (of te langzaam lopen).
De andere 2 hadden 3x.
Dat maakt samen 7... terwijl Art 6x aftrekt.
Ik denk dat de eerste 2 bliepjes op tv (de eerste keer dat Susan/Jennifer stilstaan) hetzelfde bliebje zijn, alleen vanuit ander camerabeeld.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #54 Gepost op: 6-02-2014, 15:34:21 »
Ik heb even een gedetailleerde kaart gemaakt van de opdracht.

Samenvattend!
Art:
Zes keer stil gestaan! (geel)
Vijf keer dezelfde weg afgelegd! (rood)

Uit mijn analyse klopt het aantal keer stil staan (geel), maar veel vaker is dezelfde weg afgelegd (rood). In plaats van vijf keer, maar liefst acht keer. Hierbij reken ik het inslaan van een andere weg als een nieuwe overtreding.

In mijn optiek in totaal 14 overtredingen:

Duo Jennifer & Susan: 3x stilstaan, 4x dezelfde weg.
Duo Aaf & Jan-Willem: 3x stilstaan, 4x dezelfde weg.

Conclusie: Beide teams hebben het even slecht gedaan!

 ::joehoe::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #55 Gepost op: 6-02-2014, 16:04:11 »
Ah, een mooi plaatje, top!

Ik heb jouw plaatje gebruikt en daar de rode bolletjes ingetekend, zoals ze ze krijgen in het programma (5x).

De laatste gele van Susan/Jen/Freek is volgens mij vlakbij de kerk, als Susan zegt: "Als we nu naar links gaan, kunnen we alleen nog naar de kerk".

Edit: Maar geef toe, het plan van Jan-Willem om een rondje te lopen, was correct en haalbaar (zie het rondje wat Jennifer/Suus nog lopen.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2014, 16:08:02 door Jossie »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #56 Gepost op: 6-02-2014, 16:05:16 »
Het afleggen van dezelfde weg is wellicht niet eenduidig gedefinieerd. Als je voor de 2e keer over weg A loopt en daarna voor de 2e keer op identieke wijze weg B in slaat, kun je idd zeggen dat je 2x de fout in gaat (foute weg A en foute weg B). Maar je kunt ook zeggen dat het nog steeds dezelfde fout is, die wordt gecontinueerd (foute route AB).

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #57 Gepost op: 6-02-2014, 17:39:07 »
Het afleggen van dezelfde weg is wellicht niet eenduidig gedefinieerd. Als je voor de 2e keer over weg A loopt en daarna voor de 2e keer op identieke wijze weg B in slaat, kun je idd zeggen dat je 2x de fout in gaat (foute weg A en foute weg B). Maar je kunt ook zeggen dat het nog steeds dezelfde fout is, die wordt gecontinueerd (foute route AB).
Dan kom je alsnog op meer dan 5 keer dat de kandidaten een zelfde weg hebben afgelegd. Maar als je het echt moet terug dringen naar 5 dan zou het zo iets worden:

1. Aaf & JW kruizen hun eigen weg.
2. Susan & Jennifer lopen over de weg die het andere duo al gelopen hebben. (2 wegdelen, maar kun je ook rekenen als 1) Note: Hier zien we niets van terug in de aflevering, enkel op de kaartjes aangeleverd door de montage.
3a. De teams komen elkaar tegen: Susan/Jennifer dienen terug te lopen over hun eigen pad.
3b. De teams komen elkaar tegen: Aaf/Jw dienen achter Susan/Jennifer aan te lopen (2 wegdelen, maar kun je ook rekenen als 1)
4. Aaf/JW lopen terug over een deel dat ze al eerder hebben gelopen (terug naar de kerk).
5. Susan/Jennifer lopen terug over een deel dat ze al eerder hebben gelopen (terug naar de kerk).
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #58 Gepost op: 6-02-2014, 17:42:04 »
Ik kom uit op:

1. Aaf en JW kruisen hun eigen weg
2. Jennifer/Suus moeten terug (omdat ze elkaar tegenkomen)
3. Aaf loopt achteruit
4. Jennifer/Suus gaan een blokje om en kruisen dan hun eigen weg
5. Aaf rent terug
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...