Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake  (gelezen 19693 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Gepost op: 29-01-2014, 21:11:24 »
Bespreek hier alles over aflevering 5, opdracht 3
« Laatst bewerkt op: 30-01-2014, 21:07:03 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #1 Gepost op: 30-01-2014, 21:38:05 »
Ik vond het niet zozeer Snake, meer Light cycle.
The British are not impressed.

Offline Robin94

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #2 Gepost op: 30-01-2014, 21:58:51 »
Terwijl Jennifer en Susan terug lopen richting de kerk herkende ik de achtergrond muziek. Deze hoorde
ik ook altijd in de serie Dexter, een serie die gaat over een man die bij de politie werkt en een seriemoordenaar is zonder dat zijn collega's dat weten.

Dexter -> seriemoordenaar -> politie
Susan -> de mol -> wie is de mol

????
« Laatst bewerkt op: 30-01-2014, 22:13:51 door Robin94 »

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #3 Gepost op: 30-01-2014, 22:16:11 »
De verwarring op het eerste kruispunt lijkt in eerste instantie toe te schrijven aan Jennifer of Susan. Toch hoor je vlak voor het kruispunt Freek (zachtjes) door de porto ".... rechtdoor ...."  zeggen. Hierdoor onstond de verwarring bij Jennifer en Susan en stonden ze instinctief stil, met als gevolg 2 overtredingen = -€500...

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #4 Gepost op: 30-01-2014, 22:18:05 »
Hoorde jullie ook het thema 'executie' muziekje verweven worden even door de muziek, toen Susan en Jennifer naar links moesten en jennifer rechtdoor wou?
Vond ik opvallend.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #5 Gepost op: 30-01-2014, 22:31:27 »
Leuke opdracht al had ik wel een flashback. een dergelijke opdracht hadden ze toch al eens eerder gedaan? Ook dat je elkaar niet mag kruisen etc. Van mij mogen er wel meer van dit soort opdrachten. Daar kan ik wel van genieten.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #6 Gepost op: 30-01-2014, 22:39:20 »
Hoorde jullie ook het thema 'executie' muziekje verweven worden even door de muziek, toen Susan en Jennifer naar links moesten en jennifer rechtdoor wou?
Vond ik opvallend.

Dat was twee jaar geleden ook bij Liesbeth die vast zat in de laatste opdracht van dat seizoen. Het betekende toen ook helemaal niets.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #7 Gepost op: 30-01-2014, 22:50:44 »
Dat was twee jaar geleden ook bij Liesbeth die vast zat in de laatste opdracht van dat seizoen. Het betekende toen ook helemaal niets.
Én bij Pepijn in de bus, dus het hoeft niets te betekenen, nee.
...óf niet!

Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #8 Gepost op: 30-01-2014, 23:20:21 »
Terwijl Jennifer en Susan terug lopen richting de kerk herkende ik de achtergrond muziek. Deze hoorde
ik ook altijd in de serie Dexter, een serie die gaat over een man die bij de politie werkt en een seriemoordenaar is zonder dat zijn collega's dat weten.

Dexter -> seriemoordenaar -> politie
Susan -> de mol -> wie is de mol

????

Ik denk dat je te ver doordenkt. Hints zijn veel logischer en minder vergezocht. Ze gebruiken ook erg veel muziek uit andere series die je met een omweg kunt linken aan een kandidaat. Ik zou daar niet teveel op letten


Over de opdracht; ik vind het gebruik van portofoons en dit soort opdrachten niet erg origineel meer. Ik snap dat de porto's soms nodig zijn, maar ik vind het wel een tekortkoming. Vandaag was het weer erg makkelijk om het spel te beinvloeden, zoder daar een echt molinspanning voor te leveren.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2014, 10:14:11 door Lukie4, Reden: twee berichten samengevoegd »

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #9 Gepost op: 30-01-2014, 23:24:56 »
Leuke opdracht al had ik wel een flashback. een dergelijke opdracht hadden ze toch al eens eerder gedaan? Ook dat je elkaar niet mag kruisen etc. Van mij mogen er wel meer van dit soort opdrachten. Daar kan ik wel van genieten.
Opdracht 1 afl. 3 van seizoen 7 in Ayutthaya.
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #10 Gepost op: 30-01-2014, 23:26:15 »
Opdracht 1 afl. 3 van seizoen 7 in Ayutthaya.

Mol? Ik onthoud series meer aan de mol, dan aan het seizoensnummer

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #11 Gepost op: 30-01-2014, 23:28:13 »
Hoorde jullie ook het thema 'executie' muziekje verweven worden even door de muziek, toen Susan en Jennifer naar links moesten en jennifer rechtdoor wou?
Vond ik opvallend.
Ja, dat wilde ik ook noemen. Heel opvallend inderdaad. Zou het een extra aanwijzing zijn geweest dat Jennifer ging afvallen? Was het omdat ze daar met de Mol liep en ging afvallen? (vanuit mijn tunnelvisie)

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #12 Gepost op: 30-01-2014, 23:29:44 »
Mol? Ik onthoud series meer aan de mol, dan aan het seizoensnummer
Inge Ipenburg
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #13 Gepost op: 30-01-2014, 23:53:44 »
Opdracht 1 afl. 3 van seizoen 7 in Ayutthaya.

De overeenkomst met die opdracht was dat het om een soort doolhof ging en de kandidaten op afstand instructies kregen, maar niks met kruisen o.i.d.  In het seizoen met Kim (seizoen 10), afl. 3 zat een opdracht waarin met auto's (ook met instructies van een afstand)  over geldpunten gereden moest worden. Hier was het wel verboden twee keer over het zelfde stukje asfalt te rijden (per kandidaat, je mocht wel de route van een medekandidaat kruisen). Alle kandidaten deden dat toch en kregen bovendien boetes voor het overtreden van verkeersregels. Die opdracht leverde dus evenveel geld op als die van vanavond.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #14 Gepost op: 31-01-2014, 00:00:48 »
Ja, die is het denk ik waar ik aan dacht. Al dacht ik ook aan een opdracht waarin de kandidaten een woord moesten lopen en dat daarna andere het woord moesten raden ofzo. Al had dat weer niets met kruisen te maken. Het is een beetje een combi van die auto opdracht en de opdracht die ik nu zelf aanhaal.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #15 Gepost op: 31-01-2014, 00:04:02 »
Ja, die is het denk ik waar ik aan dacht. Al dacht ik ook aan een opdracht waarin de kandidaten een woord moesten lopen en dat daarna andere het woord moesten raden ofzo. Al had dat weer niets met kruisen te maken. Het is een beetje een combi van die auto opdracht en de opdracht die ik nu zelf aanhaal.

Ah, da's denk ik seizoen 11 (met Mol Patrick dus), aflevering 6, waarin ze het woord 'executie' proberen te lopen in het stratenplan van een Nicaraguaanse stad (León?). Best mollotig, bedenk ik me, dat ik dit uit mijn hoofd weet, maar ben vast en zeker niet de enige :-)

Offline Patjée

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #16 Gepost op: 31-01-2014, 00:21:47 »
Hoorde jullie ook het thema 'executie' muziekje verweven worden even door de muziek, toen Susan en Jennifer naar links moesten en jennifer rechtdoor wou?
Vond ik opvallend.

Ja, dat hoorde ik ook! Bij 34.03 was dat. Heel bijzonder, het afvallersmuziekje dat plotseling te horen was...
Ciao he said

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #17 Gepost op: 31-01-2014, 00:23:14 »
Ik vind dit soort opdrachten altijd erg leuk!
Chaos en communicatie dat wil ik zien! :)
You'll never walk alone

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #18 Gepost op: 31-01-2014, 02:19:58 »

Uitstekende Molactie van Freek; met je porto naar de ingang van de kerk lopen, tenslotte heb je daar beter bereik (en meer privacy) om verkeerde instructies door te geven  ;)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Snake
« Reactie #19 Gepost op: 31-01-2014, 03:12:08 »
Uitstekende Molactie van Freek; met je porto naar de ingang van de kerk lopen, tenslotte heb je daar beter bereik (en meer privacy) om verkeerde instructies door te geven  ;)
En dit 3 x maal in beeld (zeker weten in ieder geval: 2x!)...

Omnia vincit amor