Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari  (gelezen 19560 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #20 Gepost op: 7-02-2014, 13:10:52 »
Het een heeft volgens mij niet met het ander te maken. Als JW de waarheid heeft gesproken stond zijn wagen ineens in 2-wielaandrijving, waar hij in 4-wielaandrijving had moeten staan. Had hij in 4-wielaandrijving gestaan had die Jeep zonder problemen het zwaarste stuk kunnen trekken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #21 Gepost op: 7-02-2014, 13:29:53 »
Ik ben bang voor een "natuurlijk reed de mol in een groene jeep"-hintje.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #22 Gepost op: 7-02-2014, 13:31:02 »
Ik ben bang voor een "natuurlijk reed de mol in een groene jeep"-hintje.

 ::rofl:: (Kijk maar uit, ze lezen hier soms mee. ;D)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #23 Gepost op: 7-02-2014, 13:32:19 »
::rofl:: (Kijk maar uit, ze lezen hier soms mee. ;D)
O echt? Haha. Nouja, ik vind dat altijd van die stomme, zinloze hints.
En het past natuurlijk niet in m'n Sofie tunnel, maar dat terzijde ;)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #24 Gepost op: 7-02-2014, 13:33:16 »
O echt? Haha. Nouja, ik vind dat altijd van die stomme, zinloze hints.

Mee eens. Ik bedoelde ook niet dat je niet kritisch mag zijn, maar dat je ze misschien op ideeën brengt. ;)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #25 Gepost op: 7-02-2014, 14:30:47 »
-Ik heb zomaar het idee dat het echte autopech is geweest. 

-Ik vond Susan best verdacht door eerst door te willen rijden nadat ze een deel van de boot hadden gezien. Ze zegt ook nog tegen Aaf dat gaat van onze tijd af( beetje dom en dat is ze niet) Terwijl Sofie en Tygo meteen doorhadden dat het niets uitmaakt wie de stukken pakt en in welk gebied.  Susan besluit dan toch wel terug te rijden om dat stuk te pakken.

-Rijdt Susan expres een visserslijn in?

-Tygo en Sofie lijken het prima te doen

-Er was blijkbaar zoveel tijd dat alle kleine tegenslagen er niet voor zorgden dat de opdracht mislukte. De mol heeft het dus niet goed gedaan. Of te weinig risico genomen? Het lijkt mij dat Susan hier het verdachts was.

-Zelf vindt Susan dat de opdracht prima verlopen is alsof er geen mol in het spel was..(knipoog?)
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 14:33:54 door Lonneke14 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #26 Gepost op: 7-02-2014, 14:39:33 »
-Ik vond Susan best verdacht door eerst door te willen rijden nadat ze een deel van de boot hadden gezien. Ze zegt ook nog tegen Aaf dat gaat van onze tijd af( beetje dom en dat is ze niet) Terwijl Sofie en Tygo meteen doorhadden dat het niets uitmaakt wie de stukken pakt en in welk gebied.  Susan besluit dan toch wel terug te rijden om dat stuk te pakken.

Ik dacht dat Susan bedoelde dat het van hun tijd af zou gaan als ze, zoals Aaf deed, instructies aan het andere team zouden geven (zelf stilstaand) om dat stuk boot te pakken. Daar heeft ze dan gelijk in.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #27 Gepost op: 7-02-2014, 14:56:29 »
Ik denk dat ze het vooral zei omdat ze dat stuk boot wilde laten liggen en door wilde rijden. Maar dat lukte niet omdat het eigenlijk 3 tegen 1 was.

Offline csmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #28 Gepost op: 7-02-2014, 15:01:40 »
Tja en als je in zo'n jeep over zandbulten hobbelt zit je ook niet stokstijf stil.
Je hobbelt tegen wil en dank mee en dan kan je natuurlijk best "per ongeluk" met je knie tegen zo'n pookje aankomen.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #29 Gepost op: 7-02-2014, 15:22:08 »

-Rijdt Susan expres een visserslijn in?

Susan is mijn mol, maar dit denk ik niet. Hoop het ook niet. (Tenzij de vissers acteurs zijn en neergezet door de productie, maar dat lijkt me heel sterk)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #30 Gepost op: 7-02-2014, 23:56:09 »
-Ik vond Susan best verdacht door eerst door te willen rijden nadat ze een deel van de boot hadden gezien. Ze zegt ook nog tegen Aaf dat gaat van onze tijd af( beetje dom en dat is ze niet) Terwijl Sofie en Tygo meteen doorhadden dat het niets uitmaakt wie de stukken pakt en in welk gebied.  Susan besluit dan toch wel terug te rijden om dat stuk te pakken.

Ben ik het niet mee eens. Aaf tikt haar nog aan, zegt nog tegen haar dat ze daar blijven wachten/stilstaan, waarop Susan zegt dat dat van hun tijd af gaat.
Daarnaast gaf Susan duidelijk aan "gebied 1" zodat Aaf dit weer door de porto kon communiceren zodat duidelijk was dat de boodschap voor Tygo en Sofie was.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #31 Gepost op: 8-02-2014, 00:30:58 »
Ben ik het niet mee eens. Aaf tikt haar nog aan, zegt nog tegen haar dat ze daar blijven wachten/stilstaan, waarop Susan zegt dat dat van hun tijd af gaat.
Daarnaast gaf Susan duidelijk aan "gebied 1" zodat Aaf dit weer door de porto kon communiceren zodat duidelijk was dat de boodschap voor Tygo en Sofie was.

Volgens mij zie jij het heel anders. Het gaat er juist om dat ze weliswaar gebieden verdeeld hadden maar dat ze net zo goed dit stuk boot dat in het gebied van Tygo en Sofie lag mee konden nemen. Susan zegt misschien iets over gebied 1 maar dat is juist omdat ze door wil rijden en dit stuk boot liever wil laten liggen. Ik blijf het verdacht vinden al nemen ze het stuk boot uiteindelijk wel mee. Kan ook iets onschuldigs zijn ja. Ik hoop zelf niet dat Susan de mol is...(maar het zou wel kunnen).

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #32 Gepost op: 8-02-2014, 01:08:57 »
Volgens mij zie jij het heel anders. Het gaat er juist om dat ze weliswaar gebieden verdeeld hadden maar dat ze net zo goed dit stuk boot dat in het gebied van Tygo en Sofie lag mee konden nemen. Susan zegt misschien iets over gebied 1 maar dat is juist omdat ze door wil rijden en dit stuk boot liever wil laten liggen. Ik blijf het verdacht vinden al nemen ze het stuk boot uiteindelijk wel mee. Kan ook iets onschuldigs zijn ja. Ik hoop zelf niet dat Susan de mol is...(maar het zou wel kunnen).

Ik denk dat Susan een soort "pietje precies" is: zij hebben gebied twee bijvoorbeeld en Susan is er op gebrand om alleen in gebied 2 te zoeken. Wat in gebied 1 zou liggen is dan voor het andere team. Ik zie het als iets onschuldigs, juist omdat Aaf eerst roept middelste gebied en Susan haar verbeterd naar "eerste gebied". Later hoor je haar ook zeggen 'Tygo', waarop Aaf (weer) weet dat het om het duo Tygo en Sofie gaat.

Aaf   Oke jongens, we zitten in jullie gebied, middelste gebied. Ga naar links, ga naar links
Susan   Eerste gebied, eerste gebied
Aaf   Eerste gebied, bedoel ik
Susan   Tygo
Aaf   Tygo en Sofie
Tygo    Wat wordt er geroepen
Aaf   Tygo en Sofie waar zijn jullie, we zien jullie boot al
Tygo    Waar zijn jullie dan? Wij rijden net weg
Aaf   Oke, we blijven heel even op jullie wachten
   Tegen Susan: wacht heel even op ze, anders weten ze niet waar die boot is

Susan   Het lijkt op een Mariabeeld uit de verte
Aaf   Het is een rechtopstaande turquoise boot
Tygo    Oke we gaan nu kijken
Sofie   Ja maar kunnen zij hem dan nu niet beter mee nemen?
Aaf   Blijf nog heel even staan Suus
Susan   Ja maar schat, het gaat wel allemaal van onze tijd af he.
Tygo    Ik denk dat jullie het zelf mee moeten nemen, dan zoeken wij wel een ander deel

Offline TinTinTing

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #33 Gepost op: 8-02-2014, 17:08:11 »
Kunnen we nog iets met wat er op de boot stukken stond:

La Pas


LIWLIWA


Liwliwa is een Filipijnse meisjesnaam volgens Google, dus dat is geen hint denk ik.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #34 Gepost op: 8-02-2014, 17:12:58 »
La paz betekent vrede (Spaans)

Citaat

◾Filipijnen ◾La Paz (Abra), een gemeente in de provincie Abra
◾La Paz (Agusan del Sur), een gemeente in de provincie Agusan del Sur
◾La Paz (Leyte), een gemeente in de provincie Leyte
◾La Paz (Tarlac), een gemeente in de provincie Tarlac

Wikipedia

Met La Pas heb ik niets kunnen vinden
« Laatst bewerkt op: 8-02-2014, 17:19:21 door Syllie10 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #35 Gepost op: 8-02-2014, 20:14:23 »
Als het klokje klopt hebben Aaf en Susan lekker rustig aan gedaan. Er zit bijna zes minuten tussen het moment dat ze naar het bootstuk toelopen en het moment dat ze het omduwen. Misschien hebben ze tussendoor de wagen gekeerd.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2014, 20:17:28 door Heinz »

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #36 Gepost op: 8-02-2014, 20:24:13 »
Wat ook tegen Susan (en Aaf) spreekt, is de inefficiëntie waarmee ze hun boot aan de auto binden: duwen en hopen dat die omvalt. Terwijl het veel eenvoudiger is om, zoals een ander team deed, de boot met de auto omver te trekken. Nu kostte het tijd.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #37 Gepost op: 8-02-2014, 20:47:37 »
Liwliwa is een Filipijnse meisjesnaam volgens Google, dus dat is geen hint denk ik.

Ik zit de opdracht nog eens terug te kijken en op een deel wat opgehaald wordt staat wel La Paz en op deze foto staat La Pas. Dat stuk nemen zover ik het kan zien Susan en Aaf mee. 


En zitten hier mensen die Jeeps goed kennen. Er komt namelijk twee keer toe het onderstel van de jeep van Freek en JW in beeld. Een keer in het begin en een keer als ze vast komen te staan? Alleen zie ik niet echt verschillen maar heb dan ook geen kaas gegeten van onderdelen van een auto  ::rofl::
Zal anders zo even 2 printscreens er van maken. 

Edit: wel grappig dat je 2 man crew ziet staan als Tygo bij Freek en JW aan het helpen is :D
« Laatst bewerkt op: 8-02-2014, 20:59:50 door Syllie10 »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #38 Gepost op: 8-02-2014, 20:56:09 »
Voor de autokenners onder ons ;)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #39 Gepost op: 8-02-2014, 22:01:09 »
Voor de autokenners onder ons ;)

Zoek de verschillen! ::rofl::
Tell me what your telescope says