Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari  (gelezen 19557 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Gepost op: 5-02-2014, 15:03:05 »
Bespreek hier alles over aflevering 6, opdracht 2
« Laatst bewerkt op: 6-02-2014, 20:56:10 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #1 Gepost op: 6-02-2014, 21:09:27 »
Hmm, ik zit hier naast een autofanaat en die zegt dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat een jeep met 4 wheel aandrijving plotseling tijdens het rijden stilvalt, en ook als de versnelling in de 2 wheel drive stand staat, kan hij in principe gewoon in zand rijden. De enige regel met een 4 wheel drive is dat je hem niet op asfalt rijdt. Wie weet is er iemand anders die dit kan bevestigen?

Zeer raar verhaal en verdacht gedoe weer van JW (of Freek die ernaast zat).

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #2 Gepost op: 6-02-2014, 21:35:56 »
Het 4WD/2WD hendeltje waar JW over praat vind ik ook vreemd. Weet iemand hoe makkelijk/moeilijk het is om daar mee schade toe te brengen aan je auto? Hoe dan ook valt op dat ook Tygo er moeite mee heeft, en JW en Tygo zijn niet allebei de mol.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #3 Gepost op: 6-02-2014, 22:05:29 »
Het 4WD/2WD hendeltje waar JW over praat vind ik ook vreemd. Weet iemand hoe makkelijk/moeilijk het is om daar mee schade toe te brengen aan je auto? Hoe dan ook valt op dat ook Tygo er moeite mee heeft, en JW en Tygo zijn niet allebei de mol.

Oh nee? Het lijkt me niet vreemd met in een seizoen met zoveel twists dat er 2 mollen in het spel zijn...  :P
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #4 Gepost op: 6-02-2014, 22:24:00 »
Drie stukken boot bij elkaar slepen en in elkaar zetten? Beetje suffe opdracht hoor.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #5 Gepost op: 6-02-2014, 22:26:02 »
Tygo redt juist de opdracht. Als hij niet snel Freek en JW was komen redden, hadden ze het niet gehaald...

Ik vond dit een duidelijke opdracht waar je uit op kan maken dat Freek of JW de mol moet zijn!!

Helaas voor de mol was er Wild West Tygo! ::tandpastasmiley::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #6 Gepost op: 6-02-2014, 22:27:56 »
Ik vond dit ook een beetje een duffe opdracht. Vanuit de voorstukjes had ik juist hier meer actie in verwacht.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #7 Gepost op: 6-02-2014, 22:33:52 »
Het 4WD/2WD hendeltje waar JW over praat vind ik ook vreemd. Weet iemand hoe makkelijk/moeilijk het is om daar mee schade toe te brengen aan je auto? Hoe dan ook valt op dat ook Tygo er moeite mee heeft, en JW en Tygo zijn niet allebei de mol.

Klopt maar met het verschil dat Tygo zelf het initatief leek te nemen om dat bootdeel op te gaan halen, en hij had wat moeite met het bultje zand, maar trok de auto toch al snel op al met al. Die van JW en Freek was totaal buiten werking ..

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #8 Gepost op: 6-02-2014, 22:58:22 »
Over die jeep van Freek en Jan Willem die opeens stuk ging: dat moet heel makkelijk hebben kunnen gebeuren, aangezien je een ouder type fourwheeldrive niet rijdend kan omzetten naar een twowheeldrive, getuigend dit stukje van ebay:

"To safely shift an SUV between 2-wheel drive and 4-wheel drive modes, it is important to know whether the SUV is a newer model or an older model. Newer 4-wheel drive SUVs allow the driver to shift between 2-wheel drive and 4-wheel drive high settings while the vehicle is in motion, however the vehicle must be at a complete stop before attempting to shift into 4-wheel drive low mode. Older 4-wheel drive SUV vehicles must be at a complete stop before attempting to shift into 4-wheel drive at all."

Dus je hoeft dat pookje of wat het ook is maar een klein tikje te geven en de boel loopt vast. Kan Freek best gedaan hebben, hij had zijn hand op die plek. >:D
« Laatst bewerkt op: 6-02-2014, 23:02:36 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #9 Gepost op: 6-02-2014, 23:14:11 »
Ik verwacht een 'Freek raakte de pook aan en maakte daarmee de wagen onklaar'-beeld in aflevering 10 ;)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #10 Gepost op: 6-02-2014, 23:32:47 »
Of Jan Willem. Ze hebben gelijke kansen. ;)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #11 Gepost op: 6-02-2014, 23:35:41 »
Ik heb JW zo goed als weggestreept, dus ja. Ik zie Freek wel toegeslagen hebben op het moment dat JW uitgestapt is ofzo.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #12 Gepost op: 6-02-2014, 23:45:02 »
Freek was bij beide jeeps ( ook die van  Tygo) betrokken.
Het viel me trouwens ook op dat hij beide keren gewoon op de bijrijder stoel bleef zitten zonder Jan Willem en Tygo te helpen. ;D

Het eerste wat je doet als er problemen zijn is toch uit de jeep springen en gaan helpen.....

Viel me ook op inderdaad. Freek deed helemaal niets, hij observeerde alleen een beetje; zei ook helemaal niet van "ojee" oid  ::rofl::

Soms is ie echt compleet passief, en soms enorm overdreven...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #13 Gepost op: 6-02-2014, 23:45:54 »
Drie stukken boot bij elkaar slepen en in elkaar zetten? Beetje suffe opdracht hoor.

Dit..   ::ohno::
Hoezo is dit een widm-opdracht? Wat valt hier voor de mol te mollen, behalve idd apparatuur?  ::)
Nogal inspiratieloos.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #14 Gepost op: 7-02-2014, 00:37:58 »
Drie stukken boot bij elkaar slepen en in elkaar zetten? Beetje suffe opdracht hoor.
Ik had vooral het gevoel dat ie niet af was. D'r lagen nog twee boten daar, en ik dacht, ze moeten wel ergens het water mee op, toch? En toen hield de opdracht ineens op.

Oh, en alles met portofoons is een WIDM-opdracht ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #15 Gepost op: 7-02-2014, 01:22:41 »
Ik had ook verwacht dat er nog meer gedaan moest worden. De boot écht in elkaar zetten bijvoorbeeld. Het was nu wel echt een anti-climax.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline sneeuwgors

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #16 Gepost op: 7-02-2014, 08:37:19 »
Kunnen we nog iets met wat er op de boot stukken stond:

La Pas


LIWLIWA

Offline superkimmi

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #17 Gepost op: 7-02-2014, 09:10:38 »
het had zoveel spannender geweest als ze op het einde echt een boot in elkaar moesten puzzelen.. de stukken waren makkelijk te vinden, duidelijk zichtbaar.. ze hadden u nog 6 minuten over en dat was na het stilvallen van een auto..als dat niet gebeurde was het echt zo gepiept...
het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #18 Gepost op: 7-02-2014, 12:35:28 »
Ach, een raltief makkelijke opdracht mag ook weleens. Wel opvallend overigens dat de stilgevallen jeep ineens nog maar in 2-wielaandrijving stond.
Ich bin ein Bärliner!

Offline molloog!

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #19 Gepost op: 7-02-2014, 12:42:56 »
als je met de lichtste jeep het zwaarste deel van de boot ophaalt (mollenstreek), en dan door mul zand rijdt, dan vind ik het niet zo gek dat je je wagen opblaast?