Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari  (gelezen 19559 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #40 Gepost op: 8-02-2014, 22:09:59 »
Haha ja, er zitten er 10 :P

Maar misschien stond de auto vooraf al in 2x2 dus dat de mol dat al gedaan had. Maar dan weer weet ik nog niet waar ik dat aan kan zien  ::rofl::
En als dat zo is of de auto dan al niet eerder stil had moeten vallen

Offline WiWaaz

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #41 Gepost op: 8-02-2014, 22:49:34 »
Ook maar even een account aangemaakt;

Of de Jeep in 4wd of in 2wd staat ga je aan de buitenkant niet kunnen zien volgens mij. Dat zit intern in het differentieel.
Het klopt dat bij sommige Jeeps je op (hogere) snelheid niet over kunt schakelen van aandrijving. Ik vraag me af of dat hier plaats vindt overigens. Of hij nou in 4wd of 2wd staat maakt voor de motor niet uit. Stel de aandrijving is inderdaad stuk, dat hoeft niet te betekenen dat de motor niet aanslaat. Hij komt hoogstens niet vooruit, want de banden worden niet aangedreven.

Als ik het geluid zo hoor denk ik eerder aan een 'verzopen' motor. Dat kan door de motor buiten versnelling (dus koppeling ingetrapt) een paar keer op toeren te gooien met gaspedaal, óf, en dat zie je vaak bij dit soort oudere Jeeps (uit ervaring) de zogeheten CHOKE. Dit is een 'functie' waarbij je bij een koude motor de motor van extra benzine kan voorzien voor het starten. Als de motor echter warm is komt er dus ook meer benzine in en dan verzuipt die....

Ik heb het nog niet teruggekeken, maar zegt niet een van de kandidaten een specifieke auto te willen? Als je weet dat deze Jeep choke heeft, kies je er specifiek voor.

Nou geef ik direct toe, ik zit in de JW tunnel.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #42 Gepost op: 8-02-2014, 23:06:17 »
Nee, enige wat in beeld komt is het maken van de groepjes. Misschien nog net de extra beelden dat daar iets van in beeld komt.

En wagen klinkt inderdaad ook verzopen ( dat weet ik dan weer wel hoe dat dat klinkt haha) maar omdat er gezegd wordt dat hij in 2x2 staat ineens en ze tot twee keer toe de onderkant in beeld laten dacht ik wellicht is daar iets in te vinden ;)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #43 Gepost op: 8-02-2014, 23:13:15 »
maar omdat er gezegd wordt dat hij in 2x2 staat ineens en ze tot twee keer toe de onderkant in beeld laten dacht ik wellicht is daar iets in te vinden ;)

Kan een leugen zijn om te verdoezelen dat de chauffeur de veroorzaker is. Moet nu ook weer denken aan de tweet van de mol (4*4)*3, betekent dat wellicht gewoon dat alle 3 de jeeps keurig in de 4x4 bleven ondanks de suggestie dat dit niet zo was.

Offline WiWaaz

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #44 Gepost op: 8-02-2014, 23:16:22 »
Omdat ik nu wel heel benieuwd was geworden; op minuut 21.15 hoor je 'wij pakken de middelste wel, hè Freek?'. Dat moet dan wel JW zijn...

Zoals zovelen doen, kruip ik daardoor nu niet alleen onder de wol maar ook dieper mijn JW tunnel in

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #45 Gepost op: 8-02-2014, 23:45:52 »
Omdat ik nu wel heel benieuwd was geworden; op minuut 21.15 hoor je 'wij pakken de middelste wel, hè Freek?'. Dat moet dan wel JW zijn...

Zoals zovelen doen, kruip ik daardoor nu niet alleen onder de wol maar ook dieper mijn JW tunnel in
Klopt inderdaad. Was me niet opgevallen  ::ok::

Citaat
Kan een leugen zijn om te verdoezelen dat de chauffeur de veroorzaker is. Moet nu ook weer denken aan de tweet van de mol (4*4)*3, betekent dat wellicht gewoon dat alle 3 de jeeps keurig in de 4x4 bleven ondanks de suggestie dat dit niet zo was
Zit wat in. Vond het redelijk apart dat ze dat in beeld hebben gebracht

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #46 Gepost op: 9-02-2014, 02:11:08 »
Nee, enige wat in beeld komt is het maken van de groepjes. Misschien nog net de extra beelden dat daar iets van in beeld komt.


Jawel, je hoort Jan Willem zeggen, op het moment dat ze naar de auto's lopen "wij nemen de middelste, Freek".

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #47 Gepost op: 9-02-2014, 02:37:01 »
Wat ook tegen Susan (en Aaf) spreekt, is de inefficiëntie waarmee ze hun boot aan de auto binden: duwen en hopen dat die omvalt. Terwijl het veel eenvoudiger is om, zoals een ander team deed, de boot met de auto omver te trekken. Nu kostte het tijd.
Niet verdacht, maar vooral grappig: Als Aaf en Susan de boot omduwen land 'ie volledig op het touw. ;D Ze hebben dus ook nog moeten schuiven om weer bij het touw te kunnen.

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #48 Gepost op: 9-02-2014, 10:19:56 »
Maar misschien stond de auto vooraf al in 2x2 dus dat de mol dat al gedaan had. Maar dan weer weet ik nog niet waar ik dat aan kan zien  ::rofl::
En als dat zo is of de auto dan al niet eerder stil had moeten vallen

2x2 betekent nog niet dat je er niet mee kunt rijden. De auto was kapot wat er op kan duiden dat er al rijdend een aanpassing op de aandrijving is gedaan. Meestal is dat middels een knopje op het dashboard.
Echter vraag ik me af of dat het probleem was. Vlak voordat ze vastlopen zie je behoorlijk wat zwarte rook achter de auto vandaan komen.

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #49 Gepost op: 9-02-2014, 11:01:36 »
Als ik het geluid zo hoor denk ik eerder aan een 'verzopen' motor. Dat kan door de motor buiten versnelling (dus koppeling ingetrapt) een paar keer op toeren te gooien met gaspedaal, óf, en dat zie je vaak bij dit soort oudere Jeeps (uit ervaring) de zogeheten CHOKE. Dit is een 'functie' waarbij je bij een koude motor de motor van extra benzine kan voorzien voor het starten. Als de motor echter warm is komt er dus ook meer benzine in en dan verzuipt die....
Dus JW kan al dan niet expres vergeten zijn de choke weer uit te schakelen toen de motor eenmaal op temperatuur was. Lijkt me namelijk iets wat je heel makkelijk vergeet in het vuur van het spel, omdat het in gewone auto's al heel lang niet meer wordt gebruikt.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #50 Gepost op: 9-02-2014, 11:14:24 »
Voor de autokenners onder ons ;)

Een verschil: na het testorongehalte van J-W lekt ie olie. Zie de beelden maar terug, op screenshot 2 zie je 3 druppels in het zand  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #51 Gepost op: 9-02-2014, 11:27:06 »
Een verschil: na het testorongehalte van J-W lekt ie olie. Zie de beelden maar terug, op screenshot 2 zie je 3 druppels in het zand  ::vergroot::

Wat ook de zwarte rook verklaart. Wat me doet vermoeden dat er gewoon sprake van pech is, zonder opzet.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #52 Gepost op: 9-02-2014, 11:34:10 »
Wat ook de zwarte rook verklaart. Wat me doet vermoeden dat er gewoon sprake van pech is, zonder opzet.
Zou zo maar kunnen. Maar mocht het toch met opzet zijn gedaan, dan zu llen we dit zeker terugzien in de laatste aflevering.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #53 Gepost op: 9-02-2014, 17:12:25 »
Wat ook tegen Susan (en Aaf) spreekt, is de inefficiëntie waarmee ze hun boot aan de auto binden: duwen en hopen dat die omvalt. Terwijl het veel eenvoudiger is om, zoals een ander team deed, de boot met de auto omver te trekken. Nu kostte het tijd.

Het touw lijke mij te kort om hem rechtopstaand aan de trekhaak te kunnen koppelen...(zie eerder gepostte foto op blad 2)

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #54 Gepost op: 12-02-2014, 23:44:49 »
Er ligt volgens mij wel een onderdeel op de grond na het stilvallen van de jeep.
En in plaatje 3 en 4 heb ik een stukje van het afgevallen onderdeel vergroot.
Lijkt wel een muis.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2014, 00:00:35 door Badmotor »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #55 Gepost op: 13-02-2014, 00:31:35 »
Er ligt volgens mij wel een onderdeel op de grond na het stilvallen van de jeep.
En in plaatje 3 en 4 heb ik een stukje van het afgevallen onderdeel vergroot.
Lijkt wel een muis.

Aan zon-uren (en schaduw) te zien zit er aardig wat tijd tussen de foto's.

Verder durf ik als leek er niets van te zeggen ...
Omnia vincit amor

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #56 Gepost op: 13-02-2014, 01:47:37 »
Het is denk ik logischer dat de auto een andere kant op staat en de zon gewoon van dezelfde kant schijnt.

Het is hier ergens al eens opgemerkt dat die vlekken eronder waarschijnlijk olie is.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #57 Gepost op: 13-02-2014, 02:18:02 »
Het is hier ergens al eens opgemerkt dat die vlekken eronder waarschijnlijk olie is.
Olie zou goed kunnen. Er is een moment dat je iets ziet druppen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #58 Gepost op: 15-02-2014, 03:29:12 »
Ook best een vreemd shot;
Linker man schermt zijn gezicht af (met masker?) en de middelste man lijkt een  foto te nemen edoch:
geen camera en geen geluid (voor het eerst!).

Hmmm...
@19.33u. (Uitz. gem.).
Omnia vincit amor

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - Bootje repareren / jeepsafari
« Reactie #59 Gepost op: 15-02-2014, 20:07:20 »
JA! En waar zitten ze op! Dat is wellicht nog belangrijker, een bootje/de zee. Wellicht vissers!

Dat blijft terugkeren (vissershut, vissers) en dat wijst naar... juist ja (ohnee mag de naam niet meer noemen)

Zucht............ het gaat nu wel heel erg vervelend worden GR.  ::zweep::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.