Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst  (gelezen 48184 keer)

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #20 Gepost op: 6-02-2014, 22:15:21 »
Susan die op haar envelop Freek schrijft omdat hij haar hoofdverdachte is, en dan bij de test in een biecht zegt dat Freek de Mol niet is? ??? Daar klopt iets niet.

Mol alert! Ik kan er geen kandidaten-reden voor bedenken, zeker niet omdat ze niet deelde wat ze opschreef.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #21 Gepost op: 6-02-2014, 22:16:19 »
Het logo is zichtbaar maar één filmpje is niet zichtbaar. Het knopje dat niemand gedraaid heeft?
klaar voor de strijd

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #22 Gepost op: 6-02-2014, 22:22:11 »
Waarschijnlijk kreeg Freek niks te zien omdat hij in eerste instantie niet zijn mol wilde delen?

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #23 Gepost op: 6-02-2014, 22:24:43 »
Viel het iemand anders ook op dat alleen bij Susan voor het begin van haar filmpje het mollogo werd getoond? Bij de rest was dit volgens mij niet.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #24 Gepost op: 6-02-2014, 22:25:35 »
Waarschijnlijk kreeg Freek niks te zien omdat hij in eerste instantie niet zijn mol wilde delen?
Freek kreeg niets te zien omdat hij 2 keer niet het antwoord gaf wat hij had ingevuld. De andere kandidaten hebben allemaal één keer de waarheid gesproken en mochten daarom 1 knopje omdraaien. Zo begreep ik het in ieder geval.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molstrik

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #25 Gepost op: 6-02-2014, 22:26:57 »
Het logo is zichtbaar maar één filmpje is niet zichtbaar. Het knopje dat niemand gedraaid heeft?
Misschien kreeg je bij het omdraaien van 1 knop helemaal niks te zien? Of iets anders zoals jokers oid..
« Laatst bewerkt op: 6-02-2014, 22:34:06 door Molstrik »

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #26 Gepost op: 6-02-2014, 22:32:03 »
In het filmpje van Susan,( bij niemand) op de site is het logo niet te zien.
 Dus duidelijk een hint!
Zij draait in de video zelf de knop om!

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #27 Gepost op: 6-02-2014, 22:38:03 »
Bij moltalk werd er gezegd dat je de filmpjes allemaal op de widm site kan terugzien, misschien kunnen we dan zien of hij op de site ook met een mollogo aan het begin wordt afgespeeld? Anders lijkt het me een duidelijke hint.
[/quote


Niet te zien op de site. Bij niemand.
Dus een echte hint in de aflevering!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #28 Gepost op: 6-02-2014, 22:45:02 »
Ik zie dat mollogo wel hoor.
Eerst zie je wel andere beelden, waaronder die tuktuk Lee R Jay (dat zag je bij Susan ook)
klaar voor de strijd

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #29 Gepost op: 6-02-2014, 22:46:16 »
Bij de app is het antwoord op de vraag 'wie liegt het meest' Tygo ....
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #30 Gepost op: 6-02-2014, 22:49:43 »
Mogen we uit het feit dat Freek als enige niet naar binnen mocht, concluderen dat de andere vijf allemaal de waarheid spraken?

Verder, ze mochten knoppen dubbel gebruiken (de windmolens zagen we twee keer), dus het aantal knoppen hoeft niets te zeggen. Behalve dat het er natuurlijk vijf op een rij zijn :P

Ik zeg:
0 keer goed beantwoord: 0x draaien
1 keer goed beantwoord: 1x draaien
2 keer goed beantwoord: 2x draaien

Dus Freek heeft geen goed antwoord gegeven, de rest 1x een goed antwoord.

Ik vond dit trouwens geen bijzondere opdracht... Je kunt er niets uit afleiden. Hooguit dat sommige kennis hebben over een toekomstige opdracht, van waar geld ligt etc. Er zou toch een meet de mol opdracht zijn deze aflevering? Dat zou deze opdracht dan geweest moeten zijn, maar ik heb gemist hoe ze de mol konden ontmoeten...  

Offline Josterke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Vandaag is rood.
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #31 Gepost op: 6-02-2014, 22:50:35 »
Ik heb misschien wel wat ontdekt!
Kijk eens naar het shirt van Jan-Willem, tijdens zijn gesprek op het strand over de jokers.
Op zijn shirt staan wat letters en cijfers, wanneer we het shirt 180 graden draaien staat er MOL.
voor mij is dit duidelijk genoeg!

« Laatst bewerkt op: 6-02-2014, 22:54:19 door Josterke »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #32 Gepost op: 6-02-2014, 22:51:41 »
Is het niet zo dat de mol elke vraag in de test goed beantwoord (dus op haar/zijnzelf invult)? Kunnen we dan niet een paar kandidaten wegstrepen, of de mol zelfs al ontmaskeren naarmate deze de waarheid heeft gesproken. Dit omdat Pieter Jan tegen Dennis zei bij de uitslag van WIDM in 2008: 'Jij hebt elke vraag op elke test goed beantwoord'. Of heeft de mol hier tegenwoordig een vrije keuze in, en mag hij allemaal onzin invullen?  ::oink::

Uit de moltalk bleek dat ze de test normaal gesproken niet maakte, alleen als het nodig is. En dan gebeurde het wel eens van 'o de mol moet ook nog even snel alles invullen' etc, dus wisten ze nog steeds niet waar het om ging  ::rofl::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #33 Gepost op: 6-02-2014, 22:52:28 »
Bij de app is het antwoord op de vraag 'wie liegt het meest' Tygo ....

Nee, Freek

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #34 Gepost op: 6-02-2014, 22:53:01 »
Als deze opdracht een vervanging is van een 'meet the mole'-opdracht, dan vind ik het jammer. Hoewel ik begrijp dat het voor de kandidaten een super psychologisch spelletje is, vond ik het voor mij als kijker niet zo goed uit de verf komen. Al is het wel handig om verdenkingen te checken (die deze executie echt all over the place waren).

De locatie was wel super mooi.

Ik verwacht dat de informatie die ze nu meenemen naar en over de volgende aflevering die aflevering wel heel tof gaat maken. Ben benieuwd wat mensen met hun voorkennis gaan doen, vooral bij de kandidaten die geen vrijstelling gezien hebben, maar geld of een oplossing voor een spel. Maar deze aflevering vond ik het een beetje mwah. :-\\

Als bij Susan inderdaad als enige een mollogo te zien is, dan komt dat erg hoog op mijn hintlijstje te staan.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2014, 22:54:49 door Rat »

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #35 Gepost op: 6-02-2014, 22:54:29 »
Het kenmerkende geluid dat je bij Susans mollogo hoort, hoor je wel bij de andere kandidaten als ze aan het filmpje beginnen. Het kan dus ook zijn dat we alleen bij Susan het mollogo in beeld zien, omdat ze van achteren wordt gefilmd.

Verder viel het mij op dat we niet te zien krijgen dat Art tegen Jan-Willem zegt dat hij één knop mag omdraaien. Misschien mocht hij er wel twee? Weten we zeker dat Jan-Willem een vraag verkeerd heeft beantwoord?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #36 Gepost op: 6-02-2014, 23:03:34 »
Draai zelf aan de knoppen en bekijk alle filmpjes:


Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #37 Gepost op: 6-02-2014, 23:05:52 »
Citaat
Ik zeg:
0 keer goed beantwoord: 0x draaien
1 keer goed beantwoord: 1x draaien
2 keer goed beantwoord: 2x draaien
Zo heb ik deze opdracht ook geïnterpreteerd.

Maar eigenlijk kun je er geen idee uithalen wie welk antwoord goed heeft gezegd. Want dat laten ze in de vorige aflevering niet zien dus je weet niet wie liegt.

Maar ik zal het eens proberen in een Word document te plakken en kijken of we er dan een touw aan vast kunnen knopen

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #38 Gepost op: 6-02-2014, 23:09:07 »
Ik vond deze opdracht weer prima passen in het rijtje van "Art is de mol".
Freek werd echt expliciet bij beide vragen gevraagd of hij het antwoord wilde delen. Bij de 2e vraag wilde hij dat niet, maar moest hij toch een antwoord geven. Vervolgens kwamen de antwoorden van de rest, zonder daar bij werd aangegeven of de kandidaten/mol deze eigenlijk wel wilde delen. Ik heb het idee dat de opdracht daardoor niet helemaal uit de verf kwam. Of in ieder geval niet zoals door de productie bedoeld. Ik mag hopen dat de weigering van Frrek niets te maken heeft met het feit dat hij de kerk niet in mocht.
Verder is het opmerkelijk dat Art soms zegt dat een kandidaat een knop mag indrukken en soms zegt 'ie dat een kandidaat een knop mag omdraaien...

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #39 Gepost op: 6-02-2014, 23:11:54 »
Ik snap er niks van. Freek was de enige die bij de snakeopdracht alleen was, dus lijkt me logisch dat hij zijn eerste vraag met " twee"  beantwoordde. Maar hij lijkt 0 keer eerlijk geantwoord te hebben, dan heeft hij die testvraag dus op zichzelf beantwoord?  :-\\
Spelletje ?! - It's a way of life !