Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst  (gelezen 48187 keer)

Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #60 Gepost op: 7-02-2014, 00:49:38 »
Dit is zeker van waarde, vooral de goede knop voor de windmolens. Je weet wat daarbovenop ligt. Stel Susan is de mol (die gaat namelijk de windmolen in) en neemt 500 euro minder mee naar beneden. Sofie en Jan Willem weten dan dat er geld weg is daar.

Ook weten zij welke windmolen het geld ligt. Als ze de mol beide niet zijn, kunnen ze de mol aan het werk zien. Dan gaat de mol expres voor de verkeerde windmolen en kan je dus een vermoeden hebben dat de mol het geld niet wil pakken.

Verder denk ik dat in die ene straatnaam, waar Tygo het over had, wel eens de vrijstelling gevonden kan worden. Het zijn namelijk hulpstukken om verder te komen in het spel. Er worden hints weggegeven waar het geld ligt en waar de vrijstelling.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #61 Gepost op: 7-02-2014, 01:41:03 »
Zoals iemand hier al zei, wijkt het filmpje van Aaf af van de andere filmpjes.
De andere gingen over de volgende aflevering, maar die van Aaf was veel cryptischer.
Een aanwijzing naar de mol? Een gedeeltelijke vingerafdruk, daarna twee vingerafdrukken. Ik zou alleen niet weten naar wie dat kan wijzen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline reinier3

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #62 Gepost op: 7-02-2014, 02:11:05 »
Indien het niet uitmaakt wat de mol invult tijdens de test, zoals in moltalk wordt gesuggereerd, kun je hier alleen uit opmaken dat het twee foute antwoorden zijn. Indien de mol de test correct op zichzelf invult kan Freek de mol niet zijn, aangezien hij aangeeft dat de mol in de Snake-opdracht in de kerk zou zijn geweest.
Art zegt altijd "degene die het minst weet, ligt uit het spel. Behalve de mol, die hoeft nooit naar huis." Dus zelfs al maakt de mol het spel slecht, dan nog hoeft hij niet naar huis. De mol kan dus invullen wat hij wil.

Zoals altijd zijn dit soort opdrachten zo gemaakt, dat je er niks mee kan.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 02:14:21 door reinier3 »

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #63 Gepost op: 7-02-2014, 02:12:04 »
Misschien hebben ze expres de Mol als eerste laten gaan om zo geen van de kandidaten nadeel te geven.

Dat denk ik ook. En waarom mocht Freek niet de kerk in van Art? Omdat hij (als mol) de toekomst al kent...
Goede jacht!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #64 Gepost op: 7-02-2014, 03:56:13 »
Ik wordt heel gelukkig bij het zien van deze oranje topito's!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline sneeuwgors

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #65 Gepost op: 7-02-2014, 08:44:40 »
Dat denk ik ook. En waarom mocht Freek niet de kerk in van Art? Omdat hij (als mol) de toekomst al kent...

Volgens mij mocht Freek niet omdat hij 2x niet de waarheid sprak bij Arts vragen.
De rest allemaal 1 antwoord eerlijk gezegd.


Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #66 Gepost op: 7-02-2014, 09:17:07 »
Is het nou met zekerheid zo, dat als je de waarheid sprak, dat je dan een knop mocht indrukken?

Edit: En waarom sprak JW niet 2x de waarheid? Daar had volgens mij niemand iets uit kunnen halen. Een vraag met een 'niet' erin, iedereen denkt dat je liegt. Waarom niet?
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 09:53:23 door Jossie »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #67 Gepost op: 7-02-2014, 10:36:35 »
Dat denk ik ook. En waarom mocht Freek niet de kerk in van Art? Omdat hij (als mol) de toekomst al kent...

Of omdat hij de waarheid niet spreekt. Wat een mol natuurlijk typeert  :D

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #68 Gepost op: 7-02-2014, 11:16:12 »
Een mol zou er nooit voor kiezen te willen weten waar het geld ligt, ergo, Jan-Willem kan de mol niet zijn.
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #69 Gepost op: 7-02-2014, 11:22:03 »
Een mol zou er nooit voor kiezen te willen weten waar het geld ligt, ergo, Jan-Willem kan de mol niet zijn.
Maar als mol weet je toch juist bijna alles al? Alle informatie die de mol hier krijgt is om het even volgens mij. De andere kandidaten weten ook niet wat je gezien heb.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #70 Gepost op: 7-02-2014, 11:26:49 »
Ben vooral benieuwd wat die oranje vrijstelling(?) inhoudt. :)

Kan daar geen printscreen van komen, want die heb ik dus goed gemist  ??? (ik las dat het een oranje topo was)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #71 Gepost op: 7-02-2014, 11:28:31 »
Maar als mol weet je toch juist bijna alles al? Alle informatie die de mol hier krijgt is om het even volgens mij. De andere kandidaten weten ook niet wat je gezien heb.
Maar de kijker wel..en als hij nu gaat mollen,terwijl zelfs de kijker weet dat Jan Willem weet waar het geld ligt, word het dan niet een beetje obvious?
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #72 Gepost op: 7-02-2014, 11:30:04 »
Kan daar geen printscreen van komen, want die heb ik dus goed gemist  ??? (ik las dat het een oranje topo was)

Astu  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #73 Gepost op: 7-02-2014, 11:33:25 »
Maar de kijker wel..en als hij nu gaat mollen,terwijl zelfs de kijker weet dat Jan Willem weet waar het geld ligt, word het dan niet een beetje obvious?

Goed punt, goed punt!

Maar als hij dan de meest rechtse pakt en het is toch diegene ernaast, zijn we weer terug bij af...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #74 Gepost op: 7-02-2014, 11:35:52 »
Kan daar geen printscreen van komen, want die heb ik dus goed gemist  ??? (ik las dat het een oranje topo was)

Je praat over hetzelfde. Als je goed kijkt, bestaat de oranje schijf uit 5 topitopuntjes. Als het beestje maar een naam heeft toch? Of het nu oranje vrijstelling of oranje topitoschijf is, de logica erachter is toch nog niet bekend...

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #75 Gepost op: 7-02-2014, 11:36:03 »
Dat denk ik ook. En waarom mocht Freek niet de kerk in van Art? Omdat hij (als mol) de toekomst al kent...
Of omdat hij zijn antwoord niet wilde delen; er zijn dus een stuk of 3-4 voor de hand liggende redenen.
Waarom zou Aaf een afwijkend soort filmpje hebben gekregen?

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #76 Gepost op: 7-02-2014, 11:39:53 »
Je praat over hetzelfde. Als je goed kijkt, bestaat de oranje schijf uit 5 topitopuntjes. Als het beestje maar een naam heeft toch? Of het nu oranje vrijstelling of oranje topitoschijf is, de logica erachter is toch nog niet bekend...
Ik denk dat die oranje topo kan worden ingewisseld tegen de groene vrijstelling die in hetzelfde shot zichtbaar is. Het zijn 5 topito's (taartpunten), dus wellicht dat 'ie komende aflevering (5 kandidaten) bij elkaar kunnen worden gesprokkeld ergens in de Calle Crisologo of zo.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #77 Gepost op: 7-02-2014, 11:41:28 »
Er zal wel zoiets achter zitten ja. Maar dat blijft speculeren. Dat bedoel ik ook in de vorige post aan te geven.

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #78 Gepost op: 7-02-2014, 11:43:36 »
Maar de kijker wel..en als hij nu gaat mollen,terwijl zelfs de kijker weet dat Jan Willem weet waar het geld ligt, word het dan niet een beetje obvious?

Wat maakt dat uit? Het is al te obvious.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #79 Gepost op: 7-02-2014, 11:44:22 »
Astu  ;)

Verderop kwam het filmfragment van Tygo en toen spotte ik hem nu ook. Toch bedankt (en Jelsir, die postte als eerste) :)

Wat mij opviel was de J-W en Sofie-kijken-in-de-toekomst-blipvert. Als enige kwamen zij er tussendoor bij de helicopterview op naar het tempeltje met de draaiknoppen. Verder... over dat geld bij de windmolen, hoe kan dat zo makkelijk blijven liggen? :P Op die hoogte staat toch best wat wind, anders draait zo'n windturbine voor niks. Dus ik zie al een aflevering 10 shot voor me ala Kees de mol > Susan pakt het geld > laat wat geld op de wind meenemen ala George/Dennis Weening  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan