Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst  (gelezen 48188 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #40 Gepost op: 6-02-2014, 23:17:10 »
Ik snap er niks van. Freek was de enige die bij de snakeopdracht alleen was, dus lijkt me logisch dat hij zijn eerste vraag met " twee"  beantwoordde. Maar hij lijkt 0 keer eerlijk geantwoord te hebben, dan heeft hij die testvraag dus op zichzelf beantwoord?  :-\\

"Met hoeveel personen zat de Mol in een team bij de snake-opdracht? 1 of 2". Freek antwoordt 2. Leugen -> hij vulde 1 in. Zijn Mol was dan Aaf, Jan-Willem, Jennifer of Susan.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #41 Gepost op: 6-02-2014, 23:21:55 »
Ik vond deze opdracht weer prima passen in het rijtje van "Art is de mol".
Freek werd echt expliciet bij beide vragen gevraagd of hij het antwoord wilde delen. Bij de 2e vraag wilde hij dat niet, maar moest hij toch een antwoord geven. Vervolgens kwamen de antwoorden van de rest, zonder daar bij werd aangegeven of de kandidaten/mol deze eigenlijk wel wilde delen.
Ja, Freek dacht dat hij gewoon kon zeggen "ik geef geen antwoord" en werd op deze manier wel een heel klein beetje genaaid misschien. Van hem wist iedereen dat z'n tweede antwoord fout was (maar ja, die eerste dus blijkbaar ook).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #42 Gepost op: 6-02-2014, 23:22:43 »
Ja, Freek dacht dat hij gewoon kon zeggen "ik geef geen antwoord" en werd op deze manier wel een heel klein beetje genaaid misschien. Van hem wist iedereen dat z'n tweede antwoord fout was (maar ja, die eerste dus blijkbaar ook).

Misschien hebben ze expres de Mol als eerste laten gaan om zo geen van de kandidaten nadeel te geven.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #43 Gepost op: 6-02-2014, 23:25:19 »
Misschien hebben ze expres de Mol als eerste laten gaan om zo geen van de kandidaten nadeel te geven.
Sja, wie weet... Maar Art had het natuurlijk ook wat duidelijker kunnen uitleggen. :P

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #44 Gepost op: 6-02-2014, 23:28:03 »
Ja, Freek dacht dat hij gewoon kon zeggen "ik geef geen antwoord" en werd op deze manier wel een heel klein beetje genaaid misschien. Van hem wist iedereen dat z'n tweede antwoord fout was (maar ja, die eerste dus blijkbaar ook).
Ik dacht in eerste instantie echt dat Freek geen beeld kreeg, omdat hij zijn verdachte niet wilde prijs geven. Zoiets van voor wat hoort wat.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #45 Gepost op: 6-02-2014, 23:53:30 »
Zijn Mol was dan Aaf, Jan-Willem, Jennifer of Susan.

Oh, de mensen in de kerk tellen als 1 groep, dan snap ik het.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #46 Gepost op: 6-02-2014, 23:55:47 »
Misschien dat die testbiecht eigenlijk uit een vroegere aflevering komt, en ze ondertussen wel op Freek zit? Sowieso heb ik het gevoel dat er dit seizoen niets klopt van wat we van verdenkingen horen.

Dat is een understatement ja..
Er lijkt behoorlijk in te worden geplakt en creatief om te worden gegaan met wanneer wat getoond wordt.
Als Susan de Mol is is haar hele verhaal aangaande Freek wel/niet te verdenken al helemaal bizar.
Als Mol kan je toch wel een beetje consistenter verhaal bedenken naar de kijkers thuis omtrent naar wie je dat stuurt? Dan zeg je toch niet op het ene moment: Ik stuur geld naar Freek omdat hij mijn mol is, en het volgende dat je hem totaal niet verdenkt?

Ligt er wel enorm dik bovenop.  ::)

Overigens vond ik de omgeving en inhoud van het filmpje van Aaf behoorlijk afwijken van de rest.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 00:00:31 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #47 Gepost op: 6-02-2014, 23:56:56 »
Draai zelf aan de knoppen en bekijk alle filmpjes:



Waarom kan ik de tweede niet aanklikken?!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #48 Gepost op: 7-02-2014, 00:01:48 »
Omdat Susan die aanklikte en dat de mol is. Dat is de hint.
Ik heb haar net op een tweede plaats gezet, al is het verschil met Freek in mijn ogen klein. Beide hebben dus nog wel veel kans wat mij betreft.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #49 Gepost op: 7-02-2014, 00:03:15 »
Omdat Susan die aanklikte en dat de mol is. Dat is de hint.
Nee, Suus pakte de meest linker knop. Ik dank dat je hem niet kunt aanklikken Jaapie, omdat geen enkele kandidaat die knop heeft gekozen.

Offline nwanzi

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #50 Gepost op: 7-02-2014, 00:03:30 »
"Met hoeveel personen zat de Mol in een team bij de snake-opdracht? 1 of 2". Freek antwoordt 2. Leugen -> hij vulde 1 in. Zijn Mol was dan Aaf, Jan-Willem, Jennifer of Susan.

Niet per se, Heinz...

De test discussie in moltalk (zoals die wel/niet gemaakt wordt door de mol) verwart mij enorm. ??? Ik ging er altijd van uit dat de mol (of die nou wel de moeite nam om de test te maken of niet) sowieso alles op zichzelf invulde. In deze context is dit natuurlijk van belang bij met name Freek omdat in mijn aanname de kandidaat:
 
  • bij één goed antwoord -> één fragment mag bekijken,
  • bij twee goede antwoorden -> twee fragmenten mag bekijken,
  • bij nul goede antwoorden -> nul fragmenten mag bekijken,

Indien het niet uitmaakt wat de mol invult tijdens de test, zoals in moltalk wordt gesuggereerd, kun je hier alleen uit opmaken dat het twee foute antwoorden zijn. Indien de mol de test correct op zichzelf invult kan Freek de mol niet zijn, aangezien hij aangeeft dat de mol in de Snake-opdracht in de kerk zou zijn geweest.


Verder heb ik de windmolens gevonden

http://en.wikipedia.org/wiki/Bangui_Wind_Farm

De Windfarm bestaat in ieder geval 15 turbines en dus zou het niet per se zoals JW suggereert om de rechter windturbine gaan. Ik tel namelijk in het fragment maar dertien windmolens (NB op klein scherm via youtube op iPhone).



Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #51 Gepost op: 7-02-2014, 00:04:23 »
Susan pakte knop 5.

Maar knop 4 zul je niet te zien krijgen omdat geen een van de kandidaten die gepakt heeft.
JW en Sofie hadden 1e knop (vanuit kandidaat gezien)
Aaf 2e knop
Tygo 3e knop
Susan 5e knop

Citaat
De Windfarm bestaat in ieder geval 15 turbines en dus zou het niet per se zoals JW suggereert om de rechter windturbine gaan. Ik tel namelijk in het fragment maar dertien windmolens (NB op klein scherm via youtube op iPhone
In het topic van vorige week, een heilige aanwijzing, staat ook een foto van de windmolens.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 00:07:29 door Syllie10 »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #52 Gepost op: 7-02-2014, 00:16:12 »

Maar knop 4 zul je niet te zien krijgen omdat geen een van de kandidaten die gepakt heeft.
JW en Sofie hadden 1e knop (vanuit kandidaat gezien)
Aaf 2e knop
Tygo 3e knop
Susan 5e knop

Lijkt mij een goede uitleg. In moltalk werd door de crew ook nog gezegd dat we 4 filmpjes kunnen zien en niet 5.

Dan bedenk ik me ook nog dat we de afleveringstitel ook kunnen lezen als "5 op 1, Rij", draaide de mol aan knop 1 of 5, en was de mol degene die reed in de 4x4? Rij dus als in het WW rijden. Dit vanwege de tweet van de mol, cijfers belangrijk in deze aflevering?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #53 Gepost op: 7-02-2014, 00:20:27 »
Als je zowel een goed antwoord moet geven als een eerlijk antwoord dan is de mol:

een vrouw
die liep tijdens de boeddha's
met kinderen
die liep bij Snake
en in de boot zat die geraakt werd door de Jagers
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #54 Gepost op: 7-02-2014, 00:28:20 »
Als je zowel een goed antwoord moet geven als een eerlijk antwoord dan is de mol:

een vrouw
die liep tijdens de boeddha's
met kinderen
die liep bij Snake
en in de boot zat die geraakt werd door de Jagers


Susan dus, maar ik denk niet dat de antwoorden goed hoefden te zijn dus dat zegt niet zo veel.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #55 Gepost op: 7-02-2014, 00:32:47 »
Susan dus, maar ik denk niet dat de antwoorden goed hoefden te zijn dus dat zegt niet zo veel.
Ik denk het ook niet, maar ik zoek nog even naar de betekenis van de woorden uit het molboekje:

Nee, dan de blik in de toekomst. Misschien dat dat sommige van mijn medekandidaten op een spoor heeft gezet...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #56 Gepost op: 7-02-2014, 00:41:48 »
Trouwens, was dit niet die opdracht waarvan mensen zeiden, er komt een meet-the-mole opdracht? Dit is toch helemaal geen meet-the-mole opdracht? Ik snap het nut van die opdracht eigenlijk niet zo - oké twee mensen hebben gezien waar het geld ligt. Oké, en?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #57 Gepost op: 7-02-2014, 00:44:12 »
Trouwens, was dit niet die opdracht waarvan mensen zeiden, er komt een meet-the-mole opdracht? Dit is toch helemaal geen meet-the-mole opdracht? Ik snap het nut van die opdracht eigenlijk niet zo - oké twee mensen hebben gezien waar het geld ligt. Oké, en?

En een groene, finale en oranje (?) vrijstelling.  :P
Maar het leek eerder idd gewoon een lekkermakertje voor things to come. Niet iets waar wij wat aan hebben..
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #58 Gepost op: 7-02-2014, 00:46:10 »
Hmm het zal me niet verbazen als er toch wel wat aanwijzingen in zaten.
Met name de tekst op de auto in Susan's filmpje viel me op.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #59 Gepost op: 7-02-2014, 00:47:13 »
Trouwens, was dit niet die opdracht waarvan mensen zeiden, er komt een meet-the-mole opdracht? Dit is toch helemaal geen meet-the-mole opdracht? Ik snap het nut van die opdracht eigenlijk niet zo - oké twee mensen hebben gezien waar het geld ligt. Oké, en?
Een ieder kan hier zijn voordeel mee doen. Er komt b.v. een spel met die "wanted" posters, diegene die het filmpje heeft gezien met de topito's weet dus dat deze wrs. in dat betreffende straatje (tijdens die opdracht) zullen liggen. Moet je die 30 seconden wel heeeeeel goed opletten.
Vraag: de hand met de doorzichtige vrijstelling, was dat de hand v.d. Mol? Mannenhand i.i.g..



Omnia vincit amor