Auteur Topic: Mensen/kijkers achter WIDM.  (gelezen 9624 keer)

Offline good-riddance

  • Winnaar ER-pool 2016
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Mensen/kijkers achter WIDM.
« Gepost op: 25-02-2014, 19:55:45 »
-
« Laatst bewerkt op: 9-06-2019, 23:59:36 door good-riddance »

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mensen/kijkers achter WIDM
« Reactie #1 Gepost op: 25-02-2014, 20:38:40 »
het mysterie achter alles, het zoeken naar de mol en de dagelijkse twijfel die erbij hoort.
Het schuilen in een tunnel die soms op zijn grondvesten davert, en soms ook instort.
Spannende opdrachten, verrassende spelwendingen, onverwachte executies helpen ook mee om dit
geweldig programma te laten schitteren.

Verschillende meningen over hetzelfde feit en daar uren over kunnen doorgaan
(om soms te zien dat niemand gelijk heeft).

Als Vlaming van 23 jaar ben ik aangetrokken door dit fantastisch spel, en jaloers dat dit wel in Nederland kan
maar niet in België. Ook al was dit een enorme afleiding tijdens mijn examens (nu nog :p).

Het uitleggen kan ik niet, maar verzot ben ik op dit spel. Hopelijk loopt dit nog jaren op Nederland en komt het nog terug op tv in belgië
klaar voor de strijd

Offline Molletje500

  • Forumlid
Re: Mensen/kijkers achter WIDM
« Reactie #2 Gepost op: 25-02-2014, 20:48:20 »
Sinds seizoen 11, aflevering 1 volg ik WIDM helemaal. Na alle seizoen terug te hebben gekeken vind ik het nog steeds ge-wel-dig. Ik kan elk jaar niet wachten tot een nieuw seizoen. Na Art, Soundos, Karin, Anna, Patrick, Jan, Pepijn, Hannah, Miryanna, Horace, Anne-Marie, Frits, William, Dio, Marit, Liesbeth, Hadewych, Tim, Maarten, Marion, Kees, Zarayda, Tania, Ewout, Paulien, Carolien, Daniël, Janine, Joep, Tim, Owen, Dapnhe, Susan, Jennifer, Sofie, Aaf, Tygo, Freek, Jan-Willem en Maurice in WIDM te hebben gezien heb ik natuurlijk ook alle oudere seizoenen gekeken. Ik volg nu de YouTube serie Wie is de Mol? Geldrop. Erg leuk, origineel en spannend!

Goh, dit zullen jullie niet verwachten maar ik ben 11 jaar jong. (25 mrt 12). Ik ben best slim en snap daarom het spel ook helemala en ik zou het heel graag zelf een keer willen doen. Volgend jaar opgeven voor Junior als het weer komt  ::jaja::

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mensen/kijkers achter WIDM
« Reactie #3 Gepost op: 25-02-2014, 20:55:16 »
Ik ben een fanatiek spelletjes speler. Keezen, Liegen, Poker, 30 Seconds, en Stef de Stuntpiloot om maar iets te noemen.

Als er enige vorm van tactiek bij komt kijken, ben ik van de partij. En zo ook Wie is de Mol. Ik hou niet echt van de hints in Wie is de Mol (sorry), omdat ik graag zoek naar de mol op basis van onmolse acties en eventuele molse acties. Ik kan beter afgaan op de onmolse acties, want in mijn hoofd kan ik iemand van briljante molacties verdenken die later helemaal niet waar blijken te zijn (dit jaar was dat Aaf).

Een van de leuke aspecten van Wie is de Mol vind ik ook de groepsdynamiek die ontstaat. Het wantrouwen, maar tegelijkertijd de vriendschappen die ontstaan. Leuk om te zien, wat één mol kan betekenen voor een groep van 10 mensen.

Ik zag een keer toevallig een van de latere afleveringen van het eerste seizoen met bekende Nederlanders. Ik snapte er niks van, maar was verkocht na het zien van de terugblik aflevering. Sindsdien heb ik Wie is de Mol zoveel als mogelijk gevolgd. Nooit echt actief op het forum geweest tot dit jaar en nog nooit de Wie is de Mol fandag bezocht, dus daar moet dit jaar maar eens verandering in komen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mensen/kijkers achter WIDM
« Reactie #4 Gepost op: 25-02-2014, 21:07:37 »

Goh, dit zullen jullie niet verwachten maar ik ben 11 jaar jong. (25 mrt 12).

Top!! Dan ben je denk ik de jongste van het forum!  ::ok::

Ben zelf 32 en kan geen genoeg van het programma krijgen. Ik vind de psychologie erachter het interessantst. Mensen hun lichaamshouding.. de mindgames.. etc.

Heb alle seizoenen 3x gezien. Haha. Verslaafd dus  ;D
« Laatst bewerkt op: 25-02-2014, 21:16:43 door FS »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Mensen/kijkers achter WIDM
« Reactie #5 Gepost op: 25-02-2014, 21:25:34 »
Goh, dit zullen jullie niet verwachten maar ik ben 11 jaar jong. (25 mrt 12). Ik ben best slim en snap daarom het spel ook helemala en ik zou het heel graag zelf een keer willen doen. Volgend jaar opgeven voor Junior als het weer komt  ::jaja::
Wauw, jij hebt gewoon nog kans om in Wie is de Mol? terecht te komen ::love::
Ik denk dat veel molloten hier stikjaloers op je zijn ;)
...óf niet!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mensen/kijkers achter WIDM
« Reactie #6 Gepost op: 25-02-2014, 22:41:21 »
Ik kijk al vanaf seizoen 1. Dacht in eerste instantie een leuk programma om eens te kijken maar werd gelijk zo verslingerd er aan dat ik ben blijven kijken en na elk seizoen weer hoop dat het snel januari is  ::rofl::

Ik ben echt een spelletjesmens en vooral strategische spelletjes hebben dan de voorkeur. Daarnaast probeer ik altijd graag vals te spelen dus wellicht zou ik nog niet eens zo'n slechte mol zijn  ::hypocriet::

Ik kan me helemaal terugvinden in de tekst van Wouterv en grotendeels die van Jossie, behalve dan dat ik de hints juist weer wel leuk vindt en dat gepuzzel in fotootjes vergelijken enz. tot in den treuren kan doen (ook als het achteraf zo'n onzin blijkt te zijn)

Ik heb voorgaande jaren altijd op andere fora gezeten maar daar liep het steeds doder of werd er niet echt nagedacht/discussie gevoerd over diverse dingen en uiteindelijk dit jaar hier verzeild geraakt en vindt het heerlijk dat hier ook echt discussie gevoerd kan worden over alles en nog wat.

Ik ben ook nog nooit op een fandag geweest maar zal daar ook niet snel komen omdat dat veel te druk is voor mij en te vermoeiend.

Daarnaast zit ik al heel lang in het jeugdwerk als leiding en maak ik elk jaar een kampprogramma voor onze groep. Op kamp hebben we natuurlijk altijd een rode lijn en dat is ook een keer Wie is de mol geweest. Dit jaar wordt het bijvoorbeeld Expeditie Robinson. Dus ook veel spellen uit deze programma's verbouw ik iets of wat zodat ze toepasbaar zijn voor onze groep.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2014, 22:48:14 door Syllie10 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mensen/kijkers achter WIDM
« Reactie #7 Gepost op: 26-02-2014, 00:51:39 »
Maar over mij zal ik maar niet teveel uitbreiden, jullie zouden je kapot schrikken H >:D

Gok dat dat wel mee zal vallen hoor  ;)
Ik heb zelf dan 8 jaar in een huis van bewaring gewerkt met de gruwelijkste moordenaars. Werk nu met uit huis geplaatste jeugd waarvan ik ook van geen enkel verhaal meer schrik.

Dus ik denk niet je me kapot kan laten schrikken. Zo ja ben ik wel heeeeeel benieuwd  8)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mensen/kijkers achter WIDM
« Reactie #8 Gepost op: 26-02-2014, 01:04:55 »
Ik zou gevoelige info nooit posten meis. En daarbij... denk ik dat ik je al lang uitgedokterd heb hoor. Doe het al een tijdje  ;)

Ga ik hier ook niet posten trouwens. Maar ik vind je helemaal top in ieder geval en kan altijd erg om je fanatisme lachen en ook om het feit dat je geen dag en nachtritme hebt. Maar dan komen we al aan bij dat onderwerp gok ik  ;) En ben het vaak met je eens ook trouwens.

Lekker verder gaan zo  ::ok::

En Suus is de mol ja

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mensen/kijkers achter WIDM
« Reactie #9 Gepost op: 26-02-2014, 01:29:09 »
Merk idd dat mijn hartslag ietsje sneller gaat elke keer als zij haar scherm te zien krijgt. Gelukkig is dat nog niet zo vaak geweest als sommigen.

Maar heb gelukkig een nooduitgangtunneltje gebouwd richting tunnel Freek mocht ze er toch uitgaan. Is nog niet af trouwens, dat nooduitgangtunneltje, dus ben nog niet klaar voor dat moment  :)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mensen/kijkers achter WIDM
« Reactie #10 Gepost op: 26-02-2014, 10:59:53 »
Krijg je dan geen IP-check bij uitzendinggemist of is Youtube de oplossing? Kunnen we ook ergens de Vlaamse versies terug kijken?

Ik kijk bijna altijd live via Nederland 1. maar avro uitzending gemist werkt ook (live moltalk kijken ook)(in tegenstelling tot de beveiliging bij rtl). Youtube is uiteraard ook een oplossing. Daar vind je de Vlaamse mollen ook op terug.
klaar voor de strijd

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Mensen/kijkers achter WIDM
« Reactie #11 Gepost op: 26-02-2014, 12:34:25 »
Gaan jullie hier a.u.b geen slowchat topic van maken? ::joehoe::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Mensen/kijkers achter WIDM
« Reactie #12 Gepost op: 2-03-2014, 18:00:15 »
Ja, dat hebben we wel jaren gedaan. En ik meen dat ze het nog steeds doen, maar nu ik niet meer in de buurt woon, wordt ik niet meer uitgenodigd :P Gewoon zelf organiseren met medemolloten.
The British are not impressed.

Offline Luke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mensen/kijkers achter WIDM
« Reactie #13 Gepost op: 10-03-2014, 19:29:23 »
Sinds seizoen 11, aflevering 1 volg ik WIDM helemaal. Na alle seizoen terug te hebben gekeken vind ik het nog steeds ge-wel-dig. Ik kan elk jaar niet wachten tot een nieuw seizoen. Na Art, Soundos, Karin, Anna, Patrick, Jan, Pepijn, Hannah, Miryanna, Horace, Anne-Marie, Frits, William, Dio, Marit, Liesbeth, Hadewych, Tim, Maarten, Marion, Kees, Zarayda, Tania, Ewout, Paulien, Carolien, Daniël, Janine, Joep, Tim, Owen, Dapnhe, Susan, Jennifer, Sofie, Aaf, Tygo, Freek, Jan-Willem en Maurice in WIDM te hebben gezien heb ik natuurlijk ook alle oudere seizoenen gekeken. Ik volg nu de YouTube serie Wie is de Mol? Geldrop. Erg leuk, origineel en spannend!

Goh, dit zullen jullie niet verwachten maar ik ben 11 jaar jong. (25 mrt 12). Ik ben best slim en snap daarom het spel ook helemala en ik zou het heel graag zelf een keer willen doen. Volgend jaar opgeven voor Junior als het weer komt  ::jaja::

Ik heb precies hetzelfde, maar ik ben 13!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mensen/kijkers achter WIDM
« Reactie #14 Gepost op: 11-03-2014, 18:26:40 »
Geen nood. RN is voor molloten en mollootjes.

Ik ben sinds seizoen 2 een vaste kijker, werd later pas wat nu "molloot" heet. Sinds die tijd doe ik ook buiten het forum mee met veel dingen die door het jaar heen door forummers van RN worden georganiseerd.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mensen/kijkers achter WIDM
« Reactie #15 Gepost op: 11-03-2014, 18:40:53 »
Ik heb precies hetzelfde, maar ik ben 13!

Precies hetzelfde, sinds s11 volg ik het, ben 13 en heb oudere series teruggekeken!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: Mensen/kijkers achter WIDM
« Reactie #16 Gepost op: 11-03-2014, 19:24:22 »
Ik wil er ook wel even een post aan wagen wie ik nou precies ben en waarom ik voor de mol gevallen ben.

Ik ben 33, veel van mijn tijd gaan naar muziek, uitgaan (vooral dancefeesten) en theater. Normaal kijk ik nauwelijks TV (beetje nieuws, beetje satire en af en toe een serie) Meestal heb ik er namelijk geen geduld voor omdat mijn spanningsboog vrij kort is. Bij normale programma's (en ook bij veel films) haak ik snel af omdat ik het een hoog been there done that gehalte vind hebben. Als ik na of tijdens het kijken het gevoel heb dat het ook in de helft van de tijd kon haak ik (de volgende keer) af.  Bij wie is de mol heb ik dat niet omdat je nooit weet welke verrassing er om de hoek staat, welke dubbele bodem er nu weer in is gelegd of juist niet. Je bent constant op zoek naar bevestiging en als je 'm eindelijk gevonden hebt geeft dat (meestal) nog steeds geen garantie.

WIDM ben ik fanatiek gaan volgen vanaf het eerste seizoen met BN-ers. Niet omdat de BN-ers me zo aantrokken maar omdat ik het daarvoor gewoon niet goed in mijn systeem kreeg. Vergat altijd wanneer het uitgezonden werd, of kwam er halverwege de serie een keer in. De aanleiding dat ik ben gaan volgen was dat ik de ontknoping van het seizoen ervoor zag. Toen dacht ik ik moet hier toch eens een hele serie van volgen! Dat is gebeurd en zo gaat het nu nog steeds. De seizoenen die ervoor zaten heb ik later alsnog gekeken. Ik vind vooral het speuren erg leuk, de meest vergezochte theorieën uitzoeken en dan mijn eigen conclusie trekken. Overal iets achter zoeken en jezelf corrigeren als je doorslaat (of soms niet eens meer doorhebben dat je doorslaat) Dingen totaal over het hoofd zien omdat ze niet in je plaatje passen. Anderen voor gek verklaren omdat ze een totaal andere aflevering lijken te hebben gezien dan degene die jij gezien hebt. Het draagt voor mij allemaal bij aan het succes :) 

Puzzelen vind ik overigens altijd leuk, crypto's en dat soort dingen liggen me wel al ben ik niet het type dat uren met een puzzelboekje gaat zitten. Dan heb ik het liever in gamevorm of zoals hier, in TV vorm. Spelletjes hou ik ook van, catan, kaarten, cluedo en dat soort dingen vind ik leuk om te doen. Ik vind het wel belangrijk dat er een bepaalde logica in zit. Door bepaalde opties af te kunnen strepen zekerheid vergaren. Daar schort het voor mij nog weleens aan bij WIDM omdat je van alles maar fragmenten te zien krijgt en je daardoor geen invloed hebt op welke informatie je krijgt. Maar dat houdt het ook weer leuk. Ik ben er in elk geval nog niet op uitgekeken en in mijn geval zegt dat best iets :P
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mensen/kijkers achter WIDM
« Reactie #17 Gepost op: 12-03-2014, 20:23:48 »
g-r: je bent een topwijf dat je het gewoon vertelt (ik wist het natuurlijk al) Dus ik hoop dat ze het niet verwijderen. Daar is dit topic voor geopend toch?  ::ok:: ::bravo::

Offline Anika31

  • Forumlid
Re: Mensen/kijkers achter WIDM
« Reactie #18 Gepost op: 12-03-2014, 21:19:40 »
G-R! Respect dat je het hier vertelt! Ik wens je heel veel kracht toe.

Ik ben een meid van 31 (bijna 32 brrrr  ::tandpastasmiley:: ) Ik ben gevoelig, lief (durf ik nu wel te zeggen van mijzelf haha), onzeker, soms verlegen en een lachebek  ::tandpastasmiley::

Dit is het 3e seizoen dat ik wie is de mol? kijk. De opdrachten en alles zijn natuurlijk heel leuk om te kijken en ik lees heel veel op deze site. Na 1 aflevering kan ik niet meer stoppen met kijken, want ik ben dan zo nieuwsgierig wie het nou is! En natuurlijk of ik op de goede mol zit :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mensen/kijkers achter WIDM
« Reactie #19 Gepost op: 12-03-2014, 21:27:17 »
Goed van je om het te vertellen GR ;) en hopelijk zet je inderdaad door en heb je de kracht om van je verslaving af te komen en het leven op een andere manier te gaan zien en omarmen ;)

Maar als je meer openheid / persoonlijk wilde dan wil ik je best wat meer over mezelf vertellen hoor.

Ik ben 42 jaar, positief ingesteld, open persoonlijkheid en heel eerlijk en rechtstreeks. Voel me ook vaak voor mijn vrienden de 'psycholoog" of de spiegel aangezien ze, als er wat aan de hand is, altijd vragen wat ik er van denk omdat ze weten dat ik zeg wat ik denk (en ze daarbij een spiegel voor houdt zodat ze naar zichzelf kijken)
Nu moet ik alleen nog leren dat ook iets meer bij mezelf te doen.  ::hypocriet::

Tot 4 jaar terug nog fulltime werkzaam als directie secretaresse / manusje van alles. Alleen was ik de laatste jaren steeds heel moe en dacht dat het kwam door mijn levensstijl (veel houseparties, stappen, 60 uur per week werken en hollen, rennen en draven).
Totdat ik het wat rustiger aan ging doen en na veel ziekenhuisbezoeken en onderzoeken de diagnose ME/cvs kwam. In de volksmond beter bekend als chronisch vermoeidheidssyndroom. M.a.w. ik ben altijd moe en dat varieert van licht tot uitgeput, mijn spieren doen vaak pijn en als ik teveel doe en te vaak over mijn grens ga dan word ik draaierig, misselijk en grieperig en in drukke ruimtes krijg ik teveel prikkels waardoor ik dus weer moe wordt :D cirkeltje rond  ::rofl::

Ik heb inmiddels wel wat aan therapie gedaan maar aangezien de artsen er nog zelf niet over uit zijn of het nu psychisch is of lichamelijk komt er ook geen oplossing. Wel kan ik zeggen dat het echt niet psychisch is anders was ik allang beter geweest. Als er iemand namelijk positief in het leven staat ben ik het wel.
Enige nadeel is dat het UWV niets ziet, brieven van psychologen enz. aan de kant schuift als zijnde die weten niet waar ze over praten en mij, na 2 jaar ziektewet, weer de arbeidsmarkt opduwen waarbij ik fulltime moet solliciteren en geloof me er is geen een werkgever die mij aanneemt. Dus binnenkort wellicht richting bijstand en maar zien waar het schip strand.

Grotendeels post ik dan ook via mijn telefoon als ik op de bank lig. Alleen als ik dingen uit wil zoeken dan dwing ik mezelf achter de pc te zitten. Daarnaast ben ik bezig om mijn tijd achter de pc uit te bouwen en is WIDM daar een heel goed hulpmiddel bij :D

Maar ach, zolang ik mijn eigen ritme kan bepalen kan ik er heel goed mee leven. Het is meestal de omgeving die er meer moeite mee heeft dan ikzelf :)

Dat was weer een heel verhaal :D en nu ik toch weer achter mijn pc zit meteen even wat dingen bekijken :D