Poll

Wie zijn de finalisten?

Freek
31 (34.8%)
Jan-Willem
8 (9%)
Sofie
12 (13.5%)
Susan
35 (39.3%)
Tygo
3 (3.4%)

Totaal aantal stemmen: 89

Auteur Topic: De finale  (gelezen 47238 keer)

Offline m0l

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #20 Gepost op: 1-03-2014, 08:58:57 »
Karin de Groot viel ooit af in afl. 9? Die begonnen ze met 4 deelnemers. Maar of ze toen al in de finale zat?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #21 Gepost op: 1-03-2014, 10:23:35 »
En wat als de mol geen envelop heeft gekregen? Of dat er 3 kandidaten waren die geen envelop hebben gehad?

Ik zie de drie namen op enveloppen uit de allereerst intro (flash forward) als spoiler van de finalisten. Als een van de finalisten geen envelop ontvangen had, hadden ze wel voor een andere hint gekozen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: De finale
« Reactie #22 Gepost op: 1-03-2014, 11:10:50 »
Karin de Groot viel ooit af in afl. 9? Die begonnen ze met 4 deelnemers. Maar of ze toen al in de finale zat?

Precies wat ik zei, ik snap niet dat iedereen het over 4 finalisten heeft.
Rick zei duidelijk ieder jaar een andere twist. Dat van Karin hebben we gehad, letterlijk NET voor de finale, 1 opdracht voor de finale ipv 1 aflevering.
met 4 in de finale in hebben we ook gehad dus ik verwacht gewoon iets nieuws. Een dubbele executie in aflevering 8. Er gaan gewoon 2 mensen naar huis, of nog iets heeft te maken met een vrijstelling, of met het kamp waar ze op zitten. Maar 4 in de finale geloof ik niet

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: De finale
« Reactie #23 Gepost op: 1-03-2014, 11:20:16 »
In de finale gewoon: 1 verliezer (Tygo), 1 winnaar (Sofie) en 1 mol (Susan).

Exact!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline m0l

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #24 Gepost op: 1-03-2014, 11:36:31 »
Precies wat ik zei, ik snap niet dat iedereen het over 4 finalisten heeft.
Rick zei duidelijk ieder jaar een andere twist. Dat van Karin hebben we gehad, letterlijk NET voor de finale, 1 opdracht voor de finale ipv 1 aflevering.
met 4 in de finale in hebben we ook gehad dus ik verwacht gewoon iets nieuws. Een dubbele executie in aflevering 8. Er gaan gewoon 2 mensen naar huis, of nog iets heeft te maken met een vrijstelling, of met het kamp waar ze op zitten. Maar 4 in de finale geloof ik niet
Mensen die geen rekening houden met 2 afvallers? Ik geloof ook niet in een finale met 4 personen. En ook niet met 5 trouwens. In 2005 gingen er ook 2 kandidaten tegelijk naar huis. Vanwege percentages.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De finale
« Reactie #25 Gepost op: 1-03-2014, 12:39:04 »
Mensen die geen rekening houden met 2 afvallers? Ik geloof ook niet in een finale met 4 personen. En ook niet met 5 trouwens. In 2005 gingen er ook 2 kandidaten tegelijk naar huis. Vanwege percentages.

Oja hoor, 2 afvallers volgende week geloof ik ook wel in.
Maar een twist waarbij er 4 naar de finale-aflevering gaan en er één al gelijk in het begin afvalt vind ik ook wel een leuke  ;D

Edit: als je de test speelt op de AVRO website, dan wordt er overigens niet gesproken over twee afvallers, maar over één afvaller (of geen, maar dat betwijfel ik). Daarom denk ik toch dat er 4 doorgaan naar aflevering 9.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2014, 12:43:30 door Zwanee »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De finale
« Reactie #26 Gepost op: 1-03-2014, 13:39:37 »
Ook al in ander topic gezet, maar dit is mijn idee over de komende afleveringen:

Volgens mij valt er in aflevering 8 maar 1 persoon af en dan gok ik op Sofie.

Dan in aflevering 9 vindt er halverwege een afvalronde plaats waarbij Tygo naar huis gaat en dan krijg je de finalespel met Freek, Susan en JW.

Als ze namelijk 2 personen in aflevering 8 naar huis laten gaan wat heb je dan aan een finale vrijstelling want dan kunnen ze net zo goed een gewone vrijstelling geven.
En aangezien dit jaar al begon met de ene test/executie naar de andere zal er nu ook wel zo'n plot komen.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #27 Gepost op: 1-03-2014, 14:33:27 »
Ook al in ander topic gezet, maar dit is mijn idee over de komende afleveringen:

Volgens mij valt er in aflevering 8 maar 1 persoon af en dan gok ik op Sofie.

Dan in aflevering 9 vindt er halverwege een afvalronde plaats waarbij Tygo naar huis gaat en dan krijg je de finalespel met Freek, Susan en JW.

Als ze namelijk 2 personen in aflevering 8 naar huis laten gaan wat heb je dan aan een finale vrijstelling want dan kunnen ze net zo goed een gewone vrijstelling geven.
En aangezien dit jaar al begon met de ene test/executie naar de andere zal er nu ook wel zo'n plot komen.
Als ze de 2 afvallers al verdelen dan: afl. 8 Jan-Willem en afl. 9 Freek.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #28 Gepost op: 1-03-2014, 15:30:56 »
Hebben jullie een motivatie achter eerst Sofie, dan Tygo (syllie10) of eerst JW en dan Freek (m0l)? Of is dat meer je verlangen van je? Bij een motivatie denk ik bijvoorbeeld aan een hint die al de finalisten voorspelt heeft ofzo. Aangezien zo'n hint voor Susan, Sofie en Freek als finalisten bestaat, maar jullie toch andere namen noemen, ben ik toch benieuwd hoe jullie hier zo zeker van zijn...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De finale
« Reactie #29 Gepost op: 1-03-2014, 15:36:40 »
Voor wat mij betreft zie ik in Sofie en Tygo geen mol maar een kandidaat. Dan koppel ik de muziekhint naar Sofie dus valt ze in aflevering 8 af en omdat ik nog een twijfel heb tussen Susan, Freek en JW (waarbij ik toch nog even blijf hangen dat JW de mol wel is) komt de conclusie dat Tygo daarna zal afvallen.

Ik geloof ook niet helemaal in het aan het begin van een serie de enveloppen van mol, winnaar en verliezer al tonen omdat je dan eigenlijk alleen maar op die 3 personen hoeft te letten omdat de rest dan eigenlijk al afgevallen is. Dat maakt het hele seizoen minder spannend. Dus voor mij persoonlijk zou het een echte domper zijn als dat in dit geval wel zo blijkt te zijn ;)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #30 Gepost op: 1-03-2014, 15:46:41 »
Nou ja, er is al wel vaker een grote hint geweest aan het begin. C is the mole, dat naar Kees en de andere finalisten konden wijzen. Afvallerstheorieën die al snel ontdekt waren, waardoor zowel de afvallers, als dus de finalisten en zelfs mol - winnaar - verliezer al snel vast stonden. In het verleden is er dus al vaak genoeg een hint in de eerste aflevering geweest die al zoveel weg gaf. In deze editie lijken alle grote hinten afwezig te zijn, of zien we ze gewoon niet? Ik wilde deze hint in eerste instantie ook niet zien, maar nu we zo ver zijn én precies deze drie namen nog steeds in het spel zitten, wordt het steeds aannemelijker dat het toch de waarheid is...

Maar als ik het goed begrijp, twijfel je tussen Susan, Freek en JW als mol, waardoor je verwacht dat die drie de finale gaan halen?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De finale
« Reactie #31 Gepost op: 1-03-2014, 16:03:24 »
Nou ja, er is al wel vaker een grote hint geweest aan het begin. C is the mole, dat naar Kees en de andere finalisten konden wijzen. Afvallerstheorieën die al snel ontdekt waren, waardoor zowel de afvallers, als dus de finalisten en zelfs mol - winnaar - verliezer al snel vast stonden. In het verleden is er dus al vaak genoeg een hint in de eerste aflevering geweest die al zoveel weg gaf. In deze editie lijken alle grote hinten afwezig te zijn, of zien we ze gewoon niet? Ik wilde deze hint in eerste instantie ook niet zien, maar nu we zo ver zijn én precies deze drie namen nog steeds in het spel zitten, wordt het steeds aannemelijker dat het toch de waarheid is...

Maar als ik het goed begrijp, twijfel je tussen Susan, Freek en JW als mol, waardoor je verwacht dat die drie de finale gaan halen?
Dat weet ik dat er genoeg hints al in de 1e aflevering werden gegeven zoals vorig jaar bij Kees. Maar daarvoor moest je toch nog enigszins puzzelen. Dat is met deze hint (als je die zo wil noemen) niet. Die krijg je op een presenteerblaadje.

En ik heb JW als mol staan, Susan als verliezer en Freek als winnaar

anoniem 24971

  • Gast
Re: De finale
« Reactie #32 Gepost op: 1-03-2014, 16:07:04 »
Ik denk dat er een extra aflevering komt, net als in seizoen 11 (en 4 volgens mij ook).
In de finale komen denk ik Jan-Willem, Freek en Sofie. Als Jan-Willem niet in de finale komt, denk ik dat we voor het eerst in de molgeschiedenis een finale hebben waarin niemand op de mol stemt.

Maar de laatste aflevering is toch 20 maart? Ik geloof dat dat door een crewlid bevestigd is...

Offline m0l

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #33 Gepost op: 2-03-2014, 09:58:04 »
Hebben jullie een motivatie achter eerst Sofie, dan Tygo (syllie10) of eerst JW en dan Freek (m0l)? Of is dat meer je verlangen van je? Bij een motivatie denk ik bijvoorbeeld aan een hint die al de finalisten voorspelt heeft ofzo. Aangezien zo'n hint voor Susan, Sofie en Freek als finalisten bestaat, maar jullie toch andere namen noemen, ben ik toch benieuwd hoe jullie hier zo zeker van zijn...
Muzikale aanwijzing. En, Freek lijkt iets meer op Susan te gokken dan Jan-Willem.

Sofie en Tygo lijken allebei de tunnel Susan in te zijn gelopen. En dat is de juiste tunnel.

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale
« Reactie #34 Gepost op: 2-03-2014, 11:04:58 »
Susan, Freek en Sofie

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De finale
« Reactie #35 Gepost op: 2-03-2014, 13:01:14 »
Finale: JW (mol) ::vergroot::, Freek (winnaar) ::bravo::, Sofie (verliezer) :\'(

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale
« Reactie #36 Gepost op: 2-03-2014, 14:12:15 »
Ik snap echt niet dat sommige molspeurders nog steeds op JW zitten  ::ohno::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De finale
« Reactie #37 Gepost op: 2-03-2014, 14:19:01 »
Ik snap echt niet dat sommige molspeurders nog steeds op JW zitten  ::ohno::
Tunnelvisie?
Ich bin ein Bärliner!

Online evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De finale
« Reactie #38 Gepost op: 2-03-2014, 19:32:38 »
Jw heeft nog nooit zo zijn best gedaan. Dus wie weet komt er volgende week wel een veilingachtig iets en blijkt Jw alles lekker uit te geven. Ik streep hem nog niet volledig door.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #39 Gepost op: 2-03-2014, 19:52:16 »
Tunnelvisie?
Ja, net als dat men Freek verdenkt.