Poll

Wie zijn de finalisten?

Freek
31 (34.8%)
Jan-Willem
8 (9%)
Sofie
12 (13.5%)
Susan
35 (39.3%)
Tygo
3 (3.4%)

Totaal aantal stemmen: 89

Auteur Topic: De finale  (gelezen 47241 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De finale
« Reactie #60 Gepost op: 4-03-2014, 21:19:36 »
Een finale zonder Mol?! :o
Finale met een mol. Je denkt toch niet dat het Freek is? ;)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #61 Gepost op: 5-03-2014, 00:08:06 »
Freek of Susan. Een van die twee. Maar ja, dat vond ik al na aflevering 1...

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De finale
« Reactie #62 Gepost op: 5-03-2014, 00:12:10 »
Freek de mol, Susan de winnaar, Sofie de verliezer.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale
« Reactie #63 Gepost op: 5-03-2014, 00:14:07 »
Freek of Susan. Een van die twee. Maar ja, dat vond ik al na aflevering 1...

Dit dus ::) Blijft toch spannend wat de ontknoping oplevert. Het kan een herhaling van serie 8 worden waarbij noch Sofie noch Suus specifiek testen op Freek, maar ook serie 12/13 waarbij Sofie en Freek op Suus stemmen. Beide scenario's zie ik zo voor me, maar een van beide zal het slechts kunnen zijn.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #64 Gepost op: 5-03-2014, 00:17:43 »
Het kan een herhaling van serie 8 worden waarbij noch Sofie noch Suus specifiek testen op Freek,

Hoe bedoel je? Edo heeft uiteindelijk vol op Dennis gestemd hoor..
Duurde wel wat lang maar goed.  :P

Sofie, geen idee. Ze zit nu nog in een sterke tunnelvisie op Susan iig.
Maar misschien wankelt dat wat als Tygo vertrekt.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale
« Reactie #65 Gepost op: 5-03-2014, 19:15:51 »
Freek - verliezer
Sofie - winnaar
Susan - Mol
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #66 Gepost op: 5-03-2014, 20:35:56 »
Ik hoop in ieder geval niet op een finale waar de twee kandidaten allebei op de Mol zitten en de Mol dus meteen opvalt omdat die de enige is die nog op iemand anders stemt. Een driehoek zou heerlijk zijn; Freek stemt op Susan, Susan op Sofie en Sofie op Freek. Dat we het echt nog steeds niet weten tot de laatste aflevering, want dan kan het echt nog alle kanten opgaan. Maar dat is misschien een beetje té veel wishful thinking.

(Freek op Sofie, Sofie op Susan en Susan op Freek kan natuurlijk ook, maar ik zit in de app voluit op Freek als winnaar, dus dat zou voor mij leuk zijn.)

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale
« Reactie #67 Gepost op: 5-03-2014, 20:42:10 »
Ik heb het idee dat de kandidaten moeten gaan stemmen op wie ze de vrijstelling naar de finale gunnen. Daar lijkt het tenminste op als je het toekomst filmpje bekijkt (facebook) en een eerder genoemde spoiler over aflevering 8

Offline Roosje98

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #68 Gepost op: 5-03-2014, 20:47:10 »
Ik heb het idee dat de kandidaten moeten gaan stemmen op wie ze de vrijstelling naar de finale gunnen. Daar lijkt het tenminste op als je het toekomst filmpje bekijkt (facebook) en een eerder genoemde spoiler over aflevering 8

Mee eens :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale
« Reactie #69 Gepost op: 5-03-2014, 20:51:50 »
Ik heb het idee dat de kandidaten moeten gaan stemmen op wie ze de vrijstelling naar de finale gunnen. Daar lijkt het tenminste op als je het toekomst filmpje bekijkt (facebook) en een eerder genoemde spoiler over aflevering 8

Daar lijkt het wel op, maar ik vind het toch vreemd. Denk dat Sofie en Tygo dan namelijk op Susan gaan stemmen en Freek en Jan-Willem op Sofie. Susan geen idee, Jan-Willem ofzo? En dan?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale
« Reactie #70 Gepost op: 5-03-2014, 20:55:05 »
Daar lijkt het wel op, maar ik vind het toch vreemd. Denk dat Sofie en Tygo dan namelijk op Susan gaan stemmen en Freek en Jan-Willem op Sofie. Susan geen idee, Jan-Willem ofzo? En dan?

Ik denk inderdaad ook aan Susan of wellicht JW, maar ik kan daarmee nog niet verklaren waarom hun samen hand in hand zitten bij de executie.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale
« Reactie #71 Gepost op: 5-03-2014, 21:00:10 »
Daar lijkt het wel op, maar ik vind het toch vreemd. Denk dat Sofie en Tygo dan namelijk op Susan gaan stemmen en Freek en Jan-Willem op Sofie. Susan geen idee, Jan-Willem ofzo? En dan?

Er liggen 3 stembriefjes dus 3 stemmen. Het zou zo kunnen zijn dat er bijvoorbeeld 2 winnaars uit het 5 op een rij-spel komen. De 3 afvallers mogen dan stemmen op degene die ze de vrijstelling het meest gunnen, zo krijg je sowieso een winnaar.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2014, 23:14:42 door Mollenmania »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De finale
« Reactie #72 Gepost op: 6-03-2014, 01:46:03 »
Er liggen 3 stembriefjes dus 3 stemmen. Het zou zo kunnen zijn dat er bijvoorbeeld 2 winnaars uit het 5 op een rij-spel komen. De 3 afvallers mogen dan stemmen op degene die ze de vrijstelling het meest gunnen, zo krijg je sowieso een winnaar.
Goed gezien en slim bedacht.

Morgen voor het sluiten van de pool nog maar eens goed naar de promo e.d. kijken of daar iets uit af te leiden is.

---

EDIT> Hier maar even wat speculatie over de opdracht waar vermoedelijk twee kandidaten uitkomen die de vrijstelling toegewezen kunnen krijgen, omdat er niet echt een ander geschikt topic voor is.

In het volgende week stukje, zien we Susan met een rode schijf in haar hand.
We zien het bord gevuld met 6 rode schijven (waarvan 5 op een rij) en 7 gele en 2 blauwe. Dus ongelijke aantallen.
Tijdens het spel kunnen kandidaten weggespeeld worden (opmerking Tygo over wegspelen Freek).
We zien bakken: Gele schijven voor Tygo, gele schijven voor Sofie, iets wat lijkt op groen in de bak van Susan, blauw in een bak daarachter.
Jan-Willem zien we niet in beeld als er gesproken wordt over het wegspelen van Freek. In de weerspiegeling van de zonnebrillen van Susan en Freek lijkt het bord dan al aardig gevuld.

Mijn aannames en gevolgtrekkingen over de opdracht o.b.v. bovenstaande punten:
- De schijven van Tygo en Sofie zijn niet allebei geel, maar geel en oranje. (Dit is echt overduidelijk een aanname, maar anders kan ik geen logica in de opdracht vinden op basis van de onvolledige informatie die we nu hebben).
- De kandidaten zijn om beurten aan de beurt en mogen een schijf naar keuze pakken. (Daardoor ongelijk aantal per kleur en Susan in hand met rood terwijl er groen in haar bak zit).
- Als er 5 op een rij wordt gespeeld in een bepaalde kleur, dan valt de speler met die kleur af.
- Jan-Willem heeft rood en wordt als eerste weggespeeld. (Dat betekend dat Freek blauw heeft.)
- Als gesproken wordt over het wegspelen van Freek is Freek net aan de beurt geweest. Er staan al 2 blauw schrijven. De 3 kandidaten die achtereenvolgens aan de beurt zijn kunnen dus alle 3 een blauwe schijf daarboven plaatsen waardoor Freek de tweede afvaller wordt. (Als het plan van Tygo niet wordt doorgezet, (bijv. door pact Susan met Freek) dan zijn onderstaande stappen niet meer relevant.)
- Vervolgens staat Sofie (of Tygo) er als slechtste voor.
- Vijf op een rij krijgen als je nog met zijn tweeën over bent is te lastig, daarom stop dan het spel en zijn de twee keuzemogelijkheden voor de stemming bepaald.
- Susan en Tygo (of Sofie) lijken mij daarom de meest aannemelijke kandidaten om op gestemd te kunnen worden.
- De afvallers van dit spel mogen stemmen.
- Als de bovenstaande aannames kloppen, worden volgens mij de kandidaten die het minst verdacht worden binnen de groep als eerste weggespeeld. Als die lijn doorgetrokken wordt bij de stemming (mol de vrijstelling geven) dan wint Tygo de vrijstelling over Susan (op basis van de verdenkingen zoals Art ze opnoem in een presentatie tekstje in aflevering 7). Of Sofie over Susan.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2014, 02:34:11 door Rat »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale
« Reactie #73 Gepost op: 6-03-2014, 06:39:32 »
Ja, ik vind 'm helemaal mooi Rat.

Ik denk dat ze eerst voor Tygo gaan, (denk ik omdat hij graag Freek wegspeelt), maar Tygo steekt daar een stokje met Jan-Willem (rood). Het wordt dan een strijd tussen Jan-Willem en Tygo (allebei opbouwend omhoog), maar Jan-Willem laat een steekje vallen en wordt ge-5-op-een-rijt.

Tygo vindt de uitweg en die heet Freek (blauw). Freek wordt eruit gespeeld, maar Tygo is ook onhoudbaar en verliest als laatste.

De keuze is dan tussen Sofie en Susan. Freek en Jan-Willem gunnen de vrijstelling aan Sofie omdat ze Sofie verdenken. Tygo gunt de vrijstelling aan Susan, omdat hij Susan verdenkt. Sofie wint de vrijstelling.

Daarnaast mogen ze geld betalen om de kist open te doen, en speelt Jan-Willem als laatste keer nog een hoofdrol in de laatste opdracht waar ze Art moeten zoeken.

Tijdens de executie is Sofie al door. Tygo mag als eerst en krijgt groen. Het is dan nog Freek, Jan-Willem en Susan. Freek krijgt z'n scherm te zien en dat is ook spannend voor Jan-Willem en Susan dus die houden elkaars hand vast. (einde afl7)

Freek krijgt een groen scherm. Jan-Willem krijgt een rood scherm en is de afvaller en baalt daarom achteraf dat de groepsvrijstelling is gekozen door Susan bij de topito's. (extra beeldmateriaal afl7)

De finale is dan met vier personen. Tygo, Sofie, Susan en Freek (klopt met de enveloppen uit afl1, met een kleine Tygo twist). Over wie Jan-Willem nu verdenkt doen ze dan nog een beetje vaag. Zo is geen enkele kandidaat bij voorbaat afgeschreven voor het molschap.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2014, 07:23:45 door Jossie »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #74 Gepost op: 6-03-2014, 08:47:06 »
Jossie, ik ga helemaal mee in je verhaal, haha.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #75 Gepost op: 6-03-2014, 09:30:08 »
Stemmen op 3 personen die het spel 5 op een rij het minst goed spelen? Stel: de mol zit bij dat drietal. En de anderen stemmen tegen hem/haar? De mol gaat immers nooit naar huis.

Zit al klaar voor de uitzending!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale
« Reactie #76 Gepost op: 6-03-2014, 10:39:52 »
Freek de mol, Susan de winnaar, Sofie de verliezer.
#teamamaimiljaarde

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #77 Gepost op: 6-03-2014, 11:23:29 »
Stemmen op 3 personen die het spel 5 op een rij het minst goed spelen? Stel: de mol zit bij dat drietal. En de anderen stemmen tegen hem/haar? De mol gaat immers nooit naar huis.

Zit al klaar voor de uitzending!

Stemmen voor de vrijstelling, neit om het spel te verlaten ;)


@Jossie: Heeft Tygo eigenlijk wel een envelop ontvangen? Nee toch?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale
« Reactie #78 Gepost op: 6-03-2014, 12:03:48 »
Stemmen voor de vrijstelling, neit om het spel te verlaten ;)


@Jossie: Heeft Tygo eigenlijk wel een envelop ontvangen? Nee toch?

Nee, niet dat ik weet, of dat in beeld is gebracht of ik dat logisch zou vinden. Er is volgens mij niemand die Tygo als nummer 1 hoofdverdachte heeft gehad (op Owen na dan).
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale
« Reactie #79 Gepost op: 6-03-2014, 13:22:07 »
Ik voorzie dat Tygo en Sofie het gehaaid gaan spelen en zo winnen van de andere drie. Al dan niet door elkaar aan te vullen. Als dan inderdaad de drie verliezers van het spel mogen stemmen gezien er drie papiertjes gespot zijn krijg je altijd 2-1 of 1-2 en wint een van de twee winnaars van vijf op een rij sowieso de vrijstelling. Gezien Sofie de eenling in de groep is en niemand op Tygo zit geloof ik (?) denk ik dat Tygo de beste kaarten heeft om de finalevrijstelling te winnen. Niemand vertrouwt Sofie namelijk echt, terwijl iedereen weet dat Tygo gek doet om het gek doen. Zat ik als eerste de pool in te vullen > vrijstelling wordt gewonnen door Tygo, daarna Sofie, kan ik nu weer terug naar Tygo :P

Het lijkt mij dan aannemelijk dat Tygo na de executie nog apart een praatje heeft met Art (wat de backpackers zagen) voor een volgende opdracht meteen na de executie.  ::vergroot:: En dan na die opdracht nog een keertje: maak je klaar voor..  >:D Bedoel als je in aflevering 1 al twee executies stopt om de kandidaten te sarren, waarom nu dan niet in aflevering 9? Tygo haalt het dus tot aan aflevering 9, maar zal als nog een rood scherm krijgen zoals Karin dat ook kreeg in serie 11. Finale eindspel (enveloppes ophalen) gaat dan tussen Sofie, Freek en Susan, de geadresseerden met post om te verzamelen :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan