Poll

Wie zijn de finalisten?

Freek
31 (34.8%)
Jan-Willem
8 (9%)
Sofie
12 (13.5%)
Susan
35 (39.3%)
Tygo
3 (3.4%)

Totaal aantal stemmen: 89

Auteur Topic: De finale  (gelezen 47248 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
De finale
« Gepost op: 28-02-2014, 10:50:22 »
Ik ben toch benieuwd wat ze deze keer met de finale gaan doen. Het lijkt erop dat er deze keer toch weer iets bijzonders aan de hand zal zijn. Volgende week is laatste aflevering voor de finale, terwijl we nu nog met 5 man zitten. Gaan er vier door naar de finale, of is er toch nog een mogelijkheid om het aantal tot 3 terug te brengen? Zo ja, hoe? In Moltalk gaf Rick 'geen idee wat zijn achternaam is' aan dat er deze keer wel weer iets speciaals komt in de finale / in aanloop naar de finale. Maar meer liet hij er niet over los. Twee afvallers is al eens eerder voorgekomen, dacht ik. Maar niet net voor de finale. Vier in de finale is ook al eens voorgekomen. Het zou mij niets verbazen als er nog iets anders bedacht is, waar wij momenteel nog niet aan denken. Of waar ik in ieder geval nog niet aan gedacht hebt. Aangezien ik in diverse topics hier posts over zie verschijnen, leek het me handig om er een apart topic voor aan te maken. Wat gaat er nu in aanloop naar de finale gebeuren? Finale met 3? 4? Misschien wel alle 5? Zegt het maar...

Een andere interessante vraag: Wie zijn naar jouw idee de finalisten? En waarom denk je dat? Gewoon omdat je het die personen gunt, of omdat er toch nog iets anders achter zit. Zelf denk ik dat Freek, Susan en Sofie de finalisten zullen zijn. Dit leidt ik af uit de intro van aflevering 1 van het post bezorgen. Je ziet deze drie namen overduidelijk op de enveloppen staan. Dat lijkt me de grote aanwijzing naar de finalisten. In eerste instantie vond ik dat te voor de hand liggend. Maar nu zowel Freek, Susan als Sofie er nog in zitten, en Freek of Susan de mol is naar mijn idee, en ik de kans groot acht dat ze daarom beide in de finale komen, begin ik een steeds sterker vermoeden te krijgen dat deze drie namen inderdaad de finalisten zijn. Dat zou betekenen dat er uiteindelijk toch maar 3 finalisten zijn en er komende week dus 2 afvallers moeten zijn. Of er moet nog een andere twist komen... De finale met 4, waarbij er gewoon iemand afvalt. En de finale-executie die tijdens de reünie gemaakt gaat worden, waarbij ze inderdaad nog maar met 3 personen over zijn? Al heb ik het idee dat met dit scenario nogal aan het hallucineren ben...

Kortweg samengevat wil ik het in dit topic over de volgende twee vragen hebben:
- Hoe ziet de weg naar de finale eruit, wat voor twist verwachten jullie, met hoeveel personen zitten ze in de finale?
- Wie zijn de finalisten en waarom denk je dat?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De finale
« Reactie #1 Gepost op: 28-02-2014, 10:57:02 »
In Moltalk gaf Rick 'geen idee wat zijn achternaam is' aan dat er deze keer wel weer iets speciaals komt in de finale / in aanloop naar de finale.

McCullough.

Offline Frank32

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #2 Gepost op: 28-02-2014, 11:38:20 »
Ik denk dat er een extra aflevering komt, net als in seizoen 11 (en 4 volgens mij ook).
In de finale komen denk ik Jan-Willem, Freek en Sofie. Als Jan-Willem niet in de finale komt, denk ik dat we voor het eerst in de molgeschiedenis een finale hebben waarin niemand op de mol stemt.

Re: De finale
« Reactie #3 Gepost op: 28-02-2014, 11:45:09 »
Ik denk dat er een extra aflevering komt, net als in seizoen 11 (en 4 volgens mij ook).
In de finale komen denk ik Jan-Willem, Freek en Sofie. Als Jan-Willem niet in de finale komt, denk ik dat we voor het eerst in de molgeschiedenis een finale hebben waarin niemand op de mol stemt.

Seizoen 8 vergeten?  Daarin heeft winnaar Edo een keer op de Mol gestemd en dat was in de finale.

Overigens zou ik het een leuke twist vinden dat degene die in aflevering 9 zijn gekomen en naar wie geld is gestuurd hun envelop mogen gebruiken om te overleven. Dus dat het geld veilig werd gesteld voor de toekomst om te kunnen overleven.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #4 Gepost op: 28-02-2014, 11:48:44 »
Overigens zou ik het een leuke twist vinden dat degene die in aflevering 9 zijn gekomen en naar wie geld is gestuurd hun envelop mogen gebruiken om te overleven. Dus dat het geld veilig werd gesteld voor de toekomst om te kunnen overleven.

Die vat ik niet?

Ik denk dat er een extra aflevering komt, net als in seizoen 11 (en 4 volgens mij ook).

Het geld is opgestuurd naar aflevering 9, waarvan tevens is gezegd dat het de finale is. Wat dat betreft staat het wat mij betreft vast dat er nog 3 afleveringen komen, waaronder de reünie.

Re: De finale
« Reactie #5 Gepost op: 28-02-2014, 12:03:06 »
Die vat ik niet?

Nou als ze 2 afleveringen moeten overleven in kamp Noord kunnen ze ook extra spullen aanschaffen. Tent,  eten,  drinken,  misschien nog meer.

In de serie kon je geld opsturen. Natuurlijk moet er ook een adder onder het gras zitten bij WIDM. Wat nou als Susan bijvoorbeeld het geld dat naar haar is opgestuurd mag gebruiken om iets van te kopen. Of vragen aan de mol mee mag stellen zo vlak voor de finale.

Want het kan net zo goed zijn dat er dit seizoen een finale van 2 uur is of 1,5 uur. Eerst de finale zelf en op de vraag Wie Is De Mol schakelen ze over naar de reünie.

Offline Frank32

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #6 Gepost op: 28-02-2014, 12:10:27 »
Seizoen 8 vergeten?  Daarin heeft winnaar Edo een keer op de Mol gestemd en dat was in de finale.

Ja, maar dat was dus wel 1 iemand. Ik zeg dat ik denk dat er niemand op de mol gaat stemmen als JW niet in de finale komt

Re: De finale
« Reactie #7 Gepost op: 28-02-2014, 12:19:03 »
Ja, maar dat was dus wel 1 iemand. Ik zeg dat ik denk dat er niemand op de mol gaat stemmen als JW niet in de finale komt

Op die manier. Maar als JW afvalt moeten ze een nieuwe mol vinden. Dan is er de kans dat iemand goed zit.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: De finale
« Reactie #8 Gepost op: 28-02-2014, 13:06:46 »
Ik denk dat we niet zo moeilijk moeten denken, Rick zei dat er ieder jaar weer een andere twist wordt verzonden maar als je kijkt naar S11 waar Karin in aflevering 10 afviel, dezelfde aflevering waar de finale nog werd gespeeld. Dat zou dus nu in aflevering 9 kunnen. Dus aflv 8 1 afvaller, alfv 9 1 opdracht waar nog iets gehaald of gedaan kan worden, laatse afvaller en daarna meteen de finale test/opdracht en dan in aflevering 10 de uitslag

Met 4 in de finale kan ook maar een extra aflevering zou ik niet verwachten.
Dan zou het schema bij de avro niet meer kloppen met uitzendtijden en dagen, de week erna staat er iets anders gepland.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #9 Gepost op: 28-02-2014, 13:08:43 »
Is er niet informatie bekend over de laatste aflevering? Iemand die weet hoelang die duurt of hoeveel er zijn? In een gids of derlijke...
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale
« Reactie #10 Gepost op: 28-02-2014, 16:10:27 »
Ik verwacht (hoop) dat er sowieso nog een opdracht komt waarbij er geld verloren kan worden waarmee de actie van JW van gisteren goed kan worden gepraat. Als dit niet gaat gebeuren zit ik blijkbaar compleet op de verkeerde mol.

De finalisten zijn denk ik Jan-Willem, Freek en Tygo.(als JW de mol is)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #11 Gepost op: 28-02-2014, 16:17:05 »
Ja met WIDM weet je het maar nooit, heel vergezocht ga je bijna denken ze kunnen kiezen, geld in te leveren en dan de finale met 4e spelen, of 2-winnaars maar dan het geld delen. Maar vaak denk je dan té moeilijk terwijl het achteraf een eigenlijk vrij simpele twist bleek, dus denk inderdaad ook ofwel gewoon met 4e de finale en dat dan nog iemand afvalt.

Ik zou eerder voor 2 verliezers in de finale gaan. Twee winnaar is zo niet aantrekkelijk...

Offline m0l

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #12 Gepost op: 28-02-2014, 17:12:55 »
In de finale gewoon: 1 verliezer (Tygo), 1 winnaar (Sofie) en 1 mol (Susan).

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale
« Reactie #13 Gepost op: 28-02-2014, 20:29:16 »
Misschien staan de vier postbussen voor 1 kandidaat... Zo kan de mol nog geld verduisteren als hij bij zijn postbus is
#teamamaimiljaarde

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #14 Gepost op: 28-02-2014, 23:16:53 »
Waren het echt 4 verschillende brievenbussen of niet? Daar is volgens mij ook discussie over geweest en volgens sommige zag je twee keer dezelfde en waren het er dus eigenlijk maar 3...

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De finale
« Reactie #15 Gepost op: 28-02-2014, 23:23:31 »
En stel nu dat Tygo aflevering 8 gaat afvallen.
Dan gaan er 4 mee naar de finaleaflevering; Freek, Susan, Sofie en Jan Willem.
Alleen aan de eerste 3 is een envelop met geld verstuurd, voor zover bekend.
Stel dat er geen envelop naar JW is gestuurd, zou de twist zomaar kunnen zijn dat hij aan het begin van de finale aflevering alsnog naar huis moet.
Want alleen degenen aan wie een envelop gestuurd is en op dat moment nog in het spel zijn kunnen de finale spelen.
Ofzoiets. Beetje vergezocht, I know, maar ik denk niet dat er volgende week twee naar huis gaan, maar juist dat er 4 naar de finale gaan mét een rare twist.

Re: De finale
« Reactie #16 Gepost op: 28-02-2014, 23:27:25 »
Misschien dat de man in het bootje inderdaad JW was. In dat fragment van 17 dagen eerder. En iedereen moet met de boot de post ophalen. Dat ze JW in dat fragment geportretteerd hebben op de boot is omdat hij geen envelop heeft gekregen. Daarmee hebben ze alsnog alle finalisten in beeld gebracht.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: De finale
« Reactie #17 Gepost op: 28-02-2014, 23:35:39 »
Misschien dat de man in het bootje inderdaad JW was. In dat fragment van 17 dagen eerder. En iedereen moet met de boot de post ophalen. Dat ze JW in dat fragment geportretteerd hebben op de boot is omdat hij geen envelop heeft gekregen. Daarmee hebben ze alsnog alle finalisten in beeld gebracht.

Die vind ik leuk verzonnen :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale
« Reactie #18 Gepost op: 1-03-2014, 00:48:50 »
Want alleen degenen aan wie een envelop gestuurd is en op dat moment nog in het spel zijn kunnen de finale spelen.


En wat als de mol geen envelop heeft gekregen? Of dat er 3 kandidaten waren die geen envelop hebben gehad?
klaar voor de strijd

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De finale
« Reactie #19 Gepost op: 1-03-2014, 00:58:11 »
En wat als de mol geen envelop heeft gekregen? Of dat er 3 kandidaten waren die geen envelop hebben gehad?

Kan, maar we weten zeker dat Sofie, Freek en Susan een envelop hebben gekregen.
Die zitten nu nog in het spel, dus voor het gemak ga ik er vanuit dat zij sowieso in de finale terecht komen.

Daarnaast vind ik onderstaande een mooie twist erop:
Misschien dat de man in het bootje inderdaad JW was. In dat fragment van 17 dagen eerder. En iedereen moet met de boot de post ophalen. Dat ze JW in dat fragment geportretteerd hebben op de boot is omdat hij geen envelop heeft gekregen. Daarmee hebben ze alsnog alle finalisten in beeld gebracht.

Dus hebben we mogelijk in de flashforward de finalisten al kunnen zien. Of het inderdaad JW is in dat bootje weet ik niet. Maar het kan zijn dat ze allemaal op zoek moeten  naar de brievenbus(sen) met enveloppen en dat daaruit naar voren komt dat er geen envelop gericht was aan JW. Dus exit voor hem.

Voor JW kun je denk ik ook Tygo lezen overigens.

En stel dat de mol géén envelop gekregen heeft dan kan de twist nog zijn dat JW/Tygo de mol is (wat ik persoonlijk niet geloof) en dat het voor degene met het minste bedrag in de envelop exit is of dat er daarop wel weer een duo-spel bedacht zal worden.