Auteur Topic: Aflevering 9 - iets kan gebeuren  (gelezen 56080 keer)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #140 Gepost op: 17-03-2014, 19:06:21 »
Fijn om te weten dat niemand er in ieder geval last van heeft  ;) Ik ben al op weg naar Sofie's tunnel, maar ik blijf me nog een beetje vasthouden aan die laatste strohalm. Al is het alleen maar dat als Freek de mol is, de kans gewoon groter is dat hij aanwezig is op de molfandag, want anders is het ook maar gewoon een fandag. En aangezien ik ook voor Wie is de mol al in de categorie Freeker (zoals dat hier zo mooi genoemd wordt) viel, blijf ik hopen!

Ook ik had Freek als mol. Nu hoop ik dat hij de Winnaar is. Al lijkt de kans nog klein dat hij de winnaar wordt.

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #141 Gepost op: 17-03-2014, 19:08:45 »
Ook ik had Freek als mol. Nu hoop ik dat hij de Winnaar is. Al lijkt de kans nog klein dat hij de winnaar wordt.

Niets is wat het lijkt  ;)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #142 Gepost op: 17-03-2014, 19:25:03 »
Niets is wat het lijkt  ;)

dat is waar.

Wat ik ook vreemd vond dat er geen verliezer of winnaar bekend werd gemaakt is volgens mij nooit gebeurd bij widm. Freek denkt nu dat hij gewonnen heeft en dat Art zegt Freek jij bent de verliezer want Suzan is de mol. Gaan we 10 min bespreken hoe Freek op dat moment zich voelt enz enz. Nee ik hoop dat hij wint en heel stiekem dat hij de mol 2.0 is.     

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #143 Gepost op: 17-03-2014, 19:49:40 »
Ik vind het ook mooi hoe mensen zich vastbijten. Kan ik me zelf ook heel schuldig aan maken ;)

Ik neig meer richting Sofie dan richting Susan maar ze kunnen het eigenlijk nog allebei wel zijn. Heb bij geen van beide echt overtuigend bewijs gezien dus gaat het (mocht er geen overtuigend bewijs komen voor donderdag) om persoonlijke voorkeur en dan ga ik voor Sofie

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #144 Gepost op: 17-03-2014, 19:53:23 »
dat is waar.

Wat ik ook vreemd vond dat er geen verliezer of winnaar bekend werd gemaakt is volgens mij nooit gebeurd bij widm. Freek denkt nu dat hij gewonnen heeft en dat Art zegt Freek jij bent de verliezer want Suzan is de mol. Gaan we 10 min bespreken hoe Freek op dat moment zich voelt enz enz. Nee ik hoop dat hij wint en heel stiekem dat hij de mol 2.0 is.     

Is al wel vaker gebeurd hoor dat er geen verliezer/winnaar bekend is gemaakt. Dat werd pas een "ding" vanaf seizoen 9. Volgens mij was in seizoen 12 in aflevering 9 nog minder duidelijk dan nu, zonder winnaar/verliezer/mol als ik het bij het rechte eind heb.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #145 Gepost op: 17-03-2014, 19:57:06 »
Eigenlijk hoeven ze dat ook niet bekend te maken. Volgend jaar pas in aflevering 10 de mol, winnaar en verliezer bekend maken :D dan kunnen gewoon alle drie de tunnelaars zich nog een week heerlijk uitleven en wroeten :D

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #146 Gepost op: 17-03-2014, 20:04:31 »
Is al wel vaker gebeurd hoor dat er geen verliezer/winnaar bekend is gemaakt. Dat werd pas een "ding" vanaf seizoen 9. Volgens mij was in seizoen 12 in aflevering 9 nog minder duidelijk dan nu, zonder winnaar/verliezer/mol als ik het bij het rechte eind heb.


wie was toen de mol en de winnaar


Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #147 Gepost op: 17-03-2014, 20:34:44 »
Is al wel vaker gebeurd hoor dat er geen verliezer/winnaar bekend is gemaakt. Dat werd pas een "ding" vanaf seizoen 9. Volgens mij was in seizoen 12 in aflevering 9 nog minder duidelijk dan nu, zonder winnaar/verliezer/mol als ik het bij het rechte eind heb.


wie was toen de mol en de winnaar



De mol was toen Anne-Marie, met Hadewych als winnaar en Liesbeth als verliezer. De reden dat ze het toen nog niet lieten weten, was omdat Liesbeth en AM het meest verdacht werden. Aangeven dat Hade de winnaar is, betekent dus meteen dat AM de mol is. AM zat immers op Liesbeth en Hade en Lies zaten op AM.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #148 Gepost op: 17-03-2014, 20:43:18 »
De mol was toen Anne-Marie, met Hadewych als winnaar en Liesbeth als verliezer. De reden dat ze het toen nog niet lieten weten, was omdat Liesbeth en AM het meest verdacht werden. Aangeven dat Hade de winnaar is, betekent dus meteen dat AM de mol is. AM zat immers op Liesbeth en Hade en Lies zaten op AM.

misschien is het nu hetzelfde met freek als winnaar ( hoop ik gun het hem echt)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #149 Gepost op: 17-03-2014, 22:51:18 »
Ik heb voor de liefhebbers het praatje van Art even uitgetikt. (Als je dan in de Freektunnel zit, doe het dan goed ::hypocriet::) Ik kan nog wel om mezelf lachen hoor. Weet wel dat het belachelijk klinkt maar wat Art ook zegt, ik kan me totaal geen voorstelling maken van Freek als kandidaat, hoe heeft hij het dan beleefd? Nooit zn mond opengedaan, altijd strak gekeken, nooit echt een groepsmoment aangezwengeld, was ie dan niet in zn hum ofzo? En als Susan de mol is, hoe is hij dan zover gekomen? Heel veel geluk gehad met die groepsvrijstelling en met zn eigen vrijstelling? Lijkt me te karig om het spel helemaal tot de finale door te komen. Helemaal met JW, Sofie en Tygo die allen op Suus zaten.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2014, 22:53:05 door Mollenmania »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #150 Gepost op: 17-03-2014, 23:36:02 »
Ik heb voor de liefhebbers het praatje van Art even uitgetikt. (Als je dan in de Freektunnel zit, doe het dan goed ::hypocriet::) Ik kan nog wel om mezelf lachen hoor. Weet wel dat het belachelijk klinkt maar wat Art ook zegt, ik kan me totaal geen voorstelling maken van Freek als kandidaat, hoe heeft hij het dan beleefd? Nooit zn mond opengedaan, altijd strak gekeken, nooit echt een groepsmoment aangezwengeld, was ie dan niet in zn hum ofzo? En als Susan de mol is, hoe is hij dan zover gekomen? Heel veel geluk gehad met die groepsvrijstelling en met zn eigen vrijstelling? Lijkt me te karig om het spel helemaal tot de finale door te komen. Helemaal met JW, Sofie en Tygo die allen op Suus zaten.

daaraan dacht ik ook

Ik denk en weet bijna zeker dat Suzan de mol maar een ding vindt ik apart al hoopte ik
dat het Freek was.

Jan Willem stemt op Suzan en een deel op Sofie
Freek stemt op Sofie en een deel Tygo
Tygo stemt op Suzan en op Sofie
Sofie stemt op Suzan en deels op Tygo
Suzan stemt op Sofie en deels op Tygo

Wat ik begreep aan de uitspraken van Tygo dat ze nooit op 1 persoon hebben gezeten.
Hoe kan het als blijkt dat Suzan de mol is Jan Willem eruit ging en niet Freek. dan
zou er gesjoemeld moeten zijn met de verdenkingen die op tv zijn uitgezonden. 

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #151 Gepost op: 18-03-2014, 00:46:11 »
Nou ik heb Freek wel eens voorbij zien komen (vóór wie is de mol) en dit is oprecht z'n persoonlijkheid, al voor WIDM viel me op hoe 'strak' hij kijkt, vrijwel zonder emotie. Sommigen kandidaten zijn van nature zo. 

Omgekeerd kan ook, sterker nog Sofie én Susan zitten op elkaar, als Freek de Mol was waren zij nooit doorgegaan, dan waren degene die op Freek zaten doorgegaan. Er zijn denk ik echt wel kandidaten geweest die mede op Freek zaten, wellicht zal dat blijken in de slotaflevering. Ik denk dat Freek wel geluk moet hebben gehad JW nét iets meer ernaast zat dan Freek, anders kan het niet, of de makers moeten Freek al expres bij de testen hebben laten doorgaan omdat ze wisten Sofie en Tygo op Susan zaten en het bij de finale dan voor de kijkers overduidelijk zou zijn Susan dan de mol wel MOET zijn, kan immers niet anders als beide kandidaten op haar zitten. Met Freek erin, kon het nog Sofie zijn aangezien ook Mol Susan op haar zit, de makers hadden er dus belang bij Freek doorging.

Maar ik denk niet dat ze die test/schermen manipuleren, simpelweg omdat de kandidaten dit achteraf ná het seizoen alsnog kunnen uitpuzzelen of wie er steeds uitging wel klopte.

dan zou ik echt afhaken als kijker als widm testen gaan manipuleren wie er wel en wie er niet doorgaat. dan kan de kandidaten ook niet inschatten wie de mol is.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #152 Gepost op: 18-03-2014, 11:47:47 »
Susantunnelaars en de toch in aantal stijgende Sofie-verdenkers, doe maar even je ogen dicht want ik denk zeker te weten dat Freek alsnog de mol blijkt te zijn.
Art zegt aan het eind, wie WORDT de winnaar. Waarom wordt? Omdat de winnaar nog niet bepaald is! Susan en Sofie stemmen op elkaar -> geen winnaar!

D'r is altijd een winnaar, maar mogelijk heeft diegene dan maar 10/40 goed beantwoord ofzoo...

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #153 Gepost op: 18-03-2014, 12:14:11 »
daaraan dacht ik ook

Ik denk en weet bijna zeker dat Suzan de mol maar een ding vindt ik apart al hoopte ik
dat het Freek was.

Jan Willem stemt op Suzan en een deel op Sofie
Freek stemt op Sofie en een deel Tygo
Tygo stemt op Suzan en op Sofie
Sofie stemt op Suzan en deels op Tygo
Suzan stemt op Sofie en deels op Tygo

Wat ik begreep aan de uitspraken van Tygo dat ze nooit op 1 persoon hebben gezeten.
Hoe kan het als blijkt dat Suzan de mol is Jan Willem eruit ging en niet Freek. dan
zou er gesjoemeld moeten zijn met de verdenkingen die op tv zijn uitgezonden. 

Jan willem is uiteindelijk voor Sofie gegaan. Daardoor is Freek doorgegaan. Hij had gewoon meer vragen goed.
Tygo stemde op susan deels (dus hij zat al meer goed) Sofie ook..
Dat is de reden dat Freek door is gegaan en met zijn finale vrijstelling is hij in 1 x door naar de finale (tunnel)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #154 Gepost op: 18-03-2014, 23:57:31 »
Ik wou toch nog even reageren op aflevering 9, heb gisteravond pas de finale teruggekeken. Dit keer in de hoogste kwaliteit vindbaar. Wat een schitterende beelden! Was echt genieten! Dit moet toch echt wel een van de mooiste locaties geweest zijn voor een finale, inclusief die laatste opdracht. De perfecte afsluiter, deed me even denken aan die opdracht in Jordanië maar deze keer nog duizend keer mooier in beeld gebracht. Ik weet nog, zelfs bij die laatste opdrachten zag ik toen voor de volle honderd procent Anniek als Mol en zag ik bijna het licht aan het einde van de tunnel tot het een doodlopende straat bleek te zijn en we met zijn allen op een keiharde muur zijn gekwakt. Maar kijk, we leven nog! En nu ik er weer aan zit te denken voel ik nog altijd een zekere fierheid dat ik haar tot aan de laatste snik heb verdedigd op het forum. ::trots:: Er is dus nog hoop voor de diep teleurgestelde Freek-aanhang.

En dan de manier waarop ze geposeerd in die boot kwamen aanvaren op de finale locatie. Filmischer dan dat kan gewoon niet. Voor mij kan het althans niet meer stuk. 'Iets kan gebeuren' ... maar al niet meer het ergste scenario, want met "Freek ... jij bent niet de Mol" heeft Art ons eindelijk uit ons lijden verlost! Mijn twee favoriete Mollen Zuus >:D en Soof ;D kunnen gelukkig nog allebei. Was wel spannend toen Art opeens rare kuren kreeg en zomaar alles begon te spoilen maar ben nu wel opgelucht dat het zo gegaan is. De Mol haar echte kleur begint eindelijk door te schemeren. Maar is het nu rood of groen? ;)
« Laatst bewerkt op: 19-03-2014, 00:19:44 door FenikXIV »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #155 Gepost op: 19-03-2014, 07:31:42 »
Las het hier gister ergens op het forum maar kan het nergens meer vinden, de enige zeer overtuigende verklaring van de afleverings-titel!

Namelijk 'Iets kan gebeuren...' het was Susan die zei 'Met het geld kan niks gebeuren' (kijkt in camara) en nét deze aflevering waarin dat 'iets kan gebeuren' word gebruikt, was er geld uit de pot! En daarin zit dan waarschijnlijk ook het antwoord! Begin en gevolg! Het geld wat nu eruit was, daar is in die eerdere aflevering iets mee gedaan door Susan. 

Gokkie: dat las je in het afleveringstitel topic  ;)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #156 Gepost op: 20-03-2014, 00:27:03 »
Las het hier gister ergens op het forum maar kan het nergens meer vinden, de enige zeer overtuigende verklaring van de afleverings-titel!

Namelijk 'Iets kan gebeuren...' het was Susan die zei 'Met het geld kan niks gebeuren' (kijkt in camara) en nét deze aflevering waarin dat 'iets kan gebeuren' word gebruikt, was er geld uit de pot! En daarin zit dan waarschijnlijk ook het antwoord! Begin en gevolg! Het geld wat nu eruit was, daar is in die eerdere aflevering iets mee gedaan door Susan. 

Afvallerstheorie. Suus valt af, Soof is de mol...

Hoe gaat die uitdrukking van een knuppel in ... gooien. Ben hem ff kwijt...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #157 Gepost op: 20-03-2014, 00:29:58 »
Het hoenderhok...

Lukt niet meer. Iedereen verdenkt Susan.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #158 Gepost op: 20-03-2014, 11:43:07 »
Suus is ook mijn mol hoor.

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #159 Gepost op: 20-03-2014, 11:50:44 »
Suus is ook mijn mol hoor.

Vergeet niet dat heel de afvallerstheorie nergens op slaat. "Een zware keuze", bijvoorbeeld sloeg duidelijk op ofwel Sophie ofwel Susan, terwijl dan Daphne afvalt. Wat men als gevolg tracht te doen, is ook maar één pietluttig dingetje zoeken waardoor de connectie met de afvaller kan worden gemaakt. Dat Jennifer afviel in de aflevering na de aflevering met haar naam als titel, was puur toeval.

Ik verdenk juist door deze afleveringstitel, die meteen weggeeft over wie er gepraat wordt, Susan, omdat voorheen de titels ook steeds op de mol sloegen.