Auteur Topic: Aflevering 9 - iets kan gebeuren  (gelezen 56079 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #120 Gepost op: 17-03-2014, 12:48:23 »
Klopt! Was mij ook opgevallen. Zou dat betekenen dat je alle beweringen van Art om moet draaien? Dus: Freek is de Mol, Susan de winnaar en Sofie de verliezer?  ;D

Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #121 Gepost op: 17-03-2014, 14:22:52 »
Klopt! Was mij ook opgevallen. Zou dat betekenen dat je alle beweringen van Art om moet draaien? Dus: Freek is de Mol, Susan de winnaar en Sofie de verliezer?  ;D

Mol de niet bent jij Freek en
Verliezer de niet bent jij Sofie
Winnaar de niet bent jij Susan

???

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #122 Gepost op: 17-03-2014, 14:35:43 »
Mol de niet bent jij Freek en
Verliezer de niet bent jij Sofie
Winnaar de niet bent jij Susan

???

De betekenis van de uitspraken van Art omdraaien  ;) Maar dat was natuurlijk totaal niet duidelijk...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #123 Gepost op: 17-03-2014, 14:54:13 »
Goed bezig Moedermol! Heel leuk dat je dit ook uit aan het pluizen bent.
Ik vind het ook raar dat Art zegt: "Wie wordt de winnaar en Wie is... de Mol?" Waarom niet alleen "Wie is... de Mol?" (Zoals in het jaar met AM). Stelt hij deze vraag soms aan beide dames omdat ze zelf ook niet weten wie de mol is? Of omdat Freek de mol en de winnaar in 1 is? (morele winnaar natuurlijk dan).
 Er moet iets zijn met dat praatje van Art, ik weet alleen nog niet wat. Misschien kunnen we elkaar verder helpen.  ::vergroot::

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #124 Gepost op: 17-03-2014, 15:01:57 »
Net als vorig jaar met al die overduidelijke hints in de trein (waaronder TOLISDEMOL) is ook nu in aflevering 9 al duidelijk geworden wie de Mol is. Het ontbrekende geld dat Susan opstuurde is dit keer de duidelijke hint. Ik vind het wel een slimme manier om én in aflevering 9 zo de ontknoping te hebben én toch niet helemaal voor iedereen (de kijker die één keer kijkt en niet even TOLISDEMOL uitpuzzelt of uitrekent dat het Susans geld is) zodat er geen kijkers verloren worden voor de laatste aflevering. ::ok::

Voor de kandidaten is die 1750 euro ook een duidelijke hint, zou je zeggen. Penningmeester Freek legt blijkbaar toch niet de link tussen de verdwenen 1750 euro en de 1750 euro die Susan eerder had gepost. Dit bedrag is hem en de anderen bekend: in aflevering 6 telt hij het voor iedereen na. Freek zat er vlak naast toen Sofie 1200 euro in haar envelop deed, maar toch kiest hij voor Sofie als Mol  ???

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #125 Gepost op: 17-03-2014, 15:22:47 »
Na het fragment van die wolk die Moedermol net geplaatst heeft komt gelijk deze.
Op dit fragment stopt het beeld even. Er lijken wel letters in de wolk te staan.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #126 Gepost op: 17-03-2014, 15:59:22 »
Ik lees: ASO

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Mooie ontdekkingen weer!

Al zou ik het raar vinden (STEL DAT Freek de mol zou zijn) dat Susan dan verliezend finalist is want zij heeft nog wel eens op Freek gezeten in de tests en bij Sofie is dat nooit duidelijk geweest (dus ik vermoed dat ze Freek nooit heeft meegenomen). Maar Freek zat wel met Susan in een duo dus als je op Susan stemt, ga je ook indirect voor Freek... hmmm.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2014, 16:03:05 door hoelahoep »

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #127 Gepost op: 17-03-2014, 16:01:39 »
Ik lees: ASO

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Misschien Tygo omdat ie openbaar naakt was  ;D

Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #128 Gepost op: 17-03-2014, 16:06:56 »
Ik lees msv (mol Susan visser)

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #129 Gepost op: 17-03-2014, 16:25:30 »
Ik lees msv (mol Susan visser)
Dat las ik dus ook: msv

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #130 Gepost op: 17-03-2014, 17:18:35 »
Letters in een wolk. Natuurlijk joh  :P
Doet me denken aan seizoen 10 waarbij er continu letters zouden staan in Sannes haar. Kom op jongens, daar moeten we het niet zoeken. Ik ben inderdaad meer geïnteresseerd in het vage praatje van Art. Was het niet het seizoen van tegenstellingen? Dan kunnen we dus in ieder zinnetje de "niet" weglaten, als tegenstelling.
Freek is niet de mol
Susan is niet de winnaar
Sofie is niet de verliezer

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #131 Gepost op: 17-03-2014, 17:23:17 »
Tja, niets is wat het lijkt en soms is iets wel wat het lijkt, aangezien ze net op facebook de foto's van Sofie en Suus online gooien met de vraag wie de mol is. :)
Dan lijkt het me niet meer aannemelijk dat Freek de mol nog kan zijn, anders hadden ze zijn foto er ook nog wel bij gezet toch?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #132 Gepost op: 17-03-2014, 17:32:40 »
Dan lijkt het me niet meer aannemelijk dat Freek de mol nog kan zijn, anders hadden ze zijn foto er ook nog wel bij gezet toch?
Het is niet meer aannemelijk sinds Art duidelijk zei dat Freek niet de mol is. Enkel sommige hardnekkige Freek tunnelaar zijn koppig genoeg om hierin te geloven. Het grote publiek zou zo'n twist ooit accepteren, want dat zou betekenen dat in komende seizoenen geen enkele uitspraak van Art nog te geloven is.

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #133 Gepost op: 17-03-2014, 17:36:05 »
"Iets kan gebeuren". Aan het eind van aflevering 1 werd gezegd dat Maurice niet de mol is. Foutje! Hij is wel de mol en dat zal volgende week bekendgemaakt worden! ::oink::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #134 Gepost op: 17-03-2014, 17:39:38 »
Het is niet meer aannemelijk sinds Art duidelijk zei dat Freek niet de mol is. Enkel sommige hardnekkige Freek tunnelaar zijn koppig genoeg om hierin te geloven. Het grote publiek zou zo'n twist ooit accepteren, want dat zou betekenen dat in komende seizoenen geen enkele uitspraak van Art nog te geloven is.

Denk dat je nooit bedoelt ipv ooit  ;) En inderdaad. Dan zou niks meer serieus genomen worden van Art in de komende seizoenen. Lijkt me ook weer niet de bedoeling. De misleiding hoort bij het spel, niet bij wat Art het publiek vertelt.

Dus... Suus of Soof...

Ik blijf bij Suus maar zal niet verbaasd zijn als het Soof is..

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #135 Gepost op: 17-03-2014, 17:40:44 »
"Iets kan gebeuren". Aan het eind van aflevering 1 werd gezegd dat Maurice niet de mol is. Foutje! Hij is wel de mol en dat zal volgende week bekendgemaakt worden! ::oink::
Of zou bekend worden dat in 2010 niet Kim, maar Erik de mol bleek te zijn  ::hypocriet:: Dat zou Arjen Lubach vast leuk vinden
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #136 Gepost op: 17-03-2014, 17:41:25 »
Ik vind het jammer dat jullie niet inhoudelijk ingaan op het vage praatje van Art, waar hij duidelijk Susan en Sofie kandidaten noemt en Freek mol. Wie zit hier nu hardnekkig in een tunnel?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #137 Gepost op: 17-03-2014, 17:48:24 »
Ik vind het jammer dat jullie niet inhoudelijk ingaan op het vage praatje van Art, waar hij duidelijk Susan en Sofie kandidaten noemt en Freek mol. Wie zit hier nu hardnekkig in een tunnel?

Ok, het vage praatje van Art: Hij noemt Freek oa een sfinx en dat dat een goede kwaliteit voor een mol zou zijn ..
En bij Suus en Soof noemt hij inderdaad het woord kandidaat en bij Freek niet. So?

Later zegt hij duidelijk dat Freek de mol niet is.

We kunnen er lang en kort over praten... Niemand vindt het erg dat er nog mensen in de Freek tunnel zitten hoor.. Be my guest  ::ok::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #138 Gepost op: 17-03-2014, 18:18:26 »
Ik vind het prachtig om te zien hoe alle Freek tunnelaars na 3x bewijs dat Freek het niet is nog steeds geloven dat er een kans in zit dat hij het wel is. :P

Hoe vaag het praatje van Art ook mag zijn, er zijn in ieder geval 3 zinnen heel duidelijk: Susan is niet de winnaar, Sofie is niet de verliezer en Freek is niet de Mol. Meer of minder kan ik er niet van maken.

En dan mensen die zeggen dat de anderen in een tunnel zitten omdat ze niet meer geloven dat Freek de Mol is.. 8)

Ik blijf erbij dat mocht Freek toch nog de Mol zijn, een kans die ik minder dan 0,01% acht, ik dit behoorlijk flauw van de productie zou vinden. Deze twist valt bij mij niet onder het "niets is wat het lijkt" cliché.

EDIT: Oh ja van mij mogen mensen nog in de Freek tunnel blijven zitten hoor, ik vind het alleen maar leuk (op een positieve manier).
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #139 Gepost op: 17-03-2014, 18:56:37 »
Fijn om te weten dat niemand er in ieder geval last van heeft  ;) Ik ben al op weg naar Sofie's tunnel, maar ik blijf me nog een beetje vasthouden aan die laatste strohalm. Al is het alleen maar dat als Freek de mol is, de kans gewoon groter is dat hij aanwezig is op de molfandag, want anders is het ook maar gewoon een fandag. En aangezien ik ook voor Wie is de mol al in de categorie Freeker (zoals dat hier zo mooi genoemd wordt) viel, blijf ik hopen!