Auteur Topic: Aflevering 9 - iets kan gebeuren  (gelezen 56056 keer)

Offline NPM

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #60 Gepost op: 13-03-2014, 23:17:51 »
Tegen het eind van het compilatiepraatje (zie hier) zegt Art het volgende: "En nu zijn ze dus met zijn drieën; een musicalacteur (Freek), een actrice (Susan) en een presentatrice (Sofie), oftewel een verliezend finalist, een winnaar en de mol".
En tegen het eind van de uitzending, als Art die drie 'rollen' nog eens opnoemt (op volgorde: verliezend finalist, winnaar en mol), komen per rol ook weer precies diezelfde gezichten in beeld op het moment dat Art de rollen noemt, check!

Dus ik denk dat dit de rollen van de drie finalisten zijn:

  • Verliezend finalist. Freek.
  • Winnaar. Susan.
  • Mol. Sofie.


Leuk bedacht, maar Susan was niet de winnaar............

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #61 Gepost op: 13-03-2014, 23:19:15 »
Tegen het eind van het compilatiepraatje (zie hier) zegt Art het volgende: "En nu zijn ze dus met zijn drieën; een musicalacteur (Freek), een actrice (Susan) en een presentatrice (Sofie), oftewel een verliezend finalist, een winnaar en de mol".
En tegen het eind van de uitzending, als Art die drie 'rollen' nog eens opnoemt (op volgorde: verliezend finalist, winnaar en mol), komen per rol ook weer precies diezelfde gezichten in beeld op het moment dat Art de rollen noemt, check!

Dus ik denk dat dit de rollen van de drie finalisten zijn:

  • Verliezend finalist. Freek.
  • Winnaar. Susan.
  • Mol. Sofie.

Art (rond 53:43): "Susan... Jij bent niet.. de winnaar", dus die valt al af, ondanks dat ik hem zelf ook in gedachte had.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #62 Gepost op: 13-03-2014, 23:21:41 »
Heerlijk die twist! Samen met die van Arjen en Tim is dit waarschijnlijk een top-3 tunnel-instorting?

Wat zouden de taarten gezegd hebben dit jaar? Ik vrees ook Freek. In ieder geval maar eens goed teruglezen wie er wel goed zaten  ::vergroot:: .
Komen de taarten weer terug volgend jaar? ::) Please?  :-* :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #63 Gepost op: 13-03-2014, 23:31:21 »
Saaie aflevering, wel mooie beelden.
Dit.

Leuk die kaarsjes maar vanaf het moment dat Susan de test maakte op Sofie was het oersaai en voorspelbaar. Ik zou zelfs zover willen gaan dat dit de saaiste en voorspelbaarste ontknoping van WIDM is die ik ooit heb gezien, eigenlijk al vanaf afl 4-5..  :-\\
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #64 Gepost op: 13-03-2014, 23:34:23 »
Leuk die kaarsjes maar vanaf het moment dat Susan de test maakte op Sofie was het oersaai en voorspelbaar. Ik zou zelfs zover willen gaan dat dit de saaiste en voorspelbaarste ontknoping van WIDM is die ik ooit heb gezien, eigenlijk al vanaf afl 4-5..  :-\\

Ik vind dit best raar klinken uit de mond van een Freek tunnelaar eerlijk gezegd.. niets persoonlijks of zo maar als je Freek als Mol zag kan ik me niet voorstellen dat deze aflevering saai en voorspelbaar was.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #65 Gepost op: 13-03-2014, 23:42:20 »
Ik vind dit best raar klinken uit de mond van een Freek tunnelaar eerlijk gezegd.. niets persoonlijks of zo maar als je Freek als Mol zag kan ik me niet voorstellen dat deze aflevering saai en voorspelbaar was.

Ik zei vanaf het moment dat duidelijk werd dat Susan op Sofie zat..
Het is namelijk wel duidelijk dat de Mol in de finale niet onverdacht is. Dus op dat moment wist ik al dat Freek niet de Mol kon zijn.

Daarnaast heb ik dit scenario altijd wel als een realistisch alternatief gezien, wat ik tevens echter ook altijd behoorlijk voorspelbaar heb gevonden om redenen die ik al eerder genoemd heb.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #66 Gepost op: 13-03-2014, 23:44:31 »
Ik zei vanaf het moment dat duidelijk werd dat Susan op Sofie zat..
Het is namelijk wel duidelijk dat de Mol in de finale niet onverdacht is. Dus op dat moment wist ik al dat Freek niet de Mol kon zijn.

Daarnaast heb ik dit scenario altijd wel als een realistisch alternatief gezien, wat ik tevens echter ook altijd behoorlijk voorspelbaar heb gevonden om redenen die ik al eerder genoemd heb.  ;)

Ah sorry, dat heb ik even over het hoofd gezien.  ::sorry::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #67 Gepost op: 14-03-2014, 00:39:01 »
Opvallend;
Bij 1e test komt het bekende praatje van Art, over de 20 vragen etc.
Standaard en altijd hetzelfde.
edoch; bij de zin:
"Behalve de Mol, die hoeft nooit naar huis".
lijkt er nu iets fout te zijn gegaan.
ik hoor:
"Behalve de Mol, die hoeft nonnahuis".
Er lijkt in te zijn geknipt.
Vast een montage fout. @23.00 minuut (Uitz. Gem.).

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
bron: Encyclo

*kan er geen kaas van maken, maar viel op*
Omnia vincit amor

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #68 Gepost op: 14-03-2014, 00:45:36 »
laat Susan nou een enveloppe liggen in de box ??


Volgens mij wel :Y

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #69 Gepost op: 14-03-2014, 00:46:49 »
Sowiezo opvallend dat het maar 20 vragen waren toch ? Normaal zijn het er toch 40 in de finale ?
You'll never walk alone

Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #70 Gepost op: 14-03-2014, 00:47:45 »
Erg jammer dat de uitslag min of meer al bekend wordt gemaakt. Opvallend, Sofie heeft haar ketting weer om die ze t/m aflevering 5 om had. Ze is mij te fanatiek om de mol te zijn.

Toch blijf ik erbij, Susan is de mol. Freek had op Sofie gestemd en is niet de mol. Sofie is niet de verliezer, dus zij is winnaar of mol. Bij Sofie als mol is Susan de verliezer, bij Susan als mol is Sofie de winnaar.

In elk geval is Freek niet de mol, wel verbazingwekkend opzicht. Ik had hem toch wel een kans toegedicht ook al zat ik op Susan de laatste weken (en laatste week volledig).

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #71 Gepost op: 14-03-2014, 00:48:38 »
Sowiezo opvallend dat het maar 20 vragen waren toch ? Normaal zijn het er toch 40 in de finale ?
1e test 20,
Finale test 40, alleen kwam dit niet in beeld.
bron: Moltalk
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #72 Gepost op: 14-03-2014, 00:50:04 »
Opvallend, Sofie heeft haar ketting weer om die ze t/m aflevering 5 om had.

Susan had de rode bloem weer in het haar...:)
Omnia vincit amor

Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #73 Gepost op: 14-03-2014, 00:52:23 »
Susan had de rode bloem weer in het haar...:)

Die had ze de laatste weken sowieso in haar haar.

Wat wel opmerkelijk is, is dat Susan tijdens het praatje van Art erbij staat als "dit was het dan". Ze lacht voortdurend en weet geen pokerface op te zetten. Wie de winnaar is weten wij en zij nog niet, dus dat kan maar 1 ding betekenen.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #74 Gepost op: 14-03-2014, 00:56:35 »
Susan had de rode bloem weer in het haar...:)

Viel mij ook op

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #75 Gepost op: 14-03-2014, 03:00:37 »
"laat Susan nou en enveloppe liggen"
Volgens mij wel :Y
Ja, dat dacht ik ook te zien. Gegeven het feit dat ze er eentje missen, wel verdacht.
let er ook op, dat de brievenbus nog nét even langer in beeld was (12'30)

De finalisten weten altijd wel meer. Sofie werd twee keer genoemd, zij zou normaal gesproken de mol zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #76 Gepost op: 14-03-2014, 03:28:24 »
Rood is het nieuwe groen --> Susan haar kleed ;)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #77 Gepost op: 14-03-2014, 07:07:32 »
Wie de winnaar is weten wij en zij nog niet, dus dat kan maar 1 ding betekenen.
dat weten Susan en Sofie na deze uitspraken van Art wel he  ::vergroot:: alleen Freek weet nog zeker niet wie de mol is...
Keep calm and eat chocolates!

Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #78 Gepost op: 14-03-2014, 08:51:08 »
dat weten Susan en Sofie na deze uitspraken van Art wel he  ::vergroot:: alleen Freek weet nog zeker niet wie de mol is...

Voordat hij dat zei lachte Susan al veel. Sofie dacht het te weten maar had net zo goed Freek kunnen zijn.

En de vrijstelling aan Freek geven was dus logisch van Susan. Tygo was met Sofie de enige die haar verdacht dus mocht 1 van de 2 de finale niet halen.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #79 Gepost op: 14-03-2014, 08:59:32 »
Susan zegt heel bewust dat ze Freek opdracht heeft gegeven om de eerste envelop te gaan pakken. Daarmee krijgt ze ook wel min of meer het voorrecht om zelf de tweede brievenbus te gaan openen. Goede kans dat ze daar een envelop heeft laten liggen.

Het kan inderdaad ook gewoon zo zijn dat de envelop met 1750 euro die ze eerder naar Freek heeft verstuurd in de lege brievenbus had moeten zitten waar Tygo en Sofie bij aankwamen. Dan heeft ze de envelop later gewoon verduisterd toen iedereen sliep.

Wat een ongelooflijk saaie aflevering trouwens, zeg!

Een fantasieloze opdracht waarbij ze brievenbussen moesten legen, zonder enige tijdsdruk of niets.

Daarna een test en executie voor Tygo. Ook erg jammer. Hadden ze beter een extra opdracht kunnen doen en een finale met z'n vieren.

Daarna een vreselijk saaie opdracht met flesjes (echt vertel mij wat de bedoeling van die fakkels e.d. is?)...totaal geen spanning of iets.

Ook een fantasieloze laatste test (heb het wel eens anders gezien)...en dat Art dan de laatste 6 minuten vollult...ook zonde.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2014, 09:03:03 door Joff »