Poll

Wie is de beste Mol?

Deborah
4 (1%)
Nico
0 (0%)
George
79 (19.2%)
Elise
4 (1%)
Yvon
6 (1.5%)
Milouska
64 (15.6%)
Inge
5 (1.2%)
Dennis
113 (27.5%)
Jon
9 (2.2%)
Kim
2 (0.5%)
Patrick
17 (4.1%)
Anne-Marie
6 (1.5%)
Kees
69 (16.8%)
Susan
18 (4.4%)
Amin
1 (0.2%)
Jenny
14 (3.4%)

Totaal aantal stemmen: 165

Auteur Topic: [Poll] Wie is de beste Mol?  (gelezen 75051 keer)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #60 Gepost op: 22-03-2014, 12:56:10 »
Ik heb eerder eens een berekening gemaakt om op basis van bepaalde criteria te ranken. Eens kijken of ik die terug kan vinden en Susan erin kan verwerken. Ik denk dat ze onder Kees en Elise (bij mij 4 en 5) en ergens in de buurt van Patrick en Yvon uitkomt. Dus ergens tussen de 6e en de 8e positie.

Heb deze intussen eens bijgewerkt: ik heb ooit een overzicht gemaakt waarin ik de mollen beoordeel op een aantal objectief meetbare punten:
- Gewonnen pot (wegingsfactor 1x)
- Percentage van het maximaal haalbare bedrag dat is gewonnen (1x)
- Bedrag wat niet in de pot komt (1x)
- Percentage wat niet in de pot komt (1x)
- Percentage wat niet in de pot komt door direct toedoen van de mol (3x)
- Aantal effectieve molacties (3x) [Dit zijn acties waarbij door direct toedoen van de mol geld wordt misgelopen, dus opdrachten die toch al misgingen en waar ook gemold worden tellen niet. 5 woorden vergeten door Susan is bijvoorbeeld een effectieve molactie)
- Verdenkingen door medekandidaten (3x)

Bij elk onderdeel krijgt de best scorende mol 14 punten en de slechtst scorende mol krijgt 1 punt (Dus Dennis als minst verdachte mol scoort daar 3x14 en Annemarie als meest verdachte mol 3x1) Met uitzondering van het aantal effectieve molacties. Daar is het aantal punten gelijk aan het aantal effectieve acties.

Kom ik uit op:
1. George: 142
2. Milouska: 130
3. Dennis: 127
4. Elise: 125
5. Susan:113
6. Kees: 110
7. Yvon: 106
8. Deborah: 96
9. Patrick: 89
10. Nico: 87
11. Annemarie: 77
12. Inge: 70
13. Jon: 64
14. Kim: 43
(berekening in bijlage)

Statistisch gezien staat Susan er goed voor, maar dit komt omdat ze op geen van mijn cirteria een slechte score heeft (maar ook nergens echt excelleert). Kees bijvoorbeeld werd eerder en door meer kandidaten verdacht, daardoor scoort hij op dat criterium lager. Toch vind ik Kees wel een betere mol dan Susan. Ik zou Susan ergens tussen Yvon, Deborah en Patrick plaatsen. Voor de rest sta ik wel achter dit lijstje:
 

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #61 Gepost op: 22-03-2014, 13:11:32 »
Mooi, objectief (voor zover dat kan) lijstje!

Ik kan me erin vinden, maar heb denk ik net als jij (iedereen?) een soort correctie voor voorkeur. Kees had er voor mij gewoon heel veel lol in. Lekker klieren, lekker saboteren. En dat weegt voor mij ook (best zwaar) mee.

Qua mol talent (dit bestaat niet, omdat het een eenmalige rol is), vind ik Kees echt hoog scoren. Ik denk dat hij en George zo'n geintje makkelijk nog eens zouden kunnen flikken met een hele andere groep. Milouska vind ik ook super hoog scoren op de statistische lijst. Maar toch denk ik dat het een soort 'One trick pony' is (irri doen en kijken hoever je komt). Genoeg, omdat je het maar één keer hoeft te doen, maar m'n persoonlijke favootje blijft Kees. Uiterst subjectief.

En voor mij scoort Yvon goed, omdat ze me Wie is de Mol in heeft gesleept. Pure timing en geen oordeel over haar als mol, maar ben er wel blij om.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #62 Gepost op: 22-03-2014, 13:18:09 »
Elise krijgt trouwens veel te weinig stemmen in deze poll. Dat is best logisch, want de meesten die alle seizoenen gezien hebben zullen George, Dennis en Milouska stemmen (ook mijn top 3) En niet iedereen heeft de oude seizoenen gezien. Daarnaast zat ze in het seizoen direct na George, dus dan zit ze iets minder in het geheugen gegrift

Heb daarom toch ook maar op haar gestemd, want Elise is echt een topmol die door teveel mensen wordt onderschat en/of vergeten.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #63 Gepost op: 22-03-2014, 13:50:13 »
Mijn ranglijstje:
1. Dennis
2. Milouska
3. George
4. Kees
5. Susan
6. Deborah
7. Elise
8. Yvon
9. Patrick
10. Kim
11. Jon
12. Inge
13. Anne-Marie
14. Nico

Vooral de mensen in het midden waren moeilijk in te delen. Iedere mol deed wel iets goed, maar van de een was ik meer gecharmeerd van de mol spelen dan de ander. Kwestie van smaak

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #64 Gepost op: 22-03-2014, 16:31:59 »
Ik kan me erin vinden, maar heb denk ik net als jij (iedereen?) een soort correctie voor voorkeur. Kees had er voor mij gewoon heel veel lol in. Lekker klieren, lekker saboteren. En dat weegt voor mij ook (best zwaar) mee.

Susan had er in haar molbiechts zichtbaar ook veel lol in. Er zijn eergisteren een hoop mooie gemene lachjes voorbij gekomen. >:D ;D

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #65 Gepost op: 22-03-2014, 16:42:05 »
Susan had er in haar molbiechts zichtbaar ook veel lol in. Er zijn eergisteren een hoop mooie gemene lachjes voorbij gekomen. >:D ;D
Ja, geweldig! Zoals ze ook spreekt over haar persoonlijkheidsstoornis. LOL Prachtige meid in meerdere opzichten.

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #66 Gepost op: 22-03-2014, 18:12:53 »
Met de ingezonde stemmen tot nu toe lijkt het msi team toch echt te houden van klierende mollen.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2014, 18:16:36 door Newbee »

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #67 Gepost op: 22-03-2014, 18:35:03 »
Mijn top: Patrick, Kees en Dennis. Maar ik heb seizoen 3, de molacties, nog nooit gezien, maar zo te horen past George goed in het rijtje. Binnenkort maar eens kijken  ::trots::
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Slowdive

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveless
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #68 Gepost op: 22-03-2014, 19:37:34 »
1. Milouska
2. Dennis
3. Elise

Ik heb enkel het seizoen met George nog niet gezien. Wel jammer dat er weinig liefde voor Elise is hier! Maar goed, het is al een tijdje terug dat zij de Mol was.
And when it all looks brighter.. just turn around and smile..

Offline MarissaWIDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #69 Gepost op: 22-03-2014, 22:40:57 »
Heb gestemd op George, Dennis & Milouska.
 
George en Dennis omdat ik hun manier van mollen zó geweldig vond, heerlijk die humor, dat klieren, gedurfd spelen met dat geld weggooien, 'Is Ego de mol?', etc., en dan nauwelijks verdenkingen op je hebben, briljant.

En Milouska, die ik weliswaar toentertijd helemaal geen leuke mol vond, heeft het achteraf gezien (en na het seizoen nog een paar keer te hebben gezien) ook gewoon zo briljant gespeeld gespeeld op haar eigen manier. Zo geweldig hoe zij zo buiten de groep stond en hoe bloedirritant iedereen haar vond, maar iedereen dacht dat dat gewoon haar karakter was. Zij was ook de enige mol was waarvan ik tot in de finale er zó zeker van was dat zij in elk geval NIET de mol was (ik zat zo erg in de Roderick-tunnel...).

Ik vind ook dat Jon een behoorlijke goede Mol was. Met mooie acties zoals het bord bij het reuzenrad volkladden, in de sleutelpositie op het podium (Beethoven) met lef mollen en gewoon doodleuk bij Anniek in de wagen aan de handrem trekken! Als je zo uit je hoofd zo'n mooi serietje acties op kan noemen heb je met een leuke Mol te maken. (Ok, hij werd wel behoorlijk verdacht door de kandidaten. Ideaal is een flink mollende Mol die niet verdacht wordt. En dan kom je bij George en Dennis uit.)

Hier ben ik het trouwens helemaal mee eens! Ik vond Jon ook een heel goede mol, alleen jammer dat men hem al zo gauw doorhad. Maar echt dúrven mollen (en dus niet zo lame dingen doen als een krijtje weggooien...) vind ik ook heel belangrijk en dat deed Jon tenminste wel. Ik vergeet ook nooit meer Jon door de porto: "En naar links! En naar rechts! En doe maar lekker!" en Anniek daarna: "Ik had echt het gevoel dat ik telkens rondjes reed."  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 23-03-2014, 10:21:13 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #70 Gepost op: 23-03-2014, 13:45:28 »
Ik heb enkel het seizoen met George nog niet gezien. Wel jammer dat er weinig liefde voor Elise is hier! Maar goed, het is al een tijdje terug dat zij de Mol was.
Elise staat bij mij ook heel hoog in het lijstje...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #71 Gepost op: 23-03-2014, 14:57:51 »
Een volledige lijst nu met commentaar.

1. George
Zoals ik eerder zei onovertroffen als mol, gedurfde en originele molacties met humor en flair, zijn 'positieve' acties bleken nadelig voor de pot. Pas vlak voor de finale verdacht (ik had het hier totaal mis met mijn mol).

2. Dennis
Uitstekende mol (al verdacht ik hem sinds het begin) met veel prima molacties, werd pas voor het eerst in de finale door een kandidaat verdacht.

3. Kees
Hoewel hij sinds het begin door een kandidaat werd verdacht (en na afl.2 ook door mij) plaats ik hem op 3 vanwege zijn vele gedurfde en soms brutale molacties. Veel liever een mol die risico's neemt dan een afwachtende mol die teert op andermans fouten.

4. Milouska
Vanaf het begin en zeker na de opdracht met de koffers was het mij duidelijk dat Milouska de mol was. Later meer weten te waarderen vanwege de vele molacties (zowat iedere opdracht had ze gesaboteerd) en de wijze waarop ze zich als 'dom' profileerde. Bracht niets in de pot.

5. Elise
Ondergewaardeerd hier, misschien niet vers meer in het geheugen maar toch een prima mol met vele acties en verbaal was ze ook sterk. Bracht zowat niets in de pot.

6. Susan
Toch maar op 6 geplaatst, misschien weinig spectaculaire acties maar geweldige actrice. Werd maar door 2 kandidaten verdacht.

7. Deborah
De eerste mol en dat is altijd moeilijk, ze heeft het erg subtiel moeten aanpakken waardoor haar molacties niet altijd effectief waren. Werd pas in de finale door een kandidaat (en ook door mij) verdacht.

8. Yvon
Zeker geen slechte mol, acteerde goed maar niet iemand die mij veel is bijgebleven. Enkele leuke molacties.

9. Jon
Werd na afl. 7 door iedereen verdacht maar toch geen slechte mol met een aantal leuke, soms gedurfde acties en gevoel voor humor. 

10. Patrick
Behoorlijke mol, een aantal goede acties en goed acteerwerk. Een joker geven aan Art vond ik een minpunt alsook zijn te theatrale reactie na het behalen van de vrijstelling.

11. Kim
Molde veel maar soms te opzichtig en niet altijd effectief. Werd al vroeg door een kandidaat verdacht (Frits), vlak voor de finale werd ze door iedereen (en ook door mij) verdacht.

12. Inge
Prima acteerwerk (werd maar door één kandidaat verdacht) maar haar molacties waren mager, te afwachtend en teerde veel op fouten van anderen (met name hulpmol Nadja).

13. Nico
Te afwachtend en zenuwachtig, kopieerde bovendien veel molacties van de Vlaamse mol 2. Zandloper-actie was wel geniaal. Werd al voor de finale door iedereen verdacht.

14. Anne-Marie
Dat was voor mij een afknapper, werd vanaf het begin door vrijwel iedereen verdacht (reden waarom ik haar niet meer zag als mol) en was meer bezig met haar verdenkingen weg te werken dan met mollen. Slechts een paar molacties, teerde vooral op andermans fouten.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2014, 19:55:09 door Luc »

Offline MarissaWIDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #72 Gepost op: 23-03-2014, 22:08:04 »

10. Patrick
Behoorlijke mol, een aantal goede acties en goed acteerwerk. Een joker geven aan Art vond ik een minpunt alsook zijn te theatrale reactie na het behalen van de vrijstelling.


Oooh die reactie na het vinden van de vrijstelling vond ik juist écht briljant geacteerd! Ik heb nog nooit zo hard gelachen!  ::rofl::

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #73 Gepost op: 24-03-2014, 17:39:52 »
1. Milouska
2. Susan
3. Anne-marie
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #74 Gepost op: 25-03-2014, 10:56:14 »
1. Milouska
2. Susan
3. Anne-marie

Trolololo

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #75 Gepost op: 25-03-2014, 11:27:37 »
Trolololo
Smaken verschillen ;)
...óf niet!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #76 Gepost op: 25-03-2014, 12:30:17 »
Trolololo

Ik neem aan dat je Anne-marie bedoeld?
Anne-marie vond ik gewaagd en gewoon goed. Het krijtje weggooien in bijzijn van de groep is gewoon riskant. Dat ze de lucky shot van Hadewych overnam was gewoon slim. En ook het leegspelen van de pot. Terwijl zij zich gewoon aan haar woord kon houden.

Ik vond haar gewoon goed.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #77 Gepost op: 25-03-2014, 13:54:02 »
1. Dennis
2. George
3. Milouska
4. Kees
5. Elise
6. Jon
7. Patrick
8. Deborah
9. Yvon
10. Susan
11. Inge
12. Kim
13. Anne-Marie
14. Nico

De beste en de slechtste mollen zijn altijd het makkelijkste om op te noemen. De middenmoot zou ook in een andere volgorde kunnen.

De nummer 1 is voor mij heel duidelijk, omdat ik Dennis gewoon een briljante mol vond die pas in de finale werd verdacht.
De nummer 14 is voor mij ook duidelijk, omdat 3 kandidaten Nico doorhadden, terwijl het pas het 2e seizoen was. Daarnaast vind ik dat hij veel meer had kunnen mollen en waren zijn molacties te overduidelijk. En ik vond hem slaapverwekkend.  :-X
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #78 Gepost op: 25-03-2014, 14:15:44 »
Ik neem aan dat je Anne-marie bedoeld?
Anne-marie vond ik gewaagd en gewoon goed. Het krijtje weggooien in bijzijn van de groep is gewoon riskant. Dat ze de lucky shot van Hadewych overnam was gewoon slim. En ook het leegspelen van de pot. Terwijl zij zich gewoon aan haar woord kon houden.

Ik vond haar gewoon goed.

Tja, bij de meeste staat AM toch echt ergens op de laatste paar plaatsen, bij jou in de top 3. Milouska is jouw nummer 1, terwijl ze de slechtste ooit was in mijn ogen. En Susan was nu niet een mol die ik in een top 3 verwacht. Ik zou haar ergens in de middenmoot plaatsen. Vandaar dat ik je lijstje niet echt serieus kan nemen...

Dat van het leegspelen van de pot was achteraf gewoon geluk om een ander ging kloten... Had ze niet kunnen weten, ondanks het afluisteren.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de beste Mol?
« Reactie #79 Gepost op: 25-03-2014, 15:24:41 »
Trolololo


Tja, bij de meeste staat AM toch echt ergens op de laatste paar plaatsen, bij jou in de top 3. Milouska is jouw nummer 1, terwijl ze de slechtste ooit was in mijn ogen. En Susan was nu niet een mol die ik in een top 3 verwacht. Ik zou haar ergens in de middenmoot plaatsen. Vandaar dat ik je lijstje niet echt serieus kan nemen...

Dat van het leegspelen van de pot was achteraf gewoon geluk om een ander ging kloten... Had ze niet kunnen weten, ondanks het afluisteren.

Je hoef het niet met Tommie of wie dan ook eens te zijn Jaapie ::ohno:: maar dat kun je dan ook een leukere en meer respectvolle manier laten weten. Niet iedereen heeft dezelfde smaak of kijkt met dezelfde ogen naar de mol!!!
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!