Auteur Topic: MolFanDag 2015  (gelezen 188234 keer)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #480 Gepost op: 18-03-2015, 22:24:46 »
Aan de verhalen, foto's en het filmmateriaal te zien was het daar een topdag!

Het vragenvuur was beter dan ik verwacht had, en dat met maar 5 van de tien deelnemers! Met dank aan Margriet en Martine voor de komische noot. Wat een geweldig duo. Maar eigenlijk waren ze alle vijf wel heel fijn om naar te luisteren. En JP natuurlijk, de trouwe moderator van dienst, die wil ik ook nog graag bedanken. Hij heeft er weer een paar van mijn vragen in kunnen smokkelen, weliswaar verdoken dit keer zonder naamsvermelding (een aan Margriet over haar m-teken op de groepsfoto, een aan Carolina, en je zou heel misschien nog kunnen stellen een aan Martine maar denk dat die eer iemand anders te beurt valt) ... maar vind ik allemaal goed en wel. Beter zo zelfs. ;) Bedankt voor al de vragen van mij die je over de jaren eruit pikte. En veel succes met je volgende uitdaging.

Had misschien wel alleen de reactie van Martine willen horen op mijn nick als ze hoorde dat ik er niet was, op Regis Filia's vraagje reageerde ze ook al zo heerlijk grappig (JP: Regis Filia, is die hier? *kandidaten en aanwezigen kijken richting laatste rij in de zaal* Martine: "die is naar huis al ...") Herinner me van andere jaren dat ze zich ook altijd afvroegen of ik daar was als een vraag van mij werd gesteld. En dan allemaal naar achter kijken en verder met het antwoord, net wat Regis Filia nu overkwam. Best wel grappig.

Maar goed, ik vond het vragenvuur veel meer in balans dan andere jaren, niemand werd vergeten. Vond het ook wel tof dat Martine zelf het initiatief nam en zelf vragen begon te stellen o.a. aan Margriet en Rik. En Margriet met haar prachtige humor, ze stijgt zelfs nog meer in mijn achting nu ik ze nog eens bezig heb gehoord. Ze laat nog maar eens zien dat ze deze groep stevig de baas kon. Ze speelde ook mooi in op haar bijnaam van moppermol, met een vette knipoog.

Al blijf ik wel in mijn hoofd afspelen hoe geweldig Martine het zou hebben gedaan als Mol, als je ze nu zo bezig ziet op de mfd zou het ook wel een grappige Mol geweest zijn ... laten we het even hebben over dat laserspel "geen commentaar" ;D ... "op een grote paddenstoel" ... ::rofl:: en "jullie geloven me toch weer niet als ik zeg dat die auto echt niet startte". Vind ze echt een van de beste kandidaten ooit. En leuk om te weten dat ze al 8 jaar lang gevraagd werd, het eerst voor de serie in Argentinië. Zij hoorde dus normaal gezien bij de eerste lichtingen BN'ers. Hetzelfde verhaal met Rik maar hij mocht nooit mee. Allemaal fijne weetjes.

Oh ja, Joost2 wat moet jij als een gelukkig man naar huis zijn teruggekeerd, Marlijn die speciaal voor jou haar lied nog eens overdoet. Toch wel een indrukwekkend moment! Eentje om te koesteren! ::trots::

Net ook het filmpje van avrotros gezien, met beelden van de veiling, daar is echt aan te zien wat voor fijne mensen het zijn, en dat ze het zelf oprecht een heel fijne dag vonden. Wat kun je je nog meer wensen als molloot op de mfd. En mooie woorden van Margriet aan het eind. :) Wees maar zeker, we'll remember your face!

Ben er niet geweest, maar dankzij jullie foto's en filmpjes heb ik toch een goed idee hoe de sfeer moet geweest zijn. Live is natuurlijk altijd beter, maar hiervan krijgt een thuisblijver toch een beetje het gevoel er zelf bij te zijn geweest. Duizendmaal dank, ook aan de organisatie, want zonder jullie hadden was er geen mfd natuurlijk. ::respect::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #481 Gepost op: 19-03-2015, 13:02:47 »

Nadien wou ik dus nog kijken of ik Marlijn kon bedanken, maar met die rij in een U-vorm zat dat er niet meer in qua tijd. (ik wou haar ook niet 'belagen' nadat het meet&greet deel erop zat terwijl ze op weg was naar achter de schermen) Dus dan maar naar Miss Molly & Me op mijn verjaardag  ::wijn::

Ik heb ook een kaartje voor Miss Molly in de Kleine Komedie! Marlijn zei heel spontaan kom maar naar me toe als je komt... Wie weet.

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #482 Gepost op: 19-03-2015, 14:41:22 »
Toch wel een indrukwekkend moment! Eentje om te koesteren! ::trots::

Ik had die als vraag ingezonden, bij de selectie had ie er net zo goed buiten gehouden kunnen worden want overduidelijk een verzoekje verhuld als vraag  ::hypocriet:: Had het dus niet verwacht, zeker een momentje om te koesteren ja  ::trots:: Aan de andere kant slimme manier van Marlijn om haar minder bekende kant (haar rol als Danni op SBS6 is bekender maar kwam bij mij niet verder dan van horen zeggen, kende de serie, wist niet dat Marlijn die rol vertolkte  :-[) te etaleren natuurlijk bij een miljoenenpubliek op televisie via WIDM.

Ik heb ook een kaartje voor Miss Molly in de Kleine Komedie! Marlijn zei heel spontaan kom maar naar me toe als je komt... Wie weet.

En met succes :P Ze heeft in elk geval een aantal molloten die haar in het theater gaan aanschouwen :) Ik ga naar Deventer, voor mij mooi dichtbij. En Delfzijl of all places, ach ja zo zie je nog wat van Nederland. Voelt voor mij aan als een mini-Nederland-op-het-wateropdracht maar dan niet in een bootje maar in de trein. Nu nog Margriet/Rik erbij die de boel omdraaien en het feest is compleet ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #483 Gepost op: 20-03-2015, 10:28:07 »
http://www.youtube.com/watch?v=egyEJSnPBsM Deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=o5gyzIGmWmc Deel 2

Hij was te lang voor 1x erop te zetten
::respect::

De vraag of Martine Margriet expres had neergeschoten bij de laseropdracht was al beantwoord in het extra materiaal, maar ik was te laat om die vraag weg te halen. (waarom plaatsen ze sommig extra materiaal dan ook pas een week later?)

De uitleg van de muzikale hint zal dus altijd een mysterie blijven?  :(
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #484 Gepost op: 20-03-2015, 12:07:34 »
uitleg van de muzikale hint
Ja, maar zo wel meer dingen. Voor mij dan, want mijn vragen op Art's chat of het MFD Vragenvuur waren net als vorig jaar niet gesteld... keuzes keuzes maar het leuke eraan is dat je er nu zelf achteraan kan en dan krijg je toch vaak leuk tweets terug van bv. Marlijn en Margriet, en ik heb Art nog wel eens 'gestalkt' toen ie ergens een ander programma aan het opnemen was dus heb daar bevraagd op wie Dio indertijd zat toen ie rood kreeg.

Wist hij trouwens niet meer, tja, het is voor hun ook allemaal alweer driekwart jaar geleden... zou dus het mooist zijn als de productie de statistische gegevens vrij zou geven (elke testuitslag bijv., hoeveel fout had de 10e en wie was 1e in test I enz., en van elke opdracht het 'doel van de mol' en wat ervan gekomen is).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #485 Gepost op: 20-03-2015, 12:31:52 »
Wist hij trouwens niet meer, tja, het is voor hun ook allemaal alweer driekwart jaar geleden... zou dus het mooist zijn als de productie de statistische gegevens vrij zou geven (elke testuitslag bijv., hoeveel fout had de 10e en wie was 1e in test I enz., en van elke opdracht het 'doel van de mol' en wat ervan gekomen is).

Dan gaat wel een groot deel van "het mysterie" verloren. De testuitslagen van dit jaar zouden voor velen een ontgoocheling zijn ben ik bang. Iedereen snel flink op Margriet...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #486 Gepost op: 20-03-2015, 15:28:23 »
Iedereen snel flink op Margriet...
Ja dat heb je gisteren goed uit Evelien getrokken Heinz ::ok::. Het blijkt toch altijd weer intuitie dat het belangrijkst is, zeker bij vrouw op vrouw (=mol), daarvan getuigen bijv. ook Marit en Hadewych.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #487 Gepost op: 15-04-2015, 19:10:52 »
Chris heeft inmiddels een nieuw petje...    Is zijn oude pet uiteindelijk nog bij de Molfandagcrew aangekomen of issie verdwenen?
« Laatst bewerkt op: 15-04-2015, 19:12:41 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #488 Gepost op: 15-04-2015, 19:53:04 »
Geen pet van Chris meer gezien :(
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline margrietisdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dit wordt het jaar...
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #489 Gepost op: 15-04-2015, 20:43:45 »
he dat is jammer, had graag willen weten wat mensen ervoor hadden willen geven!
Ja toch?!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #490 Gepost op: 17-09-2015, 16:39:50 »
Waarschijnlijk krijgt de Molfandag volgend jaar een grotere aanpak.

In het Avrotros ledenblad, waarin alle grote evenementen voor Avrotros-leden in staan (naar de Efteling, Disney on ice of een wintercircus bijvoorbeeld), staat nu alvast een aankondiging voor een nieuw evenement: de 'Wie is de Mol? Fandag'

Waarschijnlijk is het idee dus dat er een massaler evenement komt waar alle Avrotros-leden kaartjes voor kunnen kopen en meer voor geadverteerd wordt.

Hier werden overigens al panelgesprekken over gehouden, het lijkt dus definitief door te gaan dat het live evenement rondom de ontknoping nog verder uitgebreid wordt. Ik heb geen idee of Realitynet hier al iets van afweet? En wat dit betekent voor de 'traditionele' Molfandag? ???
« Laatst bewerkt op: 17-09-2015, 18:10:49 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline margrietisdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dit wordt het jaar...
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #491 Gepost op: 17-09-2015, 18:32:18 »
Klinkt wel leuk. Ookal had dat knusse ook wel wat. Maarja wij hebben geen keus 😜 Houdt je ons op de hoogte?
Ja toch?!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #492 Gepost op: 17-09-2015, 18:49:01 »
Mag toch wel aannemen dat ze het ook even met iedereen bespreken om zoiets te doen en de traditionele molfandag niet zo maar aan de kant schuiven na al die jaren?

Offline margrietisdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dit wordt het jaar...
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #493 Gepost op: 17-09-2015, 18:51:26 »
Zal vast over gesproken zijn. We zullen het zien!
Ja toch?!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #494 Gepost op: 17-09-2015, 22:36:12 »
Molloten,

Misschien even goed om wat opheldering te geven over de molfandag.

Allereerst, dat deze aankondiging van de avro eraan zat te komen wisten wij. De avro heeft ons een tijd geleden benaderd en gevraagd om met ons over een geheel nieuwe molfandag te praten. Wij hebben deze kans aangegrepen en zijn sinds kort met hen in gesprek. Wij zien dit als een mooie kans om de molfandag groter en beter te maken. Het animo  voor de widm fandag is de laatste jaren sterk gegroeid en we zijn gewoon een beetje uit ons jasje gegroeid. Het is gewoon niet mogelijk om jarenlang dezelfde set up te houden alsdat we de afgelopen 14/15 jaar hebben gedaan. Verandering hoort er nu eenmaal bij. Wij als realitynet zullen nauw betrokken blijven bij de organisatie van de fandag, al zal de avro de hoofd uitvoerende zijn.Al staat alles nu nog in de kinderschoenen, we zullen met onze imput proberen de fandag zo leuk mogelijk en beter dan ooit te voren te maken.

Wij hopen jullie begrip omtrent de ontwikkelingen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #495 Gepost op: 17-09-2015, 23:08:23 »
Dikke prima. Had ook wel verwacht dat er een overleg zou zijn /komen.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #496 Gepost op: 18-09-2015, 09:11:52 »
Hoe het eruit komt te zien, weet niemand dus nog. Ik hoop alleen dat de dag niet door de week zal plaatsvinden.

Offline Luiaardje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • zzz
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #497 Gepost op: 18-09-2015, 15:19:36 »
Ik heb een vraagje over de Fandag. Ik ben namelijk van plan om volgend jaar te komen.  Maar ik ben dan 13. Dus mijn vraag is moet ik met een ouder komen of maakt dat niet uit?
la-la-la

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #498 Gepost op: 18-09-2015, 16:51:51 »
Ik heb een vraagje over de Fandag. Ik ben namelijk van plan om volgend jaar te komen.  Maar ik ben dan 13. Dus mijn vraag is moet ik met een ouder komen of maakt dat niet uit?

Over de inhoud en vorm van de fandag kunnen we nog geen uitspraken doen. Dat is simpelweg nog niet bekend. Ik weet niet of de AVRO een leeftijdsgrens gaat aanhouden. Bij ons was het de afgelopen jaren nooit zo, dus ik hoop dat ze deze lijn gaan volgen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: MolFanDag 2015
« Reactie #499 Gepost op: 18-09-2015, 19:30:13 »
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n goed nieuws.

Nou zeg ik er wel meteen bij dat ik niet hou van verandering, dus deels ligt het daar aan, maar als er 10 keer zo veel mensen komen op zo'n dag dan gaat het contact met de kandidaten dat er nu op de fandagen was (zowel op de meet-en-greets als op het vragenvuur) er dus anders uitzien. 5 kandidaten die tijd hadden voor 300 fans of 10 kandidaten die tijd hebben voor 3000 fans - reken maar uit wat dat doet.

Blijft het vragenvuur? Blijft de meet en greet? Ik hoop het. Ik snap dat jullie dat niet weten, dus dit zijn geen vragen aan jullie, maar het zijn wel de vragen waar ik meteen aan denk. Ik ben bang dat op zulke grote evenementen de kandidaten niets meer zullen zien dan een grote waas van mensen, en het mooie van de fandag vond ik altijd juist dat de kandidaten ook eens wat dichter bij konden komen en de mensen individueel zien. Dus ik hoop dat dat blijft.

De andere is dat ik bang ben dat ze het willen combineren met de ontknoping (c.q. reünieaflevering). Dat zou als gevolg hebben dat als ik de ontknoping thuis wil kijken, dat ik dan niet aanwezig zou kunnen zijn. En ik wíl de ontknoping thuis kijken, want die kijk ik met andere mensen en die hebben helemaal geen boodschap aan zo'n groot evenement eromheen. En daarna wil ik naar de fandag om het seizoen op een leuke manier af te sluiten met de molloten. Dus ik hoop dat fandag en ontknoping níet gecombineerd worden. Nou ben ik allicht een minderheid met die gedachte (loop ik wel vaker tegenaan) maar het is goed om te realiseren dat lang niet iedereen van grote live-evenementen houdt, en ik denk, laat ik in elk geval geen stilzwijgende minderheid zijn :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas