Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 376634 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #100 Gepost op: 25-01-2015, 19:33:08 »
En dan is er nog de mogelijkheid dat ze hier met de vele verdenkingen die op haar liggen speelde.
Het lijkt me niet zo'n goed moment om verdenkingen weg te nemen :-\\ Die keuzemomenten zijn zo chaotisch dat je meestal toch niet goed genoeg oplet wie waarop stemt, of het weer vergeet. Dan kan je beter echt een moment in de spotlights pakken door bijvoorbeeld 'slechts' 250 euro binnen te halen en daar heel erg mee op te vallen.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #101 Gepost op: 25-01-2015, 19:45:29 »
Het lijkt me niet zo'n goed moment om verdenkingen weg te nemen :-\\ Die keuzemomenten zijn zo chaotisch dat je meestal toch niet goed genoeg oplet wie waarop stemt, of het weer vergeet. Dan kan je beter echt een moment in de spotlights pakken door bijvoorbeeld 'slechts' 250 euro binnen te halen en daar heel erg mee op te vallen.

Als ik kandidaat was zou ik wel goed opletten wat mijn Mol zou kiezen en waarschijnlijk niet met die keuze meegaan. Ook denk ik dat je echt wel onthoudt en in je boekje opschrijft welke drie kandidaten het goede bedrag wilden kiezen. Dat is namelijk niet het lastigste om te onthouden. (En ook iets waar zeker nog over nagesproken wordt.)

En als Mol verdenkingen afschudden zonder dat er geld in de pot voor tegenover staat vind ik een stuk mooier dan wanneer dat laatste wel het geval is. (Wat ook lang niet altijd werkt trouwens. Chris zegt bijvoorbeeld nog steeds Marlijn te verdenken nadat zij 500 euro pakte.)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #102 Gepost op: 25-01-2015, 19:51:33 »
Als ik kandidaat was zou ik wel goed opletten wat mijn Mol zou kiezen en waarschijnlijk niet met die keuze meegaan. Ook denk ik dat je echt wel onthoudt en in je boekje opschrijft welke drie kandidaten het goede bedrag wilden kiezen. Dat is namelijk niet het lastigste om te onthouden. (En ook iets waar zeker nog over nagesproken wordt.)
Misschien heb je gelijk inderdaad. Maar naar mijn idee hechten wij molloten veel meer waarde aan dit soort momenten dan je als kandidaat doet. De meeste kandidaten gaan veel meer op hun gevoel af en dit moment maakt minder 'impact' gevoelsmatig, dan bijvoorbeeld Viktor die als enige over de finish komt en 'de Held van de Dag' is.
...óf niet!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #103 Gepost op: 25-01-2015, 20:38:19 »
Het zou zelfs nog iets simpeler kunnen liggen. Wij molloten geloven al snel in de almachtigheid (in dit geval de alwetendheid) van de mol. Maar het zou best eens zo kunnen zijn dat in dit geval er geen kans was dat die het juiste aantal ingeseind heeft gekregen en dus zelf een inschatting moest maken. Stel dat de mol (net als de meeste anderen) 30 à 50 inschat, dan is het helemaal niet onlogisch om als molactie voor 50 à 75 te gaan.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #104 Gepost op: 26-01-2015, 11:04:06 »
Die Rode Lijn-opdracht uit afl. 1 weerhoudt me er toch van om voor Margriet als Mol te gaan. In die opdracht werd duidelijk gesaboteerd (verschoven/uitgevallen camera's) en dat kan zo ongeveer iedereen gedaan hebben, behálve Margriet. Ik geloof namelijk niet dat je, onopgemerkt, vanuit de controlekamer zodanig aan de kabels kunt trekken dat dat gebeurt.

Als het nou alleen die ene camera op de trap was geweest, dan had ik wel willen geloven dat het pure nepmollerij was, maar het waren er veel meer. Nepmollen zorgen er doorgaans ook voor dat ze opgemerkt worden (zoals Ajouad met de camera op de trap bijv.). Het doel is immers om verdenkingen op je te laden. Dat was voor mijn gevoel hier niet het geval.
Al met al denk ik dat hier toch de echte Mol aan het werk is geweest (ook het feit ze 2 strepen helemaal niet konden vinden trouwens), maar Margriet kan het niet geweest zijn. Zij kan gezorgd hebben voor onduidelijke communicatie, maar daar is deze opdracht n.m.m. niet door mislukt.

Ik heb nog geen hele dikke streep door haar naam gezet, maar ik heb teveel twijfels om haar mijn primaire molverdachte te maken.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2015, 11:07:57 door Jayne »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #105 Gepost op: 26-01-2015, 21:17:53 »
De Rode Lijn-opdracht is ook voor mij de hoofdreden waarom ik twijfel aan Margriet als mol, je kunt onmogelijk onopgemerkt alle camera's vanuit de controlekamer uitschakelen en zij koos terecht voor Pieter om haar te assisteren. Zij ging ook duidelijk voor de 50-75 juiste personen en wordt door vele kandidaten verdacht.
Helemaal afschrijven als mol doe ik niet maar mijn verdenkingen over haar zijn toch wel gedaald.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2015, 21:19:53 door Luc »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #106 Gepost op: 27-01-2015, 02:48:31 »
Het werd haar te heet onder de voeten...letterlijk gezegd; @ 49.53
"Ze hebben teveel..."
Mensen die Margriet verdenken kan ze zo elimineren?

Dus Margriet zet de zwarte vrijstelling in...
Plausibel.


Omnia vincit amor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #107 Gepost op: 27-01-2015, 14:55:26 »
Je moet het eigenlijk met bewegend beeld zien (vanaf 05:50) maar ik vind het best verdacht hoe snel Margriet "Spruitje" leest van de afstand waar zij staat als Chris "Kukelpapa" heeft aangewezen. Vooral hoe kort ze naar het kaartje kijkt van die afstand voor ze haar hoofd naar Chris draait en "dat ben ik" zegt. Alsof Mol Margriet dus al lang wist dat daar Spruitje stond maar het nu niet meer kan verzwijgen.

(Martine is ook verdacht door "ah leuk" te zeggen en zich om te draaien, maar zie daarvoor haar topic.)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #108 Gepost op: 27-01-2015, 21:55:38 »
Je moet het eigenlijk met bewegend beeld zien (vanaf 05:50) maar ik vind het best verdacht hoe snel Margriet "Spruitje" leest van de afstand waar zij staat als Chris "Kukelpapa" heeft aangewezen. Vooral hoe kort ze naar het kaartje kijkt van die afstand voor ze haar hoofd naar Chris draait en "dat ben ik" zegt. Alsof Mol Margriet dus al lang wist dat daar Spruitje stond maar het nu niet meer kan verzwijgen.


Raar!
...óf niet!

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #109 Gepost op: 29-01-2015, 11:29:10 »
'jacht op mezelf'
Kan zeer wel slaan op Margriet die als mol jacht maakt op de pot.
(Gelezen op avrotrosforum)
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #110 Gepost op: 29-01-2015, 11:41:11 »
'jacht op mezelf'
Kan zeer wel slaan op Margriet die als mol jacht maakt op de pot.
(Gelezen op avrotrosforum)

Bedoel je nou wat ik vrees dat je bedoelt? ::) (Iets minder kopiëren van andere forums zou ik overigens wel prettig vinden.)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #111 Gepost op: 29-01-2015, 11:42:40 »


Raar!
heel eng, maar als ik naar dat plaatje blijf kijken is het net alsof het geluid er nog bij zit.

maar idd wat Heinz zegt, het is idd heel raar, maar sommige mensen dragen bewust geen bril he. en das niet niet omdat ze dat niet willen, maar omdat ze het niet nodig zijn...benieuwd hoe goed Margriet haar zicht is :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #112 Gepost op: 29-01-2015, 11:44:41 »
maar idd wat Heinz zegt, het is idd heel raar, maar sommige mensen dragen bewust geen bril he. en das niet niet omdat ze dat niet willen, maar omdat ze het niet nodig zijn...benieuwd hoe goed Margriet haar zicht is :)

Je kan het ook prima lezen hoor van die afstand (heb ik uitgeprobeerd, mét bril), maar in die korte tijd? Dat is wat ik verdacht vind. Bekijk de bewegende beelden maar eens (als je dat nog niet gedaan had).

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #113 Gepost op: 29-01-2015, 11:46:13 »
Bedoel je nou wat ik vrees dat je bedoelt? ::) (Iets minder kopiëren van andere forums zou ik overigens wel prettig vinden.)
Ha, de pot natuurlijk zijnde het geld in beheer van Margriet..

En als ik iets lees ergens anders wat ik de moeite waard vind om hier te posten wat hier nog niet te lezen was vind ik het wel zo netjes om de bron te vermelden. Tussen alle draadjes zul je ook mijn inbreng wel vinden.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #114 Gepost op: 29-01-2015, 11:51:25 »
@Mosquito: Ah, ok. ;D ::ok::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #115 Gepost op: 29-01-2015, 14:06:24 »
Klopt wel dat ze dat van afstand heel goed kan lezen, maar ze leest al eerder van dichtbij alle locaties op die op dat kaartje staan maar "vergeet" daarbij de linkerkant te lezen.

Pas als Chris zegt dat hij kukelpapa is reageert ze snel door te zeggen dat haar bijnaam er ook staat.

Getuigt mij er meer van dat ze dat wel gezien heeft met oplezen van alle locaties, maar gewoon haar mond gehouden heeft ;)
« Laatst bewerkt op: 29-01-2015, 14:09:20 door Syllie10 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #116 Gepost op: 29-01-2015, 15:54:19 »
Klopt wel dat ze dat van afstand heel goed kan lezen, maar ze leest al eerder van dichtbij alle locaties op die op dat kaartje staan maar "vergeet" daarbij de linkerkant te lezen.

Pas als Chris zegt dat hij kukelpapa is reageert ze snel door te zeggen dat haar bijnaam er ook staat.

Getuigt mij er meer van dat ze dat wel gezien heeft met oplezen van alle locaties, maar gewoon haar mond gehouden heeft ;)

Dat was ook mijn punt. :P

Offline DaMart

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #117 Gepost op: 30-01-2015, 21:46:41 »
In deze aflevering zat een behoorlijke hint richting Margriet: bij de opdracht op het strand lieten ze zien dat zij bij de vraag uit welk bakje de mol vorige week iets had gepakt bij de tempel, 11 invulde (of leek in te vullen). In bakje 11 lag de zwarte vrijstelling. Laat zij die nou zelf uit bakje 11 hebben gepakt...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #118 Gepost op: 30-01-2015, 21:48:58 »
Die was mij ook opgevallen. Zat te kijken en dacht even huh, zegt ze nu zo dat ze de mol is.

Maar ook het doorduwen in de rondleiding toen ze dacht dat Viktor / Rik richting donatiebakje wilde lopen. Meer zo van nee, niet kijken hup doorlopen

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #119 Gepost op: 30-01-2015, 21:49:15 »
Margriet heeft het stelen van de 200 euro prima opgelost als ze de Mol is. Gewoon rustig uitgelegd, duidelijk aangegeven dat Martine erbij betrokken was én als bewijs het briefje van de Mol erbij op tafel.

Niet wat ik zou doen als ik kandidaat was. Dan had ik juist zoveel mogelijk onduidelijkheid willen laten bestaan rondom het verdwijnen van de 200 euro. Hoe meer je als kandidaat verdacht wordt hoe beter.