Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 380494 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #600 Gepost op: 21-02-2015, 23:10:04 »
Ik zou graag de tunnel van Margriet in gaan, maar iets zit me dwars. Hoe kon Margriet mollen in de controle kamer tijdens de rode lijnen opdracht? Of werd er zodanig gemold door de andere kandidaten of Margriet heeft aan kabels lopen trekken. Heeft ze misschien de kans gehad om kabels uit de televisies te trekken? Dat laatste lijkt mij bijna onmogelijk, omdat ze in de getoonde beelden nooit alleen is geweest.

1 van de 2 lijnen die nooit gevonden werd, is een rechte rode lijn. En op de grond in de control room is een rechte rode lijn geschilderd. Ik ben er niet zeker van, maar dat is misschien wel de missende rode lijn. Misschien dacht ze die te bewaken en de aandacht er van af te leiden?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #601 Gepost op: 21-02-2015, 23:19:32 »
Zou best kunnen..
Maar ik blijf er ook in geloven dat Ajoaud ook daar heeft moeten mollen om zijn twee vrijstellingen te betalen.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #602 Gepost op: 21-02-2015, 23:32:10 »
Man, dat was spannend! Ik dacht even de missing link te hebben gevonden. ::oink::

Testbiecht Margriet
Aflevering 8:
De test wordt er niet makkelijker op. Ik vind Rik gewoon nog verdachte nummer 1. Hij deed vandaag bij de fabriek weer heel raar. Heel snel erdoorheen lopen met een uiteindelijk lege envelop. En als Art dat vertelt, daar ook nog om gaan zitten lachen.
Aflevering 7:
Op de een of andere manier heeft Rik een soort hotline met de Mol voor jokers. Maar ook iets heel vreemds, dat als-ie ze heeft ze met het grootste gemak aan anderen geeft. Als je jokers hebt, in dit spel, en je bent niet de Mol dan hou je ze vast.
Aflevering 6:
Ik ga toch nog spreiden. En ik denk tweeenhalf. Chris, Rik, Marlijn.
Aflevering 5:
Chris is gewoon een supermol. Gewoon in het hele leven, denk ik. Maar zeker ook hier. Een ontzettend leuke vent. Altijd lachen, dat is het perfecte masker.

Tot dan toe had ik dus CIOD. Dat zou dus ONSCHULDIG kunnen worden, met 10 testen (volgende week twee). :o

Maar helaas, aan alle goede dingen komt een eind:

Aflevering 4:
Ze hebben te veel. Er zijn vrijstellingen, er zijn stapels jokers... Het werd me een beetje te gortig misschien, te heet onder de voeten. Dus ik dacht: Ik knal hem d'r in.

Dat is het dus niet helaas. :( Misschien kan iemand anders er nog iets mee?

Aflevering 3:
Mijn top twee blijft ongewijzigd. Chris en Viktor. En Marlijn, de directeur van de kinderdagverblijven in Sri Lanka is de top drie binnengedrongen.
Aflevering 2:
En daar lag het. Joker, met een briefje eronder. Of de penningmeester 200 euro uit de pot wilde halen en dat wilde achterlaten, in ruil voor de joker. Toen dacht ik: Het is ook voor Martine, dus ik moet een beslissing nemen over ons beide. Het is niet 1000 euro. Zoveel is het ook weer niet. En ik heb het gedaan.
Aflevering 1:
Carolina is heel onopvallend. Zij is de rustigste van het hele stel. Het ligt heel erg voor de hand om te denken dat zij het is. Tegelijkertijd, als een soort Droste-effect... waarom ook niet?
...óf niet!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #603 Gepost op: 21-02-2015, 23:53:41 »
Zou mooi gevonden zijn :D

Ik heb vandaag niet veel energie gehad dus morgen weer een poging wagen om de teksten van Art nog eens te doorgronden.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #604 Gepost op: 22-02-2015, 00:00:45 »
Ik wilde ook reageren, maar ik kan me van harte aansluiten bij Moedermol. ;)

Die opdracht is één van de belangrijkste redenen waarom Margriet voor mij afvalt. Er is in die opdracht duidelijk gesaboteerd (denk ook aan 2 lijnen die helemaal niet te vinden waren), maar dat kan niet door Margriet gedaan zijn.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #605 Gepost op: 22-02-2015, 00:05:11 »
Maar... vielen de camera's wel echt uit? Of wordt dat alleen maar gesuggereerd? 
Ik heb het idee dat de meeste van die schermen nooit aan zijn geweest.
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #606 Gepost op: 22-02-2015, 00:15:15 »

Het saboteren van meerdere camera's tegelijk kan onmogelijk vanuit de controlroom gedaan zijn.


De enige kandidaat die niet in de controlroom was op het moment van uitvallen van meerdere camera's en die nu nog in het spel zit is Chris. ...........

Vanuit de controleroom kan je juist heel makkelijk meerdere camera's saboteren. Je hoeft alleen maar aan een kabel te trekken en die komen daar allemaal samen. Hoeft niet eens op te vallen. Margriet zie je nog aan kabels trekken.

En een aantal camera's stonden al uit. Ze vielen niet opeens allemaal tegelijk uit hoe ik het kan zien.

En doordat, wat je zelf al zei, er creatief is omgegaan met de chronologische volgorde is het zeer lastig te bepalen waar Chris was op welk moment...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #607 Gepost op: 22-02-2015, 00:43:03 »
Dat is maar de vraag. 

Dat ben ik met je eens, dat dat maar de vraag is.. We kunnen dat niet zeker weten. Mij lijkt het iig logisch dat de camera's aan die kabels verbonden waren en als je daar dus aan trekt je hem misschien zo uit positie krijgt..De afstand zou een rol kunnen spelen..

Ik sluit op basis daarvan iig niks uit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #608 Gepost op: 22-02-2015, 02:19:27 »
Zou best kunnen..
Maar ik blijf er ook in geloven dat Ajoaud ook daar heeft moeten mollen om zijn twee vrijstellingen te betalen.

Daar blijf ik ook van overtuigd.

Ik denk dat bij die rode lijnen opdracht de Mol misschien zelfs niets heeft moeten doen omdat ie zag dat kandidaten hun duit in het zakje deden. Er moest maar 1 lijn afgedekt worden om de opdracht te laten mislukken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #609 Gepost op: 22-02-2015, 08:10:14 »
Maar... vielen de camera's wel echt uit? Of wordt dat alleen maar gesuggereerd? 
Ik heb het idee dat de meeste van die schermen nooit aan zijn geweest.

Misschien is het wel een standaard instelling van zo'n camera dat ie als ie tien minuten niet gebruikt wordt op een besparingsstand schiet waarbij het beeld uitschakelt. Dan hebben de kandidaten misschien weer even op een knopje moeten drukken om het beeld weer aan te laten gaan.

Offline mollientje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #610 Gepost op: 22-02-2015, 08:46:02 »
Juist door die opdracht denk ik nog steeds dat zij de mol is... de grote pijl met "de mol, jij bent hier" en wie was steeds daar.... margriet.
Nou weet ik alleen niet meer of zij er zelf voor heeft gezorgd in de controlroom terecht te komen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #611 Gepost op: 22-02-2015, 09:23:38 »
Juist door die opdracht denk ik nog steeds dat zij de mol is... de grote pijl met "de mol, jij bent hier" en wie was steeds daar.... margriet.
Nou weet ik alleen niet meer of zij er zelf voor heeft gezorgd in de controlroom terecht te komen?

Voor zover we kunnen zien is dat niet haar initiatief als ik het goed heb. (Vandaar dat ik dat briefje ook nooit als hint heb gezien.)

Offline mollientje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #612 Gepost op: 22-02-2015, 10:03:01 »
Oh... jammer...
 ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #613 Gepost op: 22-02-2015, 10:19:42 »
Met zo'n pijlen is het tweeledig: als Margriet de Mol blijkt te zijn, zegt de productie: Zie je wel, je had het kunnen weten, de pijl wijst haar toch zeker al meteen in aflevering 1 aan?


Is Chris of Rik, of Marlijn, de Mol, dan wordt er geen woord meer aan vuil gemaakt.......


Offline Mickvanh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #614 Gepost op: 22-02-2015, 15:09:54 »
Het lijkt bijna onmogelijk dat men tegenwoordig duidelijke hints overziet. En het kan natuurlijk aan mij liggen (ik heb het nog nergens gelezen), maar over die pink bij iedere groepsfoto van Margriet 'hangt'er een beetje vreemd bij (zie afbeelding).

Is dit een Inge-Ipenburgje? Het gebaar dat ze maakt is de letter I -> Ik...

"Het leven moet als een feestelijk en hartstochtelijk spel zijn dat gespeeld zou moeten worden met oude en nieuwe vrienden"  - Frédérique Huydts

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #615 Gepost op: 22-02-2015, 15:33:06 »
Het pinkje is wel opgemerkt, vele pagina's terug al. Of in een ander topic, ongetwijfeld imitatie/parodie topic :) Past prima in die theorie, maar een terugkomend pinkje vind ik een slappe imitatie.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #616 Gepost op: 22-02-2015, 16:17:26 »
Ik denk door verschillende hints en haar gedrag dat Margriet bijna wel de mol moet zijn.
Had haar eigenlijk geschrapt, omdat ze op elke groepsfoto aan het begin met haar hand een letter maakt in gebarentaal (de I van I'm en de afgelopen keer weer de m)
Omdat dit ooit al een keer een hint is geweest, heb ik dit als kandidaats beoordeeld.
Wie helpt me aan het laatste zetje deze tunnel in ;) en weet hier een sluitende verklaring voor?  ???

Ja ik had het ook al eerder in dit topic genoemd en meerdere met mij, was voor mij in eerste instantie de reden dat ik Margriet afschreef als mol. Dus ben benieuwd wat, als ze de mol is (waar ik voor 80% vanuit ga), de reden is dat ze hiervoor heeft gekozen.
Als het niet een briljante parodie/imitatie-hint is, zou ik het namelijk wel zwak vinden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #617 Gepost op: 22-02-2015, 16:21:25 »
Ja ik had het ook al eerder in dit topic genoemd en meerdere met mij, was voor mij in eerste instantie de reden dat ik Margriet afschreef als mol. Dus ben benieuwd wat, als ze de mol is (waar ik voor 80% vanuit ga), de reden is dat ze hiervoor heeft gekozen.
Als het niet een briljante parodie/imitatie-hint is, zou ik het namelijk wel zwak vinden.

Zou het niet gewoon kunnen dat ze het gewoon lekker vindt om zo te staan?

Offline joymol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #618 Gepost op: 22-02-2015, 16:36:24 »
Zou het niet gewoon kunnen dat ze het gewoon lekker vindt om zo te staan?

Dat denk ik dus ook. Volgens mij heeft ze drie vingers in haar broekzak. Duim en pink niet. Probeer het maar eens. Dit voelt niet eens zo onnatuurlijk aan. Kan me best voorstellen dat dit gewoon een houding van iemand is.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #619 Gepost op: 22-02-2015, 16:44:45 »
Dat denk ik dus ook. Volgens mij heeft ze drie vingers in haar broekzak. Duim en pink niet. Probeer het maar eens. Dit voelt niet eens zo onnatuurlijk aan. Kan me best voorstellen dat dit gewoon een houding van iemand is.

Inderdaad! Net als Carolina die ook vaak iets met 2 vingers leek te doen (niet per se op de foto). Was ook de mol niet.