Auteur Topic: [KANDIDAAT] Martine Sandifort  (gelezen 111739 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2015, 23:55:11 »
Ik hoop zo dat 't Martine is. :P
Ik zou het ook een logische keuze van de makers vinden: actrice, kan chaotisch/warrig overkomen en dit uitvergroten.
...óf niet!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #61 Gepost op: 16-01-2015, 00:27:01 »
Ik hou zo van deze vrouw.

Ik hoop echt dat ze de mol is maar ik vind haar zo verwarrend. Dat lasergame helemaal verkloten maar dan wel heel goed meehelpen op het strand en tegen Marlijn bitchen als die dat niet doet.

Zou me helemaal niks verbazen als ze de mol is maar ook niet als ze er binnenkort uitligt.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #62 Gepost op: 16-01-2015, 15:14:19 »
Wat helemaal prachtig (en verdacht) is is dat Martine Margriet pas doodschiet nadat Margriet haar eigen enveloppe gepakt heeft. Dag verdubbeling! ::zwaai::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #63 Gepost op: 16-01-2015, 16:22:44 »
Ik sluit Martine ook niet uit als mol. Ik heb wel de neiging te denken zo is ze nou eenmaal.  Ze kan er niks aan doen met die uitleg bijvoorbeeld in de bioscoop. En dat gestuntel met die lasergun. Beetje de Milouska-valkuil.

Toen ze aan Art vroeg in de Art Gallery ga je nog vertellen hoe ze moesten hangen (Art wat denk je?), denk ik dat is niet echt mols, maar het is dan gewoon een grappige opmerking denk ik.
En ze laat het iniatief aan Margriet bij het kiezen van de penningmeester. Als ze de mol is had ze misschien zelf ook voor het penningmeesterschap kunnen gaan.

Leuk mens, mol of niet. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 18-01-2015, 13:43:50 door Lonneke14 »

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #64 Gepost op: 17-01-2015, 17:41:12 »
Wat helemaal prachtig (en verdacht) is is dat Martine Margriet pas doodschiet nadat Margriet haar eigen enveloppe gepakt heeft. Dag verdubbeling! ::zwaai::

Dit dacht ik inderdaad ook, eerst een beetje klungelig ernaast schieten maar zodra ze de envelop te pakken heeft, boem, af!

Offline Ice-T

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #65 Gepost op: 17-01-2015, 21:33:58 »
Ik weet niet waarom maar voor mijn gevoel vergelijk ik martine eigenlijk met Anne-Marie Jung, mol seizoen 12.
Type persoon dat niet heel erg opvallend wel wat verdachte dingen doet maar waar je toch zo iets hebt ... naaah zou toch niet? :P
Ik kan wel heel raar denken hoor ik bedoel is alweer zo lang geleden dat ik seizoen 12 heb gezien.

ooh btw wat een gare actie met dat van JAAA ik ga cover geven en dan als een flapdrol er wel heel dicht op zitten en dan verkeerd schieten.
Wat mij betreft een mol actie maar vanuit een kandidaat of een hele domme fout.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2015, 21:35:29 door Ice-T »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #66 Gepost op: 17-01-2015, 23:50:09 »
Heerlijk die Martine...!
Veel commentaar op strand over anderen (Marlijn o.a.)...en zelfs draait ze de stof lekker smal en doet er veel, vooral heel veel zand op!

Verbaast mij niets als zij met de bovenkant van de A bezig was...:)

@31.56: Martine: "Ik maak hem iets smaller Vik"...  ;)
Omnia vincit amor

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #67 Gepost op: 18-01-2015, 15:27:35 »
Ze is er ook heel fanatiek tegen dat Viktor bij de lasergame nog verder gaat zoeken naar enveloppen. Ze schreeuwt: 'Niet verder zoeken niet verder zoeken'. En dan geeft ze als argument dat Viktor onder een verschrikkelijke spanning staat. Lijkt me een beetje overdreven reactie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #68 Gepost op: 18-01-2015, 15:47:59 »
Ze is er ook heel fanatiek tegen dat Viktor bij de lasergame nog verder gaat zoeken naar enveloppen. Ze schreeuwt: 'Niet verder zoeken niet verder zoeken'. En dan geeft ze als argument dat Viktor onder een verschrikkelijke spanning staat. Lijkt me een beetje overdreven reactie.

Dit is natuurlijk typisch iets dat je twee kanten op kunt redeneren: mols want de Mol wil niet dat er meer dan 100 euro verdiend wordt of onmols want de Mol wil dat Viktor afgeschoten wordt zodat er 0 euro in de pot gaat. Ik denk dat de Mol opperde om Viktor door te laten gaan omdat de kans groot zou zijn dat hij dan net als alle voorgaande kandidaten afgeschoten zou worden. 100 euro veiligstellen vind ik niks voor een Mol met durf.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #69 Gepost op: 18-01-2015, 23:51:41 »
Dit is natuurlijk typisch iets dat je twee kanten op kunt redeneren: mols want de Mol wil niet dat er meer dan 100 euro verdiend wordt of onmols want de Mol wil dat Viktor afgeschoten wordt zodat er 0 euro in de pot gaat. Ik denk dat de Mol opperde om Viktor door te laten gaan omdat de kans groot zou zijn dat hij dan net als alle voorgaande kandidaten afgeschoten zou worden. 100 euro veiligstellen vind ik niks voor een Mol met durf.

Ik houd het zelf maar op onmols omdat Martine niet mijn mol is, maar ja ik wil niet te vroeg in een tunnel verdwijnen.. ;)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #70 Gepost op: 19-01-2015, 19:03:08 »
Ik houd het zelf maar op onmols omdat Martine niet mijn mol is
Cirkelredenatie.

Je verdenkt iemand niet, en dús is iets wat diegene doet niet verdacht. Dat is hoe ik jouw opmerking lees. Ja, zo ga je die mol niet vinden natuurlijk ;)

(Maar vanwege de ";)" ga ik ervan uit dat je 't gekscherend bedoelde.)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #71 Gepost op: 20-01-2015, 23:58:27 »
Je hebt gelijk Erik ::ok::. Dat is de grote valkuil ieder jaar weer dat je degene die je verdenkt onder een vergrootglas legt. Hierbij heb ik dan ook besloten om Martine wel als mogelijke mol te behouden. Ik zie toch genoeg verdachte acties bij haar (het is bijvoorbeeld heel raar dat ze Margriet neerschiet en dat is nog maar één punt). Eens zien wat aflevering 4 gaat brengen... ::)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #72 Gepost op: 21-01-2015, 18:32:42 »
Martine, de chaotische, warrige Mol die het spel vaak niet helemaal lijkt te begrijpen... Een overzicht in molacties.

1.1 Station
De eerste keer dat we haar met Pieter in beeld zien zijn ze al mensen individueel op het perron aan het vragen of ze een envelop hebben, zonder maar te kijken of de persoon lijkt op de persoon op de foto's. Dit is natuurlijk een hele trage manier en ze vinden dan ook niemand. Later laten ze hun foto's zien aan een groep mensen op bankjes, maar ook daar vinden ze niks.  Ze geven het ook al snel op op hun perron en gaan vervolgens naar het perron van Marlijn en Carolina, door wie ze weer worden weggestuurd.

1.2 Schermen
Martine gaat met Evelien op pad. Evelien vindt op een gegeven moment een rode lijn. (In de montage gebeurt dit vrij snel, maar aan Margriets uitspraak 'uiteindelijk werden er dingen gevonden' te horen duurde het even voordat ze iets vonden.) Ze kiezen camera 6 uit.  Martine kan niet achter Evelien aanlopen omdat de kabels in de knoop zitten. Ze blijken de verkeerde camera te zijn. Rik en Martine discussiëren iets onduidelijks over de camera en het komt er op neer dat Rik er met camera 6 vandoor gaat, precies wanneer Viktor en Carolina die nodig hebben. Wanneer hun camera uiteindelijk goed ligt, vervolgt Martine de opdracht in de controllroom. Ze heeft lang niet door dat ze naar Pieter en Riks scherm aan het kijken is terwijl ze Chris aanwijzingen geeft.

2.1 National Gallery
Ze gaat zelf niet kijken, maar ondertussen dringt ze er bij Evelien nadrukkelijk op aan om te gaan kijken. Aan het eind van de opdracht hangt ruim de helft van de schilderijen van haar wand verkeerd. (Afgaande op het mooie overzichtsplaatje van Rat.)

2.2 De Bioscoop
Martine weet in de bioscoop terecht te komen. Daar is ze in het begin erg onduidelijk, warrig en chaotisch met haar uitleg. Ze weet in de eerste instantie niet op welk scherm ze moet kijken. Ze omschrijft alles wat ze op haar scherm ziet, waar Chris en Viktor natuurlijk nog niets aan hebben... Na 6 minuten van onduidelijke uitleg zijn ze nog niet vertrokken en oppert Viktor om maar vast te gaan rijden. Martine heeft nu pas door naar welk scherm ze moet kijken.

2.3 Laden en lossen
Niet op een goede plek om te mollen, in een opdracht waar Mollen sowieso moeilijk was. Typisch een opdracht die we helemaal niet terugzien in aflevering 10.

3.1 Laser opdracht
Martine gaat met Margriet het veld in. Ze probeert Margriet te dekken. Vlak nadat Margriet haar eigen envelop heeft gepakt, schiet Martine haar per ongeluk af. Iedereen barst in lachen uit van deze onhandige actie, maar niemand lijkt het verdacht te vinden. Goed gespeeld, Mol. Ze laat zich vervolgens zelf ook afschieten – mét envelop.

3.2 Watervliegtuig
Martine komt bij de aandachtstrekkers terecht. Het groepje van Martine koopt de lappen stof die (op tv) het onduidelijkst waren. Ze oppert ook om de complete gele lap te gebruiken voor één letter, terwijl hij later voor 3 letters goed bleek. Ze moppert op Marlijn, die eigenlijk met een heel goed idee bezig is met het parapludansje.

Overig
De afvallers zijn bijzonder openhartig te horen als het gaat om hun verdenkingen. Dat wekt de indruk dat één van deze verdachten toch de Mol kan zijn. De crew denkt dat we ze alle vier de genoemde verdachten nu afstrepen, maar waarschijnlijk is er – zoals wel vaker – gerommeld met de biechts. We horen Pieter zeggen dat hij in principe iedereen nog verdacht vindt, maar naast Carolina en Chris Martine 'ook nog niet helemaal vertrouwt'. Dat wil nog niet zeggen dat hij zijn test op haar inzet, maar is voor de maker natuurlijk een mooie quote om te zorgen dat de Molloten Martine niet meer verdenken. ::vergroot::

De positieve acties van Martine zijn in dit overzicht nadrukkelijk verzwegen.
...óf niet!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #73 Gepost op: 21-01-2015, 18:38:03 »
En dan heb je wellicht meteen een afvallerstheorie (als je het zo wil noemen te pakken)
Dan zou iedereen die met Martine samen gespeeld hebben afvallen.

1e ronde Pieter
2e ronde Evelien
3e ronde ????

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #74 Gepost op: 21-01-2015, 18:49:53 »
Martine, de chaotische, warrige Mol die het spel vaak niet helemaal lijkt te begrijpen... Een overzicht in molacties.

[...]
Mooi, dit scheelt wat tijd in de dubbelcheck die ik van plan was te doen. Het is nu zeer waarschijnlijk dat Martine weer mijn mol is. Bij het laden en lossen kan ik mij ook nog wel voorstellen dat ze voor een plek gekozen heeft waar ze zich het minst hoeft in te spannen. Dus niet een molactie om te mollen, maar wel voorkennis gebruiken om het haarzelf gemakkelijk te maken, terwijl de rest zich in het zweet werkt.

Toevoeging: En shoot... ik had de score van Martine in mijn Excel overzicht voor de Art gallery opdracht nog gebaseerd op de foute indeling van namen. Nu scoort ze ook in het totaal overzicht een stuk molliger (4e plek achter Rik, Chris en Margriet).

Toevoeging2: Vanuit de titel van aflevering 1 "lezen en schrijven" zou ik ook verwachten dat de mol tussen de vier kandidaten zit die een papiertje vinden. Nu nog de link vinden of teruglezen met de andere titels.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2015, 18:57:54 door Rat »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #75 Gepost op: 21-01-2015, 19:13:17 »
De puzzelstukjes beginnen bij mij ook steeds meer in elkaar te vallen naar Martine als mol. Geen in-your-face mol maar wel 1tje die alles slim weet te bespelen.

Mooi lijstje Pac  ::ok::.

Bij het laden en lossen kan ik mij ook nog wel voorstellen dat ze voor een plek gekozen heeft waar ze zich het minst hoeft in te spannen.

Plus dat de opdracht waarschijnlijk voor een goed doel (de bevolking helpen) is.

Toevoeging2: Vanuit de titel van aflevering 1 "lezen en schrijven" zou ik ook verwachten dat de mol tussen de vier kandidaten zit die een papiertje vinden. Nu nog de link vinden of teruglezen met de andere titels.

Over dat hulpmollenschap gesproken: Slim van haar dat ze samen met Margriet weet te besluiten dat ze Margriet, en niet zijzelf, penningmeester willen maken. Wordt interessant om te zien wat er volgende week morgen gebeurt  ::vergroot:: Margriet ligt onder vuur door het gemiste geld en Martine weet natuurlijk van niks ::fluit::::rofl:: zou briljant zijn om terug te zien als molactie.


« Laatst bewerkt op: 21-01-2015, 19:16:34 door Mollenmania »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #76 Gepost op: 21-01-2015, 19:14:14 »
Goed werk Pac! ::ok::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #77 Gepost op: 21-01-2015, 20:34:36 »
*duikt tunneltje nu volledig in*   :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #78 Gepost op: 21-01-2015, 20:53:06 »
Er zijn eigenlijk maar twee punten die me ervan weerhouden om Martine als Mol te zien: haar positie bij het laden/lossen en vooral de goede aanwijzing "Lake House" in de bioscoop.

(Nu staat daar voor mijn Mol Margriet ook een groot bezwaar tegenover: het geld jatten uit de pot terwijl ze zelf penningmeester is. Dat gaat haar nóg verdachter maken.)

Wat er in het molboekje door de winnaar over de Mol gezegd wordt vind ik overigens erg goed bij Martine passen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 21-01-2015, 20:55:10 door Heinz »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #79 Gepost op: 21-01-2015, 21:32:47 »
Er zijn eigenlijk maar twee punten die me ervan weerhouden om Martine als Mol te zien:

Ik vond het ook kandidaats toen ze Marlijn erop wees dat ze geen Sri Lankanen nodig hadden om op de doeken te laten staan, maar dat zand gebruiken wel zo simpel was.
Spelletje ?! - It's a way of life !