Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 278193 keer)

Offline Alja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #160 Gepost op: 16-01-2015, 13:07:35 »
Dat met die tas interpreteerde ik anders, namelijk zo:
Rik en Chris stappen uit het vliegtuig, zonder tas.Chris rent direct voorbij de boei en probeert Rik mee te trekken (verdacht).  Rik krijgt echter nog twee tassen aangereikt van de piloot. Hij steekt de tas van Chris uit naar hem, maar Chris is helemaal verguld van dat bootje (afleidingsmanouevre?) vervolgens rent Rik  naar die boot toe en negeert weer de reddingsboei.

Drie opties:
Rik is de mol en leidt Chris  af.
Chris is de mol en leidt Rik af.
Ze gaan zo in het spel op dat ze niet zitten op te letten. In dat geval kan carolina ook nog de mol zijn.


Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #161 Gepost op: 16-01-2015, 15:28:26 »
Ik zit in de Rik-tunnel. En diep ook!

Dit jaar zou er toch een andere, assertieve mol zijn? Nu is er iemand die alles in your face doet... Zo'n kandidaat waarvan je zegt: dat ligt er zo dik bovenop, dat kán echt niet!
Misschien dit jaar toch...  Hij doet opvallende dingen, en je denkt, vanwege het vertrouwenwekkende NOSjournaal, dat hij het niet kan zijn. Maar ik denk t wel!

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #162 Gepost op: 16-01-2015, 15:52:27 »
Vanaf de eerste aflevering heb ik ook een speciaal gevoel bij Rik. Zijn emoties lijken me net zoals bij Susan vorig jaar zo 'gemaakt'. Zijn opzichtige acties tijdens de opdrachten en zijn uitleg achteraf tijdens de (talrijke) biechten om zijn gedrag te verklaren maken het wel zeer voor de hand liggend dat hij effectief de Mol zou kunnen zijn.

Net zoals vorig jaar hoop ik ook nu weer dat ik het verkeerd heb. Susan was een povere Mol en tot nu toe zou je van Rik hetzelfde moeten zeggen, helaas. Ik wil uit die stikdonkere Rik-tunnel!;D 

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #163 Gepost op: 16-01-2015, 16:17:53 »
Flauw maar ik kan het niet laten:

Zeer hoog of bovenaan?

Ja ik weet het, het is dubbelop. Maar hij staat bovenaan. Ik zit diep in een tunnel.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #164 Gepost op: 16-01-2015, 17:52:24 »
In navolging van boven geplaatste berichten over die envelop op die reddingsboei, zeg ik het volgende: Het is natuurlijk toeval dat beide heren langs die boei met de envelop lopen. Maar juist het feit dat na Rik, als tweede, expliciet werd ingezoomd op het woord De Mol, sterkt mij in het feit dat dit een bewuste montage is.

Een montage van het soort dat we ook hebben gezien in de eerste aflevering van serie 13.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #165 Gepost op: 16-01-2015, 18:10:50 »
In navolging van boven geplaatste berichten over die envelop op die reddingsboei, zeg ik het volgende: Het is natuurlijk toeval dat beide heren langs die boei met de envelop lopen. Maar juist het feit dat na Rik, als tweede, expliciet werd ingezoomd op het woord De Mol, sterkt mij in het feit dat dit een bewuste montage is.

Een montage van het soort dat we ook hebben gezien in de eerste aflevering van serie 13.
Volgens mij wil je de kijker gewoon erop attenderen dat ze er allebei langslopen :)
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #166 Gepost op: 16-01-2015, 18:31:41 »
Ik niet, de cameraploeg. Bij Chris was het shot niet nadrukkelijk in beeld, nadat Rik passeerde, kwam het daarentegen prominent in beeld.



Het shot deed me denken aan het shot waarin Kees in aflevering 1 van serie 13 bij het logo van de Mol in beeld werd gebracht, wat later ook een echte aanwijzing blijkt te zijn geweest.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #167 Gepost op: 16-01-2015, 18:48:53 »
Ik niet, de cameraploeg. Bij Chris was het shot niet nadrukkelijk in beeld, nadat Rik passeerde, kwam het daarentegen prominent in beeld.



Het shot deed me denken aan het shot waarin Kees in aflevering 1 van serie 13 bij het logo van de Mol in beeld werd gebracht, wat later ook een echte aanwijzing blijkt te zijn geweest.
En zo heb je er nog tientallen die géén hint bleken :P

Als 'ie het in beeld brengt voordat Rik er langsgelopen is dan zit Rik dat daar dus iets bijzonders te filmen is ::) Daarnaast zou die cameraman dan moeten weten wie de Mol is én op dat moment besluiten dat 'ie een hint gaat geven. Lijkt me niet plausibel. Maar je weet het maar nooit ::ok::
...óf niet!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #168 Gepost op: 16-01-2015, 21:02:53 »
Er bestaat zoiets als montage he pac-mol . Knippen, plakken ... jeweetwel.
en ja, de cameramannen weten wie de mol is ja.

enneuh, hoi Jos. Ik ben er weer
dennis for mole !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #169 Gepost op: 16-01-2015, 21:06:02 »
Ah, heb je een wereldreis gemaakt? WB


Het is inderdaad wat jij wil zeggen. Maar eerlijk is eerlijk: montage kan de kijker ook net weer op het verkeerde been zetten. En daar heeft Pac dan weer een punt.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #170 Gepost op: 16-01-2015, 21:09:56 »
Zeker :) ik geloofer ook niet  in ... maar ik probeer aan te geven dat het heel goed zou kunnen. Dat hebben we in de afgelopen series wel gezien he
dennis for mole !

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #171 Gepost op: 16-01-2015, 21:21:10 »
Er bestaat zoiets als montage he pac-mol . Knippen, plakken ... jeweetwel.
en ja, de cameramannen weten wie de mol is ja.
De cameraman draaide gelijk na Rik, het zelfde shot nog,naar de envelop dus daar valt niet zoveel in te knippen en plakken. En de meeste crewleden weten ook niet wie de Mol is. 'Van de 30 crewleden weten er [aan het begin van de reis] maar 3 wie de Mol is' (Molboekje 2014)

Het is inderdaad wat jij wil zeggen. Maar eerlijk is eerlijk: montage kan de kijker ook net weer op het verkeerde been zetten. En daar heeft Pac dan weer een punt.
Ik geloof dan weer niet in nep-hints vanuit de productie :P De Molloten zijn gek genoeg om overal een aanwijzing in te zien naar iedereen, en bewust hints geven naar niet-Mollen zou niet eerlijk zijn ::ohno:: (De fotoklikgeluiden zijn hier een uitzondering omdat ze niet per se een aanwijzing naar een kandidaat waren, maar een gebbetje van de montage om te zien wat we zouden vinden. :P)

Maar goed, we dwalen af. Wie is de Mol? Rik! Terug naar jou.
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #172 Gepost op: 16-01-2015, 22:36:34 »
Rik die het eerder over lasergamen had (en Chris die dat in de groep gooit waarna Rik "maar ik weet het ook niet, maar..." stamelt): Dat zou natuurlijk een verspreking van de Mol geweest kunnen zijn. Interessant is dat de Mol in het molboekje zegt: "Ik vond de omgang met de kennis die ik had soms ingewikkeld. Ik wist bijvoorbeeld: er komt een helikopter, maar dat woord laten vallen zou dodelijk zijn. Opletten, focussen, scherp blijven, ik weet van niks."
Ik had de vorige aflevering ook het gevoel dat hij zich bijna versprak toen ze de penningmeester kozen. Rik: "Margriet heeft een ehh..." als Margriet naar voren stapt. Hij kan daar absoluut iets onschuldigs hebben willen zeggen, maar het viel mij wel op. Ook nog natuurlijk later in de bioscoop als hij zegt dat Margriet "nog wel" de penningmeester is kan je ook plaatsen als een opmerking van een mol die niet goed met de voorkennis weet om te gaan, wetend dat Margriet gevraagd gaat worden geld te verduisteren.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #173 Gepost op: 16-01-2015, 22:45:16 »
T kan ook heel goed dat Rik Margriet verdenkt en weinig vertrouwen in haar penningmeesterschap heeft.
En dús haar haar penningmeesterschap wil ontnemen zodra daar de kans voor is.
dennis for mole !

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #174 Gepost op: 17-01-2015, 01:22:32 »
De cameraman draaide gelijk na Rik, het zelfde shot nog,naar de envelop dus daar valt niet zoveel in te knippen en plakken. En de meeste crewleden weten ook niet wie de Mol is. 'Van de 30 crewleden weten er [aan het begin van de reis] maar 3 wie de Mol is' (Molboekje 2014)
Ik geloof dan weer niet in nep-hints vanuit de productie :P De Molloten zijn gek genoeg om overal een aanwijzing in te zien naar iedereen, en bewust hints geven naar niet-Mollen zou niet eerlijk zijn ::ohno:: (De fotoklikgeluiden zijn hier een uitzondering omdat ze niet per se een aanwijzing naar een kandidaat waren, maar een gebbetje van de montage om te zien wat we zouden vinden. :P)

Maar goed, we dwalen af. Wie is de Mol? Rik! Terug naar jou.
Zo'n cameraman kan natuurlijk het wel hebben zien hangen, of kent gewoon de opdracht.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #175 Gepost op: 17-01-2015, 10:00:04 »
Ik had de vorige aflevering ook het gevoel dat hij zich bijna versprak toen ze de penningmeester kozen. Rik: "Margriet heeft een ehh..." als Margriet naar voren stapt. Hij kan daar absoluut iets onschuldigs hebben willen zeggen, maar het viel mij wel op. Ook nog natuurlijk later in de bioscoop als hij zegt dat Margriet "nog wel" de penningmeester is kan je ook plaatsen als een opmerking van een mol die niet goed met de voorkennis weet om te gaan, wetend dat Margriet gevraagd gaat worden geld te verduisteren.

Als Rik echt de mol is, is ie echt waanzinnig. Dat ie dit soort dingen allemaal kan zeggen, en niemand die hem (lijkt te) verdenkt(verdenken)

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #176 Gepost op: 17-01-2015, 19:05:41 »
Als Rik echt de mol is, is ie echt waanzinnig. Dat ie dit soort dingen allemaal kan zeggen, en niemand die hem (lijkt te) verdenkt(verdenken)

Meerdere oud-Mollen, waaronder in ieder geval Kees, hebben toch weleens gezegd dat ze zich soms verpraken door hun voorkennis? Het zou dus niet vreemd zijn als dit Mol Rik ook overkomt.

Toch is het dit jaar opmerkelijk, omdat de versprekingen nu wel in beeld zijn (vooral dat het fragment over het lasergamen uitgezonden werd vond ik opvallend) en in het dagboek van de Mol staat dat-ie moeite had met alle voorkennis.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #177 Gepost op: 17-01-2015, 21:53:31 »
Rik is niet de Mol. Bij het lasergamen doet hij het namelijk prima. Hij wordt zelf weliswaar uitgeschakeld, maar zonder envelop. (Met envelop was een veel betere molactie geweest.) Vervolgens gebruikt hij de informatie die hij tijdens zijn ronde opdeed prima: hij geeft aan Marlijn door in welke tuktuk haar code zich bevindt. Marlijn weet haar envelop te pakken (verdubbeling mogelijk) en Rik waarschuwt haar terecht voor de boobytrap. Had Marlijn beter naar bondgenootje Rik geluisterd dan had er een mooi bedrag verdiend kunnen worden.

(Ook in aflevering 2 doet Rik bij de "roadmovie" veel te veel goed om de Mol te zijn: de chauffeur naar de "witte eikel" sturen, als Margriet nog denkt dat ze een andere "witte eikel" ziet deze als de juiste herkennen, en ook nog het eindpunt herkennen.)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #178 Gepost op: 17-01-2015, 23:08:39 »
T kan ook heel goed dat Rik Margriet verdenkt en weinig vertrouwen in haar penningmeesterschap heeft.
En dús haar haar penningmeesterschap wil ontnemen zodra daar de kans voor is.

Of hij voelde zich gepasseerd (letterlijk :P) bij die verkiezing. Margriet overrulede hem daar best abrupt. Lijkt me logisch dat je dan geïrriteerd opmerkt: "Nog wel".

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #179 Gepost op: 19-01-2015, 14:23:39 »
Wat me nu ook opvalt is dat bij de intro de eerste 3 shots zijn: De mol, vliegtuig, Rik. Toeval? :D