Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 277833 keer)

Offline MakJaad

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #240 Gepost op: 30-01-2015, 23:33:58 »
Ik vond dat Inge veel zinnige dingen zei over het molschap van Rik.

Ook nu met die actie waarbij ze naar Enschede varen ipv Duur, vlak voordat Margriet vraagt 'Dus we moeten naar Enschede?!' zegt hij dat even terloops tegen haar.
Hij stuurt vaak anderen op fouten aan en dat vind ik wel mols.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #241 Gepost op: 30-01-2015, 23:37:36 »
Ik ben kwijt op wie Victor allemaal zat, maar ik dacht 3 vrouwen + Rick.. is het dan niet een grotere kans dat de mol op z'n minst een man is?
Noemde Viktor Chris ook niet?

Check anders het wie verdenkt wie topic

Rik doet me qua jokergedrag terugdenken aan Milouska naar Liz, Patrick richting Art. De mol doet de jokers weg bij de vleet, uit naiviteit volgens de biecht en om zijn woord te houden richting Martine. Maar het maakt de mol geen klap uit, want hij heeft toch niks aan jokers in het spel. Wel aan mensen in het spel houden die kandidaten zijn die de mol niet verdenken in de test. Zo houd je het als mol lastiger voor de kandidaten in het spel die jou als mol wel in de smiezen hebben.

Ja, de tunnel is dan toch eindelijk in zicht. Ik zie genoeg hints (moet ze maar even per aflevering nu op een rij zetten), genoeg potentiële molsabotageacties, genoeg beste molposities ingenomen worden door Rik. En dan dit gedrag t.a.v. jokers, idem aan Chris met zijn niet ontvangen vrijstelling van Ajouad. Hij pikt hem niet terug, heeft vrede ermee en zegt tegen Ajouad: gebruik ze goed, je zult ze nodig hebben = typische moluitspraak. Maar dat doet Rik nu net zo goed tegenover Martine  ::)

Ik zei ook al tegen mezelf: Rik EN Chris zijn de mol ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 01:20:53 door Lukie4, Reden: gelieve niet 2x achter elkaar posten. Je kan je post aanpassen »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #242 Gepost op: 30-01-2015, 23:39:46 »
De mol is sowieso een man. Er klopt gewoon helemaal niks van wat Rik allemaal aan het doen is en ditzelfde gevoel had ik bij Kees 2 jaar terug. mja we zien wel ::vergroot::

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #243 Gepost op: 31-01-2015, 01:01:04 »
Ben ik wel heel benieuwd naar lightman's analyse wat betreft de reactie van rik op de vraag van Marlijn: "Ben jij de mol".

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #244 Gepost op: 31-01-2015, 01:10:49 »
Nadat Marlijn tegen Rik zegt "Je bent veilig, echt." en Rik zegt "Okee, jij ook hoor." komt er een shot van een branding en een bord dat zegt "Slippery Watch Your Step".

O jongens, ik doe zo mijn best om mijn blik open te houden, maar ik kom deze tunnel niet meer uit  :-[

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #245 Gepost op: 31-01-2015, 01:19:07 »
@Solrayo, doe alsof je op een ander zit. doe als of je op Marlijn zit ofzo...of op Carolina :) en dan niet meer mol kiezen maar doen alsof alle mensen de mol zijn...

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #246 Gepost op: 31-01-2015, 01:50:28 »
@Solrayo, doe alsof je op een ander zit. doe als of je op Marlijn zit ofzo...of op Carolina :) en dan niet meer mol kiezen maar doen alsof alle mensen de mol zijn...

Ik zal mijn best doen  ;)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #247 Gepost op: 31-01-2015, 14:23:06 »
Volgens mij deed de boot dat hoor ;) die vaarde er gewoon dwars over heen  ::rofl::

Misschien heb je gelijk....misschien ook niet.
We zien het namelijk niet gebeuren, toch? (Heb het nog niet terug gekeken) Volgens mij geeft Rik dit als uitleg in zijn biecht.
Maar ja wie zegt dat Rik de waarheid sprak? Kan goed hoor, maar zal mij niets verbazen (aangezien ik Rik verdenk) dat hij misschien wel een extra hengst aan dat bord gegeven heeft zodat het zeker omvalt.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #248 Gepost op: 31-01-2015, 14:53:33 »
Heb even teruggekeken. En het lijkt erop dat het bord Klutsdorp bijna op zijn kant lag misschien door de boot die er tegen is gevaren, maar dat is niet duidelijk in beeld. Maar i.p.v het bord terug overeind te tillen duwt hij het verder om zodat het dus wel helemaal omvalt. Het lijkt er ook op dat er vervolgens 1 pakket achterblijft in het water.

Wat me verder ook opvalt als Art zegt "Bij de volgende opdracht ben ik opzoek naar iemand met overzicht en accutaresse (effectief, exactheid, nauwkeurigheid, stiptheid, zorgvuldigheid)" dat naar mijn idee zowel Chris, Marlijn, Victor & Carolina naar Rik kijken. Ik zelf dacht ook meteen aan Rik. Maar die bied zich vervolgens niet aan. Misschien omdat het op het water een betere Molpositie is?  ::vergroot::

Op het moment dat Chris zich hersteld en Rik en Margriet naar Haring stuurt (i.p.v naar Geldrop), Rik naar de verkeerde kant wijst "Haring ligt daar toch"? Fout. Margriet wijst wél de goede kant in daar legt Rik zich bij neer.

Vervolgens stuurt Chris Rik en Margriet naar Duur. Chris zegt: "dat ligt bij Enschede" en vervolgens zegt Rik: "We moeten naar Enschede". Had hier heel erg het idee dat Rik diegene was die ervoor gezorgd heeft dat ze verkeerd zijn gevaren. Iedereen had volgens mij duidelijk gehoord dat ze naar Duur moesten.

M.a.w ik vond Rik hier heel verdacht en vermoed dat het missende pakket van hen afkomstig was.

Margriet verdenk ik niet meer. Margriet wijst in de laatste seconden Poolland aan en zorgt er dus in feite voor dat de opdracht op het nippertje slaagt.

 
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 16:02:33 door Molletjuh »

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #249 Gepost op: 31-01-2015, 18:42:07 »
Rond de 45ste minuut deed Rik ook weer een Art imitatie.




Offline AmbieBambie22

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Trust Nobody...
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #250 Gepost op: 1-02-2015, 09:47:30 »
.

Margriet verdenk ik niet meer. Margriet wijst in de laatste seconden Poolland aan en zorgt er dus in feite voor dat de opdracht op het nippertje slaagt.

 

Wie zegt dat die andere pakjes ook goed bezorgd moesten worden?
Er werd volgens mij alleen gekeken naar Geldrop.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #251 Gepost op: 1-02-2015, 16:46:10 »
Rond de 45ste minuut deed Rik ook weer een Art imitatie.


Marlijn heeft ook al een keer dit (nul)gebaar gemaakt in een biecht. Kan natuurlijk ook dat iedereen behalve de mol een keer het nulgebaar maakt in een biecht. Ik vind het wel opmerkelijk want de meeste mensen maken dat gebaar toch niet en nu zien we hier al twee kandidaten het doen + Art. Misschien zijn ze door Art beïnvloed.. ::)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #252 Gepost op: 1-02-2015, 17:32:38 »

Marlijn heeft ook al een keer dit (nul)gebaar gemaakt in een biecht. Kan natuurlijk ook dat iedereen behalve de mol een keer het nulgebaar maakt in een biecht. Ik vind het wel opmerkelijk want de meeste mensen maken dat gebaar toch niet en nu zien we hier al twee kandidaten het doen + Art. Misschien zijn ze door Art beïnvloed.. ::)

Drie kandidaten.  ;) Viktor heeft dat gebaar in de bus gemaakt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #253 Gepost op: 1-02-2015, 18:08:02 »
En Chris in het watervliegtuig naar de piloot. Bentota! ::art::

En Margriet ook, dubbel zelfs (in de vorm van een bril). Alleen Martine en Carolina hebben het nog niet gedaan.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #254 Gepost op: 1-02-2015, 18:17:33 »
Ben ik wel heel benieuwd naar lightman's analyse wat betreft de reactie van rik op de vraag van Marlijn: "Ben jij de mol".

Mijn analyse van aflevering 5 is nog een eindje weg. Ik ben amper halverwege met aflevering 4. Hier durf ik echter al wel een antwoord op te geven.

Zonder een goede referentie van zijn basisreactie(s), wanneer hij de waarheid spreekt (controle), is erg lastig vast te stellen of iemand liegt of niet.

Dit heeft ook een heel andere benadering, eigenlijk omgekeerd, van wat mijn gebruikelijke methode is.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #255 Gepost op: 1-02-2015, 18:38:06 »
Misschien overheen gelezen maar wordt weinig gezegd over onderonsje van Marlijn en Rik. Dank Lightman voor de eerste analyse. Ik vind zijn reactie heel weloverwogen, maar ook beetje ongemakkelijk. Ik vind hem vaak echt mols overkomen. Ook zoals hoe hij naar buiten kwam toen Marlijn een molbrief kreeg, beetje onnatuurlijk. Als ik onder de douche zou staan en er wordt geklopt, dan blijf je toch gewoon in de badkamer. Maar ja, er staan cameras in de kamer dus kan ook kandidaats worden uitgelegd. Ik vind hem in ieder geval een beetje 'houterig" en ingestudeerd overkomen op dat soort momenten. Wat me alleen een beetje tegenstaat is dat hij zo verdacht wordt op widm forum, en dat hij nieuwslezer is (en wellicht daarom geen mol wil zijn ivm eerder genoemde integriteit issue, wat ik overigens totaal niet vind). Mmmmm muis ik houd je nog even in de gaten..... ;)
Meer L

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #256 Gepost op: 1-02-2015, 23:31:35 »
Misschien overheen gelezen maar wordt weinig gezegd over onderonsje van Marlijn en Rik. Dank Lightman voor de eerste analyse. Ik vind zijn reactie heel weloverwogen, maar ook beetje ongemakkelijk. Ik vind hem vaak echt mols overkomen. Ook zoals hoe hij naar buiten kwam toen Marlijn een molbrief kreeg, beetje onnatuurlijk. Als ik onder de douche zou staan en er wordt geklopt, dan blijf je toch gewoon in de badkamer. Maar ja, er staan cameras in de kamer dus kan ook kandidaats worden uitgelegd. Ik vind hem in ieder geval een beetje 'houterig" en ingestudeerd overkomen op dat soort momenten. Wat me alleen een beetje tegenstaat is dat hij zo verdacht wordt op widm forum, en dat hij nieuwslezer is (en wellicht daarom geen mol wil zijn ivm eerder genoemde integriteit issue, wat ik overigens totaal niet vind). Mmmmm muis ik houd je nog even in de gaten..... ;)
Ik vind vooral dat moment dat hij moet antwoorden op de vraag van Marlijn, Ben jij de mol, dat ie dan nogal nerveus doet. "Tuurlijk niet!" lichtjes ingehouden, enigzins vlugjes....kan het niet zo goed opschrijven, maar het lijkt als of ie moet liegen..

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #257 Gepost op: 2-02-2015, 05:35:41 »
Ik vind vooral dat moment dat hij moet antwoorden op de vraag van Marlijn, Ben jij de mol, dat ie dan nogal nerveus doet. "Tuurlijk niet!" lichtjes ingehouden, enigzins vlugjes....kan het niet zo goed opschrijven, maar het lijkt als of ie moet liegen..
Ja dat idee heb ik dus ook. En dat hij dan zenuwachtig wordt. Op andere momenten wordt hij niet zo direct geconfronteerd dus kan hij er beter mee omgaan. En hij doet vaak zijn zonnebril op net voordat cruciale momenten komen, om zich niet te verraden? MMM  ::vergroot::
Meer L

Offline DeePoo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #258 Gepost op: 2-02-2015, 20:35:35 »
Toch maar even een account gemaakt, omdat ik niemand online iets zie zeggen over dit.

Is niemand anders opgevallen, dat na de 3e opdracht in aflevering 5, achter Rik, in het zwart, een kartonachtige doos lijkt te staan? Zie bijlage.

Normaal is die ruimte volledig zwart...

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #259 Gepost op: 2-02-2015, 20:37:34 »
Toch maar even een account gemaakt, omdat ik niemand online iets zie zeggen over dit.

Is niemand anders opgevallen, dat na de 3e opdracht in aflevering 5, achter Rik, in het zwart, een kartonachtige doos lijkt te staan? Zie bijlage.

Normaal is die ruimte volledig zwart...
Dank voor posten!!! Ik denk gewoon de stoel????
Meer L